Voor Espritfreak en Inge

A

Anoniem

Guest
Zo dames even een nieuwe topic. Heb al bijna weer mijn nieuwe NOD.
Ben benieuwd hoe het deze maand is met onze buikjes, gaan die de komende maanden erg dik worden of duurt dat nog even
Espritfreak waar zit jij nu ongeveer in je cyclus of is dat helemaal niet te berekenen?
Inge: hoe is het bij jullie?

liefs babymama

Hey babymama,

Ik dacht al dat je fftjes afstand had genomen van het forum, maar gelukkig je bent er weer, was wel erg rustig afgelopen week moet ik zeggen.
Spannend zeg dat jouw NOD alweer in zicht is, gaat best snel moet ik zeggen. Ik weet nog steeds niet waar ik in m'n cyclus zit. Heb niet het idee dat ik weer zo'n korte cyclus (25 dgn) heb als vorige maand. Gevoelsmatig zit m'n eisprong eraan te komen, maar ja dat is echt puur een gevoel. Heb nog even op Babybrabbel.nl gekeken en daar zag ik dat mocht ik zwanger worden op z'n vroegst 28 november uitgerekend zou zijn, dus voorbij de verjaardag van m'n oudste. Maar dan moet ik ook wel rekening houden met het feit dat ik waarschijnlijk ook weer eerder ga bevallen net als bij mijn 2 meiden, dus dan kan 't alsnog op haar verjaardag. En jij heb jij al kwaaltjes? Wanneer was jouw NOD precies?

Nogmaals fijn dat je weer terug bent!

Groetjes,

mij

Ja ik heb het forum ook gemist hoor. Afstand nemen vind ik niet nodig, zo erg ben ik niet bezig met zwanger worden.
Voel me nu helemaal nog niet zwanger en heb het gevoel dat ik volgende week gewoon ongi wordt, maar dat zegt ook niet alles wist bij mijn jongste zeker dat ik niet zwanger was en was het toch echt.
Heb jij kwaaltjes tegen de tijd dat je ongi wordt of merk jij daar ook niets van?
Mijn NOD is dinsdag of donderdag. Ik ga maar uit van donderdag. Wel had ik op precies dezelfde dagen eisprong pijn als afgelopen maand dus dan zou het dinsdag zijn.
Ben er nog steeds niet echt mee bezig. Veel gewerkt en het nadeel van het onderwijs is dat je altijd werk hebt liggen. Nu dus ook nog genoeg te doen dit weekend.
Ja je kan inderdaad toch nog op haar verjaardag bevallen als je te vroeg bent. Waren de meisjes allebei te vroeg? De jongens hier allebei te laat tot dat ze werden gehaald haha.

Gezellig om weer tijd te hebben voor het forum

groetjes babymama

Hoihoi,

Ik vind het ook wel weer gezellig zo. Goh dinsdag of donderdag al jouw NOD, dat is best al snel zeg, kun je al beginnen af te tellen, ik duim voor je! Voorgaande maanden heb ik ook een aantal malen gedacht zwanger te zijn, maar ja ik kwam er dus echt achter dat m'n lichaam me behoorlijk voor de gek kan houden. Bij mijn beide meiden had ik de standaardkwaaltjes vaak plassen, moe en soms wat misselijk. Zij zijn inderdaad beiden een paar dagen voor de uitgerekende datum geboren. De verloskundige gaf na de geboorte van onze jongste aan dat wij daar bij een volgende zwangerschap weer rekening mee moesten houden en ook dat de bevalling nog sneller zou kunnen gaan. Toen hadden we zoiets van: Nou dat weten we nog niet of er een volgende keer komt. We hebben echter nooit de jongensnaam die wij in gedachte hadden voor onze jongste bekend gemaakt, dus wellicht toen al een onbewust verlangen naar een 3e? Vlak voor m'n ongi heb ik overigens vaak wat last van m'n buik en dan weet ik al hoe laat het is. Ik heb sinds begin december overigens wel meer last van puistjes, het is net of m'n lichaam zich al ah voorbereiden is voor een evt zwangerschap, heel vreemd. Ik  had  voor m'n zwangerschappen ook last van puistjes, maar deze waren na de bevallingen als sneeuw voor de zon verdwenen, gek hè?
Tot gauw!

hoihoi

jeetje zeg stonden we alweer op de tweede bladzeide.
Hopen maar dat je lichaam al bezig is met het voorbereiden op een zwangerschap. Zou het komen door het stoppen met de pil?
Ik merkte voor mijn NOD van mijn zoontje niet echt heel veel, wel een opgeblazen gevoel, vaak plassen en sneller huilen (had dat eerst nooit). Dat vaak plassen kwam door een blaasontsteking en heb ik de rest vd zwangerschap nooit last van gehad.
Bij mijn tweede zwangerschap merkte ik niks. Getest dag of 4, 5 na mijn NOD en voelde toen ook nog niets. Bij allebei wel met 6 weken echt misselijk, de hele dag.
Ik zie er ook best tegen op om zwanger te zijn. Vond het vooral de tweede keer erg zwaar. Maar ook leuk hoor.
Vanavond visite, dus sluit dit ff snel af voordat ze meelezen.

Fijne avond, groetjes babymama

Hai,

Ik had ook  al gezien dat we  alweer op blz 2 stonden, ik had niet verwacht dat het zo druk was geweest hier, aangezien het zulk mooi weer was vandaag. Vanmiddag heerlijk met de kids naar de kinderboerderij geweest en daarvoor toen onze kleine uk lag te slapen de tuin in geweest, sjeminee wat een onkruid zeg! Wel grappig dat jij jouw 2e zwangerschap als zwaarder hebt  ervaren als de 1e. Bij mij was 't juist andersom. Ik had wel een dikkere buik bij mijn 2e, was alleen niet zoveel aangekomen als bij de 1e. Ook hield ik bij de 1e meer vocht vast, terwijl zij toch in november is geboren. Onze jongste is geboren na de hittegolf in 2006 en ik hield uiteraard wel wat vocht vast maar niet zoveel als bij onze oudste, gek hè? Nou ik hoop dat je de computer op tijd afgesloten had, zodat je visite niet mee heeft kunnen kijken. Ik moet er echt op letten dat ik het scherm van de laptop dichtklap of minimaliseer als ik ff naar boven moet voor 1 vd kids. Anders is het voor degene 1 en 1 bij elkaar optellen en dan is de conclusie duidelijk.

Doeiiiiii!

Nou net op tijd , ben snel ff naar mijn mail gegaan haha.
Ik hield bij de tweede veel meer vocht vast, was de eerste maanden veel misselijker en had behoorlijk bekkeninstabiliteit. Vooral die pijn maakte het zwaar. Mijn jongste is tijdens de hiitegolf geboren, was blij dat ik naar het ziekenhuis mocht.
Vandaag ook lekker op de bakfiets weggeweest. Nu lijkt het erop dat de jongste weer ziek wordt, schorre stem en verhoging, dus ik hoop dat dat niet doorzet.
Ben wel blij dat het weekend is hoor na zo ´n drukke week. Morgen wordt het volgens mij niet echt lekker weer, maar dan gaan we binnen wel wat gezelligs doen, paaseitjes schilderen ofzo.

groetjes babymama

Hai,

Getsiedekkie, wat een druilerige dag zeg. We gaan zo nog ff op visite, dus kan maar ff kort reageren. Kan me voorstellen dat je toch wel een beetje opziet tegen een 3e zwangerschap, ook gezien het feit dat je bij de 2e toch bekkeninstabiliteit hebt gehad. Hoe is 't met jou, al een bepaald gevoel bij je cyclus? Heb vanochtend stiekem toch een keer getempt en aan de temp te zien is m'n eisprong nog niet geweest, voor mij dus geen korte cyclus van 25 dagen deze maand! Nou ga me ff klaarmaken.

Tot later!

Terug
Bovenaan