Voor Kaskes

Ik heb vannacht eindeloos liggen denken over de bevalling! Heb jij ook al zo'n nacht achter de rug? Wat doe ik als mijn ouders hier straks zitten voor Mik tijdens mij weeën? Vind ik het oké om beneden de weeën op te vangen of wil ik hen dan niet zien? Ik wil eigenlijk dat we eerst met ons drietjes van de nieuwe baby kunnen genieten, dus dan zouden mijn ouders misschien wel lang moeten wachten voor zij de kleine kunnen zien. Want voor Mik erbij kan, moet het natuurlijk wel een beetje netjes zijn en de bloedrommel opgeruimd/ik gedoucht zijn. Dat soort gedachten spookten door mijn hoofd: Hormonen, hormonen, hormonen! (Daar schuif ik het maar even op, hihi).

Wat lekker dat je vandaag vrij was! Dat is echt fijn, heb je genoten van de rust?

Tien kilo is wel netjes, ook al kwam Manuela dan al met 32 weken... Ik duim met je mee hoor, dat deze kleine pas na de 37e week komt!!!
Was het gezellig bij je vriendin? Lekker bijgekletst?
Ik heb onder het onderwerp voor Nienke (over verlof) nog geschreven over het gesprek met mijn directeur. Was erg positief!

Fijne avond en werk ze morgen!
Liefs, K

Hoi Kirsten,

Gisteren overdag eigenlijk weer veel te veel gedaan, een uur gestreken, toen een kwartier gezeten, nog opgeruimd en wat boodschappen gehaald en toen moest ik Manuela alweer ophalen. Wel lekker hoor om eens wat in huis te kunnen doen zonder kind om je heen. 's Middags heb ik wel rustig aan gedaan...na 2 uurtjes rust....wel weer gestofzuigd en gedweild en 's avonds gewerkt. Hoe doe jij dat nu dan met het huishouden? Ik heb het idee dat ik altijd bezig kan blijven hoor met een kind, een hond en 2 katten.

Wilco doet in het weekend ook wel veel, maar doordeweeks komt het toch op mij neer.
Gisteravond was ik echt doodmoe na het werken en had erge last van m'n rug, toen dacht ik "dit ga ik nooit volhouden tot juni". Maar vandaag ging het weer erg lekker en ben ik nu eigenlijk nog fit genoeg. Dus we zien wel! Gewoon op z'n tijd m'n rust pakken, dat scheelt wel.

Fijn zeg dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je directeur, dat is zeker een echte mensen-manager als ik het zo lees.
Je kan dus zelfs nog onbetaald verlof opnemen.

Ja, over de bevalling heb ik ook al nagedacht. Jij gaat dus thuis bevallen? Ben je met Mikke ook thuis bevallen?
Bij mij is het eigenlijk zaak om zo snel mogelijk Manuela weg te brengen en zsm naar het ziekenhuis te gaan(is toch ook nog wel 35 minuten rijden), gelukkig wonen m'n ouders en zus vlakbij, dus zij zouden haar ook op kunnen halen en dan snel naar het ziekenhuis. Vorige keer had ik nl. in een paar uur al 4 cm. ontsluiting en als ze mij niet aan de weeenremmers hadden gelegd, was ik binnen 6 uur bevallen denk ik. Nu duurde het totaal 9 uur.
Hoe ging jouw bevalling vorige keer?

Het weekend nog plannen? Wij hebben een lekker rustig weekend voor de boeg, wat dingen in en om het huis doen. Wilco is bezig met een afdak voor de fietsen te maken. Onze schuur staat zo bomvol, straks weer de kinderwagen erbij, dan is er echt geen plek voor de fietsen.

Fijn weekend. Voel jij je alweer wat fitter?

Groetjes,
A

Hou je een beetje kalm hè! Je zou toch even rustig aan doen als Manuela naar de peuterspeelzaal was??? ;-)

Wouter doet nu het grootste deel van het huishouden, hij zit even tussen twee klussen in thuis. Eén keer per week krijgen we hulp van ouders/schoonouders of mijn zus. De was en de strijk doe ik wel zelf, verder eigenlijk vrij weinig. ik verwens onze katten nu ook regelmatig. Tjonge wat een haren! Maar ja, daar doen we nu ook niks meer aan.

Ik ben in de luxe-positie dat ik zelfs nog een deel van mijn ouderschapsverlof betaald krijg. Anders zouden we het nooit kunnen rondbreien hoor. Ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit of ik dat wil doen. Denken, denken, denken...

Mijn bevalling ging de vorige keer ook erg snel. Eerst thuis wat weeën weggewerkt waarvan ik dacht dat het voorweeën waren. Om half 9 de vk gebeld omdat ik wéér zo'n hoofdpijn kreeg. Zij was er om 11 uur en zei meteen: dit is het echte werk. Bloeddruk opgenomen en die bleek veel te hoog. Om 12 uur (;s nachts dus) liepen we het ziekenhuis binnen en met dat ik de lift in stapte voelde ik mijn vliezen breken. Om kwart voor 1 werd ik getoucheerd: 1 à 2 cm ontsluiting, toen naar de kraamsuite (diakonessenhuis, super!) en een uur later brachten ze een inwendige lijn in omdat Mikkes hartslag wegviel en toen bleek ik 6 cm te hebben! Om 2 minuten voor half   4 is Mikke geboren. Voor mijn gevoel heeft de bevalling maar 3 1/2 uur geduurd. Vanaf een uur of 12 werden de weeën pijnlijk en tussen 12 en 1 zelfs even onhoudbaar. Vind je het ook gek als je op een verkeerd bed ligt en in een uur van 2 cm naar 6 cm gaat...
De vk zei dat door die hoge bloeddruk het lichaam "snel   het kind kwijt wil" en dat het daardoor zo'n vlotte bevalling is geweest. HOpen dat deze net zo snel gaat, ideaal!

Wij zijn bij het zoontje van onze vrienden geweest, lief!!! Echt een mooi ventje en het gaat nu zeker de goede kant op! Heel blij mee!
Verder nog naar vrienden in den Bosch en op kraambezoek in Utrecht. Mijn bekken vindt het niet heel leuk, maar het was wel gezellig.

Hebben jullie een fijn weekend gehad?

Liefs, K

Hoi K,

Jij bent ook best druk geweest het weekend, maar ja, ook gezellig. Fijn dat het goed vooruit gaat met het zoontje van je vriendin.
Ons weekend was ook lekker, zaterdagochtend allebei druk geweest in en om het huis, maar 's middags even gezellig met z'n 3'en op pad geweest voor gordijnen voor de babykamer en even nog wat winkeltjes gezien. Zaterdagavond en gisteren heerlijk rustig aan gedaan. Alleen gistermiddag even bij m'n zusje koffie gedronken en bijgekletst, we gaan samen naar Dirty Dancing, voor die mannen hoefde het niet, dus we gaan gezellig samen. Zal al erg vol, dus het wordt pas begin mei.
Wilco is gisterochtend nog een uurtje bezig geweest in de babykamer, alles staat nu anders en het is al een heel ander kamertje geworden. Nu nog 1 muurtje sauzen, een wieg kopen en gordijnen. Wat moeten jullie nog doen in het kamertje?

Jaaa, ik weet het...m'n goede voornemen om het rustig aan te doen als M. op de Peuterspeelzaal zit, komt niet echt uit. Maar ja...er is ook zoveel te doen en het schiet zo lekker op als zij niet om me heen loopt. Maar ik las m'n rustmomenten echt wel in, ga 's middags regelmatig een uurtje of langer liggen op de bank. En de weekenden probeer ik rustig te houden.
Fijn zeg dat Wouter nu even thuis is en dat je goeie hulp krijgt van je familie.

Jouw bevalling is inderdaad ook erg snel gegaan. Klinkt heel erg herkenbaar, wij waren om kwart voor 1 's nachts in het ziekenhuis en ze werd om kwart voor 6 geboren. Om 9 uur 's avonds had ik weeen, maar had toen nog niet echt in de gaten dat het weeen waren. Verwacht je ook niet zo vroeg in de zwangerschap. Pas om 11 uur had ik door dat er serieus iets aan de hand was.
Wil je deze keer thuis bevallen?

Wanneer heb jij weer controle bij de verloskundige? Ik mag 16 april weer.

Ja, best moeilijk dat ouderschapsverlof, kan je niet gewoon een dag minder gaan werken, zodat je op die manier je ouderschapsverlof opneemt? Dat lijkt mij een fijne manier als ik zou kunnen kiezen.

Groetjes,
Angélique

Hé Angélique,

Wouter moet nog het houtwerk verven en dan kunnen de meubels er definitief in, leuk! We moeten wel op zoek naar accessoires en dingen voor aan de muur, maar dat groeit vanzelf. Oja, we moeten de gordijnen ook nog ophalen (gewoon wit). ALs ik een keer foto's heb, zal ik het wel mailen.

Leuk zo'n weekend waarin je lekker aan het prutsen bent, voelt goed hè?

Ik wil deze keer heel graag proberen thuis te bevallen! Lijkt me fijn en knus. En lekker makkelijk met Mikke.
Jouw bevalling ging ook vlot en ik snap dat je er zo vroeg in de zwangerschap geen moment bij stilstond dat het al echte weeën waren! Had je nog tijd om je te realiseren dat dit niet de bedoeling was? Ik weet nog de keren dat wij naar het ziekenhuis gingen voor bloeddrukcontrole, dat ik elke keer dacht: NOg niet kleintje, nog niet!
Ik mag over 2 weken alweer naar de vk, ik ga elke 3 weken. Vind ik wel fijn om zo geregeld te gaan.

Wouter kreeg vrijdag een telefoontje of hij bij een ander bedrijf wilde komen praten. Via mijn zwager waren ze aan zijn naam en referenties gekomen en ze waren zeer geïnteresseerd. Hij is vandaag geweest en hij heeft een baan aangeboden gekregen! Ik sta echt helemaal perplex. We moeten uiteraard alle ins en outs nog afwachten, maar het ziet er wel erg gunstig uit!!! Ben benieuwd wat dat gaat worden!!!

Ik hou je op de hoogte.

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Wat leuk zeg dat Wouter een baan aangeboden heeft gekregen!!
Zo is het bij Wilco ook een jaar geleden gegaan, hij werd gebeld door een headhunter, terwijl hij al 14 jaar bij hetzelfde bedrijf werkte. Na veel testen en veel gesprekken, is hij toch overgestapt en het bevalt goed. Het enige nadeel is dat hij wat verder weg werkt, in Breda. Hopelijk is hij op tijd voor de bevalling...ha,ha...gelukkig rijdt hij de goeie kant op, dus weinig files.
Hou me op de hoogte, spannend allemaal! Wat voor werk doet hij precies?

Ben erg benieuwd naar jullie kamertje, mail inderdaad maar foto's als de meubeltjes staan. Wij gaan zaterdag weer op gordijnen uit en Wilco heeft nog een creatief idee voor het sauzen van het ene muurtje, dus ik denk dat het ook wel erg leuk gaat worden.

Ben bij de bevalling van Manuela  gelukkig niet in paniek geraakt toen ik door had dat het weeen waren, op de ene of andere manier had ik wel het gevoel dat het allemaal goed zou komen. Gelukkig was dat ook zo.

Ik las in het andere topic dat jij een vreselijk gync. had gehad, was dat ook in het Oudenrijn ziekenhuis en hoe heette hij of zij?!

Was jij bij Mikke op tijd bevallen of iets te vroeg of te laat?

Rustig aan meid.
Ik heb alweer 2 nachten slecht geslapen, wel balen, vanavond maar op tijd naar bed, want woensdag en donderdagavond moet ik werken.

Liefs,
A

Hoi!

Nou die baan is met een sisser afgelopen. Die man had iets teveel gouden bergen beloofd en een overstap blijkt financieel niet handig te zijn. Wouter werkt in de ICT op detacheringsbasis als tester.
Wat doet Wilco voor werk?

Die vreselijke gyn was dokter Blankhart. Ik heb later nog wel meer over haar gehoord. Het schijnt dat ze toen net terug was na een tijd overwerkt te zijn geweest. Misschien had dat er ook mee te maken, maar voor mij heeft ze het voor altijd verprutst...
Mikke kwam een week te vroeg, prima dus. Eens kijken wat deze van plan is!

Ik heb vreselijke jeuk aan mijn buik sinds dinsdag. Niks helpt en ik ben niet veranderd van bodylotion/creme/wasmiddel. Ik moet morgen bloed laten prikken om te kijken of mijn leverfuncties nog goed zijn. Het kan dat dat in de zwangerschap minder wordt en dan krijg je jeuk. Ik heb me gister zelfs tot bloedens toe gekrabd! Oeps!

Ik ga even plat.
Werk ze nog vanavond en dan morgen weer even rustig aan hè?

liefs, K

Schrijf ik net dat Wouter nee zegt tegen die baan, hoort hij dat ze toch nog meer bieden! Nou moeten we dus weer gaan rekenen en kijken of het financieel nu wel uitkomt! Wouter had het eindelijk uit zijn systeem en nu moet hij opnieuw aan het puzzelen, haha. Ik zag er de grap wel van in, hij was eigenlijk net opgelucht...

Wordt vervolgd!

K

Terug
Bovenaan