Voor Kaskes

Hé Angélique,

Nee hoor, alles min of meer goed (t wordt toch niet veel anders). Wel een beetje druk weekend gehad, plotseling. Eén van onze beste vriendinnen is donderdagavond opgenomen met beginnende zwschapsvergiftiging. Ze is 33 weken zwanger, dus het kindje moet nog wel even blijven zitten. Vandaag mocht ze weer naar huis, maar ze moet 2 keer per week naar de gyn ipv de vk. En als er iets is moet ze meteen weer naar het ziekenhuis. We zijn dus zaterdag even snel naar Arnhem gereden. 's Avonds kwam een vriend onverwacht langs en zondagmiddag hadden we al een borrel afgesproken met vrienden en hun 2 dochtertjes. Echt te veel dus. Maar hier konden we dus echt niks aan doen.

Fijn dat Wilco woensdag mee kan naar de echo!!! Echt leuk, stiekem ben ik wel een beetje jaloers dat jullie nog mogen en dat ik nu echt nog een week of 20 moet wachten tot ik ons kleintje weer kan zien, hihi.
Geniet er van hè! Ik ben benieuwd of jullie kunnen zien wat het is, maar je hoeft het niet te vertellen hoor!

Zijn jullie alledrie weer fit nu? Niemand meer in de lappenmand? Ik hoop het maar, dat heeft nu wel lang genoeg geduurd!

Dat zilveren fotolijstje kregen wij van mijn schoonmoeder voor de echo-foto. Hij staat nu te pronken op de piano!
Die kleine wordt zooooo sterk, echt gezellig man! WOuter kan hem heel goed voelen nu en Mikke voelt hem ook regelmatig schoppen als ze op schoot zit.
Met Mikkes zindelijkheid gaat het nu weer goed trouwens. Had ik verteld van ons nieuwe beloningssysteem? Bij 10 keer een droge onderbroek bij het naar de wc gaan krijgt ze een bloem. We hebben inmiddels 7 bloemen in 7 vaasjes op tafel staan! We zijn zo trots! We moeten haar wel om het uur meenemen, maar dan gaat het wel goed. Af en toe doet ze het ook alweer uit zichzelf. Wouter en ik hebben nu afgesproken dat ze alleen een luier aankrijgt als ze in bed ligt. Bij lange auto-ritten (dit weekend naar vrienden in Zeeland, 2 1/2 uur) stoppen we maar vaak onderweg. Het moet gewoon even duidelijk zijn, dat de luiertijd voorbij is.

Verder niet zoveel nieuws hier.
Ik hoop dat bij jullie alles goed is!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Fijn dat alles goed is naar de omstandigheden..je rug etc.
Ja, zo'n druk weekend voel je dan wel hè!

Het is hier op het juli-forum erg rustig vind ik.

Wij zijn gelukkig allemaal weer fit, nu is het bij m'n zusje al 2 weken ziekenboeg. Echt balen.
Ik heb zaterdagmiddag de hele middag in m'n eentje kunnen leren. Wilco was met Manuela op stap naar de stad en naar z'n familie. Was lekker, heb goed door kunnen gaan. Gisteren ook nog geleerd, maar dat was met Manuela en Wilco om me heen, dus ging wat trager. Nu ga ik ook weer snel verder met leren. Het is best pittig allemaal, maar goed, we zien het wel, morgen examen, 25 meerkeuze-vragen, dus dat scheelt wel.

Ja, we kijken erg uit naar woensdag. Denk dat we M. maar even naar m'n schoonmoeder brengen, aan de ene kant wil ik haar wel meenemen, maar wil eigenlijk ook wel even rustig vd echo genieten samen met Wilco en al m'n vragen kunnen stellen aan de gync.
Heb net even op internet zitten lezen over de kans op weer een vroeggeboorte, daar wordt je niet vrolijk van. Zoals ik het nu lees, is de kans op weer een vroeggeboorte 20 a 25%. Vind ik eigenlijk best wel hoog.
Hopelijk blijft het kindje  bij die vriendin van jullie voorlopig ook nog even zitten.

Goed idee met die bloemen voor Mikke.
Wij hebben het destijds met stickertjes gedaan, werkte ook wel goed.
Manuela wil 's nachts eigenlijk ook geen luier meer om, maar ik vind dat nog wat aan de vroege kant, vooral omdat haar luier meestal niet droog is 's ochtends. Dus heb het aan haar uitgelegd, dat eerst haar luier 's ochtends droog moet zijn. En we gaan nu ook het potje bij haar op de kamer neerzetten, zodat ze misschien dan zelf gaat plassen 's nachts. Ik weet ook niet of dat echt zo werkt hoor.

Ja, erg leuk dat zilveren fotolijstje voor de echo-foto.

Nou, rustig aan meid, voor zover dat kan.

Liefs,
Angélique

SUCCES!!! Heb je nog een beetje kunnen leren gisteravond? Meerkeuzevragen is altijd wel fijner dan open. Ik zal voor je duimen!

Hier is het vaak erg rustig. Nou ja, niks aan te doen. Gelukkig ben jij er nog ;-)

Volgende week dinsdag moet ik weer naar de vk. Ben benieuwd wat ze ervan vindt. Ik heb wel wat rare klachtjes. Ik heb het idee dat ik slechter zie in de verte (draag nu lenzen met sterkte   - 2.5 ongeveer). Van auto-rijden krijg ik hoofdpijn de laatste tijd en ik denk dus dat ik de verkeersborden minder scherp zie. Ook heb ik heel veel last van fel licht. Bijvoorbeeld tv kijken 's avonds, vind ik niet echt prettig meer. Ik heb vrij veel last van mijn maag, die is pijnlijk 's avonds, maar ook wat zuurbranden en pijn in mijn slokdarm tussen borstkas en keel door het maagzuur. Heel gek gevoel, alsof er een bezemsteel in zit.
Jij mag morgen lekker naar de gyn, wat je ook doet met je examen vandaag, dat is in ieder geval het toetje! BEn benieuwd wat de uitslagen zijn van je bloedonderzoek (ik hoop goed!) en of jullie een mooi plaatje van de baby krijgen.
Wij hebben Mikke ook weggebracht voor de echo, dat gaf wel wat meer rust om zelf te genieten.

Je kans op een te vroege bevalling is best groot, balen! Vraag je dat morgen ook nog even na aan de gyn? Dat zou echt niet leuk zijn!
Mijn vriendin is weer thuis, maar moet heeeeeel rustig aan doen, mag eigenlijk het huis niet uit. Ze willen het kindje inderdaad tot de 37e week wel binnen proberen te houden, dus ze houdt zich er ook goed aan. Goh, wat hadden wij de zwschap anders bedacht: we zouden lekker samen gaan shoppen, lunchen en bij elkaar op bezoek. Niks van dat alles! Allebei een kneusje ;-)

Dat 's nachts droog zijn, zie ik hier nog lang niet gebeuren! Die luier zit elke nacht nog goed vol. Bij een vriendin was haar dochter in 2 weken tijd dag en nacht droog, ongelooflijk hè? Wij zijn al zoooo'n tijd aan het modderen!
Geen idee trouwens of potjes op de kamer helpen. Hier niet, want Mikke komt nooit zelf haar bed uit, haha! Die roept eerst en als wij zeggen dat ze mag komen, dan klimt ze er pas uit. Wel handig, want zo hebben we nooit onverwacht een kind in de woonkamer 's avonds of aan ons bed.

Laat even weten hoe het is gegaan en morgen wil ik in ieder geval snel een update, hihi!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Het examen was errug moeilijk. Denk ook niet dat ik het gehaald heb. Had gisteravond nog wel goed kunnen leren. Maar echt iedereen vond het een pittig examen, zelfs het meisje die altijd heel slim en goed is in de les. Dus tja...we zullen zien, heb m'n best gedaan. Over 2 weken de uitslag.
Ben er moe van joh, kost best veel energie, heb ook slecht geslapen, was er veel te veel mee bezig. Vanavond heeeerlijk op de bank met de benen omhoog.

Da's wel raar dat je slechter ziet. Heb wel van m'n opticien gehoord dat je wat meer last van je ogen kan krijgen, doordat je traanvocht minder of anders wordt ofzo als je zwanger bent. Ik heb ook wat meer last van m'n lenzen. Heb toevallig ook -2,5 aan de ene kant.
Maagzuur en last van je maag...nou...ook toevallig, heb ik gister- en eergisteravond ook last van gehad. Stond op internet dat het kan voorkomen vanaf deze periode, omdat de baarmoeder omhoog komt en de maag opzij gaat drukken.
Maar goed dat je alles even gaat voorleggen bij de verloskundige, misschien heeft ze nog goeie tips. Las dat een beetje vanillevla kan helpen, heb ik gelijk maar gekocht  vandaag.

Heb het geregeld hoor, M.   gaat morgen naar m'n schoonmoeder, kunnen we even rustig samen de echo ondergaan en de controle bij de gync.

Manuela komt alleen 's ochtends zelf haar bed uit, maar verder blijft ze er ook netjes in, dus eigenlijk zit ik er ook nog niet om te springen om haar 's nachts uit bed te halen om te plassen. Ben al blij dat het overdag zo goed gaat.

Ik ga nu weer even naar m'n eten, staat te koken.
Je hoort morgen nog van me hoe de echo is geweest.

Groetjes,
Angélique

Hè, wat balen dat het zo moeilijk was. Heb je er zo voor geleerd en dan krijg je zo'n rot-examen.
Nou ja, vanavond uitblazen en morgen genieten! Fijn dat je Manuela bij je schoonmoeder kan brengen. Kunnen jullie samen haar broertje of zusje bewonderen!

Vanillevla! Dat ga ik morgen gelijk halen!!! Kleine moeite en het is het proberen waard.

Ik ga ook even relaxen. Morgen lekker zelf en met Mikke naar de kapper (een moeder die haar kinderen bij ons op school had, dus lekker makkelijk).

liefs, K

Hoi Kirsten,

Echo was super!! Alles zag er prima uit. Het kindje lag op zijn/haar duim te zuigen. Heel erg schattig, ben weer helemaal verliefd erop..ha,ha.
Verder kon ze het geslacht nog niet goed zien, kindje lag er niet goed voor.Ze had wel een vermoeden.  Ik krijg bij 30 weken weer een echo, omdat de placenta vrij laag lag, dus dan willen ze checken of de placenta dan hoger ligt en dan is het geslacht zeker wel goed te zien dacht ze.  Verder kort gesprek met gync. gehad, ze was nogal gehaast, dus heb het nog wel even over een eventuele vroeggeboorte gehad, maar daar kunnen ze niet veel zinnigs over zeggen. Ik maak wel wat meer kans, maar het kan ook heel goed dat ik gewoon op tijd beval.
M'n suikergehalte was trouwens prima, dus dat is ook fijn.

Het was trouwens maar goed dat we M. niet bij ons hadden, moesten al 35 minuten wachten eerdat we aan de beurt waren en de echo duurde best lang, omdat ze eerst de ruggegraat niet zo goed kon zien, dus toen moest ik even gaan bewegen en springen..ha,ha...en ja hoor, toen was het kindje gedraaid. Grappig.

Ik hoef over 6 weken pas weer terug te komen en over 10 weken dus weer een echo.

Jullie weer lekker geknipt vandaag?

Liefs,
Angélique

Wat gaaf, een duimende baby! Dat lijkt me prachtig om te zien! Heb je daar ook een plaatje van meegekregen? En alles goed wat ze konden zien, gefeliciteerd!
Jammer dat ze niet konden zien wat het was. Heeft ze nog gezegd wat ze dacht, of heeft ze helemaal niks gezegd om jullie niet een verwachting aan te praten? Had je zelf een idee of gevoel?
Wat lastig dat je placenta laag ligt, je hebt nog wel goede kans dat hij mee omhoog groeit als je baarmoeder groter wordt.
Jammer dat de gyn zich verder niet uitliet over je angst voor te vroeg bevallen. Blijf je erg zitten met je vraag? Anders wil ik dinsdag wel even bij mijn vk proberen meer aan de weet te komen...
Fijn dat je suiker wel in orde was, hoef je je daar geen zorgen meer om te maken!
Dat je moest springen om het kindje te kunnen draaien, haha! Dat had ik wel willen zien!

Wij zijn allebei gekortwiekt! Lekker even getutteld bij de kapper, Mikke denk ik zo'n 4 cm eraf en bij mij is bijna alles nu weer op 1 lengte, een korte bob dus. Was er echt aan toe, want de vorige keer was 8 weken geleden en als je van kort haar naar wat langer wil, is dat een hele tijd!

Had ik je geschreven dat ik gisteren de baby ZAG bewegen in mijn buik? Echt zo'n plopje dat naar buiten geduwd werd! LIEF!!! Vandaag weer een keer gezien, maar Uk is rustig vandaag.
Beetje stom misschien, maar ik wilde mezelf testen. Ik heb dus bewust te veel gedaan. Dat heb ik nu ook op mijn bordje, maar ik wilde echt even weten wat te veel was. Heb ik nog wel echt veel klachten of doe ik rustig aan voor niks? Ik heb het nog maar niet aan Wouter verteld...

Droom maar fijn van jullie mooie kindje!

Kirsten

Hoi Kirsten,

Ja, was echt super dat duimpje in de mond. Hebben we ook een plaatje van meegekregen, wel 6  afdrukken kregen we mee. Het was een erg leuke vrouw die de echo deed, we zijn zeker wel een half uur binnen geweest.
Ze had wel een vermoeden, ga ik hier maar niet opschrijven, je weet maar nooit wie er meeleest.
Hebben jullie een voorgevoel wat het wordt?

Oh,oh...jij te druk geweest...niet goed meid. Maar ik snap het wel hoor waarom je het deed.

Klinkt leuk je boblijn!

Had het wel verwacht hoor dat ze niks over die vroeggeboorte kunnen zeggen, was bij m'n zusje precies zo toen ze zwanger was vd 2e.
Ze gaan je wel vaker controleren als je dat graag wilt de laatste maanden, maar verder kunnen ze er ook weinig aan doen. Dus tja...het is toch afwachten en wel goed naar m'n eigen lichaam blijven luisteren.

Heb vanochtend gewerkt, vanavond en morgen hele dag. Dus ga vanmiddag even lekker relaxen op de bank met een boekje.

Welke kleuren krijgt bij jullie de babykamer? Zijn jullie er al mee bezig?
Bij ons is die nu (nog van Manuela) turqoise met creme-kleurige meubeltjes. Eerst wilde ik het zo houden, omdat het nog steeds erg leuk is, maar nu zitten we toch te twijfelen.

Groetjes,
Angélique

Terug
Bovenaan