voedingsschema

jeetje meiden als ik dit lees ben ik bang dat wij wel erg snel gaan, hoewel ons mannetje wel erg duidelijk aangeeft dat hij nu wel voldoende eet, hij is nu 15 weken en krijgt dit te eten
om 8u een bordje pap ( 180cc met 6 scheppen voeding en 8 scheppen pap)
om 11.30u een gewone fles
om 15.30u een gewone fles
om 18u een flesje diksap ( max. 100 cc)
om 20u een fles met een extra schep voeding er in
Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij bij zn geboorte al 4 kilo woog en inmiddels al over de 8 kilo is
doe ik het goed of denken jullie dat ik iets moet aanpassen naar zijn leeftijd??

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje die half januari geboren is. Hij krijgt nu 1 maand flesvoeding en ongeveer 5 flessen per dag. Van de 200 cc die hij per keer krijgt drinkt hij ongeveer 120-140 cc. De fles van 1100 krijg ik met veel geduld max 100 cc naar binnen
Het schema is ongeveer:

0600-1100-1500-1900-2230

Wanneer kan ik er een fles uitgooien en wanneer zijn jullie begonnen met Nutrix? Vooral de fles van 2230 vind ik eigenlijk (voor mezelf) te laat. Gisteren kreeg hij de 4e fles om 2030 en daarna hebben we hem laten slapen. Lukte tot 0615. Ik vond alleen zijn poep wel erg donkergroen vanmiddag.

En het fruithapje? Nu al mee beginnen?

Graag tips en adviezen

Dank, An

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is bijna 13 maanden en sinds hij één jaar is wil hij geen avondeten meer hebben zolang het "gevoerd" wordt. Hij probeert continue de lepel te pakken maar zelf eten met die lepel lukt niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie toch wil eten?

Hallo allemaal,

Ik heb jullie berichten gelezen en schrik een beetje!
Ik heb een dochtertje van 5 maanden en ze krijgt op een dag 4 voedingen.
Ik ben de bv aan het afbouwen;
8.00 bv
12.30 fles 200ml
17.00 fles 200ml
22.00 bv

Dit lijkt me erg weinig als ik jullie berichten lees.
Wanneer begin je met pap of 's ochtend of 's avonds of allebei?
Lastig vind ik dit.
Heeft er ook iemand ervaring met de Rapley methode?
gr.

Hoi allemaal,

ik lees jullie berichtjes en onze dochter Jade  is bijna 4 maanden en ze eet al lekker fruit en warme hap ons schema ziet er als volgt uit:
 0700 200 ml gewone hv melk met nutrix
 930 fruit
 1200 150ml frisolac
 1400 120ml frisolac
 1600   warme hap
 2000   210ml friso met nutrix
Tussendoor drinkt ze verspreidt  over de hele dag een fles diksap leeg

ik geef de 2e/3e fles gespreid omdat ze een volle fles melk er continue uitspuugt de fles van 700 blijft er netjes in  en die van de avond ook ze slaapt van 2000 tot de volgende ochtend ze groeit als kool en is heel vrolijk we zijn ook met 3,5 mnd met fruit begonnen en ze rukt nu de lepel zowat uit m'n handen als ze die al ziet. Kijk naar je kind en probeer t gewoon dan weet je of ze t lekker vinden of er nog niet aan toe zijn. SUCCES

quote: Bolliel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2006 17:46:43'));

Hoi allemaal,

Mijn zoontje is bijna 13 maanden en sinds hij één jaar is wil hij geen avondeten meer hebben zolang het "gevoerd" wordt. Hij probeert continue de lepel te pakken maar zelf eten met die lepel lukt niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie toch wil eten?

Hallo Bolliel,
mijn zoontje van inmiddels bijna 3 gaf ik zelf een klein bakje met eten en een lepeltje ... en het grotere schaaltje met lepel hield ik zelf. Zo kon hij zelf lekker prutten en tussendoor schoof ik lekker z'n hapje naar binnen!

Succes!

Hoi, ik heb toen gewoon de laatste voeding laten vallen, ik moest hem toch al wakker maken en vaak dronk hij de fles slapend en ook niet meer helemaal op. Zo heb ik het ook met de fles rond 19.00 uur gedaan en toen was hij een maand of 7 of 8, het cb zei dat ik hem gewoon niet meer moest geven en dat wij toch ook moeten doorslapen zonder nog een maaltijd na de warme maaltijd. Ik dacht ojee dat accepteert hij nooit, maar hij ging toch slapen! Doorslapen deed hij nog niet maar dat was niet door honger maar waarschijnlijk bang alleen. En de speen deed wonderen! Groetjes!

Ook ik heb een paar van jullie berichtjes doorgelezen, moeilijk he hoe je het allemaal in 24 uur moet proppen!

Ik weet van mijn eigen gezin dat mijn zoontje een hele andere baby was dan mijn dochtertje van nu 5 maanden; mijn zoontje dronk al zijn flessen schoon op,mijn dochter niet.
(maar ja, hij sliep ook al door met 6 weken en zij met 4 maanden pas, hahaha!)

Zo ook met de eerste hapjes, het interesseert haar gewoon minder!
We zijn nu een beetje aan het proberen, als ik het me goed herinner hebben ze pas met 6 maanden echt extra voeding naast de flessen nodig!

Als het goed is hebben ze op het consultatieburo een overzicht / voedingsschema voor verschillende leeftijden tot 1 jaar ... vraag er maar eens naar.
(of als je er echt behoefte  aan hebt  dan scan ik de mijne in voor je!
En op www.onlineconsultatieburo.nl  kun je ook veel vinden)

Dus het klinkt afgezaagd, maar mama's .. volg je gevoel en probeer wat je kindje wil/lust!

groetjes
mama eef

Terug
Bovenaan