Voor Imme (en alle andere gyn-bezoekers)

A

Anoniem

Guest
Hoi Imme,

Daar zijn we dan, ons eigen kletshoekje. Toch fijn om met meiden te praten die ook al in het medisch circuit zitten, al gun ik het natuurlijk niemand!).
Ik zal even in het kort wat over mezelf vertellen:
Mijn naam is dus Ginger (zo heet mijn hond eigenlijk). Ik ben 30 jaar en al bijna 15 jaar bij mijn huidige man. We zijn dit jaar 5 jaar getrouwd. We hebben dus al wel een gezond zoontje van 20 maanden. Ook bij hem zijn we erg lang bezig geweest, maar is er geen hulp van de gyn nodig geweest.Wel onderzoek, maar geen behandeling, ik was na mijn eerste bezoek al vrij snel zwanger..... vreemd he?

Verder woon ik in Noord-Brabant, werk in het basisonderwijs als remedial teacher. In het kort onderzoek ik kinderen die problemen hebben met het leren of op gebied van gedrag en geef ik ze kortdurende behandeling. En dan kunnen ze als het mee zit weer mee in het reguliere proces. Erg leuk werk, ik ben ook gek op kinderen! Ik werk 2,5 dag in de week.
Verder een druk leventje met mijn man, zoontje en hond. Niet veel geks, maar gewoon druk met verzorgen, poetsen, werken alle dagelijkse dingen eigenlijk.

Nou ik zie je hier nog wel verschijnen, dan kletsen we verder!

Liefs,

Ginger

hallo mm-dames,

wij zitten ook in de MM, sinds begin van dit jaar.
we hebben alel onderzoeken achter de rug ( nix raars gevonden, zaad van mijn man was iets langzamer dan normaal) en we moeten nu dus een half jaar wachten.
we zitten in ronde 18 en heb in ronde 16 een hele vroege miskraam gehad.
heb nu 30 mei mijn NOD. weer spannend dus.
verder over mezelf, ben 28 jaar, sinds juni getrouwd met een heel lief mannetje.
we wonen ook in de buurt van eindhoven.
ik ben designer. van bv kindermeubels, geboortekaartjes, muziekdozen en woonaccessoires. erg leuk om te doen.

oh ik ben ook wel eens te vinden op "als het langer duurt" ( op dit forum)
voel me er alleen soms niet helemaal thuis, omdat de dames al veel verder zijn en al in de IVF en ICSI molen zitten.

hier gezelig kletsen met meiden in de MM maar nog niet zo ver lijkt hel top!

liefs Saar

Hoi Saar,

Dat is nou precies de reden waarom we hier een hoekje willen maken. Meiden die bij de gyn lopen, maar nog niet met vruchtbaardheidsbehandelingen bezig zijn. Op het andere forum zijn de meiden (helaas) al een stuk verder in de mm.
Kom hier maar gezellig kletsen!! Misschien kunnen we elkaar zo wat steunen, opbeuren en ervaringen van de gyn uitwisselen.

Tot binnenkort!

Liefs,

Ginger

Dag dames,

Mijn vriend en ik gaan ook de MM in. 11 juni hebben we onze eerste (intake-) afspraak.
Dan zullen de door ons ingevulde vragenlijsten besproken worden en we worden allebei lichamel;ijk onderzocht. Ik krijg een inwendig onderzoek en volgens mij moeten we ook bloed laten prikken. Ook wordt volgens mij direct het vervolg besproken.

Wij zijn relatief nog niet eens zo lang bezig, nu 7 maanden. maar omdat ik in het verleden chlamydia heb gehad (misschien wel jaren mee rondgelopen), mocht ik van mijn HA na een half jaar gericht proberen bij hem aankloppen. Gelukkig heeft hij ons toen direct doorgestuurd. Ik ben 33 jaar en mijn vriend is 36. Mijn vriend heeft al een zoontje van bijna 6 uit  zijn vorige relatie, dus je zou zeggen dat hij in ieder geval vruchtbaar is. Tenzij de zaadkwaliteit de afgelopen jaren achteruit is gegaan (...kan dat??).

Mijn moeder was destijds binnen no time zwanger van mijn zus en vervolgens van mij (leeftijdsverschil maar 1,5 jaar). Mijn zus is nu zwanger van de 3e. Bij alledrie de kinderen was het bij haar binnen 2 maanden raak. Ik kom uit hetzelfde nest... Daarom ben ik erg bang dat mijn eileiders verkleefd zijn door die stomme chlamydia.
Wordt er erg onzeker van en kan niet wachten tot daar duidelijkheid over komt.

Gelukkig is mijn cyclus wel vrij regelmatig, varieert tussen de 25 en 28 dagen.

Maar waar ik me ook zorgen om maak is dat ik iedere maand minstens 5 dagen voordat ik ongesteld moet worden al bruinige afscheiding heb. 1 maand begon het zelfs al 10 dagen van tevoren en deze maand ook al 8 dagen van tevoren ofzo. Ben bang dat mijn baarmoederwand te vroeg afstoot, zodat er niks kan innestelen.

Nouja...zo maak ik mezelf dus helemaal gek

Herkent iemand iets in mijn verhaal?

Ben benieuwd of er nog meer dames zijn die chlamydia hebben gehad en de MM in gaan. En ook of er meer dames zijn die net als ik al dagen voor de NOD bruinige afscheiding hebben iedere maand. Weet iemand wat dat kan betekenen??

Oh ja, mijn NOD is deze maand op 29 mei.
We wachten af...

Vind het leuk om ook van jullie ervaringen met de MM op de hoogte te blijven.

Liefs Hopey

Hoi, ik zag op het het "als het langer duurt" forum dat jullie hierheen zijn "verhuisd". Ook ik voelde me nog niet echt thuis op dat forum. Ik zal me even voorstellen: Ik ben Madelief, 30 jaar. Madelief is niet mijn echte naam, maar in mijn omgeving weet nog niemand dat we proberen zwanger te worden en wil niet het risico lopen dat iemand we herkent! Ik ben nu 2.5 half jaar samen met mijn vriend waarvan we een half jaar samenwonen. We wonen in de buurt van Rotterdam.
Ik ben in november 2006 gestopt met de pil en in april was ik nog niet ongesteld geworden. De huisarts stuurde ons door naar de gyn, daar kon ik na 4 weken terecht. En natuurlijk werd ik 2 dagen voor die afspraak toch nog ongesteld! Omdat ik voor ik met de pil begon ook altijd een heel onregelmatige, lange ( van 6 weken of meer) cyclus had ben ik toch maar naar de gyn geweest (vorige week). Er is bloed geprikt ivm verdenking op PCOS en begin juli moeten we terug komen. In verband met onze vakantie moeten we een tijd wachten op de uitslag. De gyn begon over clomid, maar ik heb aangegeven even te willen afwachten wanneer mijn volgende menstruatie komt. Ik hoop dat we gezellig onze zwanger worden perikelen kunnen bespreken en snel kunnen verhuizen naar het zwanger forum!

Liefs, Madelief

Hoi Ginger en de rest! (sorry dat ik nu pas reageer...)

Goh, meer meiden die nog niet volledig in de MM zitten, maar waarbij het ook niet van een leien dakje gaat! Nou fijn dat we elkaar op deze manier kunnen steunen en natuurlijk gewoon lekker kunnen kletsen!

Zal ff mijn verhaal in het kort vertellen:

Ik ben dus Imme, 24 jaar oud en ruim 7 jaar samen met de liefde van mijn leven! We wonen 4 jaar samen. Ik wilde al heel snel kindjes, maar mijn vriend was hier nog niet klaar voor. Totdat ie eind aug. 06 zei dat hij ook heel graag papa wil worden! Echt ik heb zitten janken! Hihi! Nou, wij de pil aan de kant, maar toen duurde het ruim 3 maanden voordat ik ongesteld werd. Als naar de HA geweest, maar moest het nog even aanzien. Heb wel de hele tijd heel veel last van mijn lijf gehad!
De volgende cyclussen waren: 5 weken, 5 weken, 9 weken, 6 weken en ben nu 3 weken geleden voor het laatst ongesteld geworden. Mijn nod? Geen idee!

Op verzoek van HA met temp. begonnen. Hiermee terug gegaan en de HA kan geen duidelijke en mooie eisprong ontdekken. Heb voor 13 juni mijn eerste gesprek bij de Gyn. Ik ben benieuwd!

Ik had echt nooooit gedacht dat het zo moeilijk bij ons zou gaan! Tuurlijk hoor je van alles, maar je denkt toch ‘dat gebeurd ons vast niet!’ Nou, helaas gaat niet alles zoals je hoopt! Maar een ding weten we zeker: op een dag ben ik zwanger! Ondertussen kijken we daar ontzettend naar uit en proberen we te genieten.

Fijn om met jullie meiden te kletsen!

Ik wens jullie heeeeeel veel succes en plezier met deze mooie periode in ons leven! Misschien gaat het anders dan we hoopten, maar het komt allemaal goed!

Spreek jullie snel weer!

Imme xx

nou meiden, gezellig!
we hebben al een mooi clubje bij elkaar!
Mijn NOD is 30 mei, weten jullie waneer jullie je NOD hebben?
ik heb nog helemaal geen klachten, ben bang dat we naar ronde 19 gaan volgende week.
wat is het toch frustrerend zeg, heb net al die berichtjes zitten lezen bij de meiden bij wie het de eerste keer meteen raak is.
ik gun het ze, maar ben ook wel een beetje jaloers.

liefs Saar

hoi meiden!

leuk als we elkaar zo op de hoogte houden! misschien kunnen we ook een keer een topic aanmaken met de data van naar de gyn, vervolg afspraken en hoe nu verder. Maar dat komt nog wel een keer!

Saar, ik snap je helemaal hoor! het is super van die meiden waarbij het heel snel raak is en ik gun het ze van harte, maar het steekt wel een beetje.

Heb sinds een uurtje weer last van mijn buik, beetje zeurderig gevoel? Snap er niets meer van! Dit had ik afgelopen zaterdag ook, mijn temp bleef laag, maar is vanaf vanmorgen hoger... dus hoop dat het mijn ei was van het weekend! Maar nu weer last van mijn buik?

Hoe is het met jullie verder?

Imme xx

Terug
Bovenaan