Voor Kaskes

Zet je je echo-foto's op Hyves? Dan zoek ik het even op uiteraard!

Beetje stom, dat ik zo druk ben geweest. Vandaag heb ik aardig last gehad...

Wouter heeft de muren vandaag geverfd, alleen het blauw (lichtblauw, beetje lavendelachtig) moet nog een keer. De wieg heeft ook die kleuren, Mikkes kamertje was toen paars (een paarse muur, paarse gordijnen) en de bekleding van het wiegje was blauw met paarse stippen, In groepjes bij elkaar. Beetje lastig uitleggen, ik zet wel een keer een foto op hyves of de mail.

Crème en turquoise vind ik ook erg leuk! Had ik eerst ook in gedachte, maar dan had de wieg opnieuw bekleed moeten worden en dat wilde ik mijn moeder niet aan doen...
Ben benieuwd wat het uiteindelijk bij jullie gaat worden!

Liefs, K

Hoi Angélique,

HOe was jouw weekend? Weer een beetje bijgetankt van het werken?

In Zeeland was het erg gezellig, maar eigenlijk was de rit te lang. Nu dus meer klachten en daar baal ik wel van.
Weinig slaap gehad, want Wouter lag te snurken en Mikke was toch wel erg onrustig in een vreemd, groot, oud huis.

Ik hoor net dat die vriendin met zwschapsvergiftiging ingeleid is en ligt te bevallen. Hè bah, net 34 weken, da's toch niet wat we hoopten.

Ik ga even een boterham eten!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Hoe is het afgelopen met je vriendin, kindje in de couveuse? Hoeveel weegt hij/zij?

Ja, slapen bij anderen vind ik ook nooit zo fijn, slaapt niet zo lekker als in je eigen huis.
Hoe gaat het nu met je, weer wat bijgekomen?

Ik ben zaterdag druk geweest met de was (altijd veel was na 2 dagen in salon werken), het huis opruimen,  m'n  auto schoonmaken(was echt maanden geleden), 's avonds verjaardag gehad. We lagen pas om 1 uur in bed en ja hoor....toen werd Manuela al om 7 uur wakker. Gelukkig ging Wilco eruit en kon ik nog tot half 9 blijven liggen. Slapen doe ik dan niet meer, maar rusten wel. Zondag hebben we een heerlijk rustig dagje gehad, 's avonds waren we allebei nog moe van de korte nacht, dus lekker om half 10 naar bed gegaan. Maar goed ook, want gisterochtend was M. al om half 7 wakker!!
Pfff...even wennen is dat hoor. Ik moest gisteravond nog werken, dus dat was wel pittig.
Vanmiddag naar school, Manuela gaat naar m'n schoonmoeder, dus die moet ik eerst in Maarssen brengen.

Gelukkig heb ik daarna even wat rust, woensdag en donderdag vrij, alleen donderdagavond werken en vrijdag de hele dag. Weekend weer rustig.
Ik merk nu ook wel dat het allemaal wat zwaarder wordt. Heb regelmatig last van maagzuur, hoe is dat bij jou nu?

Hoeveel uur werk jij nu nog?

Liefs,
A

Hoi!

Ze hebben een zoon! Geboren met 34 wkn 1dg, hij heet Thieme (weet de schrijfwijze nog niet) en weegt 2760 (90 gram lichter dan Mikke met 39 weken). Hij ligt in de couveuse, maar zover ik het nu weet is alles goed met moeder en kind en, hoewel ingeleid, was het een natuurlijke bevalling! Daar ben ik wel heel blij om. Het was natuurlijk al niet zoals ze gehoopt hadden, maar gelukkig heeft ze het wel zelf mogen doen.

Op zich vind ik slapen bij vrienden/familie altijd wel gezellig en Mik trekt dat over het algemeen ook goed, alleen dit weekend ging het even mis...
Ik heb nog steeds veel klachten. Zou dat nou van die woensdag en dit weekend nog zijn? Ik weet het niet.

Oei, jij hebt ook wel veel gedaan dit weekend! Kan me voorstellen dat je behoorlijk stuk zat zondagochtend.
Gek toch dat ze de ene dag tot 8 uur slapen en de volgende dag ineens om half 7 wakker zijn. Terwijl er niks bijzonders is gebeurd!

Maagzuur krijg ik ook steeds meer last van. Ik moet nu echt opletten wat en hoeveel ik eet (had ik bij Mik ook veel minder). Die buik zit me vooral bij het aantrekken van de sokken in de weg (laat de zomer maar komen, haha!). Ik weeg nu 65 kilo, dus een kilo of 4 boven het startgewicht. Vanavond weer naar de vk. Ik voel de baby soms op 2 plekken tegelijk, dan ligt ie zo onderin en voel ik handjes en voetjes priemen. Goh, wat wordt ie al sterk! Soms schrik ik er gewoon van!

Ik werk 3 dagen van een uur of 3/4. En dat gaat redelijk goed. Ik ben een beetje door mijn afgesproken taken heen, maar morgen heb ik een gesprek met mijn directeur (en donderdag mijn functioneringsgesprek) en ga ik weer nieuwe dingen afspreken. Onze Intern Begeleider had nog wel wat verzoekjes voor mij, dus ik hoop dat ik dat mag gaan doen. Zou ik erg leuk vinden, want ik hou wel van de leerlingenzorg en ik ben erg nieuwsgierig en wil graag van veel kinderen veel weten. Zij vertelde ook dat er een nieuwe opleiding komt die ik wel zou willen doen: dan zou ik toetsen mogen afnemen en hoeft de schoolbegeleidingsdienst alleen nog maar de handtekening eronder te zetten en dan zijn het rechtsgeldige onderzoeken. Lijkt me heel leuk, alleen is het een dure opleiding, dus ik weet niet of dat gaat lukken.

We zijn met Mikke naar het consultatiebureau geweest. De moeder van één van de kinderen van de peuterspeelzaal is daar arts en we kregen toevallig haar. Wel een beetje gek en dat vond Mikke in het begin ook. Ik kon wel merken dat ze nu vrij snel loskwam en dingen durfde te doen. Haar ogen zijn goedgekeurd, dat vond ik wel het belangrijkste.

Doe rustig aan!

Liefs, K

Hoi,

Fijn dat alles goed is met die vriendin en de baby. Gewicht is ook niet erg laag, dus dat is alvast een goed begin.

Ik ben ook 4 kilo aangekomen, iedereen vindt het wel meevallen hoe dik ik ben, maar zelf zie ik toch echt wel dat ik ook op andere plekken dan m'n buik alleen ben aangekomen. Maar ja, hoort er allemaal bij, vind 4 kilo ook wel netjes tot nu toe. M'n vriendin was bij de 1e zwangerschap 30 kilo aangekomen, dat lijkt me echt geen pretje, je moet het allemaal maar meetorsen ook.

Had geen model voor vanmiddag op school en er waren er meer zonder model en omdat ik nog wel wat acne heb, hebben ze mij als model gebruikt. Kon ik lekker liggen en werd m'n gezicht behandeld. Alhoewel...lekker liggen...heb nu rugpijn ervan..ha,ha! Harde stoelen en lang op je rug liggen is nu al niet meer prettig vind ik, maar ....vanavond heerlijk massage, dus goed vooruitzicht. Ben blij dat ik dat 1x per maand heb afgesproken, heb ik echt nodig nu.

Leuk...jij vanavond weer naar de verloskundige. Grappig zo'n druk kindje! Ik voel de bewegingen ook steeds sterker, maar vind het geen druktemaker tot nu toe, scheelt natuurlijk ook dat de placenta aan de voorkant ligt.
Laat je even weten hoe het was vanavond?

Succes ook alvast met je gesprek morgen op school. Zou leuk zijn als je dat allemaal kan gaan doen. Maar die opleiding zou je die nu nog willen gaan doen of na je zwangerschap, of is dat een korte cursus?

Jij ook rustig aan.

Groetjes,
A

Mmm, dat goede startgewicht werkt toch blijkbaar in zijn nadeel (donkere, lichtgewicht meisjes schijnen het het makkelijkst te hebben). Hij kan nog niet zelf ademhalen en is met spoed overgebracht naar Nijmegen vanmorgen. Ik kreeg ze alsmaar niet te pakken en snap nu waarom... Met mijn vriendin gaat het ook nog niet goed. Bloedwaardes zijn verslechterd, maar dat kan wel na de bevalling. Leuk is anders. Ze hebben hem alleen nog maar kunnen aaien, dus echt zwaar K*******.

Oef, 30 kilo dat is wel erg veel. Het moet er ook nog weer een keer af :-( Ik was bij Mikke een kilo of 12/13 aangekomen geloof ik. Daar ga ik nu weer voor, al snoep ik weer als een idioot... Stom van me hè?

Jammer van die stoel, maar heerlijk als je gezicht een keer onder handen wordt genomen. Genoten van je massage vanavond? Dat lijkt me ook zalig!

Met onze kleine is alles goed. Groeit perfect en mijn bloeddruk was weer lekker laag. We hebben het al even gehad over de bevalling, want bij vrienden is het   twee jaar geleden niet zo goed gegaan tijdens de bevalling. Het zat ons, na gisteren, weer wat hoger en dus wilden we haar daar alvast graag over vertellen. Echt fijn, die vk van ons!

Die cursus is sowieso pas volgend jaar en ik geloof 4 of 5 middagen. Goed te doen dus (kost wel €1000,00!!! Asociaal toch?).
Misschien ga ik vrijdag niet werken, afhankelijk van hoe het morgen en overmorgen gaat. Ik ben nog steeds niet hersteld van het afgelopen weekend. En we hadden het er met de vk ook over en zij zei: Dan moet je nu dus even tijdelijk nog minder doen. Dat zette me wel aan het denken.

Ik ga zo naar bed!

Truste, K

Hoi Kirsten,

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige en dat jullie je verhaal kwijt konden.
Dat is wel erg fijn.

Wel balen zeg van die vriendin en dat hun zoontje nu is overgebracht naar Nijmegen.Hopelijk gaat het snel weer de goeie kant op.  
Ik besef nu ook steeds vaker dat het ons toen echt meezat dat Manuela het zo goed deed gelijk en goed bleef doen, ademde zelf, verder geen complicaties gehad.
Daardoor besef je nu des te meer wat er allemaal mis kan gaan bij een   vroeggeboorte, ik hoop ook echt dat dit kindje wat later komt.

Verstandig dat je misschien vrijdag niet gaat werken, goed op jezelf letten hoor.

Ik heb ook een handige zet gedaan, had 2 klanten op donderdagochtend staan, 1 belde er af, op vrijdagochtend had er ook 1 afgebeld. Nu heb ik die ene van donderdagochtend naar de vrijdagochtend verzet en kan ik donderdagochtend heerlijk thuis blijven als M. naar de peuterspeelzaal is.

Ik was bij M. 10 kilo aangekomen, maar ben natuurlijk niet verder gekomen dan 32 weken en 5 dagen zwangerschap.

Straks ga ik even bij een goeie vriendin langs die ik al bijna 1,5 jaar niet gezien heb, ze woont tijdelijk in Canada en is nu voor 1 maand over in Nederland. Ze heeft in oktober haar 2e dochter gekregen en die ga ik nu dus eindelijk in het echt zien! Leuk. Het stormt wel behoorlijk, maar het ergste wordt begin vd middag verwacht, dus ik ga nu maar snel op pad.

Rustig aan meid.

Liefs,
A

Terug
Bovenaan