Volgens mij heeft Fabio waterpokken

Hallo!  

Twee weken geleden  heeft Fabio bij een buurjongetje gespeeld die de volgende dag helemaal onder de rode plekjes/blaasjes zat.
Nu, twee weken later, vind ik bij Fabio een aantal blaasjes op zijn lichaam.
Zou dit de waterpokken zijn? En zo ja, wat kan ik het beste smeren tegen de jeuk, buiten mentholpoeder? Volgens mij heb ik dit kort geleden ook al hier op het forum voorbij zien komen, maar kan het niet meer terug vinden.....

Groetjes van Cissy

He vervelend dat Fabio de waterpokken heeft, nick heeft ze deze week ook gehad.

Buiten mentholpoeder kun je bij de drogist en apotheek calendulan emulsie kopen. Ook een badje met havermout (washandje met daarin havermout en daar zjn lichaam mee wassen) moet helpen maar dat laatste heb ik niet gedaan.

Succes ermee bij Nick was de jeuk met ongeveer vier dagen weg dan drogen de blaasjes in.

Liefs sandra

He Cissy,

Als Fabio er binnen de kortste keren zo uitziet heeft ie zeker waterpokken:

Dit is een foto van toen Puck tien maanden was, opgelopen van d'r nichtjes...Maar ik plaats m niet om je te laten schrikken maar juist om je gerust te stellen; het zag er heel zielig uit maar Puck heeft er eigenlijk totaal geen last van gehad! Ik had ook mentholpoeder tegen de jeuk in huis en 'zemelenbad' van t Kruidvat maar nauwelijks gebruikt. Helaas is er grote kans dat ze het nog een keer krijgt omdat ze het zo jong had..Ik wens je veel sterkte met je mannetje en hopelijk valt t mee!

Liefs, Marcia mv Puck

ik heb 'm zelf nooit hoeven gebruiken, maar het schijnt goed te werken.
Een handje havermout in een bh-zakje doen en dat in z'n badje leggen. Daar drogen de blaasjes van uit.
Beterschap!!
Liefs NElleke

Zag toen straks ook paar rode puntjes in kay's snoetje,.. Hopelijk geen waterpokken!!
ik wacht ook effe af..

Ik hoop dat Fabio het ook bespaard blijft!

Esmé mv Kay

Nou Esmé ik geloof echt dat het gaat doorzetten: hij had vanmiddag 4 blaasjes, inmiddels zijn het er een stuk of 10 á 12. Maar ja, liever dat hij het nu krijgt: dan is hij er met de vakantie vanaf!

Groetjes van Cissy

ooooh,.. het houd ook niet op met dat gehannes allemaal he,.. pff!
laat die hummels toch lekker met rust! Grr..

Veel beterschap hoor!
Ik zal Kay morgenvroeg eens bekijken.. Hou mn hart vast

Esme

Terug
Bovenaan