Voor Daantje, Lies 1975 en Winnie 77

Hey meiden

Ik hoor dat lies nog aan het vloeien is, hier is het gestopt, ik wens je veel sterkte meid. Ik ben vanochtend bij de gyn geweest. Mijn baarmoederwand was weer normaal, en er is niets achtergebleven. Maar ik denk dat ik een beetje bevoorrecht wordt, want de gyn is goed bevriend met vrienden van ons, en ook al ziet alles er heel normaal uit, hij heeft toch een aantal testen voorgeschreven. Op maandag gaan ze mijn bloed onderzoeken en ze gaan ook een cultuur nemen van mijn baarmoederwand. Hij zegt dat men dit normaal gesproken pas na een paar miskramen doet, maar hij zegt dat het voor mij een geruststellin zou zijn om nu al te weten dat er medisch niets mis is. Hij vertrouwt erop dat het allemaal goed zal zijn en dat ik volgende keer gewoon zwanger zal zijn. Hij leek ook heel zeker van zijn zaak, dat het gewoon een natuurlijke afstoting is geweest. Hij zij wel dat ik bij een volgende zwangerschap dadelijk mocht bellen om terug uterogestan te nemen en dat hij mij dan ook aspirine zou voorschrijven. Hij zei dat dit de kans op bloedklonters enorm verkleint en dat bloedklonters in de baarmoederwand vaak een natuurlijke afstoting als gevolg hebben. Hier had ik nog nooit van gehoord. Hij zei dat hij mij heel nauw ging opvolgen de volgende keer en dat ik me geen zorgen moest maken, want dat hij er alles aan zou doen om mijn kansen op een goede zwangerschap te vergroten. Hij was echt heel vriendelijk en behulpzaam. Eerst zei hij dat we niets moesten doen, gewoon afwachten, maar toen hij zag dat ik me zo'n zorgen maakte, heeft hij alle tests voorgeschreven. Dus ik weet dat het niet is omdat hij iets zag, maar om mij gerust te stellen. Hij zei ook van tot aan mijn volgende cyclus geen seksueel contact te hebben, zodat mijn baarmoeder tot rust kon komen. Ik voel me hierdoor een beetje meer gerustgesteld, al ga ik het wel eens rondvragen van die aspirine, want daar had ik nog nooit van gehoord. Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte. Daantje en Winnie, als ik het goed begrijp gaan jullie wel ineens voor het eggie?
Dan wens ik jullie heel veel succes, en ik heb de kaarsjes al klaar hoor. Laat die zwangerschappen maar komen.
Heel veel knuffels van mij. sita    

Wat fijn voor je sita dat je gyn zo met je meeleeft. Bij mij is ook alles nagekeken aleen zei ze dat er nu niets meer te zien was. Dat is natuurlijk goed want dat betekend dat mijn lichaam zelf alles heeft "afgevoerd". Ik heb ook gevraagd of er wat aan te doen was maar ze zei dat dat niet zo was omdat ik al twee gezonde kinderen heb.

Ik ben in oktober geopereerd aan mijn baarmoedermond omdat ik in een voorstadium zat van baarmoederhalskanker, dit heeft hier niets mee te maken zei ze want de enige complicatie die je dan kunt hebben is dat je baarmoedermond ondoordringbaar wordt voor het zaad maar dat lukt bij mij wel dus voor mij is het nog steeds een groot ??

We zijn inderdaad al voor het eggie bezig want bij mij zei ze dat het absoluut geen kwaad kan om gewoon weer door te gaan.

Wanneer hebben jullie nu je NOD als je uitgaat van je normale cyclus, ik heb mijn NOD op 17 april.

Dikke  Daan

Hoihoi,

Wat fijn zeg mamasita dat je een gyn kent die je wilt helpen om je ongerustheid weg te nemen. Op zich zou ik dat ook wel willen maar aan de andere kant wil ik me niet ongerust hoeven maken om de testen en de uitslag daarvan.
Vooralsnog ga ik er nog maar vanuit dat het bij ook een natuurlijke miskraam was en ik verder snel en normaal zwanger zal worden. Ik wil nog niet denken aan de negatieve scenarios.....
Ja idd wij zijn ook bezig met klussen omdat de vk geen reden zag om dat niet te doen. Bij mij was het een snelle miskraam en was ik na 2 dagen alweer gestopt met vloeien. Op zich begin ik het alweer positief in te zien en kijk ik ook uit naar mijn ei (al weet ik nu niet precies wanneer die is). Volgens de vk zou ik waarschijnlijk 1 week na de miskraam weer vruchtbaar zijn dus mijn man en ik zijn eind vorige week alweer begonnen met klussen. Wanneer mijn cyclus normaal is gebleven (28 dagen) zou mij ND's 13 april moeten zijn. Maar misschien is dit dus wel eerder.
Daantje, ik hoop zo voor ons dat ze niet komen!!!!

Fijn om met jullie mijn gedachten te delen!

Liefs,
Winnie.

Hallo meiden,

Het was weer even zoeken waar we stonden. Helaas is de ellende bij mij nog niet over. Ik ben gisteren bij de huisarts geweest, omdat ik nog steeds vloei en het is niet goed. Mijn baarmoeder is nog niet schoon en ik heb tot na het weekend gekregen en als ik dan nog steeds vloei, dan krijg ik een echo en moet ik waarschijnlijk een curretage krijgen.

Het is dus nog niet oefenen en gaan voor de volgende keer, maar echt een pas op de plaats en afwachten. Ik hoop voor jullie dat het snel weer raak is en zal echt voor jullie duimen. Ik denk dat ik hier even niet meer kom op dit gedeelte van het forum totdat ik weer mee mag gaan klussen. Alle onderwerpen hier vind ik eventjes lastig.

Lieve meiden, tot snel, ik duim voor en denk aan jullie en laat even weten als het goed is!

Lieve groet,
Lies

Lieve Lies,

Wat een vervelend nieuws zeg!
Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en dat de evt. curretage voorspoedig verloopt.

We houden je zeker op de hoogte en ik hoop dat je je weer snel bij ons zult voegen. En misschien wil je af en toe toch een berichtje achterlaten om te laten weten hoe het gaat.

Liefs,
Winnie_77

Hey Lies,

Ik snap wat je bedoelt ik heb er ook een beetje moeite mee ik lees en schrijf ook eigenlijk alleen nog hier.
Ik hoop dat de curretage niet nodig is en dat je lichaam het zelf oplost.

Ik had vanmorgen op mijn werk een klant met een hele dikke zwangere buik en ik had het daar toch moeilijk mee zeg dat viel me echt tegen.

Ik hoop dat je je snel weer sterk genoeg voelt om je bij ons te voegen Lies en tot die tijd heel veel sterkte en een hele dikke zoen van mij.

XX Daantje

Hey meiden

Ik vind het vreselijk om te horen liesje, dat je waarschijnlijk nog gecuretteerd moet worden. Ook omdat je dan een paar maanden moet wachten met zwanger raken. Dat was ook mijn grote schrik na de miskraam. Ik ben zo blij dat het bij mij er vanzelf is afgekomen. Ik leef heel hard met je mee. Ik begrijp dat je eventjes afscheid gaat nemen, ook ik vind het moeilijk, ik lijk overal nu te horen dat vriendinnen en mensen die ik ken zwanger zijn. En vandaag zag ik een vriendin van mij die zwanger is, ze is nu 5 maanden en die doet er zo nonchalant over. Ze was helemaal niet voorzichtig, en kreeg zelfs een paar stoten in haar buik van de andere kleintjes die er rond liepen, en ze leek er echt niet mee te zitten. Ik zou zo voorzichtig zijn. Dan steekt het toch bij mij. Ze kende die man ook nog maar twee weken toen ze zwanger is geraakt van hem. Waarom is het ons dan niet gegund denk ik wel eens. Ik gun het haar ook hoor. Maar wij hebben vandaag besloten om toch niet te luisteren naar het advies van de gyn en toch te terug te starten zonder de eerste cyclus af te wachten. De kans dat het nu lukt is toch zeer klein, en we hadden het gewoon nodig. Zo verbonden te zijn met elkaar. En ik voel me er nu echt wel goed bij. Ik zal me volgende keer toch zorgen maken, of het nu binnen een maand of binnen een jaar is. Ik heb trouwens vandaag ook een positief verhaal gehoord. Iemand die bij dezelfde gyn gaat heeft ook een mk gehad en is de tweede keer ook op een aspirinekuur gezet en is nu 4 maanden zwanger en alles gaat perfect. Ook dat stelt me gerust.
Maar om af te sluiten
Liesje, ik zal je missen, en hoop dat het alsnog natuurlijk komt, zodat je ons niet moet verlaten
En Daantje en Winnie. Mijn NOD is 26 april of ongeveer toch en ik hoop voor jullie en voor ons dat de RD niet komen.
Heel veel knuffels sita    

Hoi lieve dames,

Hier gaat het allemaal goed. Druk bezig met klussen. Tja, maar gaat het wel lukken zo na een miskraam?
Nou ja, wat je zegt mamasita, het is dan toch fijn om samen met je mannetje verbonden te zijn. Zeker weten!!!
Maar wat zou het dan toch mooi zijn als blijkt dat ik meteen weer zwanger ben....
Het is wel lastig allemaal hoor. Nou ja, gewoon afwachten tot 13 april, want dan zijn ongeveer mijn NOD's.

Lieve dames, ik wens jullie een fijn weekend en zeker met dit mooie weer.

Tot snel.
Liefs, Monique.

Terug
Bovenaan