Voor Angel en Sara

Hoi sara,

Wat een vervelend bericht zeg! Wanneer gaan ze die operatie doen? Ik hoop zo voor je dat het gewoon goed gaat, en dat beide meiden het overleven. Ik snap dat je je heel erg kut voelt, maar probeer het toch nog positief in te zien. Wie weet gaat het hartstikke goed die operatie en kunnen je beebs lekker verder groeien.
Heel veel sterkte komende dagen.

Hoi Angel,
Hoe was je bruiloft? Alles helemaal naar wens verlopen? Zijn jullie nog lekker even weggegaan? (of misschien zijn jullie nu nog op vakantie???)
Paste je je jurk nog, of was je buik ineens onwijs gegroeid?
Verder alles goed met je zwangerschap.
Hoe gaat het met je dochter op school?

Bij mij alles goed. De kleine ligt niet meer ingedaald, maar in stuit. Gelukkig heeft hij/ zij nog even de tijd om te draaien. Hopen dat dat vanzelf gaat.
Verder geen bijzonderheden, tja nog maar lekker 2 1/2 week werken en dan verlof... Wat ben ik eraan toe. ONze dochter gaat dan nog 3 ochtenden in de week naar de oppas, dus dan heb ik even tijd om te rusten en de laatste dingen voor de baby te kopen. En natuurlijk ga ik de rest van de tijd heerlijk met mijn dochter alleen doorbrengen (nu het nog kan).

Hoop snel van jullie te horen.!!

groetjes,
nr2

Hoi meiden,

Sara, wat een verhaal zeg!! Ik leef erg met je mee.
Hoe gaat het nu? Weten ze al of de operatie echt gaat gebeuren, moet je elke dag nu naar Leiden toe?
Hou je haaks meid, ik hoop heeeel hard voor je dat het toch goed blijft gaan met allebei de meiden.

NR2, lekker zeg over 2 weken al verlof!! Het gaat nu hard bij je. Heb je nog steeds het gevoel dat je eerder gaat bevallen? Hoeveel weken ben je nu?

Onze bruiloft was helemaaaal super!! We hebben echt heel erg genoten. Hebben in de bruidssuite geslapen en zijn verder niet weg geweest.
M'n dochter vond het ook allemaal geweldig.
Op m'n Hyves staan foto's, NR2, heb jij ook Hyves?

M'n dochter gaat in december pas naar school, zit nu nog op de Peuterspeelzaal en 1 dag op het Kinderdagverblijf.

Verder gaat het ook goed, ben nog wel snel moe, over 2 weken bloedprikken voor m'n suikergehalte, eerst nuchter en daarna als ik wat gegeten heb. Hopelijk is het allemaal goed. Ik voel het kindje af en toe bewegen, maar volgens mij is het een rustig kindje, of het moet nog komen. Misschien is het nog wel aan de vroege kant. Ik ben nu 17 weken zwanger en m'n placenta ligt aan de voorkant. Ik kijk erg uit naar de 20-weken echo op 5 maart.

Sara, heeeel veel sterkte, laat je nog wat van je horen?

NR2, succes met de laatste loodjes op het werk.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Ik ben niet actief bij Hyves, ik geef er niet om. Maar ik wil wel je foto's graag zien. Kan ik je ook vinden als ik geen lid ben. En onder welke naam dan?

Ik voelde met 17 weken ook al wel wat beweging, maar niet heel erg veel. En ik denk dat als je placenta aan de voorkant ligt dat je nog niks kan zeggen over je kindje (druktemaker of niet). Volgens mij toen ik een week of   23 was, voelde ik echte trapjes. Stom he, ik weet nu al niet meer wanneer dat was....
Bij mijzelf voel ik al een week of 2 minder beweging. Het voelt niet meer als trappen maar meer gedempte porren. En af en toe een trap, die dan ook behoorlijk hard aankomen.
Kind ligt momenteel nog in stuit, en trapt ook regelmatig in mijn blaas. Ik breng heel wat tijd door op het toilet momenteel.
Wat ik al een keer eerder schreef, dat ik een vermoeden had dat het kind al was ingedaald, is dus niet meer. Of het is niet een ingedaald geweest, of het is weer teruggeschoten. De baby heeft nog een aantal weken de tijd om te draaien. Ik heb trouwens geen zin in een stuitbevalling. Auw!!! Optie voor een keizersnede vind ik ook niet fijn omdat ik niet meer in aanmerking kom voor een ruggeprik. Voor een keizersnede zou ik algehele narcose krijgen. Daar moet ik ook niet aan denken... Word ik wakker uit de narcose is mijn kind al ter wereld.

Sara,
weet je al wat meer??? Hoop zo dat het goed met jullie gaat.

Groetjes,
nr2

Hoi meiden,
De ingreep heb ik inmiddels gehad. Toen we woensdag op controle waren zag het er voor beide kleintjes niet goed meer uit dus hebben ze besloten om meteen te opereren. Ik ben toen naar een kamer gebracht. Met 15 minuten zat ik al in zo’n ziekenhuisjurk, wachtende op mijn infuus etc. een half uur later ben ik naar de operatiekamer gebracht voor de voorbereidingen en de operatie. Het viel best tegen. Ik was zo zenuwachtig dat het roesje totaal niet werkte. Ook niet toen ik nog bijna 3 dosissen erbij kreeg. Ik was plaatselijk verdoofd en steeds als ze weer tegen mijn ribben aan zaten deed het gewoon erg veel pijn.

Maar we zijn heel erg opgelucht dat het goed gegaan is. Ze hebben zelfs nog besloten om toch een minder zware ingreep uit te voeren dan eerst gedacht nodig te zijn. Ik heb een piepklein streepje onder mijn ribben rechts. Verder had ik alleen spierpijn in mijn buik en in mijn rechterbovenbeen van de prik voor het roesje.

Ik moet dinsdag om 11 uur weer voor controle in Leiden zijn om te kijken hoe het gaat. Ik ben best zenuwachtig. Sinds de ingreep trapt de grote van de 2 minder hard. Nu weet ik niet of dat gewoon is omdat ze minder ruimte heeft of iets anders. Er spookt nogsteeds een boel door mijn hoofd. Ik hoop zo dat we dinsdag te horen krijgen dat alles prima in orde is.

Donderdag had de kleine al meer vruchtwater dus als het zo goed blijft gaan, kunnen we weer gewoon voor controle naar Alkmaar.
Hopelijk kunnen we nu heerlijk genieten van onze kleintjes. Het is wel erg apart dat ik ze nu beide voel schoppen.

@Angel, wat leuk dat jullie bruiloft zo’n superdag geworden is. Ik heb de foto’s bekeken. Iedereen zag er super uit en jullie 2 straalde helemaal.
Wat apart dat je 2 keer moet prikken. Ik moest een paar weken terug ook prikken voor mijn suikergehalte, maar ze hebben mij niks gezegd over nuchter zijn. Ik was wel nuchter omdat ik daarna ging ontbijten in de stad. Maar goed als het niet goed zou zijn, hadden ze me dat vast gezegd.

@NR2, wat lekker bijna met verlof. Het zal inmiddels vast al flink zwaar zijn. Dan is het wel lekker dat je dochter af en toe naar de oppas gaat. Hopelijk draait de kleine zich nog om. Dat zal inderdaad een heeeel stuk makkelijker zijn. Bij mij ligt de linker al vanaf het begin met de beentjes naar beneden. Succes met de laatste loodjes op werk.

Groetjes,
Sara

Hoi meiden,
Alles goed met jullie?

Hier gaat alles goed. mijn buik groeit flink.... De meiden zijn af en toe flink druk. Volgende week dinsdag heb ik weer controle in Leiden.

Hoe gaat het met jullie kleintjes?

Groetjes,

Sara

Hoi meiden,

Sara, fijn dat het goed gaat en dat de ingreep goed is verlopen!!
Nu eindelijk genieten van je zwangerschap meid. Je hebt al een flinke buik, maar ja, wat wil je ook met 2 van die meiden!
Ben je nog steeds streng onder controle in Leiden elke week?

Met mij gaat het ook goed, ben nu 19,5 week zwanger. Volgende week de 20-weken echo, we zijn heel benieuwd of we het geslacht kunnen zien.
Ik heb deze week 2x bloedgeprikt, 1x nuchter en 1x na het eten, daar krijg ik ook woensdag de uitslag van bij de gync.

Voel de kleine nu ook goed bewegen, erg leuk!

NR2, hoe gaat het? Aan het genieten van je verlof? Ligt de kleine nog in stuitligging?

Groetjes,
Angel

Hoi meiden,

Ik heb beide mailtjes van vorige weekgemist. Sorry, ik zal wel niet goed gekeken hebben.

Sara ik zag van de week je mailtje op het zwanger zij forum. Wat super dat het nu eindelijk goed gaat. En aan je buik te zien, gaat het ook de goede kant op met groeien. Heb je veel last van je buik, want hij is wel immens groot zeg.   Hoe groot is je buik. Ik zit momenteel op 108 cm. Dat is volgens mij een heel beschaafd buikje. Denk dat jij er wel overheen gaat.
Verveel je je thuis? Want je bent al behoorlijk wat weekjes thuis, toch? Mag je veel doen? Of moet je nog steeds alleen maar rust houden.

Angel, Hoe was je 20 weken echo?? Weet je wat het gaat worden? Ik vond het zo'n bijzonder moment die echo. AL zo'n compleet kindje. Gaan jullie ook nog voor een 3d echo?
Gaat deze zwangerschap voor jou ook sneller (voor je gevoel dan)? VOrige keer moest ik echt de weken aftellen en nu... nu ben ik al bijna aan het einde.

MEt mij gaat alles heel erg goed. Ik voel me goed, kan nog veel dingen ondernemen. Ik ga wel even 's middags een dutje doen. Als mijn dochter ook op bed ligt. Dat heb ik echt wel nodig. Ik merk dat de kleine al groot aan het worden is, en veel energie vraagt.
Verder alles super, op de kleine ongemakken na dan (maagzuur en 'snachts veel naar de wc).
Ik heb vorige week nog een echo gehad om te kijken of ons kindje in stuit ligt, gelukkig niet het geval. Maar we hebben wel een groot kind. Als ik tot 40 weken doorga dan kan ghet best wel eens 8 of 9 pond worden.

De babykamer is behangen en geverfd.   Mijn man wil de kamer van onze dochter ook nog een opknapbeurt geven, dus dat gaat hopelijk snel gebeuren. Dan kunnen we de babymeubelen op de babykamer gaan zetten, en de nieuwe kamer van onze dochter (die nu nog in de schuur staan) in elkaar gaan zetten.

Hoop snel van jullie te horen, en sorry voor de wat late reactie.

doei
nr2

Hoi meiden,

NR2, fijn dat alles goed gaat met je! En ook fijn dat het kindje niet meer in stuit ligt.
Welke datum in april ben je ook alweer uitgerekend? Weet jij wat het wordt?

Sara,
Ook alles nog goed? Moet je nog steeds elke week naar Leiden voor controle?

Hier ook alles goed. Ik heb vorige week inderdaad de 20-weken echo gehad, alles zag er prima uit. Het geslacht was helaas moeilijk zichtbaar, ze had wel een vermoeden, maar kon het niet met zekerheid zeggen. Ik krijg met 30 weken weer een echo, omdat m'n placenta vrij laag lag. Zij dacht dat dat zeker nog wel goed kwam, maar wilde het wel zeker weten en omdat we het geslacht niet konden zien, kwam dat goed uit dat we dan nog een echo krijgen. De 3-D echo doen we deze keer dus maar niet, kost ook best veel geld.
Wij gaan de babykamer ook nog even sauzen en nieuwe gordijnen kopen.
Onze dochter zit al in haar nieuwe kamer, ze vind het het fantastisch om een grotere kamer met een groter bed te hebben.
Ik heb sinds vorige week ook last van maagzuur en ben nog wel erg moe, maar ben ook best druk met m'n werk, dus niet zo gek dat je dan moe bent met een peuter om je heen thuis die niet meer slaapt 's middags.

Ja, NR2, deze zwangerschap gaat inderdaad veel sneller.

Ik hoef over 6 weken pas terug te komen bij de gync.

Nou, meiden, geniet nog even van jullie zwngerschap.

Groetjes,
Angel

Terug
Bovenaan