voel me zo vreselijk ongelukkig en verdrietig

Hoi,

Ik moet even wat van me afschrijven. Ik voel me zoo moe en ongelukkig daardoor. Mijn zoontje slaapt 's nachts zo slecht en overdag als een prins.
Ik probeer om hem overdag wakker te maken voor zijn voeding en dit lukt wel, maar hioj valt heel snel weer in slaap aan de borst. Ik probeer elke keer koude washandjes en achter zijn oor krabben en luier verschonen, maar hij blijft 's nachts wakker en huilen. Ik ben hierdoor zoo moe en ongelukkig.
Vaak zit ik 's nachts gewoon te huilen met hem in mijn armen. Okee, een baby verandert je leven en zo, dat begrijp ik, ik zal niet kunnen slapen zoals voorheen, maar zo extreem had ik niet verwacht.

Ik vraag me echt af hoe andere mensen dit in hemelsnaam klaarspelen en dan hebben ze ook nog andere kinderen? Ik ben nu heel bang om meer kinderen te denken, want stel je voor, als het bij hen ook zo gaat, dan ben ik een wrak.

Ik hoor hem nu weer huilen, terwijl hij net heeft gegeten. Ik word er zo wanhopig van.
Heeft iemand een soortgelijk verhaal?

groetjes, Sira

Hoi Sira,
Hoe oud is je kindje? Heb je het idee dat hij overdag voldoende drinkt? Houd je je aan een ritme vast? Om de hoeveel uur krijgt hij overdag voeding?
gr.Eveline

Hoi,

Vannacht en vandaag is het echt erg, hij komt om het uur om te drinken. dat is toch niet normaal??? Het cb zegt dat hij een groeispurt doormaakt, maar die had hij vorige week! Nu weer?

Hij is overmorgen drie weken. Ik heb niet het idee dat hij genoeg drinkt, al zijn zijn luiers wel vol. Ik probeer een ritme aan te houden, maar elke dag stuurt hij die in de war.

Hij huilt voortdurend, ik ga nu weer kijken.

Hoi Sira,

Ik heb niet echt tips voor je, maar wil je wel ff sterkte wensen hiermee.
Het is zwaar he? Ik weet ook nog heel goed hoe die eerste weken waren. Mijn zoon is nu een half jaar oud. De eerste weken vond ik ook helemaal niet zo leuk. Iedereen verwacht dat je op een roze wolk zit, terwijl jij zelf alleen maar  kunt huilen van vermoeidheid.

De eerste 5 weken heb ik ook nauwelijks geslapen, (ik gaf toen ook nog gedeeltelijk  borstvoeding)    totdat mijn schoonmoeder aanbood om een nachtje op te passen. Ik wou dat in eerste instantie niet, maar heb het aanbod uiteindelijk wel geaccepteerd. Heerlijk! We hebben geweldig uitgeslapen en daarna zo snel mogelijk onze zoon weer opgehaald. Wat bleek? Hij had daar bijna de hele nacht geslapen! Ze had hem wel een poosje laten huilen, en zijn voedingstijd wat uitgesteld, maar hij was gewoon weer gaan slapen! (wel met speentje).

Als je weer wat bijgeslapen hebt, kun je overal veel beter tegen. We hebben thuis doorgezet wat mijn schoonmoeder is begonnen, en een bakerzak gekocht, vanaf  7 weken sliep ie de hele nacht door!

Toch nog wat tips:

*Als je baby overdag slaapt, probeer dan zelf ook te gaan slapen. Dat zeker nog een paar weken volhouden.Je kunt veel meer genieten als je wat geslapen hebt.
*Als er iemand een nachtje op je baby wil passen, gewoon doen! (als je je daar goed bij voelt tenminste)
*De bakerzak heeft bij ons ook erg geholpen www.bakerzak.nl
* Probeer je baby overdag wat meer wakker te houden

Tenslotte wil ik je heel veel sterkte wensen, en weet dat je niet alleen bent! Dit gaat echt wel weer over!

Groetjes Susan Xx

hoi siraa
ik zou zeggen;geef je zoon eens een flinke fles voeding.jammer van je borstvoeding,maar je wilt er toch niet aan onderdoor gaan.misschien heeft je zoontje niet genoeg aan je borstvoeding.je kan ook borst en fles afwisselen.heb je zelf ook meer rust,bovendien verzadigd flesvoeding meer dan borstvoeding.mijn zoontje huilde ook constant na de voeding.ik kolfde omdat ik ingetrokken tepels heb die hij niet kon pakken.ik werd er doodmoe van en heb ten einde raad een pak friso extra voor hongerige baby's gehaald.toen had ik eindelijk een tevreden baby,die nu met 10 weken zelfs al doorslaapt van 21:30 tot 8.
veel sterkte
groetjes kari

Klopt kari, ik ben na verloop van tijd ook overgestapt op flesvoeding.
Dit heeft ook erg geholpen bij het doorslapen. Ik had ook ingetrokken tepels, en was de hele dag bezig met voeden voor mijn gevoel. Eerst met tepelhoedjes, daarna nog vingervoeden, daarna kolven. Was elke keer anderhalf uur bezig... pffff. Werd er ook doodmoe van.
Dit even ter aanvulling op mijn vorige post.

Dus dit is misschien ook een tip...

Hoi Sira, ons zoontje heeft de eerste paar weken ook vrij veel gehuild. Het is nooit diepgaand onderzocht, maar waarschijnlijk was een snelle bevalling daar de oorzaak van (hoofdpijn en een verdikte nekspier). Maar goed, je hebt weinig aan wat er bij ons gebeurde, maar ik zal vertellen wat bij ons goed geholpen heeft. Misschien heb je er wat aan. Ik gaf trouwens borstvoeding, en na twee keer een kwartier gaf ik nog wat nutrilon na. Ik wilde per se dat de bv zou slagen, (en dat is gelukt) maar ik laat m'n mannetje niet met honger naar bed.
- Let op of je kindje een voorkeurshouding heeft, zo ja -> neem zsm contact op met een kinderfysiotherapeut.
- Lees het boekje van Ria Blom over Rust en Regelmaat. Het inbakeren waar ze over spreekt hebben wij maar een week gedaan, het was hier geen succes, maar de rest was zeker een succes! Het is maar een dun boekje. Je hebt het in een uurtje uit. Misschien heeft jouw cb er wel een die je mag lenen.
- Overdag je kindje laten slapen met de gordijnen open. Dan leert je kindje het verschil tussen dag en nacht.
- En inderdaad aan jezelf denken. Goed eten. Als je toch al af en toe kv gebruikt, vraag of je man een voeding wil doen snachts. Of vraag iemand of je kindje een nachtje mag logeren. Vooral je (schoon)ouders vinden het écht niet erg om een keer een kort nachtje te maken. Zij kunnen de nacht daarna weer bijslapen, en ze helpen je er enorm mee, want je kunt weer de hele wereld aan na een goede nacht.
- En geef het de tijd. Het lijkt heeeeel lang te duren, maar het zal ook ineens over zijn.

hihi, was niet van plan zo'n verhaal ervan te maken, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Nelleke

Hoi Siraa, klinkt echt als mama-honger, dat hebben heel veel baby's. Je kunt er het beste aan toe geven, het gaat vanzelf weer voorbij. Ook zou je eens kunnen lezen over clusteren, Het hoort er echt bij, Ook zou je eens kunnen kijken op   www.borstvoedingsforum.nl, daar krijg je echt op al je vragen een eerlijk en duidelijk antwoord, want dat zijn allemaal ervaren borstvoedings-mama's. Heel veel succes, het komt wel goed, echt waar. Wendy

Terug
Bovenaan