Voor het eerst Clomid

Hi dames.. 

Hier ook pcos. 2 rondes met 50mg clomid gehad.. nu de derde ronde met 100mg clomid. Dit weekend mijn eisprong, een dubbele dit keer! Dus extra spannend... Hopelijk mag het dit jaar nog raak zijn. 

Hi dames,
Bij mij is er na 2 weken nog niks gegroeid. Woensdag voor de laatste x een controle. Mocht er niks zijn gegroeid moet ik een hogere dosis. Mocht dat niet lukken dan gaan we over op prikken. Iemand enig ervaring hiermee? Vinden jullie het ook iedere x een enorme telleurstelling als er niks is gebeurt? Ik ben er best van van slag. Maar wij zijn nu ook al 1,5 jaar bezig. Dus soms zakt de moed soms ff in je schoenen. Maarja mag de hoop niet opgeven. :)

Liefs,
Rebecca

Hoi 
Hier ook PCOS. Inmiddels 21 weken zwanger
1e ronde 50 mg  eisprong maar geen zwangerschap 
2e ronde 50 mg geen eisprong
3e ronde 100 mg en toen ben ik zwanger geworden.
Ik bleef altijd onder controle door middel van echo' zo kijken ze of je follikels groeien.  Verder niet echte bijwerkingen gehad gelukkig. Af en toe wel beetje dizzy maar meer niet.

Jaimy 

Nou vandaag laatste pil van de 5 maar heb al 3 dagen opvliegers! Vooral  snachts!

Weet iemand of het zin heeft om temperatuur bij te houden om te kijken of er een eisprong is? Ik krijg nl geen echo zoals ik veel lees op het forum. Alleen nloed wors geprikt op dag 21. Of maakt clomid ook je temperatuut in de war?

Hoi, 
Ook hier PCOS, wel een redelijk regelmatige cyclus. Zijn ruim nu een jaar bezig. Helaas afgelopen ronde een miskraam gehad. Wij mogen de volgende cyclus beginnen met 50 mg. Vind het wel spannend om met hormonen te beginnen. 

@KPV ik heb geen idee hoe het zit met tempraturen. Maar is sfeer bij de ovulatietesten van de Kruidvat. 

Groetjes Iris

Hoi allemaal,
Hier ook PCOS en Clomid. 
De eerste ronde vond ik behoorlijk heftig, niet vanwege bijwerkingen (die had ik eigenlijk amper) maar vooral vanwege de onderzoeken, je moet vaak terug voor controle (echo's en bloedprikken) om te zien of het aanslaat of niet. Mijn 'geluk' was dat 50mg meteen goed aansloeg, wat voor mij betekent dat ik het 6 maanden zelf mag proberen zonder aanvullende controles op 50 mg.
Ik zit nu in de 3e week van m'n 2e ronde Clomid (eerste ronde 'alleen'). Ik doe heel stoer en ben gelukkig wel in staat het soms helemaal te vergeten, maar tegelijkertijd, als ik er dan weer aan denk, Google ik me een ongeluk;
"eisprong herkennen"
"vage pijntjes links in buik"
"wanneer eerste zwangerschapssymptonen?"
"Successverhalen Clomid"
"Pechverhalen Clomid"
"Wat als Clomid niet werkt"
"babies!"
"Tips voor snelle zwangerschap" 
etc etc.
Volgende week is mijn 'NOD' (ligt het aan mij of is dat echt een stomme afkorting?) dus er zit niets anders op dan wachten. Ons seksleven is godzijdank super, dus ik hoef me geen zorgen te maken dat we het te weinig doen zeg maar ;).  
Het is allemaal best intensief. En dan is een dergelijk forum soms best fijn. 
Tot zover mijn verhaal. Ik lees gezellig mee en hoop op een mooi succesverhaal voor iedereen! 

Hoi Mellow,

houd jij bij of je een eisprong hebt dmv temperatuur of ovulatietesten? Ik krijg nu nl geen echo met 50 mg, er wordt wel bloed geprikt maar als ze daarin zien dat het niet aanslaat mag ik zelf ophogen naar 100 mg ronde 2 en dan krijg ik pas een echo volgens mij. Maar als de 50 mg wel aanslaat mag ik ook een half jaar 'zelf' proberen met 50 mg. Maar stel je bent een half jaar bezig met 50 mg, hoe weet je of het zin heeft? want na een langere tijd wordt de werking toch ook minder?

en ja, NOD vind ik ook echt heel lelijk haha.

Hey K :),
Helemaal geen echo? Oh, scheelt wel vaak terugkomen hihi. Anyhow, met die bloedtest kunnen ze heel veel zien, ook of je een eisprong hebt gehad of niet. Mijn eerste ronde was de ronde met ziekenhuis begeleiding (dus echo's enzo) de tweede ronde (m'n huidige ronde) is mijn eerste zelfstandige ronde en heb eigenlijk op basis van de eerste ronde een schatting gemaakt wanneer mn eisprong en ongesteldheid zouden moeten zijn (eerste x Clomid had ik voor het eerst een cyclus van 28 dagen en op dag 14 een eitje dat op springen stond). 
Maar heb wel voorgenomen om, als ik nu niet zwanger ben, volgende ronde met ovulatietesten te gaan proberen. Temperaturen is heel lastig zei mijn gynaecoloog, gezien dit een heel precies werkje is en niet altijd betrouwbaar. Als je bijvoorbeeld een uur later dan normaal temperatuurt, of een keer zwaar getafeld hebt, kan je temperatuur zo ineens hoger zijn dan normaal.
Daarom raadde ze mij aan om gewoon te luisteren naar mn lijf (maar die is niet altijd eerlijk met mn PCOS xD) of gewoon ovulatietesten te gebruiken. Die van de Action schijnen prima te zijn en niet duur :D.
Wanneer moet je bloedprikken? 

Terug
Bovenaan