Voor iedereen die bang is voor de bevalling

Ik heb respect voor mensen die het zonder pijnbestrijding doen graag een beetje respect voor mensen die dat NIET willen.
Na drie bevallingen kan ik met recht zeggen dat de laatste met pijnbestrijding voor mij het beste was. Dus Janne laat je niet gek maken. Ik ben deze discussie gestart voor mensen zoals Janne en niet mensen zoals Loontje en natuurlijk daar is ze weer Tine!!! Fijn dat jullie je mening komen geven alleen hebben jullie totaal niet begrepen waar het om gaat. Mensen die nare ervaringen hebben en het graag anders willen. Wat bezielt jullie om die mensen zo in de grond te trappen! Ik word daar werkelijk helemaal naar van. En Loontje voor jou info de verdoving bij de tandarts is ook nig niet zo oud dus is dat ook onzin omdat we dat al jaren zonder deden?

Janne doe wat je fijn vindt en neem van mij aan het kan dus echt na die rot ervaringen ook anders!

Thanks Lies! Fijn je reactie zo te lezen, en k hoop op een super bevalling :) met of zonder pijnbestrijding!
Het ligt dan in ieder geval niet aan mij dat k t zo opvatte! Ging al even aan mezelf twijfelen !

Liefs

Moest zelf ook even 2 keer haar verhaal lezen... sorry....

Ik vind het ook heel prettig om het verhaal van Lies te lezen.
Ben nogal kleinzerig aangelegd en "allergisch" voor pijn.
Vanacht 4 keer om het halve uur zo ongeveer pijn gehad, vanuit mijn buik naar mijn onderrug.
Ik verwacht dat het indalingsweeëen waren, maar God, wat een pijn. Heb wel even moeten huilen, als dit nog niet eens de bevalling is, hoeveel pijn komt er dan tijdens de bevalling?!

Voor hetzelfde geld vang ik het dan goed op en valt het allemaal wel mee, maar als ik kan kiezen tussen veel pijn en een verdoving, nou dan is de keuze bij mij snel gemaakt!
Als ik hoofdpijn o.i.d. heb, dan pak ik toch ook een pijnstiller?!

Groetjes.

Oh, sorry, zie nu net pas dat ik alleen de eerste pagina had gelezen, dus het eerste stukje van mij sloeg op de tekst van Tine (VK) en de persoon die er na kwam!!

Hoi Jessica,
Ik heb mijn verhaal ook voor mensen zoals jij geschreven en ik heb een goede bevalling gehad en geen pijn en ik heb het allemaal heel bewust en in goede harmonie meegemaakt en dat was bij de eerste twee kinderen niet het geval. Natuurlijk is het voor iedereen verschillend en zit iedereen anders in elkaar maar deze laatste bevalling pastte gewoon bij mij om het zo maar te zeggen en die andere twee bevallingen niet.
Ik wil mensen laten weten dat als ze bang zijn of denken dat het niet anders kan dan met heel veel pijn dat het ook anders kan. De ene ervaart pijn anders dan de ander en de ene zijn pijn is misschien ook wel anders dan die van een ander. Ik heb een weeenstorm gehad twee keer en daar kon ik niet mee omgaan wat er ook is geprobeerd het ging niet. Dus die ruggeprik was voor mij gewoon de oplossing.

Sterkte meid!

hallo allemaal

ook ik ben nogal kleinzerig aangelegd.
als ik mn teen stoot kan ik al huilen, dus toen ik voor t eerst moest bevallen, zag ik daar eigenlijk best wel tegenop.
i kdacht: als ik al zo kleinzerig ben, hoe moet in dan in hemelsnaam een bevalling doorkomen??
toch besloot ik om in het kraamhotel te bevallen.
een verplaatste thuisbevalling. zonder pijnbestrijding dus.
ik kreeg de instelling van : miljarden vrouwen zijn me voor geweest, dus ik kan het ook!!!!
toen de ween begonnen, zat i kbijna tegen de muur aan van de pijn en toen had ik pas 1 cm ontsluiting!
14 uur later had ik pas 3 cm ontsluiting.
(de ween zakte de hele tijd weg, pijn werd smiddags dragelijker en heb zelfs heerlijk geslapen tussendoor) om 7 uur savonds afgesproken in het kraamhotel, omdat mn ween weer aanhielden.
toen had ik pas 3cm ontsluiting. ze brak mn vliezen en vanaf dat moment ging het heel snel.
de pijn was zo goed als weg, terwijl de ween juist heftiger werden.
ik heb in een heerlijk warm bad gelegen tot ik persdrang kreeg. toen snel eruit en een kwartier later werd mn dochtertje op mn buik gelegd.
ik ben dus bevallen zonder pijn bestrijding, en de pijn viel reuze mee! moet eerlijk zeggen, vond de hechtingen 10000 maal erger dan heel de bevalling!
(terwijl andere juist weer zeggen: oh, daar voelde ik juist helemaal niks van)

maar ik weet ook dat het anders kan. ik hoor zat vrouwen die zeggen: bevallen... ik doe het nooit meer op de natuurlijke manier!
ik ben gewoon een bofkont vind ik, dat ik het zo mee vond vallen.
nu ik zwanger ben van de 2e, wil ik thuis bevallen.
weer zonder pijnbestrijding dus. mocht ik zo veel pijn hebben (iedere bevalling is natuurlijk anders) dan is het ziekenhuis hier 2 minuten vandaan.

mijn tip: doe waar je je goed bij voelt!
beval waar je wilt en als je bang bent voor de bevalling. beval dan in het ziekenhuis, waar de pijnbestrijding bij de hand ligt!
laat wel iedereen in zn waarde, de 1 ervaart alles heel anders dan de ander!

heel veel succes met jullie keuze, en straks met de bevalling!

groetjes, dominique

Hey Meiden,

Ik ben 26 weken zwanger van ons eerste kindje en als ik alleen al aan de bevalling denk dan wordt ik zo bang! Ik probeer niet alles te lezen maar vind het helemaal niets! Wil niet meer!

Zo bang voor wat er komen gaat! Niet alleen voor de pijn maar voor alles!
Terwijl ik eigenlijk een hele goede zwangerschap heb, totaal geen kwaaltjes!

HELP!!

Terug
Bovenaan