voedingsschema

Hallo,

hier ook het voedingsschema van onze zoon. Hij is nu 3 maanden oud.
Sinds vorige week is hij overgegaan van 5 voedingen naar 4 voedingen op een dag. Hij krijgt de fles.
8 uur, 12.30 uur, 17 uur, 20.30 uur. 4x een fles van 210cc.
We moesten hem altijd wakker maken voor de laatste fles. Zodra hij 6 kilo was, mocht die komen te vervallen. Heerlijk, nu kunnen wij ook weer eens vroeg op bed.

Groetjes Nienke

quote: Zjanine reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2005 14:48:27'));

Hallo allemaal, wat heerlijk dat de meeste van jullie van die mooie schema's hebben.
Ik heb een zoontje van 5 maanden en hij zit keurig om de de 4 uur (meestal dan), maar per dag wisselt het wel op welke tijd hij voeding wil. Soms is hij om 5 uur 's ochtend wakker, soms 's nachts om 2 uur; elke keer weer een verrassing!!! Ik geef borstvoeding en doe dat gewoon op verzoek. En om te reageren op Amre; gooi lekker weg die schema's; elk kind is anders en van borstvoeding is bekend, dat het sneller verteert als flesvoeding en sommige kinderen al na 2 uur weer honger hebben. Nog even volhouden (hoe vermoeiend het soms ook is), rond 6 maanden begin je waarschijnlijk met allerlei hapjes en dan komt er vanzelf steeds meer een ritme in. Ik heb 3 kinderen die ik allemaal borstvoeding heb gegeven en heb geleerd dat je die kleintje bijna niet in een ritme kunt dwingen; Mijn oudste dochter had een heel vast ritme (van zichzelf) en heeft 10 maanden lang ook 's nachts gedronken, mijn middelste dochter sliep na 6 weken al door en had overdag een wisselend ritme en mijn zoontje heeft als enige ritme dat hij ongeveer om de 4 uur eten wil. Heel lastig met dingen plannen, maar ach, deze periode is zo weer voorbij.....

Elk  kind is inderdaad anders...
Mijn zoontje is nu 6 maanden en in het begin (tot 3 maanden) gaf ik borstvoeding op afroep,
in de eerste week ging dit al niet goed, hij maakte van de nacht een dag en kwam gerust ieder uur a anderhalf uur
Toen heb ik hem overdag om de 3 uur gevoed, moest hem ook vaak wakker maken, 's nachts ging het iets beter...
maar toen hij ong  2 maanden was,  kwam hij nog steeds om de 4 uur 'snachts en dat ging van 3 uur opeens naar 2 uur, toen zag ik het niet meer zitten (inmiddels ging ik alweer werken)
van het consultatieburo werd ik niets wijzer (ik moest rijstebloem bij mijn borstvoeding doen enz.)
Eerst hebben we het geprobeerd om zijn laatste fles (200Cc Nutrilon forte) met  rijstebloem te geven    (tip van het cb)
Dit ging even goed maar na een week hetzelfde  verhaal..
Toen ben ik rustig aan gestopt met borstvoeding (iedere 3 dagen 1 voeding vervangen)en heb hem nutrilon forte gegeven met daarbij een vast schema
7.00u 200cc
12.00u 200cc
dan  gaat hij een dutje doen (in het begin wil hij niet maar nu slaapt hij direct)
16.00u 200cc
20.00u 200cc
23.00u 200cc  
dit ging na enkele weken perfect en opeens (hij was toen ong.  5 maanden) sliep hij door tot 7.00u SUPER...
ik had sinds mijn bevalling nog niet doorgeslapen, dus dit was een verademing
Mijn zoon heeft gewoon regelmaat nodig!!!
hij gaf na enkele weken zelf aan dat hij de fles van 23.00u niet meer hoefde. hij is af en toe 's nacht nog wel gekomen, maar opeens niet meer
nu is hij 6 maanden en krijgt hij nog steeds via hetzelfde schema
met was vaste voeding erbij, hij gaf aan dat te willen door te wijzen, smakgeluidjes enz
7.00 200cc
10.00u fruithapje
12.00u 200cc dan doet hij weer een dutje
16.00u 200cc
18.00u groentehapje
20.00u 200cc met rijstebloem

Zo dit was mijn lange verhaal, ik hoop dat jullie r wat aan hebben
en voor de duidelijkheid, elk kind IS anders en je instinct zegt je "hoe nu verder...

quote: Zjanine reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-03-2005 14:48:27'));

Hallo allemaal, wat heerlijk dat de meeste van jullie van die mooie schema's hebben.
Ik heb een zoontje van 5 maanden en hij zit keurig om de de 4 uur (meestal dan), maar per dag wisselt het wel op welke tijd hij voeding wil. Soms is hij om 5 uur 's ochtend wakker, soms 's nachts om 2 uur; elke keer weer een verrassing!!! Ik geef borstvoeding en doe dat gewoon op verzoek. En om te reageren op Amre; gooi lekker weg die schema's; elk kind is anders en van borstvoeding is bekend, dat het sneller verteert als flesvoeding en sommige kinderen al na 2 uur weer honger hebben. Nog even volhouden (hoe vermoeiend het soms ook is), rond 6 maanden begin je waarschijnlijk met allerlei hapjes en dan komt er vanzelf steeds meer een ritme in. Ik heb 3 kinderen die ik allemaal borstvoeding heb gegeven en heb geleerd dat je die kleintje bijna niet in een ritme kunt dwingen; Mijn oudste dochter had een heel vast ritme (van zichzelf) en heeft 10 maanden lang ook 's nachts gedronken, mijn middelste dochter sliep na 6 weken al door en had overdag een wisselend ritme en mijn zoontje heeft als enige ritme dat hij ongeveer om de 4 uur eten wil. Heel lastig met dingen plannen, maar ach, deze periode is zo weer voorbij.....

Ha,

mijn zoon van 4 en een halve maand krijgt 's ochtends om 9 uur de fles, om 1 uur warm eten, om 5 uur fruit en om 9 uur weer de fles. Voorlopig denk ik dat ik de fles maar aanhoud, dit is licht verteerbaar en kan heeft hij dus geen last van krampjes.

hoi, onze zoon ryan is nu 6 maanden oud en heeft het volgende schema:

ongeveer 7.00   fles 200 cc
                           10.00 fruithap en halve fles dus 100 cc        
                               12.00 papfles van 200 cc        
                               16.00 groentehap en weer een halve fles
                               20.00 laatste fles  van 200 cc

Werkt prima!!!!

Mijn dochter van 8,5 maand krijgt de volgende voeding:

8 a 9  uur fles 200ml opvolgmelk met 2 - 3 scheppen groeipap (drinkt ze niet altijd op)
Daarna weer even slapen (1 a 1,5 uur)
10.30 a 11 uur fruithap, potje 200gr (vindt ze heerlijk)
13.00 a 13.30 uur fles 150 ml opvolgmelk met 2  schepjes pap
Daarna weer even slapen, 1 a 2 uur
tussendoor wat drinken (sapje ca. 125 ml) en soms half boterhammetje of rijstwafeltje
17 a 18 uur avondeten, potje 200gr. Gaat er altijd heel goed in.
Dan ca. 21 uur (soms wat vroeger of later) fles 200 ml (half opvolgmelk, half pyamapap of fruitflesjepap)
En dan slaapt ze de hele nacht door (dat deed ze al vanaf 2,5 maand) Ze slaapt nog steeds graag.

En als ze groeien is volgens mij alles prima. Met het warme weer heeft ze wat minder zin in melk, maar dan heb ik zelf ook minder trek.

Succes allemaal en geniet van jullie kindjes.

Hallo,

misschien kun je de fles van 11.00 verlaten naar 11.30/12.00 en de fles van 15.00 naar 15.30/16.00   en dn de fles rond 20.00/20.30
dus:
7.00 fles
10.00/10.30 fruit
1130/12.00 fles
15.30/16.00 fles
18.00 groente
20.00/20.30 fles pap

tussendoor wat dixsap
 op het dagverblijf waar ik werk hebben de meeste dit schema.

succes,

groetjes cindy

p.s. ga zelf dadelijk ook wortelen met het schema, lars is bijna 4 maanden dus tijd voor fruit en wat weken daarna groente. als hij 5 maanden is wil ik dit schema eigenlijk ook gaan toepassen

Jeetje me zoontje is 11 weken oud drinkt 4 flessen van 210 en slaapt snacht door.
Is dat niet een beetje erg jong dat hij dit nu al doet. De arts van het consultatiebureau zegt er niets over. Arts zei wel dat we wel water met de warme dagen tussen de
voedingen door moeten geven. De kleine vind water verschrikkelijk dus doe ik op 100cc water 1 schepje voeding erbij en dat drinkt hij bijna helamaal op. de kleine groeit wel
erg hard 1 cm per week. De kleine is nu 64 cm en 6700 gram. Hij was met de geboorte 53 cm en 4500 gram.

Terug
Bovenaan