Voor Daantje(75) en (Mama)Sita

Hey meiden,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten weten, maar ik heb het hier al zo ontzettend druk gehad. En de paar keer dat ik wel iets terug kon schrijven, deed het forum raar en verloor ik telkens mijn bericht.

Ik ben intussen 27w3d en heb vandaag een pretecho gehad. Zo mooi. Mijn meisje lijkt echt mijn neusje te hebben.

De reis naar Belgie was weer een hele belevenis, want we stegen op vanaf het Griekse eiland waar ik woon, en 10 min later meldde de kapitein dat we terug moesten keren vanwege een technisch probleem.

Nadat we geland waren kregen we te horen dat er iets in de voorruit gevlogen was en dat onze vlucht geannuleerd werd. Gelukkig kon ik de volgende dag met dezelfde vlucht mee, en kwam ik dus gewoon een dag later aan.

Voor de rest zal ik op, 21 december waarschijnlijk te horen krijgen of het keizersnede of gewone bevalling wordt. Ik zou graag gewoon bevallen, maar het lijkt erop dat het keizersnede zal worden.

Liesje, ik ben heel blij te horen dat alles op de screening in orde was, en ik weet nog hoe ik me toen voelde, het is inderdaad een hele opluchting.

Daantje, ik hoop dat die laatste loodjes voor jou niet te zwaar wegen. Doe vooral voorzichtig aan!

Nou meiden, hopelijk kan ik nu wat meer op het forum komen.

Heel veel knuffels, sita

Hey meiden,

Hier was ik weer even! Sita leuk dat je er ook weer bij bent, dacht al als er maar niets aan de hand is. Gaaf dat je zo'n leuke pretecho hebt gehad. Mijn vriendin heeft er 3x over gedaan voordat hij eindelijk goed was, de baby lag iedere keer met zijn handjes voor het gezicht en ze wilde heel graag zo'n 4d foto van het gezichtje. Gelukkig had ze vooraf garantie gehad en mocht ze dus iedere keer kosteloos terug komen.

Met mij gaat het wel vandaag had ik echt nesteldrang heb heel mijn huis gepoetst (ondanks dat ik moet rusten). Ik ben morgen jarig en heb na lang dubben toch maar besloten om mijn verjaardag te vieren en dan wil je toch dat je huisje aan kant is he!

Nou ik ga de meiden in bad doen! Fijn weekend en een dikke zoen

X Daantje

Hallo Daantje en Sita,

Nou, ik ga een tweede poging doen om mijn berichtje hier te plaatsen. Net werd ik eruit gegooid (grrrrr). Sita, fijn dat je er weer bij bent. Het is toch wel spannend als we even niks horen, maar goed dat je weer in België bent. Heb je het lekker naar jouw zin of mis je jouw vriend heel erg? Ik kan me voorstellen dat het toch wel raar is dat hij daar is en jij in België.

Daantje, ik ben inderdaad al aardig aan het groeien. Ik heb zelf wel het idee dat ik iets meer naar voren draag als bij mijn dochtertje, maar aan de andere kant ging ik toen op het laatst voor mijn gevoel echt naar alle kanten uitdijen. Precies zoals je zegt, het gevoel dat je een walvis bent en dat je echt geen puf meer hebt vanwege je lijf. Ik liep ook nog eens 2 weken en 2 dagen over datum, dus op het laatst was ik alleen nog maar een vochtvasthoudend tonnetje.

Verder heb ik niet zo heel veel nieuws te melden. December is voor ons altijd een drukke maand met Sint en Kerst en ook nog eens veel verjaardagen. We zijn dus continu van de ene verjaardag naar de andere verjaardag  aan het lopen, maar ach, het is toch ook wel gezellig.

Doe je trouwens wel rustig aan Daan met die nesteldrang? Niet dat je straks helemaal afgebrand de bevalling in moet gaan.

Liefs,
Lies

Hey meiden,

Daantje, niet te veel doen he!!!! Het duurt nu niet heel lang meer, en je kan het beste vooraf zo rustig aan doen, want jij hebt toch al genoeg meegemaakt dat je achteraf helemaal geen rust meer krijgt.
Hier is het ook druk druk druk; maar ik voel me heel goed, eerlijk gezegd. Ik ben elke avond wel heel moe, maar ik heb me van heel de zwangerschap nog niet zo goed gevoeld. Ik heb soms een harde buik, maar dat is maar heel af en toe, en ik ben bijna 7 maanden, dus dat is normaal. Mijn meisje is superactief, en dat stelt me ook gerust. Het enige waar ik over mag klagen is dat de kilo's nu wel beginnen komen. Ik ben intussen 9 kilo aangekomen, en had gehoopt dat dat iets minder zou zijn. Maar het zit voornamelijk op mijn buik. Ik geef wel toe dat ik niet echt op mijn eten let, ik eet waar ik zin in heb. Maar ik begin nu toch ook een beetje dat walvisgevoel te krijgen waar liesje het over heeft. Gelukkig heb ik in mijn kast met kleren die ik had achtergelaten in belgie, nog een winterjas gevonden die dicht gaat, hahaha. En die zit ook nog lekker ruim, dus die kan nog wel twee maanden mee.
Ik ben heel benieuwd voor vrijdag, bij mijn volgende afspraak met de gyn, of het nu keizersnee of gewone bevalling wordt.
Maar ja, we zien wel, zolang ons meisje maar gezond is.

Nou meiden, heel veel knuffels en tot heel snel, sita

Hey meiden,

Hier waren we weer eens, jeetje wat een drukte he in december! Ik ben ook enorm moe dus heb soms echt geen zin om te typen. Sita waarom denken ze er bij jou over om een keizersnede te doen? Ligt je babytje niet goed?

Bij mij was alles weer goed op controle, de datum van het inleiden is weer naar voren geschoven naar 4 januari (mits ik inleidbaar ben) dus dat is echt snel he!!

De kerst komt er natuurlijk aan en dan is het zo 4 januari.

Lies hoe is het met jou? kun je het nog een beetje volhouden?

Ik moest wel een beetje lachen om je berichtje sita je schreef dat je AL 9 kilo aangekomen bent nou hou je vast ik ben al 22 kilo aangekomen!!!
Ik krijg mijn sokken bijna niet meer aan zo zit mijn buik in de weg.

Hey meiden ik wens jullie alvast een supergezellige kerst en geniet lekker van alle lekkers en elkaar natuurlijk!!!

XDaantje

Hey meiden,

Waar zijn jullie?? Alles goed??

Ik ben afgelopen maandag weer op controle geweest en alles was goed hoofdje zit al mooi vast en de baby kan geen kant meer op. Ik ben nu echt aan het aftellen ik ga er stiekem een beetje vanuit dat het gewoon 4 januari wordt en dat is echt snel!!

Ik ben vandaag precies 37 weken. Hoever zijn jullie nou?

Nou ik hoop snel een reactie!!!!

Dikke zoen Daan

Nou meiden ik geloof dat ik in een solo stukje aan het schrijven ben maar ik wil jullie toch de allerbeste wensen voor 2008 geven en een voorspoedige bevalling en een gezonde baby natuurlijk!!

Dikke zoen Daantje

Hallo lieve Daantje en Sita,

Sorry, sorry, sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen. Het is zo'n gekke tijd met Kerst en Oud&Nieuw dat ik niet de rust had om achter de PC te duiken en te schrijven. Ik heb wel een paar keer gekeken en dacht dan van 'morgen ga ik reageren' en vervolgens blijft het weer liggen.

Daantje, wat een goed nieuws dat je overmorgen waarschijnlijk wordt ingeleid!!!!!! Spannend hoor, dan kan je jouw kleintje eindelijk in de armen houden. Kunnen ze er iets over zeggen of het kindje nog in de couveuse moet dan (omdat het toch ietsje eerder geboren gaat worden) of dat je het lekker bij je mag houden? En word je zelf nog geopereerd? Ik zal heel erg hard voor je duimen en ben natuurlijk ontzettend benieuwd of het een jongetje of meisje gaat worden. En hoe zijn jouw andere 2 kids eronder?

Ik ben nu 24 weken en 1 dag (uitgerekende datum is 22-04, nog even wachten dus). Het gaat goed en ik voel me best goed, hoewel ik wel merk dat ik moet oppassen met het tillen van mijn dochtertje. Als ik even til, voel ik het gelijk aan mijn banden of gewoon door pijn in mijn buik. Dus ben ik haar nu aan het trainen om aan mijn hand mee te lopen en dat vind ze nog niet echt geweldig. Het is echt een dametje die vrij wil zijn en lekker zelf wil lopen. Maar goed, ik heb nog zo'n 3,5 maanden om te oefenen, want ze zal toch iets meer moeten gaan lopen als ik straks de baby in de wagen heb. Ik heb nu een Bugaboo en moet gaan kijken of ik zo'n meerijdwagentje ga aanschaffen of dat ik het op een andere manier doe. Misschien de baby in een draagzak en de oudste in de wagen, maar dat lijkt me voor zo'n kleintje misschien te onrustig. Afijn, ik moet zo langzamerhand echt dingen op een rijtje gaan krijgen. Ook moeten we nog een switch doen in de kamers. Wij gaan naar de huidige babykamer en mijn dochter gaat naar onze huidige kamer waar ze later met haar broertje of zusje komt te liggen (eerst zal beeb toch bij ons op de kamer slapen).
Wel vind ik het soms jammer dat mijn placenta aan de voorkant ligt, want daardoor voel ik de baby wel minder. Soms maakt me dat nog een beetje onzeker, maar ik kan het nu ook goed zien als het kindje goed aan het schoppen is. En Daan, ik ga ook meer naar een enorme buik toe. De vorige keer was ik ook 22 kilo aangekomen en nu gaat het ook weer hard. Ik heb nu wel besloten om het met eten even voorzichtiger aan te doen zo na Kerst en Nieuwjaar. Maar ja, we zullen het wel zien.

En Sita, hoe is het bij jou? Weet je al meer over een eventuele keizersnede?
Gaat het goed in België? Wanneer ben jij nu precies uitgerekend? Ik ben heel benieuwd hoe het met je is!

Daantje, nogmaals heel veel succes, ik denk aan je, duim voor een goede bevalling  en hoop dat je jouw kleine wondertje snel in jouw armen mag houden.

Veel liefs,
Lies

Terug
Bovenaan