Hallo allemaal,
mijn zoontje is bijna 7 maanden, woog vorige maand bijna 8200 gr en heeft het volgende schema, hopelijk hebben jullie er wat aan:
8 uur flesje 200ml
10:30/10:45 uur fruithapje 3 eetlepels (daarvoor heeft 'ie een half uur tot drie kwartier geslapen)
12 uur halve boterham + flesje 150ml (eerst helft vh brood, dan helft vd fles, dan rest vh brood, rest vd fles)
15:30 uur flesje 200 ml (geslapen van 13 tot 15:15 uur)
17:00/17:15 uur warm eten (meestal groente + aardappels, ongeveer 125 gram denk ik) + wat water (meestal drinkt 'ie hooguit 25ml maar we bieden het wel aan)
19:00/19:15 uur papfles 200 ml
naar bed om 20:00 uur, soms iets eerder. Hij slaapt dan meestal tot half 8, soms wel langer, maar we halen hem er sowieso niet eerder dan 8 uur uit, tenzij hij gaat huilen natuurlijk, maar meestal vindt hij het wel prima om even rustig alleen te liggen, ligt 'ie lekker te keuvelen en op z'n duimpje te zuigen tot een van ons komt, heel lief!
Dit schema werkt bij ons heel goed, soms denken we wel dat 'ie wat te veel krijgt, maar alles gaat er vlot in. Alleen de laatste fles is wel eens wat lastig, als 'ie moe is drinkt 'ie minder. Ik denk er over om de eerste fles te vervangen door pap, en dan de laatste gewoon melk.
O ja, het brood hebben we vanaf 5 maanden rustig opgebouwd. Eerst alleen een broodkorst om na het flesje op te sabbelen. Hij begon al vrij snel de broodkorst echt op te eten, dus toen zijn we 'em kleine stukjes brood gaan voeren. Is net een klein vogeltje, als 'ie klaar is met een stukje (hij kauwt echt met z'n kaakjes!) gaat z'n hele bekje open voor het volgende, schattig! De fles hebben we wat verkleind van 200 naar 150 ml.
Groetjes Nienke en Harm Eitse