Voeding klaarmaken met gekookt water of mineraalwater???

Zo zie je maar dat je overal wat anders wordt geadviseerd.......
Bij de oudste 29-07-2007 moesten we vd kraamzorg koud water uit de kraan opwarmen in de magnetron. En bij de jongste 05-11-2008 mochten we gelijk warm water uit de kraan pakken..........
Dit doen we dus al vanaf zijn geboorte en heeft nergens last van.
 
Hoi

Ik mocht van de kraamzorg gewoon warm water uit de kraan pakken wat ik me geen tweede keer liet zeggen want dat is altijd beter dan opwarmen met straling in de magnetron. Achterliggende gedacht hierbij was dat een baby gewoon weerstand moet opbouwen en moet wennen aan niet steriele voeding. Hierdoor zou het aantal allergische kindjes afnemen. Dus maak het je lekker makkelijk  en kraan open. Mijn dochter doet het al 6 maanden prima zo.

Succes!
Kim
 
Warm water uit de kraan is NIET goed!!!
De waterleidingbedrijvan zelf geven aan dat je het als volwassene al niet moet drinken, ze kunnen de kwaliteit niet garanderen qua bacterieen, zware metalen en gifstoffen.
Als een volwassene het al niet mag drinken dan ga je natuurlijk nooit al het vocht dat een zuigeling binnen krijgt (dus 100% van wat ie binnenkrijgt!!!!) uit de warme kraan halen!!!

Vreemd genoeg zijn er inderdaad mensen in de kraam die zeggen dat je warm water uit de kraan kunt halen. Die mensen hebben bij de herscholing en informatie niet goed opgelet. Je kunt inderdaad warm kraanwater gebruiken: water uit de kraan dat je opwarmt!!!

Straling uit een magnetron zijn gewoon radiostralen. Als je in de buurt van je kind telefoneert, radio luistert of TV kijkt stel je je kind bloot aan meer stralen dan wanneer je water in een magnetron opwarmt.
 
Dat werd hier ook gezegd! Warm water uit de kraan is inderdaad helemaal niet goed!(volgens kraamhulp en consultatiebureau,ikzelf ben geen expert haha)
Koud water uit de kraan en dan opwarmen in de magnetron is helemaal niet zo slecht hoor. En je kan altijd inderdaad het water koken als je de magnetron niet vertrouwt.
 
hallo,

sommige antwoorden roepen weer vragen op.

maar hoe wordt er gedacht over eerst in de waterkoker koken en dat staat de heledag maar. en dan even opwarmen en gebruiken.

lijkt mij ook vol bacterieen.

onze huisarts zegt; in nederland is het kraanwater erg goed en als je de kraan even laat stromen heb je toch vers water. en je moet je kinderen niet te steriel maken.

lijkt mij dat het geen kwaad kan vanaf een half jaar. zelf is het toch ook goed om een glas lauw water tedrinken?

 
quote: moeder van 5 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-05-2009 14:53:43'));

hallo,

sommige antwoorden roepen weer vragen op.

maar hoe wordt er gedacht over eerst in de waterkoker koken en dat staat de heledag maar. en dan even opwarmen en gebruiken.

lijkt mij ook vol bacterieen.

onze huisarts zegt; in nederland is het kraanwater erg goed en als je de kraan even laat stromen heb je toch vers water. en je moet je kinderen niet te steriel maken.

lijkt mij dat het geen kwaad kan vanaf een half jaar. zelf is het toch ook goed om een glas lauw water tedrinken?





Zelf moet je ook geen lauw water zo uit de kraan drinken! Dat kun je ook gewoon op de sites van de waterleidingbedrijven lezen.
Als je water in de waterkoker kookt, dan gebruik je het meestal meteen. Voor een volgende fles neem je natuurlijk weer vers water! Tenzij je afgekookt water wilt gebruiken, maar dat moet je na afkoelen natuurlijk in de koelkast bewaren, net zoals je met een fles water zou doen.
 
hmmm

ik zelf gebruik afgekoeld gekookt kraanwater om de fles te bereiden.
Maar na afkoelen laat ik het gewoon op de aanrecht staan en doe het niet in de koelkast..

mijn dochter is inmiddels 16 maanden... altijd zo flesje gemaakt... en volgens mij houdt ze er niks aan over..

Ook savonds koken we het water en laten we gewoon afkoelen op het aanrecht..
en de volgende morgen gebruiken we het water om flesje te maken..
hopelijk heeft mijn dochter geen schade aan overgehouden...

Ik vind dat er in de koelkast ook vele bacterieen zijn.. je bewaart alles in de koelkast... zoals groenten... rauw vlees... dus ik kweet het niet meer..
 
Ik heb het onlangs op  het cb gevraagd omdat veel vrienden van mij nu warm water direct uit de kraan gebruikten. Dat was bij mijn eerste dochtertje nog niet. (al hoefde afgekoeld gekookt ook niet meer aangezien ik de eerste paar maanden borstvoeding gaf) en het klopt; je mag gewoon warm water uit de kraan gebruiken. In de praktijk warm ik het ook gewoon op in de magnetron omdat dit sneller is dan een half uur lopen te pielen onder de kraan voor de juiste temperatuur.
Ben ook voor niet te steriel, dat is nergens voor nodig. Daarnaast kookt je water bij het verwarmen in de magnetron toch ook niet dus weet ik ook niet waarom dat perse beter zou zijn dan direct uit de kraan.
Daarnaast zei het CB ook dat het ook wel kan helpen bij kindjes met dunne ontlasting omdat er meer kalk in warm water uit de kraan zit.
Verder moet iedereen gewoon doen waar hij/zij   zich prettig bij voelt maar ik kies zelf voor gemak.
 
Terug
Bovenaan