Voor Daantje, Lies 1975 en Winnie 77

Hey meiden
Met mij gaat het elke dag een beetje beter. Ik heb gisteren met mijn zus in België gebeld, en ik heb exact gezegd wat me bezig hield. Namelijk nadat ik gebeld had om te zeggen dat ik mijn kindje kwijt was( ik had mijn ouders gebeld en hen gevraagd mijn zussen in te lichten)heeft niemand me meer gebeld. Vrijdag, zaterdag en zondag zat ik dus alleen met mijn verdriet. Niet echt alleen, want mijn vriend en zijn familie waren er voor mij, maar toch voelde ik me zo in de steek gelaten door mijn familie. Het voelde alsof het voor hen niet echt een belangerijke gebeurtenis was. Alsof het hen niet echt intresseerde. Vroeger zou ik gezwegen hebben omdat ik niet echt graag confrontaties aanga. Maar nu vond ik dat ik die gevoelens echt niet mocht opkroppen omdat ze het zo veel erger maakten. Dus heb ik eerst gechat met mijn schoonbroer, want die was online en gezegd dat mijn familie mij heel hard gekwetst hadden met niet te bellen. rarara, een half uur later belt mijn zus. Heel luchtig vroeg ze hoe het er mee ging, en alles kwam er gewoon uit. Dat ik niet kon geloven dat ze niet eens gebeld hadden en dat dit de ergste periode in mijn leven is, en dat er niets steun van thuis kwam. En mijn zus zij dat het zo niet bedoeld was, maar dat ze dacht dat ik eventjes tijd nodig had om het te verwerken. In ieder geval, voor de eerste keer in mijn leven ben ik een confrontatie zelf aangegaan. Ik moest dit gewoon kwijt. En het heeft me opgelucht. Deze keer draaide het eens niet rond hen, zoals het meestal wel is. Deze keer heb ik mezelf eens eerst gezet. Ik had dat nodig. Nu genoeg hierover, ik ben er zeker van dat jullie me wel begrijpen. Maar ander onderwerp. Net als bij Winnie was dit ook mijn eerste zwangerschap, of toch die ik gevoeld heb. Want vorig jaar mij dacht de gyn dat ik ook een mk had gehad, maar die heb ik niet echt gevoeld. Daar was ik dus ook niet zo verdrietig om. En ik begin me steeds sterker te voelen om een volgende zwangerschap aan te kunnen. Ik begin terug het gevoel te krijgen dat het volgende keer wel goed zal gaan. Daar moet ik gewoon in geloven. Voelen jullie je al wat beter? Ik hoop van wel, en ik hoop echt dat we met ons vieren gewoon samen terug zwanger geraken en dat we elkaar dan kunnen steunen. Maar als 1 van jullie vroeger dan mij zwanger raakt, dan zal ik dat ook zeker opvolgen en er een kaarsje voor branden. Ik steun jullie allemaal heel hard, en ook al heb ik jullie nooit ontmoet, ik voel me toch zo close met jullie.
Bedankt lieve meiden, omdat jullie er zijn.
Heel veel lieve knuffels van mij, sita    

Lieve Sita,

Wat een geweldige stap heb je genomen zeg. Je kan zeker zeggen dat je door de miskraam (of miskramen) sterker bent geworden. Niet alleen voor een volgende zwangerschap maar ook voor jezelf. Knap hoor!

Ik heb mijn miskraam alleen aan mijn zusje verteld. Ik heb geen behoefte aan dat iedereen continu gaat vragen hoe het klussen gaat  en of we al zwanger zijn. Maar ik moest het gewoon aan iemand kwijt. Verder heb ik nog steeds wel de hoop dat we snel kunnen zeggen dat we zwanger zijn en dan wil ik dat het een verrassing is.  
Mijn zusje  wist niet eens dat ik zwanger was, want ik was nog maar 6 weken en wilde zeker wachten tot de 1e echo. Nou ja, en die is er dus niet gekomen.

Zij was heel begripvol maar gaf me wel moed en vertrouwen om gewoon door te gaan en de toekomst  positief in te zien. Ze vond het verder heel erg vooral omdat ik nog geen kinderen heb. Niet dat het anders minder erg zou zijn, maar nu weet ik nog steeds niet of het zwanger blijven uberhaupt gaat lukken. Dat is ook wat me nu nog steeds dwars zit.
Maar inderdaad, wij moeten elkaar gewoon opvrolijken en het leven positief inzien.

Ik weet zeker dat door de positieve energie het gewoon MOET lukken. Wat zou het geweldig zijn als we elkaar weer tegenkomen op de december of januari forum.....

Heel veel liefs en tot snel!

Winnie.

Hoi Meiden,

weet dat dit berichtje eigenlijk niet voor mij bedoeld is, maar kan het niet laten jullie een hart onder de riem te steken! Ik hoop dat jullie snel en gezond zwanger mogen worden! Dat gun ik iedereen! En heel veel sterkte met het verwerken, kreeg echt rillingen toen ik jullie verhalen las! ECHT HEEEEL VEEL STERKTE EN GELUK VERDER!

Liefs Imme

Hey meiden

Eerst en vooral, Imme alvast van mij, maar ik ben zeker dat de andere meiden er ook zo over denken, heel hard bedankt voor je steun. En ik hoop dat het voor jou ook snel lukt, met je onregelmatige cyclussen is dat heel moeilijk, maar gelukkig ligt het al niet aan je schildklier; Ik ben blij dat je dat hebt laten nakijken. En Winnie, ik begrijp wat je bedoelt. Voor Daantje en Lies is het natuurlijk even erg als voor ons om een kindje te verliezen, ik denk niet dat dat iets te maken heeft met het al wel of niet hebben van een kindje, maar ook ik zit met die onzekerheid of het me uberhaupt wel zal lukken om ooit een babytje gezond ter wereld te brengen. Dus ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Heel veel knuffels van sita

Hey meiden

Eerst en vooral, Imme alvast van mij, maar ik ben zeker dat de andere meiden er ook zo over denken, heel hard bedankt voor je steun. En ik hoop dat het voor jou ook snel lukt, met je onregelmatige cyclussen is dat heel moeilijk, maar gelukkig ligt het al niet aan je schildklier; Ik ben blij dat je dat hebt laten nakijken. En Winnie, ik begrijp wat je bedoelt. Voor Daantje en Lies is het natuurlijk even erg als voor ons om een kindje te verliezen, ik denk niet dat dat iets te maken heeft met het al wel of niet hebben van een kindje, maar ook ik zit met die onzekerheid of het me uberhaupt wel zal lukken om ooit een babytje gezond ter wereld te brengen. Dus ik begrijp helemaal wat je bedoelt.

Heel veel knuffels van sita

Hallo meiden,

Winnie, fijn dat jij ons ook gevonden hebt!! En Imme, bedankt voor jouw steunbetuiging.
Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt met de huisarts omdat het vloeien alleen maar aan het toenemen is en niet aan het afnemen. Ik weet dus niet zo goed wat ik er van moet denken, ik hoop alleen maar dat ik niet weer gecurrateerd moet worden. Ik begreep van iemand dat als je blijft bloeden het heel goed mogelijk is dat er iets achterblijft.
Nou ja, het blijft afwachten, maar om heel eerlijk te zijn zou ik echt opzien tegen een ingreep. Jullie zullen dus wel begrijpen dat wij nog niet aan het klussen zijn .

Daantje, wel vervelend dat het 3 keer achter elkaar gebeurt. Zegt jouw arts daar nog iets van of houden ze het ook op domme pech? Wel leuk dat je van die jonge meiden hebt en ik kan me goed voorstellen dat zij jou er ook doorheen trekken. Ik merk het aan mijn dochtertje ook, zij is nu 14 maanden en  ik ben zo druk met haar dat je het af en toe ook gewoon even vergeet. Daar ben ik ook heel dankbaar voor. Maar morgen heb ik een dagje voor mezelf. Ik ben nog niet aan het werk gegaan sinds vorige week woensdag en er wordt morgen op mijn dochter gepast door mijn schoonouders en ik kijk er ook wel even naar uit om een dagje voor mezelf te hebben. Is dat erg egoïstisch?

En Winnie en Sita, ik had de angst ook na mijn eerste miskraam of het me wel zou lukken om zwanger te worden. Die garantie kan helaas niemand je geven, maar soms heb je er wel behoefte aan. Ik zal heeeeeel hard voor jullie duimen en hopen dat het snel lukt en als het dan zover is, branden we gewoon de hele dag kaarsjes voor elkaar. Is dat afgesproken?

Slaap lekker voor straks.
Liefs,
Lies

Hoi Lies,

Wat vervelend voor je dat het vloeien niet stopt. Ik heb daar na mijn miskraam veel verhalen over gelezen en ik was dan ook blij dat het bij mij da 2 dagen stopte.
Ik hoop dan ook voor jou dat het snel stopt en je geen curretage hoeft te ondergaan,
Is dat een erg vervelende ingreep?

Ik begrijp best dat je dochtertje je een beetje afleiding geeft. Ik kan me dat goed voorstellen. Die "luxe"  heb ik helaas niet maar daarom vind ik het ook heel gaaf om de kinderen van mijn zusje en schoonzus te zien. Maar dat zorgt er ook mede voor dat ik alleen maar meer bevestiging krijg van hoe graag ik een kindje wil. En weer moet denken aan dat het   nog niet zover is.
Allemaal best lastig maar we houden hoop.

Ik heb vandaag ook lekker een vrije dag. Na mijn burnout enkele maanden geleden heb ik besloten om van 5 dagen naar 4 dagen te gaan. De woensdag is dus mijn vrije dag en nu met het heerlijke weer is dat dus perfect!
Ik vind het dus niet meer als normaal als jij (Liesje) ook lekker een dagje voor jezelf wilt. Ik kan me voorstellen dat je met  1 kind al je handen vol  hebt .

Ik wil  graag beloven dat wanneer iemand van ons zwanger is ik dan kaarsjes ga opsteken.  Ik ben niet gelovig maar in sommige gevallen wil ik best een uitzondering maken. Al is het alleen maar om wat positieve energie te geven aan ons allemaal.

Tot snel.
Liefs, Winnie.

Hey Meiden,

Winnie leuk dat je er ook bij bent kunnen we lekker met z'n 4en kletsen!! Ik heb het enorm druk gehad de afgelopen dagen vandaar dat ik een poosje niet op het forum ben geweest en wat heb ik jullie gemist!!  Ik vind het zo fijn om lekker over onze gevoelens te kletsen.

Sita goed van je dat je nu voor jezelf opkomt, ik had dat ook  tijdens mijn eerste zwangerschap, je voelt je dan veel sterker op de een of andere manier.
Hier gaat alles z'n gangetje ik vloei niet meer en we zijn weer begonnen met klussen. Ik merk dat ik alweer aan het aftellen ben  naar mijn ei.

Het is helemaal niet egoistisch Lies om eens tijd voor jezelf te nemen, ik ga 1 avond in de week sporten en soms laat ik mijn vriend achter met 2 huilende vervelende meiden en dan voel ik me ook wel eens schuldig maar als ik dat niet meer doe dan heb ik helemaal niets naast mijn werk. Heel goed joh die tijd moet je lekker nemen.
Alleen wel heel rot dat je nog steeds vloeit en dat het erger aan het worden is. Ik hoop niet dat je gecurriteerd moet worden.

Dus jij bent ook alweer aan het klussen Winnie? Ben je ook al aan het aftellen naar je ei?

Ik ga weer wat doen want ik zit op mijn werk  maar dacht eerst even met de meiden kletsten!

Dikke zoen Daantje

Terug
Bovenaan