Voor iedereen die bang is voor de bevalling

Ik snap niet wat er mis is met een natuurlijke bevalling ( lees: zonder pijnbestrijding ) Er zijn dames bij die denken aan kinderen en nog voordat ze uberhaupt zwanger zijn al lopen te gillen van dat ze 100% zeker zijn dat ze pijnbestrijding WILLEN. Vrouwen baren al miljoenen jaren baby's en omdat onze generaties zover zijn met het ONTWIKKELEN van medicatie/pijnbestrijding MOETEN we dat ook dan allemaal maar gaan gebruiken bij een pijn die heel natuurlijk is. Ja sorry dames...ik moet nog 4 weken tot aan mijn 2e bevalling en ik snap niet dat jullie je zooo druk kunnen maken over pijn. Ze zeggen wel eens het gaat er lachend in en komt er huilend uit. Ja ik doe het zonder pijnbestrijding, ik begin thuis en zie wel waar het schip strand. ZONDE dat jullie je druk maken om iets waarmee we al eeuwen mee van doen hebben. Je kunt beter deze zinloze energie uitstoot beter gaan gebruiken op een moment waar het echt nodig is. Tine ik sluit me volledig bij je aan, dat het beste is om gewoon lekker de NATUUR z'n gang te laten gaan.

Je hebt duidelijk nog geen kinderen op de wereld gezet! Ik heb mijn 1e bevalling als zodanig traumatisch ( en lees ZONDER PIJNBESTRIJDING!!!!) ervaren dat ik een jaar lang in therapie heb gezeten om mezelf er weer boven op te krijgen. Ik zeg niet dat het deze keer weer zo word maar ik ben blij dat er de mogelijkheid bestaat om voor pijnbestrijding te kiezen.
Ik denk niet dat je voor een ander kunt beslissen of een bevallig zwaar is ja of nee, en ik hoop voor jou dat je nooit, maar dan ok nooit mee maakt wat ik heb meegemaakt! ( en meerdere dames met mij!)
Voel me een beetje in de zeik gezet als aansteller, terwijl het hier gaat over de eventuele mogelijkheid om voor pijnbestrijding te kiezen!

Bah zeg!

Mijn 1STE BEVALLING ( lezen ) duurde dik 16 uur. Gebroken vliezen en geen weeen. Alsnog naar het zh om ingeleid te worden. Geen pretje. Heftige rug weeen. Na eindelijk 4 zwangerschappen mag ik 13 december mijn 2E KINDJE in de armen sluiten. Kun je je mijn frustratie over dat pijnbestrijding gedoe een beetje snappen. Ik veroordeel niemand. Wat een ieder wil is persoonlijk, maar waarom mag iemand niet een menig hebben over iets wat volkomen normaal en natuurlijk is, ik sluit me bij Tine aan omdat het erbij hoort. Als je over een trauma begint dan vind ik het heel erg spijtig voor iedereen die hiermee te maken heeft gehad. Maar de pijn die iemand heeft na 2 heftige miskramen ( vergevorderd, zonder pijnbestrijding, lijkt volkomen normaal te wezen, en het verdriet erom heen ) behoren waarschijnlijk niet bij deze catogorie te passen. Mijn ervaring is ( sorry k ben nogal nuchter ) het hoort erbij. Mijn schoonzusje had een baby van bijna 10 pond, weegt zelf 55 kilo heeft MS en een volledige ruptuur, na de bevalling. Verkeerde inschatting van het ziekenhuis. Hebben vorig jaar de 2e gekregen 6 pond en niks aan het handje. Het kan ook anders. Maar wat ik bovenaan heb geschreven blijf ik bij....sorry.

En ik vind het jammer dat jij je persoonlijk voelt aangesproken om hetgeen ik bovenaan geschreven heb. Wij hebben het nodige meegemaakt de afgelopen jaren wat kinderen krijgen betrefd....dus als je de volgende keren eerst de berichten eens zorgvuldiger doorleest dan had je kunnen zien dat ik een bevalling achter de rug heb.

Fijn dat jij er zo in staat. Voor mij is pijnbestrijding ook twee keer niet nodig geweest.
Wat niet wil zeggen dat dat voor iedere vrouw zo is.
En houdt er rekening mee dat iedere bevalling anders is!!!!! Ook voor jou kan de komende bevalling anders uitpakken dan de eerste.
Daarnaast zegt niemand dat je ook pijnstilling moet gebruiken, omdat die er is.
Jammer dat je je niet kan inleven in iemand anders, die een bevalling heel anders kan ervaren.
Ik wens je een hele goede bevalling en hoop dat je een fijne ervaring hebt!

Nogmaals het is niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen. Ik voelde me alleen zo een ontzettende dombo door jouw reactie dat ik niet verder heb gelezen voordat ik een reactie heb gegeven! Ik voelde denk ik mede namens andere mama's die het op deze manier hebben meegemaakt, dat er zo een verschrikkelijk taboe bestaat over pijnbestrijding. Ik heb gewoon het idee dat je vind dat wij ons maar aanstellen ( ondanks dat ik geen pijnbestrijding heb gehad, maar die optie wel open houd.) Het zou gewoon fijn zijn dat je als je reageert op een discussie als deze, waarin mama's die bang zijn voor een bevalling een steun in de rug kunnen krijgen van positieve ervaringen, je je verhaal wat vriendelijker neer schrijft en niet zo aanvallend!
Verder spijt het me om te lezen dat je 2 keer een miskraam hebt gehad. Het was niet mijn bedoeling je daarin te kwetsen! Ik hoop voor je dat deze bevalling idd meevalt en dat je je verdriet kunt verwerken m.b.t. het verlies van je andere kindjes!

Ik respecteer je mening, aleen was k verdrietig over de manier waarop je die hebt neergezet!

En ik onderschat het niet hoor een miskraam! Ik weet uit nabije omgeving hoeveel het met je kan doen! Daar heb ik niest pver gezegd. Nogmaals sorry voor de snelle reactie zpnder lezen!
Succes met je bevalling!

Terug
Bovenaan