Voor Imme (en alle andere gyn-bezoekers)

Hoi!

Nou hier nog steeds een stresskipje..... Fijn dat er meer meiden zijn met dezelfde situatie en gevoelens....al is het natuurlijk niet leuk.....
Ik ben ook lbij dat we hier wat apart kunnen kletsen. Ook ik ben stiekem een beetje jaloers op al die andere meiden bij wie het raak is, nou ja een beetje? Heel erg eigenlijk  Maar ik gun het ze wel hoor!
Hopey, je had het over die zaadtest. Nu was bij ons het geval dat het dus wel verkeerd zat. 3 jaar geleden is mijn man ook getest omdat het bij ons eerste schatje niet wilde vlotten. Toen was zijn zaad buitengewoon perfect, 2 weken terug weer getest en het was kort gezegd puinhoop.  Aantal was niet te tellen, omdat het goedje zo geklonterd was. Te weinig beweeglijkhied en een te hoog gehalte aan abnormale cellen. Heel erg schrikken en vooral mijn man voelt zich ellendig, omdat hij zich nu verantwoordelijk voelt. Nu was het een momentopname en er wordt binnekort nog eens getest om met zekerheid vast te stellen hoe zijn zaad is. Ze trekken geen conclusies uit  1 test.
Maar ik hoop dat het bij jullie allemaal prima is!!

Morgenochtend moet ik weer naar de gyn. Niet mijn eigen gyn, maar een andere, omdat ik zo vaak terug moet komen en zij niet altijd aanwezig is. Ik vind het niet erg, deze man is erg aardig. Heeft me ook "verlost" bij de bevalling van Thijs, ik ben hem nog eeuwig dankbaar! Hihi! Wat een drama was dat.....

Morgen krijg ik weer een inwendige echo om te kijken of mijn follikel goed gegroeid is en of ik een eisprong heb gehad of snel ga krijgen. Ook moeten we morgenochtend verplicht klussen, want er wordt in het zh meteen een samenlevingstest gedaan. Ze gaan dan kijken of ik geen vijandig slijm heb dat de zaadjes vernietigd. Ze kunnen dan ook zien of de zaadjes dit keer wel goed zijn. Mooie bijkomstigheid! Dan moet ik waarschijnlijk deze week nog eens terug voor een echo en weer bloedprikken. Ook horen we morgen wanneer mijn man zijn zaad weer moet laten testen. Aan het eind van mijn cyclus krijgen we een evaluatiegesprek. Mijn NOD is trouwens 8 juni. Ik zit nu in mijn vruchtbare dagen bij een cyclus van 27 dagen.

Meiden: heel veel succes met klussen en afwachten en alle bezoekjes bij de gy die gaan komen. En ik hoop dat een van ons snel een wondertje verwacht! Want ondanks mijn jaloezie geeft dat dan ook weer een heleboel hoop!!!!!!!!!

Liefs,

Ginger

Lieve meiden.

Ook wij gaan nog de mm in. Zal even in het kort mijn verhaal vertellen:
Ik ben Miena, 33 jaar oud en 14 jaar samen waarvan 3,5 jaar getrouwd met mijn lieftallige man. We hebben een dochter van 3 jaar.
Bij haar heeft het 1,5 jaar geduurt voordat ik eindelijk zwanger was. We zijn toen ook naar de dr. geweest en die adviseerde ons om 3 ronde's te tempen. Na 2 ronde's was ik gelukkig zwanger. Nu zijn we 15 maanden bezig voor een 2e wonder, maar helaas wil dat wonder dus nog niet zo erg vlotten. Ik ben 2 weken geleden weer naar de dr. gestapt met temp. lijsten van 3 ronde's. Zij heeft me meteen doorverwezen naar de gyn. Ook mijn templijst geeft geen duidelijkheid. 15 juni hebben we een afspraak.
Wat ze daar precies gaan doen.......Ik heb geen idee. We laten het allemaal maar op ons af komen. Natuurlijk hopen we nog op een klein wonder voor die tijd.
Mijn NOD is n.l. 31 mei.

Ik hoop voor jullie allemaal dat we de mm niet te ver in hoeven en we uit eindelijk allemaal spontaan zwanger zijn/kunnen worden.

Groeten van Miena.

ff een vraagje:

zijn er dus ook meiden bij die regelmatig ongesteld zijn? ik ben heel onregelmatig met kei lange cyclussen. Hoe is dat bij jullie?

Hoi Imme,

Mijn cyclus is wel heel regelmatig. Steeds 27 dagen op de klok af! Voor mij is Clomid dan ook niet van toepassing. Eisprong is goed uit te rekenen en controle met tempen en ovulatietesten gaf ook aan dat het klopt. Helaas dus geen garantie voor een vlotte zwangerschap....

Meiden, ik heb trouwens een nieuwe topic aangemaakt voor onze afspraken bij de gyn. het is niet helemaal geworden wat het moest zijn, maar we kunnen vooruit. Misschien dat iemand hem nog beter kan maken, graag! Leuk idee Imme!!!

Liefs,

Ginger

hai meiden,

ik ben ook regelmatig, mijn cyclussen zijn wel iets langer dan normaal, namelijk 32 dagen. ik gebruik ovu testen om mijn ei in de gaten te houden.
klussen we in ieder geval op de goede dagen.

oh en trouwens, ik vond de samenlevingstest het "leukste"om te doen.
nadat de gyn het baarmoeder slijm ( of hoe heet dat ook al weer) onder microscoop legde mocht ik zelf komen kijken. en daar zwommen ze! erg leuk om te zien!
mijn mannetje was ook helemaal gelukkig. wel heel erg raar om zijn zwemmers zo te zien! ha ha

liefs Saar

Hey.

Ik heb sinds een half jaar een vrij regelmatige cyclus van 24 dagen met af en toe een uitschieter van 30.
Op mijn templijst komt uit dat mijn eisprong 5 dagen voor mijn NOD is...vrij laat dus.
Volgends de dr. kan dit niet en moet mijn eisprong rond dag 14 zijn. Dit is vastgesteld.
Tja hoe verklaar je dan dat mijn temp. pas op dag 20 omhoog gaat en ik de dag van te voren krampen in mijn buik heb ????? Schiet mij maar lek, ik weet het niet meer...haha
Idd. geeft een regelmatige cyclus geen garantie op een zwangerschap.

Groeten van Miena.

Hoi Saar,

Bij de samenlevingstest krijg je dus meteen de uitslag??? Zou ik wel fijn vinden....
Ik vind het ontzettend spannend, want als die test goed uitpakt en we voldoende zwemmers zien, betekent het dat de eerste zaadtest misschien wel een gefrustreerd uitschietertje was. Zogezegd een echt negatieve momentopname...... Ik hoop nog zo!!!!!

Liefs,

Ginger

hoi ginger,

bij ons deden ze het meteen onder de microscoop en keken ze direct of de zwemmers op de plek waren waar ze moeten komen.
ik vond het zo spannend, de gyn. stelde voor om zelf ook even te kijken.
en dat heb ik gedaan en vond het erg leuk om te zien.
wel raar natuurlijk.
als er dus zwemmers zichtbaar zijn bij die test dan komen ze in ieder geval ver genoeg.
een week later heb ik nog een HSG gehad, dan maken ze foto's van je eileiders en baarmoeder en kijken ze of alles mooi open is. ze spuiten dan een contrasterende vloeistof in je eileiders zodat het zichtbaar word op de foto.

groetjes Saar

Terug
Bovenaan