Voeding klaarmaken met gekookt water of mineraalwater???

Ik zou verder ook niet moeilijk doen hoor. Gewoon koud water uit de kraan in het flesje, even opwarmen in de magnetron, poeder erbij, klaar. Even uitproberen hoe lang het moet voor de goede temperatuur.

Alleen als je Frico Comfort tegen spugen gebruikt moet je water dat net van de kook is nemen. Als je dan half heet water neemt en dan de rest aanvult met koud water als het is opgelost is de fles ook op goede temperatuur.
 
Ik gebruik ook gewoon kraanwater. 30 sec op 900 W en klaar voor gebruik (na het poeder toegevoegd te hebben njatuurlijk). Ik begreep dat vroeger wel het water gekookt moest worden maar dat dat tegenwoordig niet meer nodig is (aldus mijn kraamhulp). Als wij onderweg zijn doe ik ook klein beetje kokend water in de fles en vul ik het aan met koud water (we hebben dan dus altijd een thermosfles en een waterfles mee).
 
Hoe oud is je kindje? Want persoonlijk zou ik na een maand of 3 gewoon kraanwater gebruiken hoor... dat is  in Nederland  van prima kwaliteit! Net zo goed of beter dan de meeste bronwaters die te koop zijn dus kun je zelfs beter voor de kraan kiezen!
En inderdaad, kook anders voor heel de dag en zet het weg in een kan ofzo.
 
gewoon kraanwater kan en afgekookt water ook.
ik heb wel tijdje barleduc gebruikt. Mijn kleine man had last van krampjes. Dit was iets zachter voor zijn maagje.. Hij kon zo beter van zijn ontlasting afkomen..

groetjes
 
Ha meid, ik kom me er ook nog even mee bemoeien! Vorige week was ik bij het CB en heb toen  deze vraag gesteld.
De arts zei dat je gewoon kraanwater mag gebruiken, aangezien het kraanwater in Nederland heel schoon is. Maar als je dit eng vind kun je ook gewoon afgekookt water gebruiken. Dit kun je voor een hele dag klaar maken, je mag afgekoeld gekookt water nl 24 uur in de koelkast bewaren. En daarna opwarmen in de magnetron.

Zelf ben ik niet voor de magnetron: straling lijkt mij niet goed. Zelf eet je ook niet 5/6 keer per dag iets uit de magnetron. En er zijn duidelijke aanwijzingen dat de straling bij sommige mensen voor flinke klachten blijkt te zorgen. Dus ik neem dat risico niet.

Ik heb een ander idee en nog veel sneller ook:
Je kookt een 0,5 liter af en laat dit afkoelen voor in de koelkast. En als je dan een fles klaarmaakt, doe je ongeveer de helft koud/afkoeld gekookt water in de fles en de rest kook je even snel in de waterkoker. je doet het bij elkaar in en dan de poeder erbij.... ziezo klaar is je fles. geen magnetron, geen bacterien (voor je idee) en gelijk op temperatuur als je erachter bent wat de verhouding koud/heet water moet zijn.

Succes ermee!
 
Hallo,
ik heb de eerste 5 maanden borstvoeding gegeven en sinds ik flesjes geef, doe ik 120ml koud water in het flesje, 60ml gekookt water erbij. Is gelijk de goede temperatuur. Ik heb namelijk geen magnetron.
Groetjes Wendy, (marit 14-06-2008)
 
hallo,

waarom niet gewoon warm uit de kraan?
dat doe ik gewoon vanaf 6 maanden daarvoor kookte ik 's morgens in de waterkoker en heb ik het nodig even de waterkoker aan en op temperatuur liet ik even boven de wasbak over mijn vinger lopen en het is in een paar seconden ook warm genoeg.

groetjes
 
Ha moeder van 5,

Je zei dat je ook gewoon warm water uit de kraan gebruikt..... nu heb ik dat ook eens aan het CB gevraagd maar die raadden dit heel sterk af omdat in warm kraanwater bacterien zitten die je kindje ziek kunnen maken. doordat in de kraan warm stilstaand water blijft zitten is dit een prima broedplaats voor bacterien.
Ik zeg ook maar wat ik heb gehoord, maar het klonk wel logisch. Daarom wilde ik toch nog even zeggen, je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk!

groetjes bloempje
 
Terug
Bovenaan