voel me zo vreselijk ongelukkig en verdrietig

Hoi,

Het wordt beter, echt, ooit slaapt je kindje door. Het goede nieuws is dat de meeste baby's met 12 weken doorslapen.
Waarschijnlijk heeft je zoontje nog geen goed dag en nachtritme. En ook dat lukt echt wel. Zet idd overdag de gordijnen open en laat hem eventueel ook in de box slapen met alle geluiden om hem heen. Hou het 's avonds en 's nachts heel rustig.
Probeer zelf te slapen zodra dit kan. En als je het nodig hebt vraag dan om hulp. Iemand die bij jullie komt slapen, zodat je lekker kan slapen. Er zijn vast heel veel mensen die het helemaal niet erg vinden om een tijdje met zo'n kleintje te mogen tutten.
Ik ben helemaal voor borstvoeding, maar  ik snap ook dat het moeilijk is in het begin en  denk ook aan jezelf, je kindje heeft niets aan je als je instort. Wanneer bij jou de grens bereikt is kan je alleen zelf bepalen.
Over een paar maanden heeft je kindje ritme en kan je zelf lekker slapen en is het heel anders.
Moet je het trouwens alleen doen, of is er ook een papa die misschien 's nachts wat meer kan doen?
Ik wens je heel veel succes!!!

Groetjes

Oja,

Nu vergeet ik het toch nog. Ik heb ook heel wat nachten zitten janken hoor, met het idee van hoe heb ik dit ooit kunnen bedenken.
Tijdens de kraamtijd had ik een super tevreden baby en toen de kraamhulp weg was begon de ellende. Borstvoeding die enorm terug liep, waardoor mijn dochter veel huilde, ze was toen zoveel afgevallen dat ze bijgevoed moest worden, waardoor ze absoluut de borst niet meer wou. Ik kolven, maar en kolven en flesje geven kost heel veel tijd. Bovendien liep het toen nog sneller terug, dus alleen maar de fles. Daar kreeg mijn dochter enorme krampen van zodat ze na een tijdje 20 uur van de 24 uur huilde. Ik dacht dat ik gek werd. Na overgestapt te zijn op een andere voeding was het gelukkig snel over.
Daarna heb ik een depressie gekregen met paniekaanvallen, door onverwerkt leed tijdens  mijn zwangerschap, het was volgens de arts geen pd, maar goed. Kortom, het liep ook niet allemaal even lekker.
En nu 1 1/2 jaar later kan ik niet wachten op een tweede. Het komt echt goed, maar blijf ook goed aan jezelf denken.

Groetjes

Hai Sira,

Herkenbaar hoor meis! Bij ons waren de nachten in het begin ook heel onrustig en overdag slapen als een roosje... frustrerend, maar wel te verklaren. In je buik was je uk ook voornamelijk 's nachts wakker en actief, als jij rustig lag te slapen. Nu is je uk uit je buik en merk je daar veeeeel meer van.

Het dagnachtritme moet nog op orde komen, maar dat komt echt goed!!! Overdag idd licht en geluiden en 's nachts zo stil en donker mogelijk (als het niet nodig is, niet verschonen, alleen voeden) Probeer zelf overdag ook zoveel mogelijk te slapen, dat maakt de nachten iets beter te doen. Het badritueel eens helemaal omdraaien wil ook nog wel eens werken, doe je je zoontje normaal 's morgens in bad? Doe het dan eens onverwachts 's avonds.... wil nog wel eens het zetje zijn om hem in een ander ritme te krijgen.

Begin alsjeblieft niet te snel aan een flesje erbij.... voordat je dat maar overweegt... bel dan eerst even met VBN of LLL deze staan voor je klaar! Ze zijn vrijwilligers, je hoeft er dus niets voor te betalen en ze helpen je echt graag! Geen vraag is te gek, schaam je niet om hun te bellen, zij zijn ook ooit begonnen met voeden en snappen heel erg goed hoe je je voelt!!!!

Laat anders even bekijken hoe het aanleggen gaat, als uk tijdens het voeden heel snel in slaap valt zou het kunnen zijn dat het aanleggen nog niet helemaal goed is. Schroom niet om te bellen!!!!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders, doe ik op http://www.borstvoeden.net

Hoi! Een heel herkenbaar verhaal inderdaad! Ik vond de eerste periode ook echt heel zwaar en vermoeiend. Borstvoeding deed heel zeer, ons dochtertje had veel darmkrampjes en huilen, heel veel huilen. Ik heb de eerste weken bijna elke nacht wiegend met haar rondgelopen en je denkt inderdaad hoe doen andere mensen dat toch en helemaal met meer kinderen? Van slaapgebrek word je zo ongelukkig! Maar...het gaat over en het gaat beter, echt waar! Mijn dochtertje is nu 16 weken en ze slaapt van 20.30 uur tot 8.00 s morgens door. Heerlijk! Nog wat tips:

-Boek van Ria Blom over Regelmaat en Inbakeren heb ik veel aangehad. Ik doe niet aan inbakeren maar zij beschrijft heel goed hoe je ritme en regelmaat in moet brengen. Dus slapen, voeden, verschonen, even op schoot en in de box, en daarna weer slapen. Met dit ritme weet ik nu dat ze als wat jengelig is als ze in de box ligt, dat ik haar naar bed moet brengen,dan slaapt ze binnen 5 minuten. Ik dacht heel vaak dat ze honger had, maar het bleek dus gewoon dat ze moe was en naar bed wilde.
-Wij hebben tegen darmkrampjes Cinababy gekocht, het helpt bij ons heel goed
-Na 2 maanden ben ik deels borstvoeding en deels flesvoeding gaan geven. Ik knapte daar helemaal van op. Mijn vriend kon ook flesjes geven en ik kon dan slapen of wat anders voor mezelf doen.

Succes en sterkte!

Oja, en ik lees nu dat je kindje overdag veel slaapt en snacht niets, dit dag en nachtritme komt wel, maar dat hebben ze in het begin nog niet. Meestal is dat na een week of 6 veel beter.  

Hoi Siraa,
Ik heb niet alle reacties door gelezen, dus misschien zeg ik iets wat al is gezegd.
Het is idd zo dat babies vaak pas na 6 weken, soms langer, het dag en nachtritme gaan hanteren.
Mijn dochter heeft de eerste 8 weken alleen maar gehuild en wilde bijna niet slapen. Ik ben toen echt het drie R-en systeem toe gaan passen en dit heeft veel geholpen. Verder ben ik ook met haar naar een osteopaat geweest. Ik dacht zelf niet dat ze iets had, maar was zo wanhopig dat ik toch ben gegaan. Bleek dat ze een flinke blokkade in haar nek had, overgehouden aan de bevalling! Toen dat opgelost was heeft dat zeker geholpen.
En ik denk dat ik precies weet hoe je je voelt; als je zo moe ben, kan je alles alleen maar negatief ervaren. Maar het wordt echt wel weer beter hoor.
En ik ben in de veronderstelling dat je je nooit kunt voorbereiden op een eerste kindje. Hoeveel je er ook over nadenkt en over praat, je weet nooit precies wat je te wachten staat.
Ik wens je heel veel succes en vergeet niet te genieten van je beeb. Nu zal je dat niet geloven, maar het gaat echt supersnel allemaal!
Sil

hoi,
wat zal je moe zijn zeg. Bv kost al zo veel energie en dan heeft je kindje ook nog eens zijn dag en nachtritme om gegooid.

Dat je kindje nu zo vaak drinkt is ook wel normaal hoor ik denk dat dat de regeldagen zijn die komen zo ongeveer 3x in het begin rond de 2 a 3 weken rond de 6 weken en dan nog eens rond de 12 weken. oP dat moment hebben ze meer voeding nodig en dat kunne ze alleen krijgen door meer te drinken en om dat op gang te krijgen moeten ze vaker komen voor een voeding op die manier worden je borsten gestimuleerd om meer voeding aan te maken.

Het ritme omgooien is vermoeiend. Wat je dan doen is overdag je kind wakker maken als het tijd is voor een voeding. Ik hield de 3 uur aan. oMdat mijn dochter juist te lang achter elkaar sliep en niet goed groeide was het max 3 uur slapen en dan drinken.

Heel veel succes

Hoi Siraa,
Ik weet wat je doormaak. Ik geef flesvoeding al vanaf het begin en hij krijst bijna de de hele nacht door. Hij heeft geen honger een schone luier en toch niet kunnen slapen. Overdag slaapt hij ook als een prinsje. Ik maak hem overdag om de 4 uur wakker in de hoop dat hij 's nachts iets vermoeider is en ook dan slaap. Ik laat hem gewoon een tijdje huilen als ik zeker weet dat ik alles heb gedaan wat ik kan. Onze zoon is 5 weken oud en kan niet wachten tot er een nacht komt waat we zelf ook een beetje slapen. 'sMorgens om een uur of 7   valt hij als een blok in slaap.
Sterkte natascha

Terug
Bovenaan