Hey K 🙂,
Helemaal geen echo? Oh, scheelt wel vaak terugkomen hihi. Anyhow, met die bloedtest kunnen ze heel veel zien, ook of je een eisprong hebt gehad of niet. Mijn eerste ronde was de ronde met ziekenhuis begeleiding (dus echo's enzo) de tweede ronde (m'n huidige ronde) is mijn eerste zelfstandige ronde en heb eigenlijk op basis van de eerste ronde een schatting gemaakt wanneer mn eisprong en ongesteldheid zouden moeten zijn (eerste x Clomid had ik voor het eerst een cyclus van 28 dagen en op dag 14 een eitje dat op springen stond).
Maar heb wel voorgenomen om, als ik nu niet zwanger ben, volgende ronde met ovulatietesten te gaan proberen. Temperaturen is heel lastig zei mijn gynaecoloog, gezien dit een heel precies werkje is en niet altijd betrouwbaar. Als je bijvoorbeeld een uur later dan normaal temperatuurt, of een keer zwaar getafeld hebt, kan je temperatuur zo ineens hoger zijn dan normaal.
Daarom raadde ze mij aan om gewoon te luisteren naar mn lijf (maar die is niet altijd eerlijk met mn PCOS xD) of gewoon ovulatietesten te gebruiken. Die van de Action schijnen prima te zijn en niet duur 😀.
Wanneer moet je bloedprikken?