Voor Kaskes

Hoi Angélique!

Dat met die stuwing kan ik me echt zo goed herinneren, wat een gedoe! Het lijkt me nog erger met een oudste kindje in de buurt,dan moet je je ook nog een beetje groot houden en kan je je niet laten gaan in de chagrijnigheid :-(
Bij mij hebben ze ook eindeloos mijn borst gemasseerd, oef wat deden die harde plekken pijn. Ik had eigenlijk gehoopt dat mijn borsten het deze keer snel zouden begrijpen ;-)

Wat een raar idee dat je kraamhulp vandaag al voor het laatst is! Bij mij moet ze nog komen en bij jou zit het er al weer op!
Fijn dat Wilco vrij is komende week. Wouter gaat dat ook doen na de bevalling en dat vind ik echt een geruststellende gedachte.
Manuela vanmiddag naar de peuters.zaal, halen jouw ouders haar dan daar op?
Je hebt wel weinig uren kraamhulp gehad, of niet? Ik had het er gisteren nog met een (net zo hoogzwangere) vriendin over, je betaalt zoveel geld voor een uitgebreid pakket en vervolgens kunnen ze het niet waarmaken. Gelukkig werkt het Zilveren Kruis mee in de vorm van een huishoudelijke hulp en evt een lactatiekundige, maar dat doet haar verzekeringsmaatschappij dus niet. Voorlopig krijgt zij waarschijnlijk 32 uur (ipv 49) maar het kan ook nog meer of juis minder worden!

Heb je een kolf? Daarmee zou je kunnen voorkomen dat je weer zulke zere borsten krijgt. Dan blijft de productie wel goed op gang, maar heb jij in ieder geval geen pijn. Ik zou het ook zonde vinden om haar wakker te maken, zeker omdat Mikke toen zo'n moeilijke slaper was, zou ik het niet aandurven: Slapen is slapen!
Ging het vannacht beter met voeden?

Het rommelt toch wel geregeld hier. Gisteravond ook weer wat krampen, maar het is meestal een aanhoudende kramp met af en toe eentje die komt en weer gaat.
Ik vind nog steeds dat de baby anders beweegt, beheerster of zo (niet minder), dus ik denk dat we nu echt het allerlaatste stukje in gaan. Dat de kleine zich ook aan het opmaken is voor de bevalling, net als jij aangaf over Isabella.

Ja, bij mijn ouders was eigenlijk iets te veel, maar ik wilde het zo graag! Na een paar stomme opmerkingen van de vriendin van mijn oom ("Je bent echt veel dikker dan mijn schoondochter en die is net zo ver" en "Je ziet er goed uit, dus je voelt je ook goed, hè?") ben ik binnen gaan zitten. Wat een dom geneuzel. Hoorde ik later ook nog van mijn oom, dat dat aanstaande kleinkind nog maar 1600 gram weegt en dat er grote zorgen zijn over de gezondheid van dat kindje. Vind je het dan gek dat ik veel dikker ben??? Ons kindje weegt als het goed zo rond de 3 kilo! En een beetje make up doet natuurlijk ook wonderen om er wat beter uit te zien... Ik kon haar echt wel wat doen en heb dus ook nauwelijks iemand gesproken, had er geen behoefte aan om uit te leggen hoe het echt zat. Alleen de   oprecht geïnteresseerden heb ik gesproken.

Mijn ouders zullen waarschijnlijk rond 3 uur hier op de camping staan. Morgenavond komen dan ook nog mijn neefje (10 jr)en nichtje (7 jr), want die hebben al vakantie (wonen in Brabant) en zij hebben geen opvang. Daar zie ik een klein beetje tegenop, want het zijn kinderen die gewend zijn om de hele dag vermaakt te worden door hun moeder. Stel dus dat ik begin deze of begin volgende week (dan zijn ze er nog een keer 3 dagen) beval, dan heb ik hier wel 2 kinderen extra over de vloer die niet weten wat ze met zichzelf aan moeten... Van het weekend heb ik me er ook wel aan geërgerd. Wij waren druk met alle voorbereidingen voor het feest zaterdagochtend (mijn broer + schoonzus gingen boodschappen doen voor thuis; ook wel raar vond ik) en mijn neefje bleef bij ons. Om de 5 minuten vroeg hij iemand of ze wilden voetballen, een spelletje wilden doen of wat dan ook. Kan je je zelf dan niet even een uurtje vermaken??? Mikke gooien we in de tuin met de woorden: Straks, als we klaar zijn met deze spullen, komen we met je spelen. Nu moet je zelf spelen. Dan komt ze misschien nog vragen of ze mag helpen, maar verder zien we haar dan ook niet!
Lijkt me erg vermoeiend om 2 van die kinderen in huis te hebben...

Wat grappig dat er bij jullie allemaal meiden geboren zijn, hier hadden we dat vorig jaar in de straat ook: alleen maar meisjes. Gek hè?

Ik ga Mikke even voorlezen.
Tot snel, liefs, K

Eerste dag zonder kraamhulp, ging het een beetje? Fijn dat Wilco thuis was in ieder geval!

Ik ben net bij de vk geweest. Alles is goed, kleine ligt er klaar voor maar moet alleen nog even het startsein geven. Bloeddruk was 120/75, nog steeds prima zei ze.
Nog even geduld dus hier ;-)

Mikke is vanavond logeren bij mijn ouders op de camping, samen met haar neef en nicht. Die zullen het wel heel leuk hebben. Wouter is vanavond voor zijn werk weg (hij heeft inmens de balen, want het duurt zelfs tot 11 uur en hij is al zo moe...). Wouter zit er behoorlijk doorheen, hij wil echt graag dat het kindje geboren gaat worden. Niet alleen omdat hij het kindje nu wel graag wil zien, maar ook omdat hij wil dat ik weer kan gaan herstellen. Ik heb nu juist wel het geduld om te wachten.
Die kleine komt vanzelf wel een keer!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Gewoon geen tijd gehad om jou te mailen. En waar ik nou druk mee ben?! ha,ha...
Nou, het voeden kost veel tijd. Ze komt natuurlijk best vaak. Gisterochtend nog visite gehad. En gisteren was ik echt heeeel erg moe. M'n middagslaapje ging ook niet door, want Isabella was aan het spoken, dus heb wel even in bed gelegen, maar niet geslapen.
Manuela is momenteel heeel druk, ja, niet zo gek, zoveel nieuwe indrukken voor dat kind.

Fijn dat het goed was bij de verloskundige, bloeddruk is ook nog netjes hoor.
Vervelend dat Wouter er doorheen zit, kan me voorstellen dat hij graag wil dat hij/zij nu snel komt.
Dat meisje die hier achter woont, was maandag uitgerekend en ze loopt ook nog. Ben benieuwd wanneer ze gaat bevallen. Hoop voor haar snel, ze is het behoorlijk zat.

Ik heb echt wel 2 volle dagen stuwing gehad, maar gelukkig is het nu allemaal weer voorbij en gaat het heel goed met het voeden. Kolfen heb ik wel af en toe gedaan om de druk eraf te halen, maar ze adviseerde mij om het niet te lang en te vaak te doen, omdat ik al zo'n grote productie van melk had en dat wordt dan alleen nog maar gestimuleerd.
Vannacht ging heel goed, om  24.00 uur gevoed  en toen kwam ze pas weer om half 5, dus dat was al lekker voor ons, om eens een paar uur achter elkaar te slapen. Tja...je verlegt je grenzen ha,ha. Wilco helpt me goed 's nachts, hij verschoont haar steeds en haalt haar uit haar bedje als ze komt.

Kraamhulp heb ik 20 uur gehad, was niet veel, maar vond het ook wel weer goed dat ze weggingen. Ze waren met z'n 2'en, die stagaire was erbij, dus het was best druk en ze deden wel veel in die paar uur. Was, strijk, de ene keer boven schoonmaken, elke dag beneden stofzuigen en dweilen. Verder natuurlijk helpen met de borstvoeding etc.

Wilco is toch niet de hele week vrij, ze zijn bezig met het afronden van een belangrijk project, dat in Belgie, dus hij moet donderdag en vrijdag werken. Gelukkig gaat m'n vader Manuela morgenochtend naar de peuterspeelzaal brengen.
Vrijdagochtend brengt Wilco Manuela naar het Kinderdagverblijf, voor deze keer maar een keer vroeg. En dan haal ik haar op niet te laat in de middag, ik denk dat ik Isabella gewoon meeneem. Ze mag nl. al naar buiten vd verloskundige. Ze is heel goed gegroeid en houdt zichzelf goed op temperatuur.

Zondag geven we een kraamborrel, dus daar moeten we ook nog wel het één en ander voor doen.

Ik voelde trouwens Isabella niet bewegen tijdens de bevalling. Volgens mij Manuela toen ook niet.

Ik ga even ontbijten, Wilco heeft het lekker klaargemaakt. Straks moet Wilco 2 uurr werken op de computer.

Nou, meid, nogmaals succes met de laatste loodjes. Ben zo benieuwd hoe lang het nog gaat duren.
Wel fijn dat je ouders in de buurt zijn. Was het logeren goed gegaan?

Liefs,
Angélique

Hoi Angélique,

Vandaag een rustigere dag gehad? Heeft Isabella nu wel geslapen en kon jij mee doen? Was Manuela al wat rustiger? Moet Wilco echt twee hele dagen werken deze week? Bah, die stomme Belgen ook ;-) Om de hoeveel uur voed je Isabella nu? Mikke kwam in het begin om de anderhalf à twee uur. Maar zij was, net als Manuela, een ukkie. Deze is, verwacht ik, een stuk groter en zal wat minder voeding nodig hebben...

Wat een dilemma is dat, kolven en de productie vergroten of rondlopen met onwijs zere borsten! Dat is echt iets wat ik nooit meer zal vergeten! Fijn dat Isabella vannacht wel goed dronk en ook netjes geslapen heeft.
De baby gaat bij ons, net als Mikke 3 1/2 jaar geleden, in een mandje aan ons voeteneinde. Lekker makkelijk met het voeden en verschonen en zo. Aan die geluidjes waren we heel snel gewend, maar ik kan me ook voorstellen dat je er gek van wordt...

Wat leuk om Manuela op te halen bij het kdv met Isabella! Kan je haar mooi showen!

Mikke heeft vannacht op de camping geslapen en het is heel goed gegaan. Had ook niet anders verwacht, hoor. Ze heeft nooit oog voor ons als we haar na een logeerpartij komen halen (na twee nachten bij Wouters ouders zei ze toen we binnenkwamen en om een kus vroegen letterlijk: Nee, papa, nou even niet. Ik ben met opa een boekje aan het lezen!
Mijn ouders kamperen bij de boer nu en ze mochten kijken naar het koeienmelken gisteravond. Vanmorgen stond er een lammetje voor de caravan! Super toch?

Ik denk dat het niet veel langer duurt dan nog een week. Vanmorgen flink wat krampen gehad, echt nog even getwijfeld of ik nog naar school zou gaan (wendag). Uiteindelijk hield het toch op en ben ik gegaan, maar het gaf me het gevoel dat ik geen weken overtijd ga lopen...

Nu voel ik wat rare steken in mijn buik, geen weeën of zo, maar wel iets dat ik eerder in de zwangerschap niet gevoeld heb. We zullen zien of gelijk heb...

Ik hoop dat jullie weer een behoorlijk goede nacht tegemoet gaan!
Liefs, K

Hoi,

Spannend dat het rommelt bij je!
Als het geboren is, sms je me toch wel hè!!

Groei je nu nog veel trouwens? En hoe gaat het met het vocht vasthouden?

Ja, was lekker dagje vandaag. Voelde me al een stuk beter na een beetje een normale nacht slapen. Vanochtend lekker met z'n vieren getut. Had wel weer te veel gedaan in huis en werd dus weer duizelig begin vd middag, ik  ben  toen gaan slapen met Isabella en Wilco en Manuela zijn boodschappen gaan doen en hebben uitgebreid de hond uitgelaten op het strandje hier aan de Lek. Eind vd middag heeft Manuela  een uurtje bij haar nichtje gespeeld en ben ik even wat  dingen  gaan halen voor de kraamborrel.

Vanavond is Wilco met Isabella en Manuela gaan douchen...erg leuk, heb het gefilmd. Isabella vond het heerlijk!!
Wilco is nu helemaal totalloss en ligt al een half uur op bed. Ik zit te wachten tot Isabella komt, kan elk moment zijn en dan ga ik daarna ook lekker naar bed.

Ja, we balen dat hij moet werken, maar het komt wel goed morgen. M'n vader brengt M. naar de peuterspeelzaal en ik denk dat ik heerlijk een ochtendje ga slape(hangt van vannacht af), 's ochtends slaapt Isabella nl. het langst achter elkaar door. Ik zag net het weerbericht en als het uitkomt wat ze voorspellen, kan ik M. wel ophalen  lopend met Isabella in de  kinderwagen. Het is hier echt heel dichtbij, 2 straten verderop. Leuk, leuk!!

Het is wel verschillend met Isabella, 's ochtends en 's middags komt ze nu meestal om de 2,5 a 3 uur en 's avonds even 2x om de 2 uur.
Vind ik al luxe, want Manuela moest ik ook om de 2 uur voeden, dat duurde best een tijd voordat er meer tijd tussen kwam te zitten.
Zoals het er nu naar uitziet is Isabella een makkelijke baby, net als Manuela, maar goed, ik moet niet te vroeg juichen....ha,ha..je weet maar nooit.

Manuela was al wat rustiger, we gaan haar ook wat minder sap geven, want volgens mij wordt ze drukker van te veel suiker.

Fijn dat het logeren van Mikke zo goed gaat. Met Manuela ging dat ook goed, maar de laatste tijd is ze wat kieskeuriger en wil ze eigenlijk alleen nog maar bij haar nichtje logeren.

Hoe was het op school?

Wij hebben besloten dat Manuela 5 januari naar school gaat.
Kreeg nl. vd week een brief binnen van school en die nieuwe groep start niet 1 februari maar 1 maart. Nou, dat vind ik echt veel te lang duren, ze is nu al er aan toe.
Dus nu gaat ze 2 maanden naar de bestaande kleutergroep en dan vanaf 1 maart naar de nieuwe kleutergroep en dan komt ze ook bij haar nichtje in de groep.
Wanneer is Mikke ook alweer jarig?

Nou, Isabella slaapt nog steeds...tja...het valt niet te plannen..ha,ha..

Als het vannacht begint....sterkte!!!!!! Ik denk aan je.

Liefs,
Angélique

Terug
Bovenaan