Voor het eerst Clomid

Dag iedereen,

na een jaar proberen zwanger te worden op de 'natuurlijke' manier, 2 maanden geleden naar de gyn geweest en kreeg de diagnose pcos. Wat ik al dacht, want menstruatie was 7-9 weken, 1 keer zelfs bijna 5 maanden. Nu bleek ook dat mijn schildklier iets minder goed werkte, maar niet heel spannend. Hier al medicijnen voor gekregen en internist gaf gelijk groen licht om weer een afspraak met de gyn te maken om behandeling te starten om zwanger te worden. Vandaag 15 tabletten Clomid meegekregen. Moet beginnen met 50 mg, als het de eerste x niet lukt dan 100 mg in de 2e ronde. Ik heb wat donkere vloei dit moment dus ik denk dat ik binnen 3 dagen ongesteld ga worden, dan mag ik op dag 3 met de eerste tablet beginnen! Heel spannend allemaal maar ik heb echt hele goede hoop.

Zijn er dames die ook sinds kort zijn begonnen of dames die ervaring hiermee hebben? Ik zou het leuk vinden om met iemand samen de komende periode mee te delen die hetzelfde meemaakt, maar zou ook graag tips krijgen en vooral ook: succesverhalen! Mijn vriend is heel lief hoor, begrijp me niet verkeerd maar hij krijgt geen symptomen ;).

Alvast bedankt voor jullie reactie.

xx K

Hoi K. 
Ik heb precies hetzelfde ik heb ook pcos, en ook clomid mee gekregen. Wij proberen nu al bijna 1.5 jaar zwanger te worden en mijn menstruatie komt ook maar om de 2 a 6 maanden. Ik heb mijn eerste kuur Clomid er een paar dagen geleden op zitten. 
Ben vandaag bij de gyno geweest voor de eerste echo om te kijken of er een eitje is gegroeid. Maar tervergeefs niet gebeurt. Nu moet ik vrijdag terug komen voor weer een echo om te kijken of de eitjes nu wel gegroeid zijn. 
Ik had helaas wel wat bijwerkingen van de pillen. Maar niet zo extreem als dat er bij de bijwerkingen staan. Ik had vooral wat stemmings wisselingen, pijn in mn buik, en wat misselijk. 
Voorals nog is het bij mij nog even afwachten en hopen op een goede echo vrijdag :)
Het lijkt me leuk om wat ervaringen met je te delen. En hoop dat het allemaal voor je gaat mee vallen de reacties op de pillen. :)
had jij ook primolut gekregen om je menstruatie op gang te laten komen? Voor dat je aan de clomid begint?
liefs,
Rebecca

Hoi!
Hier ook een diagnose pcos. Afgelopen maart mochten we met clomid beginnen, en wonder boven wonder meteen zwanger! Vandaag 38 weken onderweg dus de baby kan elk moment komen.
Ik zit op dit moment niet in hetzelfde schuitje maar wel een succes verhaal! Door de pcos is er wel verhoogde kans op zwangerschapssuiker, mochten jullie zover zijn, vraag om getest te worden. Bij mij hebben ze dat in week 27 gedaan, en inmiddels zit te baby tegen de bovenkant van de groeicurve.
Hopelijk hebben jullie snel goed nieuws na de clomid!

hee KVP wij zijn bijna 2 jaar aan het proberen waarvan bijna een jaar met hormonen. (ik heb ook PCOS)
Ik heb een ontrekkingskuur gekregen om een menstruatie op te wekken vervolgens op dag 3 begonnen en dag 10 weer een controle echo.
Ik ben begonnen met 50mg Clomid en heb dit eerst moeten proberen, ze hogen bij jou wel heel snel op als ik het lees.
Bij mij gingen ze alleen ophogen als ik geen eisprong zou krijgen.
Het nadeel van ons ziekenhuis vond ik dat je de eerste keer best vaak op echo komt om te kijken of het goed gaat en hierna krijg je voor een half jaar tabletten mee en moet jejezelf maar redden je moet alleen contact opnemen als je geen menstruatie hebt gekregen (want dan ben je of zwanger of de pillen hebben hun werk niet gedaan). Het is dus alsnog gokken wanneer precies je eisprong is, want hij kan bij 17mm springen maar ook bij bijv. 23mm pas.
Na 3 pogingen Clomid (lijkt heel snel maar voor je gevoel duurt het een eeuwigheid) was ik zwanger, helaas een miskraam gekregen.
Toen de keuze gemaakt om over te gaan om te injecteren want ik had ontzettend veel last van bijwerkingen van de Clomid.
We zijn ook vanuit het ziekenhuis over gegaan naar een vruchtbaarheidskliniek, hiervoelde ik me meer op mijn gemakt.
Ik kreeg standaard de 3e dag, 10e dag echo en daarnaast werd goed in de gaten gehouden wanneer je eitje groot genoeg was dan kreeg ik pregnill mee om te injecteren (dit medicijn zorgt ervoor dat je eisprong binnen 24/48 uur plaats vind), je hebt dan een betere indicatie wanneer je eisprong is.
Ik heb echter 1 nadeel mijn eitjes willen niet zo goed groeien dus mijn cyclus duurde bijna 1,5 maand.

Ik ben nu opnieuw zwanger en heb vrijdag mijn 1e echo staan dan ben ik 7 weken zwanger.

Als je vragen hebt stel ze gerust :)
Heel veel succes in het traject.

Hoi K, 
Ook ik heb de diagnose PCOS gekregen.
In juni voor de eerste keer met clomid 50mg begonnen en direct zwanger. Dit is helaas een miskraam geworden. Iets wat onze gynaecoloog ook van te voren had aangegeven. De kans op een miskraam met clomid is wel iets groter. Na mn curretage eind augustus 10 oktober pas weer uit mezelf ongesteld geworden en toen weer aan de clomid 50mg en ben nu weer zwanger. Vandaag 7 weken, de eerste echo met 6 weken gehad en zag er goed uit. 
Ik vond de bijwerkingen van de clomid best heftig, ik had enorme opvliegers! De eerste ronde vooral overdag en de 2e ronde vooral snachts. Verder gierden de hormonen door mijn lichaam en wist soms niet wat ik er mee aan moest. Het fijne was wel dat na 10 dagen de bijwerkingen weer redelijk weg waren bij mij. Veel succes en houd goeie hoop!

Groeten Manon

Hoii
ook ik heb pcos en ben in de 2e ronde clomid 50 zwanger geworden, momemteel 37 weken.
mijn enige bijwerking met clomid waren de opvliegers snachts, 
ik hoop dat het bij jullie ook zo snel mag verlopen

Hoi iedereen, 

Zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen ben ik bezig met clomid. Nou vroeg ik me af, zijn jullie tijdens jullie zwangerschap onder controle gebleven in het ziekenhuis? En moeten jullie in het ziekenhuis bevallen of mag je zelf naar een verloskundige en thuis bevallen? 

Liefs,
Rebecca

Hee Rebecca bij mn miskraam was is gewoon naar de verloskundige.
Dus dit is wel mogelijk, ik heb echter door mn geschiedenis (zwangerschapvergiftiging, prematuurkindje keizersnede) de verplichting om in het ziekenhuis op controle te moeten vanaf 20 weken en verplicht om daar te bevallen dus dit keer ga ik gelijk naar het ziekenhuis.

Terug
Bovenaan