Voor Angel en Sara

Hoi meiden,

Heartje/NR2, het schiet voor jou al op!
Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je verlof.
Ja, zou goed nadenken over dat weekendje Euro Disney, wel leuk, maar ook vermoeiend. Wij willen gaan als onze dochter een jaar of 5 is. Hoe oud is jouw dochter ook alweer?

Sara, alles goed? Groeien de kindjes goed?
Ben je nog aan het solliciteren?

Hier gaat het goed, ik ben nu 14 weken zwanger en heb 28 januari weer een controle in het ziekenhuis en hopelijk een echo. Ben benieuwd of ze dan het geslacht al kunnen zien, maar denk dat het nog te vroeg is.
Ik heb ook last van m'n rug, baal er wel van dat ik dat nu al heb, is wel erg vroeg.

Wat leuk dat je zo'n beweeglijk kindje hebt, mijn dochter was ook zo rustig in m'n buik (nu niet meer!! ha,ha), ben benieuwd of dit kindje meer beweegt. Ik zit al vol spanning op de 1e bewegingen te wachten, ik denk het af en toe (als ik 's avonds stil in bed lig) al te voelen, maar weet het niet zeker, is wel erg vroeg?

Nou, meiden, geniet vd zwangerschap!!!

Liefs,
Angel

Hoi meiden,
Hier ben ik dan weer. Heb zo te zien weer erg lang niks van me laten horen. Ik ben de laatste tijd weer erg moe. Ook krijg ik al snel last van mijn ribben als ik achter de pc ga zitten. Vorige week druk wegens onze beide verjaardagen. Zaterdag was mijn vriend jarig. We hadden 6 man uitgenodigd en onverwachts kwamen daar wat bij. Opeens zaten we met 19 man in de huiskamer. Het was erg gezellig, maar ik ben er nogsteeds moe van. Ik heb 3 dagen dikke en zere voeten gehad. Het begint eindelijk weer te zakken.

Hoi Heartje,
Wat fijn dat je zwangerschap zo lekker verloopt en ja hoe minder kilo’s hoe fijner.
Als het goed is, kan je ook op mijn foto’s kijken. Ik heb ze ingesteld dat iedereen ze kan bekijken. Ik zal ze straks even updaten. Mijn hyves is. http://sara1979.hyves.nl/
Ik ga inderdaad morgen alvast met een vriendin shoppen naar wat spulletjes en opschrijven wat ik het beste waar kan kopen. Ik ga nog niet alles kopen, maar ben al 21 weken dus het gaat erg snel. Het verschilt best wel hoelang een 2ling zwangerschap duurt. Maar de meesten zitten ronde de 36 of 37 weken. Er zitten ook meiden tussen die zelfs tot de 41 weken de kleintjes hebben gedragen. Ik merk het wel. Zolang ze maar braaf blijven zitten tot ver na de 28 weken.
Leuke 3d foto’s. Wij gaan geen pretecho maken. Volgens de gyn krijg je zeker met een 2ling bijna nooit echt mooi beeld en ja, 3d foto;s kunnen ze in het ziekenhuis ook maken. Vond het ook wel erg duur hoor. 100 euro voor een echo. Beetje overdreven als je bedenkt dat het helemaal geen materiaal ofzo kost, alleen een beetje gel op je buik en het apparaat doet de rest.
Mijn kleintjes zijn vorige week ook erg druk geweest, maar deze week een heel stuk minder. Ik voel ze af en toe. Ze zijn ook al bijna 30 cm denk ik dus ik neem aan dat het al flink krap begint te worden.

Hoi Angel,
Ja, die buik groeit maar en groeit maar.
Ik ga niet meer werken voor de geboorte van de meiden. Ik vind het ook wel lekker dat ik nu gewoon rustig alle tijd heb om thuis alles op orde te krijgen. Ook vond de gyn het een goed idee omdat ik zo aan voldoende rust toe kom. Ik denk ook niet dat het veel zin heeft om te gaan werken aangezien ik deze dagen al last heb van zere ribben. Zeker als ik achter de pc zit. De ene dag heb ik het al na 20 min en de andere dag na 1,5 uur. Maar zo kan ik niet eens halve dagen werken.

Na de geboorte zal het ook wel een tijd gaan duren. We willen allebei de meiden niet zo snel al naar opvang brengen. En we redden het financieel ook en dat is zeker fijn.
Leuk dat je dochtertje al bijna naar school gaat. Inderdaad een boel op een neer gerace om haar dan op te halen.
Hoe is je echo gegaan? Ik denk ook wel dat het nog te vroeg is om te weten wat het wordt. Het is allemaal nog zo klein. Maar wie weet. Hebben jullie voorkeur of zijn jullie gewoon nieuwsgierig?

We zijn vandaag wezen kijken naar een kinderwagen. Tjonge, wat is dat duur zeg. De goedkoopste 2ling buggy die ze hadden was 450 euro. En dan alleen te krijgen in aqua of zwart. Ik ben nu bezig om te kijken of ik iets op het 2e handscircuit kan vinden.
Ik vind het wel jammer dat ze blijkbaar geen buggies voor pasgeborenen maken die achter elkaar liggen. Die heb je alleen voor als ze al wat ouder zijn. Maar goed, niks aan te doen.

Groetjes,
Petra

Hoi Sara,

Wat heb je al een dikke buik. Zo'n buik heb ik niet hoor! Kan je het allemaal wel dragen? Kan me voorstellen dat ook je rug en schouders onwijs zeer doen.
HEerlijk om nu even niet te werken zeg!. Gelukkig kunnen jullie zo ook goed rondkomen. Das weer een zorg minder.
Leuk om alle babyspullen te kopen he! Ik heb niet zoveel meer nodig, En wat ik nodig heb wil mijn familie graag als cadeau geven. Ook goed!!!

Angel, met jou ook alles goed? Leuke/ mooie echto gehad. Weet je wat het wordt? Hoeveel weken ben je nu? Wat lijkt het me heerlijk om in juli te bevallen ( als de zomer niet al te warm is tenminste). Dan heb je met je verlof al lekker weer, en altijd verjaardagen in de tuin vieren.
Mijn dochter is ook van april. Ik weet nog wel dat het een slechte zomer was. TIjdens mijn verlof veel regen , en tot juli was het ook niet veel. In juli (onze vakantie in NL) hadden we een hiitegolf. Lag onze kleine baby daar weg te zweten....

Ik hoef nog maar 4 1/2 te werken. Het gaat eigenlijk nog wel heel erg goed, dus misschien besluit ik tegen die tijd wel om nog 2 weken door te gaan. Zodat ik  na de  bevalling wat langer thuis kan blijven.
De kleine uk is waarschijnlijk al ingedaald (29 weken nu). Dus dat is aardig op tijd.  Ik had vandaag de verloskundige gebeld, en die zei dat als  het nu is  ingedaald dat het niet per se wil zeggen dat het ook eerder geboren wordt. Daar was ik nl een beetje bang voor. Dus ik  ben weer helemaal gerustgesteld.
Ik begin ook al aan het  idee te wennen dat dit echt mijn allerlaatste zwangerschap  is. In  het begin had ik er moeite mee, ondanks  het feit dat ik graag maar 2 kinderen wil. Gek is dat he? Het is zo'n bijzondere tijd en zou het graag nou 10 keer mee willen maken. Maar  voor mijn gevoel is het goed nu. Ik hoop dat ik het na de  bevalling helelmaal kan afsluiten, en er vrede mee heb.

Vorige week had ik volgens mij echt heel  erg last van nesteldrang. Grrrr wat werd ik gek van mezelf. Ik moest  per se de zolder opruimen. Na  ruim 5 jaar lang  vanalles opsparen was het een behoorlijke bende. En ik ben dus aan de slag gegaan. Ik  ben nu  halverwege, en nu hoeft het niet meer zo  nodig. GElukkig maar, want alles op z'n tijd. Beetje bij beetje.

Groetjes,
nr2  

Hey meiden,

Wat is het allemaal rustig? Nog zo vermoeid van de zwnagerschap?
Ben nu alweer 30 weken zwanger. En ik heb zo het gevoel dat ik eerder ga bevallen. Geen idee waarom... Maar ik hoop ons ukje toch nog zeker een week of 6 minimaal bij me te houden. ANgel, jij was toch eerder bevallen? Bij hoeveel weken zwangerschap? Moest je dochter in een couveuse? Dat lijkt me echt verschrikkelijk!!!
Ik zag dat je een te hoog glucosegehalte hebt. Jeetje, maar dat kan toch ook een tijdsopname zijn? Moet je dan nog een keer laten prikken. Heb je dan ook meer kans op zwangerschapssuiker (tja ik heb echt geen idee, doe maar een gok).

Ik heb mijn energie alweer enige tijd terug, gelukkig. Ik voel me (gek genoeg) ook beter dan mijn vorige zwangerschap. Ik zag er zo tegenop: een zwangerschap en daarnaast nog eens een peuter verzorgen... Ik heb veel minder kwaaltjes en dat is wel heel erg fijn. Ik ben ook al een tijdje bezig om mijn dochter trap te leren lopen, en dat gaat ook heel erg goed. Dus ik ben al een stuk minder aan het tillen.

Voor mijn gevoel groeit mijn buik niet meer zo hard. Zou dat ook inhouden dat de kleine niet groeit? Of heeft dat dan ook weer te maken met het indalen. Ik kan pas maandag weer bij de vk terecht, en weet niet zo goed of ik zal vragen of ik al eerder mag komen. Wat zouden jullie doen?

Sara,
Hoe is het met jou? Heb je die operatie ondergaan?? En is alles goed gelukt?
Laat even een kort berichtje achter dat ik weet hoe het met je is.

groetjes,
nr2

Hoi meiden,

Sorry... een tijdje niks laten horen, ik was druk en ontzettend moe, maar dat wordt nu iets beter.

NR2, ik was inderdaad te vroeg bevallen vorige keer, al bij 32 weken en 5 dagen. M'n dochter deed het wel gelijk supergoed, ze had 2x Apgarscore 10 en ze hoefde maar 4 dagen in de couveuse. Kon zelf ademen en heeft totaal 16 dagen in het ziekenhuis gelegen.
Ik hoop voor jou dat je kindje niet voor 37 weken zwangerschap komt, want dat is toch wel beter en relaxter. Ondanks dat het bij m'n dochter heel goed ging, was het toch wel zwaar, de hele dag op en neer naar het ziekenhuis, de eerste maanden kwam ze om de 2 uur, dag en nacht. Dus ze kunnen beter maar een start hebben als ze voldragen zijn.
Hoezo denk jij dat het eerder komt, is dat een gevoel?
Dat je buik even niet groeit zegt niks, de één groeit aan het begin vd zwangerschap hard, de ander in het 2e gedeelte en de ander weer aan het eind.

De echo vorige week maandag was super. Zo'n mooi plaatje, hij heeft er gelijk een afdruk van gemaakt. Geslacht was nog niet te zien, we hebben geen voorkeur, maar zijn gewoon erg nieuwsgierig.Zag er allemaal goed uit, alleen mijn glucose-gehalte dus niet zo goed. Was nog niet zorgwekkend, maar moet er wel op letten, want anders heb ik inderdaad kans op zwangerschapssuiker. Ik moet over 3 weken weer bloedprikken, maar dan op een nuchtere maag, dan krijgen ze een veel beter beeld, dus hopelijk valt het allemaal mee.

Ik voel me trouwens minder goed dan bij m'n 1e zwangerschap, ben veel misselijker geweest, ben eerder moe(maar ja, heb ook een drukke peuter om me heen lopen!)  en last van acne. Maar ja, alles voor het goede doel!

Sara, ben ook erg benieuwd hoe het nu met je gaat!
Laat je even wat weten?
Fijn dat je voorlopig niet hoeft te werken, zal nog best zwaar worden voor je met een tweeling in je buik en straks als ze er zijn ook.

Ik ga trouwens a.s. vrijdag trouwen!!!!

Nou, meiden, ik lees het wel weer.
Rustig aan hè.

Groetjes,
Angel

Hoi Angel,

Het is inderdaad een gevoel wat ik heb, (dat ik eerder moet bevallen). HEt is echt helemaal nergens op gebaseerd. Misschien dat het komt omdat ik alles zo graag klaar wil hebben, maar mijn man heeft daar nog allemaal niet zo'n haast mee. En ik wil ook zo graag de zolder helemaal opgeruimd hebben . Terwijl dat geen kinderkamer wordt. Gelukkig zijn die opruimbuien al wel wat minder als vorige week...

Maar ik wilde je voor as vrijdag heel veel plezier wensen. Maak er een mooie dag van met al je familie en vrienden, een dag om nooit meer te vergeten.

Groetjes,
nr2

Hoi NR2,

Heel erg bedankt! Gaat vast lukken, heb er zin in.

Ja, je hebt echt al nesteldrang! Succes bij de verloskundige maandag enne...rustig aan hè meid, maak je niet te druk.

Groetjes,
Angel

Hoi meiden,
Hier word alles als maar zenuwslopender.
Ik kreeg vrijdag de opdracht om ook te letten op het harder worden van mijn buik etc. Nu merkte ik rond 3 uur snachts (was wakker omdat vriend op moest voor ploegendienst) dat mijn buik tijdens het lopen en staan hard bleef. Ik ben toen toch weer wat gaan slapen om te kijken het weg zou trekken. Toen ik om 8 uur weer wakker was, had ik het nogsteeds. Dus zoals opgedragen, ik het LUMC opgebeld om te kijken wat zij er van vonden. Ik kreeg te horen om toch langs te komen. Mijn moeder was gister meteen in het vliegtuig naar Nederland gestapt dus zodra die in Alkmaar was, is ze met me naar Leiden gaan. Eenmaal daar, kreeg ik weer een echo om te kijken naar het vruchtwater en de bloedstroming etc. Dit was toch weer wat zorgwekkend dus ze belde de Gyn om ook te komen kijken.
Deze heeft alles bekeken met de conclusie dat er misschien toch geen sprake is van TTS, maar wat dan wel weten ze niet. Dit omdat de meiden elkaar op de een of andere manier toch al vaker keer weer in balans hebben gehouden. Nu willen ze vaker controleren en kijken hoe het gaat.

De lazeroperatie zal ook erg moeilijk gaan, aangezien de placenta aan de voorkant van mijn buik zit en ze daardoor moeilijk kunnen zien hoe deze verdeeld is. Bij de lazeroperatie zullen ze dus voor een beter zicht een snede van 4 cm maken een stukje onder mijn borsten en dan via de achterkant met het kijkertje werken. Dus ook helemaal niet standaard procedure. Mochten ze het niet goed kunnen zien, zullen ze meteen ook besluiten om eventueel een van de navelstrengen door te knippen om de andere een betere kans te geven.
Dit is dan weer moeilijker gemaakt door het feit dat ik een aantal niet standaard TTS symptomen heb waardoor niet duidelijk is welke van de 2 de donor is en welke de ontvanger. Beide blaasjes en maagjes blijven zich namelijk vullen en legen.

Ik heb het er wel erg moeilijk met het idee dat een van onze meiden eventueel opgeofferd zal moeten worden voor de ander en in mijn buik zal sterven. Maar goed 1 is beter dan niks. Ik weet dat alles weer in balans kan komen en dat we gewoon de 28 weken halen, maar er zijn zoveel onzekere punten. . . . . . Ik heb het er erg moeilijk mee. Het idee dat ik dan misschien wakker word na de operatie met nog maar 1 levende dochter, doet flink zeer.

Sorry dat het een heel verhaal is geworden, maar ik moest even mijn ei kwijt.

Heartje, hoe gat het met je nesteldrang? ligt de kleine nogsteeds zo laag?

Angel, Hoe was je bruiloft? Was het een mooie, gezellige dan?

Groetjes,
Sara

Terug
Bovenaan