voedingsschema

Oh ja, voor Bolliel: ik doe dat ook zo, geef hem een eigen lepel en daarmee mag ie lekker pletten in zijn bord en ondertussen voer ik hem met een eigen lepel, dit werkt gelukkig goed bij hem. Alleen RAVAGE! Maar goed, hij eet en wat vies is kan weer worden schoongemaakt...

hallo iedereen,

ik heb even een vraagje ik lees bij een hoop dat hun kinderen met vijf maanden al fuit en groente krijgt. Nu heeft mijn dochtertje van bijna vijf maanden een koemelkallergie en wordt er geadviseerd om pas na een half jaar met bij voeden te beginnen heeft iemand hier ervaring mee?
het voedingsschema van Sharon is nu:
7.30 fles 240cc en 7 schepjes
12.30 fles 240cc en 7 schepjes
17.30 fles 240 cc en 7 schepjes.
sinds een week komt ze niet meer voor de laatste voeding dus heb ik bij de andere voedingen maar een schep meer gedaan. maar ik ga haar niet wakker maken als ze lekker ligt te slapen.

groetjes judith

Hallo,

Ik kom nu voor het eerst op het forum hier, en ik schrik er van dat jullie allemaal zo gigantisch vroeg met bijvoeden beginnen!
Sommige zie ik al met 3/4/5 maanden aan de fruit en groentenhap! Waarom wachten jullie niet tot de 6 maanden? Dan zijn de darmpjes er pas klaar voor!
Chris is vandaag precies 7 maanden, en een schema hebben we nog nooit van gehoord.
Maar meestal ziet de dag er ongeveer zo uit:
7.30 borstvoeding
10.30 half stuk fruit, eerst zelf happen, daarna prakken en op een lepeltje voeren
11.00 borstvoeding
14.30 borstvoeding, met daarna een soepstengel of babyrijstwafeltje
18.00 soms weer een fruithap, of soms een groentenhapje met wat water
21.00 borstvoeding

hallo,
mijn zoontje is nu 13 maand.
hij heeft ook veel gespuugd, maar krijgt nu gewoon halvolle melk. ik maak namelijk pap van zon 200 cc melk smorgens.
smiddgs krijgt hij brood enprobeer ik hem melk te laten drinken. hij lust dit ook niet maar hij is zowiezo een slechte drinker. gewoon blijven aanbieden denk ik nu. ik ga me er niet meer over stressen.
het consultatie bureau heeft richtlijnen. je bent niks verplicht. geen kind is hetzelfde. het kan best dan je kindje anders gaat reageren bij andere voeding. mijn zoontje krijgt harde ontlasting van appelsap. misschien dat dat helpt.
groetjes en succes gerda

o en shantannelie,
ik ben ook met 3,5 maand begonnen met fruit en groente. mijn kindje heeft nooit ergens las van gehad. ik heb namelijk maar een pricipe. gewoon proberen en als het niet lukt dan stop ik er weer mee. ik vind dat van die 6 maanden dikke onzin. kinderen zijn niet gelijk en als iemand precies wil doen wat ze op het consultatie bureau zeggen moeten ze dat zelf weten,maar dat anderen het anders doen ook,  maar daar hoef jij echt niet van te schrikken hoor.
en eens chema is niet alleen handig voor jezelf, maar ook duidelijk voor je kind en duidelijkheid is velig en echt niet verkeerd hoor.
groetjes gerda

Hallo allemaal,
mijn zoontje is bijna 7 maanden, woog vorige maand bijna 8200 gr en  heeft het volgende schema, hopelijk hebben jullie er wat aan:

8 uur flesje 200ml
10:30/10:45 uur fruithapje 3 eetlepels (daarvoor heeft 'ie een half uur tot drie kwartier geslapen)
12 uur halve boterham + flesje 150ml (eerst helft vh brood, dan helft vd fles, dan rest vh brood, rest vd fles)
15:30 uur flesje 200 ml (geslapen van 13 tot 15:15 uur)
17:00/17:15 uur warm eten (meestal groente + aardappels, ongeveer 125 gram denk ik) + wat water (meestal drinkt 'ie hooguit 25ml maar we bieden het wel aan)
19:00/19:15 uur papfles 200 ml
naar bed om 20:00 uur, soms iets eerder. Hij slaapt dan meestal tot half 8, soms wel langer, maar we halen hem er sowieso niet eerder dan 8 uur uit, tenzij hij gaat huilen natuurlijk, maar meestal vindt hij het wel prima om even rustig alleen te liggen, ligt 'ie lekker te keuvelen en op z'n duimpje te zuigen tot een van ons komt, heel lief!

Dit schema werkt bij ons heel goed, soms denken we wel dat  'ie wat te veel krijgt, maar alles gaat er vlot in. Alleen de laatste fles is wel eens wat lastig, als 'ie moe is drinkt 'ie minder. Ik denk er over om de eerste fles te vervangen door pap, en dan de laatste gewoon melk.

O ja, het brood hebben we vanaf 5 maanden rustig opgebouwd. Eerst alleen een broodkorst om na het flesje op te sabbelen. Hij begon al vrij snel de broodkorst echt op te eten, dus toen zijn we  'em kleine stukjes brood gaan voeren. Is net een klein vogeltje, als 'ie klaar is met een stukje (hij kauwt echt met z'n kaakjes!) gaat z'n hele bekje open voor  het volgende, schattig! De fles hebben we wat verkleind van 200 naar 150 ml.

Groetjes Nienke en Harm Eitse

quote: Femke_Maria reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-06-2006 21:12:11'));

Mijn man heeft enthousiast rode kool gekocht om potjesvoeding van te maken. Kunnen we dit echter al aan onze zoon van 10 maanden geven? Iemand enig idee?  

Waarom kan je dat niet geven??
Je kan je kind alles geven hoor..... met 10 maanden, op de harde en groene sla groente na.
Hoe meer je hem nu geeft   wat betreft verschillende smaken des te meer eet hij straks lekker mee!!!
Niet zo onzeker..... zeg.

Terug
Bovenaan