Voor Imme en Cath (en alle andere geinteresseerden)

goedemorgen meiden!

Vanochtend wakker geworden, kramp kramp en nog eens kramp... op de bank met kruik en paracetamol..... nu half uur later weg kramp..... kan natuurlijk ook van de pijnstiller komen maar toch weer vaag....

Net grote boodschap gedaan (sorry) een meestal zie ik dan wel dat ik ongi ben geworden,maar gelukkig is dat nog niet zo. Ben ook al de hele ochtend trillerig..... maar dat zullen de zenuwen wel zijn.....

OOOOoo ik weet dat ik gewoon moet testen, maar als mijn lijf telkens aangeeft dat ik ongi wordt, dan wil ik het mezelf niet aan doen..... maar zo schiet het natuurlijk ook niet op! we zullen zien....

Fijn dat je ongi bijna voobij is Ginger. Een je hebt een goede instelling deze maand: ff geen gestress en zooi in je lijf (en ik weet het, een maand niets kunnen doen is een vervelende gedachte, maar wat is een maand nou eigelijk?) Dus volgende maand is je cyste gewoon verdwenen, en kunnen jullie weer verder!

Tessa, hoe is het nu met jou?

Ik spreek jullie snel weer!

Imme xx

Hallo allemaal,
Hier is het wachten, wachten en nog eens wachten op maandag.
Weten jullie of je partner bij de hysterscopie mag zijn?
Het gebeurd gewoon op de poli had ik begrepen en bij alle andere onderzoeken mocht hij er bij zijn (ook bij het HSG onderzoek).
Ik word eerst een uur van tevoren "opgenomen" op de dagbehandeling.
Na afloop moet ik ook even blijven en dan mag ik weer naar huis.
Kunnen we meteen ook de medicijnen (Clomid en Pregnyl) meenemen voor de 3de IUI.
Ik las dat jullie ook zoveel last hebben bij die hormonen. Zelf heb ik erg veel hoofdpijn gehad de laatste keer. En m'n humeur.............!

Imme:
Wat is het iedere keer weer eng he. Je voelt van alles, denkt van alles, hoopt op alles.
Ik hoop voor je dat het deze keer raak is en dat de krampen komen door  het innestelen van het eitje.
Heb je voor jezelf al een datum gesteld dat je wil gaan testen?

Ginger:
Ik las dat je je er al een beetje bij neer gelegd hebt, even een maandje rust.
Stom he dat je iedere keer toch weer opkrabbeld en weer moed en hoop  krijgt voor de volgende keer.
Ik vind wel dat het iedere keer moeilijker word. Heb jij dat ook dat je emotioneler bent en om de onbenulligste dingen de tranen in je ogen springen.
M'n vent moet er iedere keer weer om lachen.
Ik hoop voor je dat de maand snel voorbijgaat en dat je weer kan beginnen.

Cath:
Voel je je al een beetje zwanger?
Het lijkt me zo raar om na al die maanden ineens wel die tweede streep te zien op de zwangerschapstest. Heb je het al verteld aan familie?

Groetjes, Tessa  

Hoi allemaal !

Imme, je maakt het ons wel heeeeeeel erg moeilijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weet je al wanner je uiterlijk wil gaan testen of gaat dat gewoon het gevoel van dat moment worden: nu ga ik testen. Blijf voor je duimen, ik had ook last van buikpijn, etc, heb het de eerste weken ook steeds erg koud gehad. Wil je niet teveel hoop inpraten maar ja, het zou zomaar kunnen natuurlijk. Blijf voor je duimen !

En Ginger, inderdaad wel fijn een maandje zonder hormonen maar idd aan de andere kant zit je daar eigenlijk niet op te wachten. Doen ze in Nijmegen heel de maand december geen opwerkingen of zou jouw IUI net rond de Kerstdagen vallen?
Goed dat je er toch maar weer het positieve van probeert in te zien, als je jezelf in een depressie stort dan is dat volgens mij ook niet bevordelijk.

Tessa, welkom. Het is hier altijd heel gezellig. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en het is soms wel erg prettig als je eens lekker je hart kunt luchten tegen mensen die precies weten wat je bedoelt.
En als ik eerlijk moet zijn: Ginger en Imme wisten eerder dat het bij ons gelukt was dan wie dan ook (behalve hubbie natuurlijk). Ik wist dat ik de hele dag weg moest en dus niet persoonlijk bij m'n ouders langs kon gaan en dat wilde ik perse wel. Maar ik moest het toch ff aan iemand kwijt. Al is het alleen maar om te laten zien dat het wel zeker kan lukken met IUI, ook al is het slagingspercentage niet heel hoog.

Ouders en broers / zussen weten het al en een paar collega's op het werk weten het ook. Mocht ik me niet lekker voelen dan kan ik hun inseinen en dan houden ze me in de gaten. Is wel een prettig gevoel.
Ben gisteren officieel goedgekeurd om de komende weken in een potje te plassen voor Moeders voor Moeders, dus ik werk mee aan de grondstoffen van Pregnyl.
Als de echo vrijdag goed is dan gaan we het gewoon aan iedereen vertellen, mocht het dan nog fout gaan dan heb je die steun ook hard nodig ! Maar daar gaan we maar niet vanuit, de rest van de zwangerschap gaat gewoon vlekkeloos verlopen (hoop ik).

Imme laat ons (en jezelf)  niet te lang in spanning !

Liefs, Cath

Meiden, ik hoef niet meer te testen, ben namelijk alsnog vandaag ongesteld geworden.... was ff kut (sorry maar dat is het nou eenmaal!) maar ga proberen mezelf op te peppen voor de volgende ronde. Je ziet maar weer hoe je lijf je voor de gek kan houden, voel me gewoon gefaald in mijn lijf, echt waar..... gelukkig was mijn ventje vandaag vrij, dus hebben we lekker samen kunnen balen.... vanmiddag lekker naar de Mac geweest voor een vette hap... heerlijk heeft me goed gedaan!

Zo zie je maar ginger, wij beide 2 dagen overtijd en dan alsnog ongi worden.... tis niet eerlijk he? Maar ja, doorgaan maar weer, wat moet je anders? Ik wil zo graag een kleine dat ik het er allemaal voor over heb. Ga de eerst volgende keer bij de gyn naar een HSG onderzoek vragen. Ik ben bang dat er misschien nog wel meer aan de hand is... ik bedoel, had deze keer 2 even grote eitjes, goede eisprong en volgens de gyn heeft mijn ventje superzaad..... dus waarom lukt het dan nog niet? We hebben maar 3 echte kansen gehad, dat weet ik wel, maar toch vind ik het tijd worden voor nader onderzoek. Ook bv een samenlevingstest, deze hebben we ook nog niet gehad. Hoop dat de gyn hiermee instemt.

Top Cath dat je mee doet aan moeders voor moeders! Jou zwangerschapshormonen kunnen wij heeel goed gebruiken. Als het bij mij straks zover is, dan doe ik ook zeker weten mee! Hoor van sommige meiden dat het 'zo'n gedoe is', maar ik weet dan wel waar ik het voor doe......

Nou ik ga er maar weer eens mee stoppen. Sorry voor het lange verhaal! O ja, heeft iemand van jullie msn?

Liefs Imme

Oh Imme wat vreselijk balen ! Ik had zulke goede hoop voor je deze maand, met al je kwaaltjes. Maar helaas, ook daar kunnen we niet op vertrouwen.
Wel fijn dat jullie samen thuis waren, met z'n 2-en baalt toch iets lekkerder dan alleen... Kom op, neus weer in de lucht en op naar de volgende poging !
Ooit gaat het lukken, je zult het zien.

Liefs, Cath

Hallo.

Imme:
Wat verschrikkelijk balen weer. Lekker dat je mannetje erbij was en dat er zoiets als de Mac bestaat.
Ik zou inderdaad aan je gyn vragen of een HSG onderzoek en/of samenlevingstest niet handig is om te doen. Je blijft je toch elke maand afvragen of alles wel goed is.
Succes

Cath:
Goed van je dat je meedoet aan Moeders voor Moeders.
Mocht ik straks zwanger zijn, dan zal ik me ook zeker aanmelden.
Ik vind het een kleine moeite.

Groetjes, Tessa

Hallo allemaal,

Nou we hebben gisteren het hartje zien kloppen !!!!
Alles was prima in orde, zag er allemaal heel goed uit, en het is er gelukkig maar 1 !
Er valt een last van mijn schouders, ondanks dat ik er een goed gevoel over had, is die bevestiging toch wel erg fijn om  te horen.
Nu kunnen we echt gaan genieten, als ik tenminste niet lig te slapen  want dat doe ik nogal veel de afgelopen tijd.

Heel veel succes, ik blijf jullie zeker nog volgen want ik ben veel te benieuwd hoe het met jullie verder gaat.

Liefs, Cath

Hallo allemaal,
Het is echt niet te geloven. Vrijdag kregen we een brief van het ziekenhuis.
De hysterscopie van maandag kan niet doorgaan i.v.m. ziekte van de desbetrefende gyn.
Sla je een maand over om IUI te doen om de poliep te laten verwijderen, denk je de volgende keer weer IUI te kunnen doen, gaat het niet door.
Heb echt even flink zitten vloeken, huilen, iedereen verwenst. Ooo wat was ik kwaad op iedereen.
Dus moet ik de volgende cyclus die poliep laten verwijderen, de volgende cyclus is waarschijnlijk de kerst-stop en dus kunnen we pas weer begin januari aan de bak.
Bleh, bleh en nog eens bleh.
Vrijdagavond voor alle zekerheid toch maar even geklust, had donderdag of vrijdag mijn ei. Maar ja, met weinig zaad van manlief zal dit hoogstwaarschijnlijk geen zoden aan de dijk zetten. Maar ja, wonderen bestaan, al gebeuren die nooit bij ons.
Bovenstaande is allemaal lekker negatief, maar het lucht erg op om even te spuien tegen mensen die je begrijpen.
Groetjes Tessa

Terug
Bovenaan