Voor Angel en Sara

Hoi Heartje/NR2 en Sara,

Fijn dat alles goed gaat met jullie op de ongemakken van het zwangerzijn na dan!
Ik ben ook nog niet van m'n klachten af, was vandaag en gisteren opeens weer erg misselijk en erg moe. Ben a.s. dinsdag 12 weken, dus hopelijk ga ik me snel beter voelen!

Sara, weet jij ook al het geslacht van de kleintjes? Zijn ze 1 of 2-eiig
Ik heb nog niet op Hyves gekeken naar je buikfoto's, zal het snel even doen!

Bij ons weet bijna iedereen nu dat we zwanger zijn en dat we gaan trouwen.
We doen het niet groot, het is voor ons allebei de 2e keer dat we gaan trouwen. We gaan trouwen in een  heel  smaakvol aangekleed  hotel-restaurant, daar  doen we dan ook bruidstaart en geven we ook een etentje voor de familie. M'n dochter is al aan het oefenen om de ringen te brengen!! Echt schattig. Ze is 3 jaar. We blijven daar ook slapen in de bruidssuite.
Verder geven we nog een borrel een week later voor de vrienden. Alles was eigenlijk heel snel geregeld, we moeten alleen nog kleding voor m'n vriend en dochter kopen en nog ringen.

NR2(moet wel wennen aan je nieuwe nickname), je gaat dus een andere babykamer maken dan die van je dochter? Wij gebruiken wel dezelfde babykamer, maar gaan wel wat dingen veranderen, zodat het toch een wat ander kamertje wordt.
Ga je ons ook het geslacht niet verklappen?!

Sara, ben je op zoek naar ander werk of blijf je lekker thuis tot na de zwangerschap?
Kan me voorstellen dat een tweeling-zwangerschap wel zwaarder is. Hoe ver ben je nu?

Nou, meiden, geniet van je jullie zwangerschap.

Groetjes,
Angel

Hey heartje,
Leuk dat het nogsteeds goed gaat!!!

Wat leuk dat je je kleintje de hele dag voelt. Ik heb nogsteeds niks gevoeld. Maar vandaag bleek ook dat de moederkoek (als ik het goed begrepen heb) aan de voorkant zit dus het kan misschien nog wel even duren. Maar ik hoef me er dus geen zorgen over te maken. Ik had ook al een vermoeden aangezien ze altijd super druk zijn tijdens de echo’s.
Mijn buik groeit al aardig. Mijn moeder kreeg bezoek en die meldde dat haar nichtje (die 8 maanden zwanger is) een even grote buik heeft als ik heb. Ook de vrienden die we met oud-en-nieuw gezien hebben vonden dat ik flink gegroeid ben.

Wel lekker dat je man zo actief is. Mijn vriend is ook steeds druk bezig omdat hij het hele huis op tijd af wil hebben.

Hoi Angel,
Vervelend dat je weer zo misselijk bent. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Ik ben alleen nog snel moe. Ik had echt een paar dagen nodig om bij te komen van de drukke kerstdagen.

Jullie bruiloft klinkt erg gezellig en knus. Het hoeft ook geen mega feest te worden, maar gewoon gezellig. Zo iets willen wij eigenlijk ook doen. Wat schattig dat je dochter aan het oefenen is. Mijn vriend had eerst gezegd dat we voor de geboorte zouden gaan trouwen, maar hij is bang dat trouwen de relatie veel zal gaan veranderen. Hij wil nu wachten tot de kleintjes mee kunnen lopen om de ringen te dragen of bloemen te strooien. (alsof het krijgen van kinderen dat niet doet, maar goed)

Ja, het is opzich wel vervelend dat ik nu zonder werk zit. Ik ben door de toestanden van vanmorgen vergeten te vragen of het voor mij nog zin heeft om naar iets nieuws opzoek te gaan. Maar omdat ik sinds 18-12 elke week langs moet komen voor controle kan ik wel gewoon alles plannen zodat ik niet weer met zoveel verschillende gyns te maken krijg. Ik heb er nu 4 gehad en heb toch liever dat ze het bij max. 2 houden. Ze noteren allemaal net op een andere manier en letten allemaal ergens anders op. De gyn van vanmorgen (die ik bij de eerste 2 keer ook had) vond het ook maar niks.

Wij zijn er vanmorgen achter gekomen dat we 2 meiden krijgen. Ik hoop dat we het voorlopig nog geheim weten te houden. Toen ik verteld had dat ik zwanger ben, blijkt iedereen het toch stiekem doorverteld te hebben voordat ik de 13 weken gehaald had. Nu willen we gewoon saampjes genieten van ons geheim. Ik denk dat ik volgende week opzoek ga naar wat leuke kleertjes.

Vandaag heb ik dus weer een echo (nr 8 en 9) gehad en er is niet veel verandert tussen mijn kleintjes. Ze groeien allebei goed en zijn allebei erg druk. De een ligt nogsteeds iets boven het gemiddelde en de ander er iets onder. Voor een echt goede echo waren ze af en toe te druk, maar met veel geduld is het toch gelukt.
Eerst bij de gyn geweest vanmorgen die zich toch best zorgen maakt en ons meteen doorstuurde voor een uitgebreidere echo. We hebben toen van iemand anders na even wachten een soort van 20-weken echo gekregen om alles wat duidelijker te bekijken met scherper apparatuur. Ook kunnen ze via het meten van iets binnen het hoofdje bepalen of er voldoende bloed en dus voeding bij de kleintjes binnenkomt. Dit bleek uiteindelijk goed te zijn. Ook de maagjes, blaasjes, teentjes en vingertjes etc konden bekeken worden. De hartjes niet heel goed omdat ze daar nog 2 weken te klein voor zijn, maar wel kon de bloedtoevoer bekeken worden.
Het gevaar is zeker nog niet voorbij, maar de situatie is nu nogsteeds stabiel. Ik blijf onder strenge controle en moet de komende maanden elke week langs komen. Mocht het toch de verkeerde kant op gaan, dan kan ik alleen in Leiden terecht voor een operatie waar ze een paar van de bloedvaatjes in de navelstreng van de een dicht kunnen schroeien zodat de ander de kans krijgt om meer te eten. Hoplelijk dat in ieder geval de voeding beter verdeeld zal zijn.
Ik ben nogsteeds best bang voor alles wat er nog fout kan gaan, maar ik hoop dat het allemaal stabiel blijft. Wat mij verbaasde is dat de frummel die te hard gaat meer risico loopt dat die kleine. Die kan er hart problemen aan overhouden omdat deze te veel voeding en zo ook te veel vruchtwater krijgt.

Het enige echt leuke waar we vanmiddag achter zijn gekomen, is dat we nu weten dat we 2 meisjes krijgen. Dit voorgevoel hadden we allebei al vanaf het begin en we zijn allebei erg blij. We houden het nog even geheim voor de familie.

Meiden, ik ga nu weer op bed liggen, ik heb weer een fikse verkoudheid te pakken.

Groetjes,
Sara

Hoi meiden,

Even updaten hoor!
Er is eigenlijk niet zoveel veranderd de laatste dagen. Het zwanger zijn gaat gewoon door. Ik voel me wel met de dag meer zwanger worden. Mijn buik groeit redelijk door, maar niet zo erg meer als in het begin. Ik heb volgens mij een even grote buik als bij de 1e zwangeschap. Ook de kilo's vallen gelukkig mee. Tot nu toe maar 6 kg.
Vorige zwangerschap was ik in totaal 15 kg aangekomen, en na 1 week waren er al weer 14 vanaf. Dat was een luxe zeg! Hopen dat het deze keer ook zo gaat.

Mijn dochter gaat af en toe 's middags weer even slapen. Vooral vandaag was heel erg fijn. Ik was weer heel erg moe en ben dus ook even op bed gaan liggen.

Slaapt jou dochter al in een groot bed, Angel?
Wij krijgen dus half maart een groot bed voor haar, en ik had uit het ledikantje waar ze nu in slaapt 3 spijltje gehaald. Ik dacht dan kan ze er vast aan wennen dat ze straks ook zelf in en uit bed kan. Nou haar bedje was meer een speeltoestel dan een bed.... Hoe moet ik dat gaan aanpakken, of komt dat vanzelf wel goed?

Wat ga jij nog allemaal bijkopen???? Soms heb ik het idee dat ik er zo makkelijk over denk, en dat ik vanalles vergeet. We hebben dus alleen een andere kamer gekocht.  
Onze zolder staat vol met meiden- en jongenskleding ( van mijn neefjes). Dus dat heb ik zat.

Gaat het goed met de voorbereidingen van jullie trouwdag. Nog maar een maandje.

Sara, wat leuk dat je 2 meiden krijgt!!! Hoe is het met jouw buik. Waarschijnlijk ben je nu even dik als mij. Kan ik ook op Hyves je foto's bekijken, ik ben nl niet lid.
Jullie gaan ook snel starten met de babykamer? Jullie moeten het natuurlijk wat eerder klaar hebben, ivm   vroeggeboorte? Hoeveel weken duurt gemiddeld een tweelingzwangerschap?

groetjes,
nr2

Hoi meiden,

Sara, wat leuk, 2 meiden!!! Hoe gaat het nu met je? Inmiddels alweer een echo gehad?
Heb je buik inmiddels gezien op Hyves, groeit al goed ja! Maar ja, het zijn er tenslotte ook 2!
Weet je al of je nu nog gaat werken of wacht je tot na de geboorte met solliciteren? Je zal het wel druk krijgen met 2 van die kleintjes.

Ik zit ook te bedenken hoe ik het straks allemaal ga doen met opvang e.d
M'n dochter gaat een paar maanden na de bevalling naar de basisschool, maar het eerste jaar gaan ze hier alleen de ochtenden, dus dat schiet niet echt op om dan te gaan werken. Eerdat ik dan de baby heb weggebracht, moet ik alweer m'n dochter ophalen. Nou ja, da's overdreven, maar goed, moet even kijken.

Heartje, fijn dat alles goed gaat.
Lekker dat je dochter af en toe nog slaapt. Mijn dochter niet meer, da's echt even wennen. Ze slaapt toevallig sinds gisteren in een groot bed en het ging de 1e nacht goed, ze riep mij vanochtend en kwam er zelf niet uit! Houden zo....ha,ha.

Ik heb ook het idee dat ik niet zoveel spullen meer nodig heb, maar over een tijdje ga ik wel weer eens wat lijsten opzoeken van Prenatal ofzo en dan alles even doorlopen. Ik moet in ieder geval een kinderstoel kopen, want die hadden we van iemand geleend.   Verder kleine dingen, zoals lakentjes e.d.

Heartje, jullie weten toch ook wat het wordt?
Wij willen het ook wel weten. Ik heb 28 januari weer een controle en misschien echo, maar denk dat ze het dan nog niet kunnen zien, ben dan 15 weken zwanger.

Ik voel me sinds deze week een stuk beter, niet meer misselijk, nog wel moe, maar niet meer zo extreem moe.

Groetjes,
Angel

Hoi Dames,

Ik wilde even mijn foto's laten zien. Deze zijn gemaakt toen ik 22 weken was, alweer een maand geleden....

Groetjes,
nr2

Nr2,

Wat een mooie echo-foto's!!
Leuk hoor.

Alles goed verder?

Groetjes,
Angel

Hoi meiden,

Alles goed met jullie? Is het bij jullie maand-forum ook zo rustig??? Echt heel anders dan het zwanger worden forum..

Ik ga nu al uitkijken naar mijn verlof. Ik krijg last van mijn rug en begin weer behoorlijk moe te worden. Het valt ook allemaal niet mee. Mijn verlof gaat 3 maart in. Ik heb nog met carnaval 2 dagen vrij. Dus dat pik ik ook nog maar even mee.
We willen eigenlijk nog even met z'n 3-tjes een weekend naar Disney, maar ik twijfel zo of ik het nog wel moet doen... de hele dag slenteren en mijn dochter in de gaten houden. Pfff.

Maar om heel eerlijk te zijn, moet ik verder niet klagen hoor! Voel me verder heel erg goed. Ik heb ongeveer een week heel erg last van maagzuur gehad (had ik de vorige keer veel extremer). Dus ik dacht, ik zal eens stoppen met koolzuurhoudende dranken... en ik ben er bijna van af. Jus d'orange kan ik ook beter laten staan.

Deze zwangerschap heb ik ook echt een heel erg druk kind in mijn buik. Heerlijk gevoel. Vorige keer was het altijd rustig en voelde mijn man pas rond de 30 weken een beweginkje. En nu kan hij al vanaf de 20e week meegenieten.
HEt wordt al wel wat rustiger in mijn buik, geloof dat het kindje ook al 35 cm is.

groetjes,
nr2

Terug
Bovenaan