Voor Daantje(75) en (Mama)Sita

Hallo lieve meiden,

Jeetje, wat lees ik nu allemaal weer!!! Daantje met blaas- en bekkenproblemen en Sita met voedselvergiftiging en bloedverlies. Gatverdarrie hoor, dat is helemaal niet leuk voor jullie.

Gelukkig was het op de echo wel allemaal goed Sita. Jouw kleine meid laat zich niet zomaar uit het veld slaan hoor, die bijt zich vast in de placenta en blijft zitten waar ze zit . Ze weet dat ze nu al een wereldreis gaat maken en is zich daar op aan het voorbereiden. Vind je het fijn dat je nu weer naar België gaat? Wel lekker dat je een tijdje mag genieten van de zorgen van jouw moeder.

En Daan, een Chrysler is inderdaad iets groter dan mijn autootje, maar met drie kinderen moet je tegenwoordig ook wel een megabak hebben, want anders gaat het echt niet passen. Mijn broer moest bij de derde ook een nieuwe auto kopen en hij rijdt nu in een oude  Volvo (je weet wel zo'n extra brede). Anders konden de 3 stoeltjes met geen mogelijkheid in de auto. Nu hebben zij alleen het probleem dat de jongste, nu ruim anderhalf jaar, de twee ouderen begint te meppen als ze in het midden achterin zit. Nu moet mijn schoonzusje dus vaak op de achterbank en één van de andere kinderen op de voorstoel, anders wordt het een drama en een slagveld in de auto. Zo zie je maar dat jongste kinderen al eerder leren dat ze van zich af moeten bijten.

Nou meiden, doe allebei rustig aan. Sita, mochten we je niet meer spreken hier voordat je terugvliegt naar België, dan wens ik je alvast een hele goede vlucht!!! We spreken je vast snel weer hier.

Dikke kus
Lies

Hey lieve meiden!

Hoe is het met jullie? Hier gaat het wel,ik heb echt een off-weekend gehad!!! Heel veel gehuild en ik voelde me zowel lichamelijk als geestelijk heel slecht. Heel veel harde buiken waardoor ik niet veel kon en daardoor baalde ik van alles.
Gisteren op controle geweest en wat denken jullie???? De baby is weer terug gedraaid in stuit, fijn!

Wel positief is dat 8 januari nu echt definitief is vastgezet dus dan heb ik 's middag onze baby in mijn armen of het een ingeleide bevalling of een keizersnee wordt dat is nog niet helemaal duidelijk en hangt af van hoe de baby dan ligt.

Sita hoe is het met jou ben je alweer in België aangekomen? Heb je een goede vlucht gehad? Lijkt me voor jou wel fijn dat je weer bij je familie en vrienden bent. Alleen jammer dat je nu zo lang zonder je man moet doen, wanneer komt hij naar België?

Liesje hoe is het met jou gaat alles nog voorspoedig zonder klachten?

Ik moet nog best vaak aan Winnie denken hoe zou het met haar zijn???

Nou dikke zoen maar weer en auf wiedersnitsel

XXX daantje

Hé Daantje en natuurlijk ook Sita,

Sita, ik hoop dat je alweer in België bent aangekomen en dat je je snel weer bij ons kunt voegen.

Daantje, hoe was dit weekend? Voel je je alweer ietsje beter of valt het je nu echt heel erg zwaar? Je hebt het ook behoorlijk voor jouw kiezen gehad in de achterliggende maanden!!

Met mij gaat het goed. Ik ben al aardig aan het uitdijen. Volgende week dinsdagavond heb ik de 20 weken echo. Ik kijk er erg naar uit, maar vind het ook best spannend. Verder is het bij ons rustig aan het front. Mijn dochtertje is op dit moment weer in een nieuwe fase aan het geraken (zeg maar gerust de 'nee-fase') en dat brengt weer hele nieuwe dingen met zich mee, maar ook wel erg leuk en uitdagend. Ze heeft verder nog niet in de gaten dat ik weer zwanger ben en dat laat ik voorlopig ook nog maar even zo. Ze snapt het waarschijnlijk toch nog niet echt.

Laat snel weer wat van jullie horen!!!

Liefs,
Lies

Hey meiden,

Hoe is het met jullie?
Hier gaat het zijn gangetje, ik moet me op het moment heel rustig houden. Ik heb een paar keer een "aanval" gehad waar mijn bloeddruk zo hoog was dat ik spontaan super-migraine kreeg. Ik wist niet meer waar ik het moest zoeken van de pijn in mijn hoofd.

Gelukkig mag ik morgen weer op controle en ik ben heel benieuwd hoe de baby ligt. Ik heb echt geen idee, hij is zo bewegelijk. Ik heb wel heel veel vragen omdat als het een keizersnee wordt dan wil mijn gyn me direct steriliseren en daar heb ik toch nog wel wat vragen over.   Over de keizersnee op zich ook wel alleen ligt dat natuurlijk wel aan hoe de baby ligt.

Lies spannend jij mag morgen voor je 20 weken echo toch?   Ik hoop dat je kindje er mooi voor ligt en dat jullie hem goed kunnen zien. Geniet er maar lekker van!

Sita leef je ook nog?? Hoe is het om weer in België te zijn? Lekker bij je familie en vrienden??

Dikke zoen weer en ik laat morgen nog wel even weten hoe het was.

xx

Hoi Daantje,

Hè meid, je hebt wel een zware zwangerschap als ik het allemaal zo hoor. Ik vind het sneu voor je dat je zoveel pijn hebt. Hoe was het bij de gyneacoloog? Waarom willen ze jou trouwens steriliseren als je gaat bevallen? Dat snap ik niet of ben je er zelf over begonnen?

Met mij gaat het goed. De 20 weken echo was super. Alles ziet er goed uit en het was echt een geruststelling. Mijn placenta ligt aan de voorkant en daarom voel ik het kindje af en toe niet zo goed, waardoor ik me toch ongerust ga maken. Nu weet ik in ieder geval hoe het komt. En we hebben een hele trits foto's meegekregen. Mijn vriend vond het ook mooi om het weer te zien. Ik wist niet dat het zo een uitgebreide screening zou zijn, want bij  mijn dochtertje  zat de 20 weken nog niet in het pakket.

En Sita, horen we ook nog wat van jou? Ik hoop dat het goed met je gaat!
Daan, laat je weten hoe het met je is?

Liefs,
Lies

Hey Lies,

Hier was ik weer gisteren weer met spoed naar het ziekenhuis omdat ik weer zo'n aanval had en een hele middag aan het ctg gelegen en de bloeddruk meter. Met de kleine gaat alles super die ligt zelfs 2 weken voor op groei dus dat wordt een flinkerd!

Ze zijn er achter gekomen dat mijn bloeddruk enorm schommelt, van 127/82 naar 91/50 dus daarkomen die aanvallen van. Ik moet me nu extreem rustig houden omdat als mijn bloeddruk zo zakt dan kun je flauwvallen ed.

Het goede nieuws is dat de baby gedraaid is en al een beetje ingedaald was dus hopelijk blijft de baby met het bolletje naar beneden liggen.

Mijn gyn was over een sterilisatie begonnen omdat ze het niet verantwoord meer vindt om nog zwanger te raken en onze kinderwens met dit laatste kindje helemaal vervuld is. Ze begon er wel zelf over omdat mijn zwangerschappen inderdaad superzwaar zijn.

Wat fijn dat je echo zo goed was toch weer een fijn gevoel als je je kleintje dan weer ziet he. Ik had bij de eerste ook mijn placenta aan de voorkant zitten waardoor ik haar wat minder voelde. Maar gelukkig weet je nu door wat het komt.

We horen inderdaad niets meer van sita, ik hoop maar dat geen bericht goed bericht is en dat ze gewoon aan het genieten is in België.

Dikke zoen en prettig weekend!!

Hoi Daantje,

Fijn om weer wat van je te horen, want we zijn toch wel aardig aan het uitdunnen zo (nou ja, niet in   kilo's...).

Goed nieuws en slecht nieuws dus een beetje van jouw kant. In ieder geval goed om te horen dat de kleine mooi met zijn/haar hoofdje naar beneden ligt. Mag je de bevalling dan sowieso zelf doen of wordt het toch een keizersnede als ze het kindje vrij groot vinden? Rot om te horen dat ze willen steriliseren. Misschien wel goed als de zwangerschappen elke keer zo zwaar zijn voor je, maar is het ook niet een mogelijkheid dat jouw partner zich laat helpen? Voor een man schijnt het toch veel minder ingrijpend te zijn dan voor een vrouw.
En qua bloeddruk zou ik inderdaad maar heel rustig aan doen. Ik heb van mezelf al een hele lage bloeddruk en ik ben ook weleens zomaar flauw gevallen en dat is echt ontzettend vervelend. Maar als het zo schommelt lijkt het me nog lastiger, omdat er dan het ene moment niks aan de hand is en het volgende moment voel je je heel raar en duizelig enzo. Moet je al bedrust gaan houden van de vk/gyn of mag je nog wel iets blijven doen?

Hoe was Sinterklaas bij jullie? Hebben jullie het nog gezellig gevierd met de kinderen?
Wij hebben het met alle neefjes en nichtjes bij oma en (stief)opa gevierd en dat was erg gezellig.  Mijn dochtertje  vind het papier over het algemeen nog steeds interessanter dan de inhoud, maar uiteindelijk kreeg ze het een beetje in de gaten en ging ze lekker met de cadeautjes spelen.
Verder ben ik inderdaad superblij dat de echo goed was. Als ik eraan denk, krijg ik alweer een glimlach op mijn gezicht en ik was vanmiddag in mijn lunchpauze al even naar een lief pyamaatje gaan kijken in de stad (maar uiteindelijk niks gekocht).

Fijn weekend vast en ik spreek je hopelijk snel.
En ik hoop inderdaad dat het goed is met Sita in België!!!!!!

Groetjes,
Lies

quote: Lies1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-12-2007 16:39:39'));

Hoi Daantje,

Fijn om weer wat van je te horen, want we zijn toch wel aardig aan het uitdunnen zo (nou ja, niet in   kilo's...).

Goed nieuws en slecht nieuws dus een beetje van jouw kant. In ieder geval goed om te horen dat de kleine mooi met zijn/haar hoofdje naar beneden ligt. Mag je de bevalling dan sowieso zelf doen of wordt het toch een keizersnede als ze het kindje vrij groot vinden? Rot om te horen dat ze willen steriliseren. Misschien wel goed als de zwangerschappen elke keer zo zwaar zijn voor je, maar is het ook niet een mogelijkheid dat jouw partner zich laat helpen? Voor een man schijnt het toch veel minder ingrijpend te zijn dan voor een vrouw.
En qua bloeddruk zou ik inderdaad maar heel rustig aan doen. Ik heb van mezelf al een hele lage bloeddruk en ik ben ook weleens zomaar flauw gevallen en dat is echt ontzettend vervelend. Maar als het zo schommelt lijkt het me nog lastiger, omdat er dan het ene moment niks aan de hand is en het volgende moment voel je je heel raar en duizelig enzo. Moet je al bedrust gaan houden van de vk/gyn of mag je nog wel iets blijven doen?

Hoe was Sinterklaas bij jullie? Hebben jullie het nog gezellig gevierd met de kinderen?
Wij hebben het met alle neefjes en nichtjes bij oma en (stief)opa gevierd en dat was erg gezellig.  Mijn dochtertje  vind het papier over het algemeen nog steeds interessanter dan de inhoud, maar uiteindelijk kreeg ze het een beetje in de gaten en ging ze lekker met de cadeautjes spelen.
Verder ben ik inderdaad superblij dat de echo goed was. Als ik eraan denk, krijg ik alweer een glimlach op mijn gezicht en ik was vanmiddag in mijn lunchpauze al even naar een lief pyamaatje gaan kijken in de stad (maar uiteindelijk niks gekocht).

Fijn weekend vast en ik spreek je hopelijk snel.
En ik hoop inderdaad dat het goed is met Sita in België!!!!!!

Groetjes,
Lies

Hey Lies,

Hoe is het met je? Ik begreep uit je grapje dat je ook al lekker aan het aankomen bent. Ik ben de laatste paar weken echt enorm aangekomen (23 kilo) en voel me echt een walvis af en toe. HEt is gelukkig veel vocht en ik weet van de vorige keren dat ik het meeste zo weer kwijt ben. En die laatste kilootjes die krijg ik er als ik gestopt ben met borstvoeding nog wel met Sonja bakker af. Vorige keer was ik 13 kilo kwijt geraakt door haar dieet.

Sinterklaas was geweldig we hebben het samen met mijn ouders en broer en nichtje gevierd veel te veel cadeautjes natuurlijk maar wel heel leuk en gezellig.

Ga jij borstvoeding geven of weet je het nog niet. Ik wil het wel proberen ik heb het bij mijn andere 2 ook gedaan en vooral de tweede ging geweldig dat heb ik 14 weken volledig en toen nog een poosje 's ochtends en 's avonds volgehouden.

Ik hou me heel rustig op het moment en dat gaat goed moet ik zeggen. Ik rust veel en zorg dat ik altijd voldoende zoute drop bij heb voor het geval dat.

Nou ik ga maar weer eens lekker een boekje lezen want de meiden zijn lekker een hele dag naar het kinderdagverblijf dus ik heb het rijk alleen vandaag en morgen.

Dikke zoen Daan

Terug
Bovenaan