Voor Kaskes

Hoi Kirsten,

Balen dat Mikke nog zo verkouden is. Manuela loopt ook te snuffen, maar klaagt niet meer over au oor, gelukkig maar.

Ja, dat is zeker een heel verschil hoe een arts je benadert. Ik heb al gevraagd wanneer Dr. Joost op vakantie gaat aan hem...ha,ha...19 juli, maar hij zei ook dat ik misschien helemaal geen gync. zal zien tijdens m'n bevalling. Als er verder geen bijzonderheden zijn wordt je natuurlijk gewoon begeleidt door een verloskundige.

Heb je toevallig de antibiotica Amoxilline gekregen? Ik heb dat tijdens de zwangerschap van Manuela gekregen voor m'n blaasontsteking, ik had er toen geen bijwerkingen van.
Wat lief dat Wouter zo bezorgd is om je. Hopelijk kan hij het een beetje van zich afzetten en weer eens goed slapen, want zo is het ook zwaar voor hem.

Ik had je in de email al geschreven dat ik zo'n vreselijk beroerde nacht had. Dacht echt dat het ging beginnen, constant een harde buik, maagzuur en voelde me helemaal niet lekker. Toen vanochtend nog die enge steken, maar dat ging gelukkig vrij snel weer over. Nu voel ik me weer prima.
Wilco mailde dat hij morgen weer (gisteren ook al) naar Belgie moet voor z'n werk. Vind dat toch niet echt fijn, hopelijk vanaf volgende week niet meer.

Zielig dat 1 poes weg is, vind het altijd zo zielig dat ze dan lopen te zwerven. Maar gelukkig is het een goeie jager en wat je schrijft, het voordeel is dat jullie allergie-probleem dan weer voor een gedeelte is opgelost.

Heb inmiddels M. haar vader gesproken en hij heeft toegezegd snel langs te komen. M. heeft hem ook nog even gesproken. We zullen zien.

Hoe was het bij de verloskundige? Zei ze nog wat over je diarree? Heb je nog last van buikkrampen?

Ik ga zo aan het eten beginnen, Wilco moet na het eten gelijk weg met m'n pa om de laatste spullen uit het huis te halen. Z'n broer en pa komen ook nog helpen, dus vele handen maken licht werk!

Morgenavond hebben we die voorlichtingsavond vd basisschool waar M. heen gaat. Duurt maar ruim een uur, m'n ouders komen even oppassen.

Liefs,
A

Hoi!

Vind je het niet een raar idee, dat je alsmaar onder controle bent geweest bij een gyn (nou ja, eentje: tig!) en dat je dan bij een totaal vreemde vk gaat bevallen? Lijkt me wel raar. Omgekeerd vond ik het   niet zo erg omdat er een medische noodzaak was. Misschien vind jij het juist wel een prettige gedachte dat je dan wel bij een vk bent, dat je het hebt gered zonder gyn...

Ik heb inderdaad Amoxycilline. De vk stelde voor om te stoppen met de antibiotica en dan cranberry-sap te gebruiken. Ik kan alleen het risico niet nemen dat ik immuun word voor antibiotica. Ik moet altijd weer wat kunnen nemen ivm het gaatje in mijn hart.
Mijn bloeddruk was trouwens 110/65! Ongelooflijk hè? Ik kan er zelf niet bij, dat ik toen al onder controle was in het ziekenhuis en dat ik nu dagelijks sterretje zie omdat die bloeddruk zo laag is!

Heb je vanmiddag nog even kunnen rusten? Dat zou wel lekker geweest zijn na zo'n nacht en ochtend! Echt balen dat je je zo beroerd voelde. Gelukkig was het vals alarm.

Kan het zijn dat je ex het lastig vindt om je nu te zien, hoogzwanger? Misschien steekt dat er dan nog achter dat hij geen contact opneemt over Manuela. Goed dat je hem toch gebeld hebt. 't Is wel zielig voor Manuela.

Wilco helemaal klaar nu?

Leuk zo'n bijeenkomst op Manuela's school. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze vertellen daar. Hou me maar op hoogte (beroepsdeformatie, haha).

Slaap lekker, liefs, Kirsten

Hoi K,

Ja, inderdaad wel raar hoor dat ik straks ga bevallen bij iemand waar ik nooit onder controle ben geweest, maar het zal wel goed komen allemaal. Nog even een week  de baby  binnenhouden!

Cranberry-sap is goed ja, dat gebruik ik sinds 2 maanden ook, ik doe het meestal door m'n glas cool best. De masseuse had nl. gezien onder m'n voeten dat m'n blaas en nieren niet zo goed werkte en dat die het zwaar hadden nu met m'n zwangerschap en omdat ik weet dat je een blaasontsteking haast niet voelt tijdens je zwangerschap en dat dus ook een vroeggeboorte kan opwekken, ben ik het maar uit voorzorg gaan drinken. Zou ik zo-ie-zo ook erbij doen als ik jou was. Alhoewel het nu natuurlijk nog maar een paar weekjes is. Gelukkig is je kuur bijna afgelopen.

Ja, denk dat je de spijker op z'n kop slaat. Hij zal het er ook wel moeilijk mee hebben om mij zwanger te zien, daar had ik het ook al met m'n moeder over gehad. Hij zag pas in wat hij had toen het te laat was. Hij zegt ook heel vaak aan de telefoon dat hij ons mist, ipv dat hij M. mist.

Wilco is nog bezig, ze zijn nu wel in Ameide aan het uitladen bij de mensen vd rommelmarkt, dus hij zal zo wel komen.

Ik heb nog een half uurtje kunnen liggen vanmiddag, daarna naar die vriendin geweest, ze had geen auto, dus kon niet hierheen komen. Was wel schattig, Manuela was helemaal gek van die baby van 7 maanden, ze bleef haar maar strelen en handjes geven.

Goed zeg je bloeddruk!! Kan me voorstellen dat je daar echt heel blij mee bent.
Het gaat je vast lukken om deze keer thuis te bevallen.

Ja, ik zal je donderdag mailen wat die voorlichtingsavond inhield!!

Beterschap voor jezelf en voor Mikke en ik hoop een goeie nacht voor jullie alledrie.

Liefs,
A

Hoi Angélique,

Ergens ook wel weer zielig voor je ex, dat hij jullie zo mist. Maar ja, zoals je zelf al zegt: Hij heeft het voor zichzelf verpest.

Wat lief dat Manuela zo dol was op dat baby'tje! Dat komt helemaal goed straks! VOlgens mij is het echt wel een voordeel dat ze wat ouder zijn, dan maken ze het wat bewuster mee en je kan het allemaal veel beter uitleggen.
Vrijdag sprak ik een vriendin die in Australië woont (zo leuk om haar live te spreken) en zij heeft een week na Mikkes geboorte een zoontje gekregen en is op 19 mei bevallen van hun tweede zoon. Zij zei dat de oudste heel begripvol was, lief, niet jaloers... Dat lijkt me een prima vooruitzicht.

Ik heb echt kl*** geslapen vannacht. Mikke was weer aan het spoken! Zo zielig, ze huilt dan in haar slaap en dan aai ik haar maar over haar hoofdje. Soms wordt ze dan al rustig als ik dat doe en slaapt ze weer door, soms wordt ze ook wel wakker. Meestal valt ze dan vrij snel weer in slaap (nadat ze heeft gezegd dat het wel erg donker is, haha).

Jullie zitten lekker op een voorlichtingsavond nu. Ik hoop dat het nuttig is!

Mikke heeft vandaag 2 kaarten gemaakt. Eén voor mijn zus+zwager met allemaal weggetjes naar en van hun huis en één voor mijn ouders met allemaal H's (van Hans) en L's van Loes erop. Zo lief! Ik ga ze morgen met haar versturen. Vinden ze vast een leuke verrassing!

Ik heb gisteren geboortezegels gehaald en bedacht wat Mikke gaat trakteren op de peuterspeelzaal. Beschuit met muisjes leek me zo onhandig met 15 peuters, dus ik doe maar eierkoeken met chocoladeglazuur met muisjes. Misschien ga ik nog wel een soort vlaggetje maken met "Op ...... juli 2008 is Mikkes broertje/zusje .... geboren". Zeker omdat het waarschijnlijk pas na de vakantie is dat ze gaat trakteren, is het wel leuk als iedereen weet dat de kleine al wat ouder is.

Met de blaasontsteking en diarree gaat het goed. Niks aan de hand meer, gelukkig. NOg 1 pilletje morgen en dan ben ik er klaar mee.
Ik heb ineens wel weer aambeien, aaargh! Ben weer flink aan het smeren met Curanol. Het jeukt vooral, maar is niet pijnlijk of zo.

Het is nu echt nog maar kort totdat we "mogen" bevallen. Laat die dag maar snel dichterbijkomen!

Volgende week vrijdag gaan we nog een nacht logeren bij mijn ouders, maar dan gaan de maxicosi en ziekenhuistas wel mee! Voor alle zekerheid, you never know ;-)

Maandag gaat Mikke voor het laatst naar de oppas, voorlopig. Dan haal ik op de terugweg in Overvecht (kan nergens hier in de buurt, stom hè?) even klossen en een po.   Ik zal zo de openingstijden van de thuiszorgwinkel eens opzoeken.
Ik kreeg ook nog een brief van mijn ziektekostenverzekering, maar dat zet ik even onder het kopje Kraamzorg van laatst!

Liefs, K

Hoi Kirsten,

Hoe is het? Vannacht beter geslapen?

Jij bent goed bezig met allerlei dingen regelen! Ga ik zo ook maar eens doen!
Leuk idee die eierkoeken. Ik had 2 zakken van die hartjes-snoepjes gekocht bij de Prenatal, dus ik maak me er makkelijk van af. Maar voor het KDV moet ik wel wat anders regelen, want daar zitten ook nog veel kleinere kindjes en die mogen dat niet.

Goed zeg die brief van het Zilveren Kruis, ik ga zo mijn verzekeraar eens bellen en als ze me af willen schepen, zal ik ze eens even vertellen wat andere verzekeraars doen!

Het liep gisteren hier allemaal anders dan verwacht. Wilco belde om half 4 dat het allemaal tegenzat in Belgie bij dat bedrijf. Ze waren bezig 2 nieuwe productie-lijnen op te starten en ze moesten echt door, anders zou het veel geld gaan kosten. Dus hij bleef daar slapen!! Vond ik dus echt niet leuk, maar ja....Gelukkig is er niks gebeurd vannacht, geen weeen of gebroken vliezen!

Ik moest dus ook alleen naar die informatie-avond.
Was wel interessant. Ik ben erg onder de indruk wat de kinderen tegenwoordig allemaal al spelenderwijs leren in de kleutergroepen en hoe ze begeleid worden gedurende de hele basisschooltijd. Er is een interne begeleidster een remedial teacher en heel veel hulpmiddelen als een kind bijgespijkerd moet worden. Verder krijgen ze al snel met de computer te maken en ze hadden nu net  een aantal digitale schoolborden binnen.  Ik heb zelf ook op die school gezeten en er is heel wat veranderd door de jaren heen. Logisch ook, maar was wel leuk om te zien.
Het komt alleen erg ongunstig uit met Manuela 'dr verjaardag. Ze is dus 30 november jarig en we hadden dus al besloten dat ze 5 januari pas naar school zou gaan, omdat het anders wel heel veel indrukken zijn met de sinterklaas en kersttijd er nog bij. Maar...nu komt het..ze hebben dus 3 kleutergroepen en starten 1 februari met een 4e kleutergroep. Dus dat zou dan inhouden dat ze voor amper 1 maand naar een bestaande groep gaat en dan alweer over naar de nieuwe groep waar ook haar nichtje in komt. Die is 19 januari jarig, dus kan dan mooi 1 februari instappen gelijk in de nieuwe groep. Er was nog een vrouw die haar dochter 2 december jarig is en die zei ook tegen mij, zit er aan te denken om m'n dochter dan maar tot 1 februari thuis te houden. Ik vind het wel een dilemma, wat zou jij doen?
De kleuterjuf zei dat het niet zo'n probleem is, want dat de meeste kinderen flexibeler zijn dan je denkt.
Ik moet het wel snel beslissen, want dan moet ik het KDV vragen of ze daar nog een maand langer kan blijven, anders kom ik in de problemen met m'n salon.

Fijn dat je vandaag je laatste pil mag nemen en dat het weer goed gaat met je. Aambeien...aargh...da's ook niet fijn. Had er pas last van, maar nu is het weer over gelukkig.

Ik las net in het andere item dat Mikke ook niet groot was bij de geboorte, hadden ze dat tijdens je zwangerschap al ingeschat? Hebben ze nu al een voorspelling gedaan hoe zwaar dit kindje wordt?

M'n aparaatje om m'n bloedsuiker te testen heeft het begeven, waarschijnlijk het batterijtje. Maar is speciaal batterijtje, dus heb die gisteren besteld en komt hopelijk vandaag binnnen.

Wat een luxe zeg....kind op de peuterspeelzaal en wat een rust in huis!

Mikke gaat maandag alweer voor het laatst naar de oppas, gaat die vrouw dan op vakantie of vond je het niet meer nodig dat ze daar heen ging?
Manuela heeft 17 juli haar laatste ochtendje op de peuterspeelzaal, maar het Kinderdagverblijf loopt wel gewoon door, daar kan je ze niet tijdelijk afhalen. Dus  ze gaat op de vrijdagen gewoon daar heen, waarschijnlijk wel wat korter hoor. Vind het niet nodig dat ze daar van 9 tot 5 zit, maar een paar uur is toch wel even fijn...voor zowel moeder als kind...ha,ha.

We gaan zo na de peuterspeelzaal bij m'n zusje langs, die is gisteren teruggekomen uit Zuid-Frankrijk. Die meiden kunnen niet wachten om elkaar te zien! Hebben elkaar best gemist 2 weken lang.

Ja, verstandig dat je volgende week je koffertje meeneemt naar je ouders!

Wilco gaat zaterdagochtend nog even snel naar z'n huis, even stofzuigen etc.
Verder geen plannen zaterdag. Zondagochtend komen er vrienden van ons uit Limburg langs met hun zoontje van 2,5. Hij is ook op 30 november jarig!
Zondagmiddag wordt Manuela opgehaald door m'n zus en haar gezin. Ze gaan dan naar de K3-show in Ahoy, kabouter Plop en MegaMindy zijn er ook. Dus ze zal het vast geweldig vinden. Wilco en ik gaan er even van profiteren en gaan lekker saampjes ergens eten of naar een terrasje. Zal waarschijnlijk voorlopig echt wel de laatste keer zijn samen!!

Jullie gingen naar je schoonzus toch zondag?
Is de poes eigenlijk al terug?

Ik ga rekening bij elkaar zoeken en nog wat administratie doen en dan nog even lekker in het zonnetje in de tuin zitten.

Liefs,
A

Hoi Angélique,

Alles goed met je? Lekker een ochtendje vrijaf met Manuela op de psz?

Van die hartjes zijn ook erg leuk, maar wij weten natuurlijk niet wat het is dus dat durf ik nog niet... Een vriendin van mij had nog een grappig idee: allemaal van die kleine badeendjes met ene kaartje eraan: Ik ben nu niet meer in mijn eend/tje, want mijn broertje/zusje is geboren. Ik weet hier niet zo snel een winkel waar ze die eendjes verkopen, maar zeker voor op het kdv vind ik het wel een leuke!

Heb jij je ziektekostenverzekering nog gebeld? Wat zeiden ze daar? Ik vond het echt een superregeling! Maakt mij het nou uit hoeveel mensen er in mijn huis rondlopen (dat schreven ze, dat ze begrepen dat dat als vervelend kon worden ervaren), als wij als gezin goed verzorgd zijn en ons huis lekker schoon is!

Wat balen dat Wilco in België moest blijven! NOu ja, liever nu dan over 2/3 weken, maar toch. En nu moest je ook alleen naar Manuela's school.
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het wel een lange periode dat ze moet wachten tot ze naar school kan. Als ze in november 4 wordt en dan pas in febr naar haar definitieve groep kan... Ik snap hun bezwaar wel met december, maar ik vind toch eigenlijk dat ze je dan iets moeten bieden voor in januari. Ook omdat het kdv natuurlijk niet gratis is (schoolgeld is een stuk minder dan een maand kdv volgens mij). Ik zou toch nog eens proberen te overleggen hierover. Ik vraag me ook af of het kdv bereid is zo lang te rekken. Wat vond Wilco ervan?

Is je batterijtje binnengekomen? Ik hoop het maar!

Mikke hadden ze op 7 à 71/2 pond geschat, niet dus. Van deze heb ik geen schatting gevraagd en ook niet gekregen. Ik geloof er niet (meer) in, dus laat maar dan! Bij een vriendin hadden ze ook 7 1/2 pond gezegd en die bleek meer dan 9 te wegen!
Hebben ze bij jou nog iets gezegd daarover?

Vanaf   juli staan mijn ouders in Kamerik op de camping en wil ik liever dat zij tijd hebben om met Mikke op stap te gaan. Na de bevalling, als ik weer een beetje op de been ben, gaat ze gewoon weer een dag per week naar haar toe. De oppas gaat zelf denk ik in september op vakantie.

Hoe heeft je zus het gehad? Waren die meiden door het dolle heen? Leuk dat ze zo gek zijn op elkaar!

Jullie weekend wordt wel aardig relaxed, even nog met z'n tweetjes weg is ook leuk. Ik wil eigenlijk nog heel graag een keer eten met Wouter in Utrecht, bij Blauw. Dat is een Indonesisch restaurant, mmmm! Wie weet gaan we dat nog redden als mijn ouders hier op de camping staan. Even een avond met z'n tweeën als Mikke daar logeert of zij hier thuis zitten op te passen.

De kat was vanmiddag ineens weer terug! Ik hoorde een bonk tegen de achterdeur en toen ik het gordijn opendeed stond ze voor de deur. Nu loopt ze al de hele dag rond te mauwen alsof ze wil vertellen wat ze allemaal gezien en gedaan heeft! Raar beest, anders panisch voor alles en nu maar blijven "kletsen".

Zondag even naar mijn zwager en schoonzus (en neefje natuurlijk). Zaterdag dat peuterfeest (moet morgen nog 20 pannenkoeken bakken daarvoor, haha) en verder lekker rustig. Alleen volgend weekend hebben we nog die barbecue bij mijn ouders en dan is het echt wachten op de bevalling of zo...

Vanochtend ging het niet goed met me. Ik werd om 5 uur wakker (voor de derde keer of zo) om te plassen en hoorde Mikke zichzelf in slaap duimen. Da's meestal geen goed teken. Inderdaad was ze even later klaarwakker! Ik had erg pijn in mijn onderbuik en rug, zere vingers/pols van het vocht en het vooruizicht op een lange vermoeiende dag met Mikke. Ik ben tot 6 uur bij haar in bed gaan liggen, maar toen hield ik het echt niet meer uit. Cdtje voor haar aangedaan en gezegd dat ze ècht nog even moest slapen. Vijf minuten voor de wekker ging heb ik Wouter wakker gemaakt en huilend verteld dat het niet ging. We hebben samen even liggen dubben wat we konden doen en zouden het na Wouters douche er nog even over hebben. Mikke kwam ondertussen bij mij liggen en opeens moest ik heel erg overgeven! Toen heeft Wout maar besloten om thuis te blijven. Ik heb nog 3 kwartier geslapen, maar dat was het wel weer. Voelde me zo naar! 's Middags de vk gebeld en die kwam om nog even te praten, bloeddruk op te nemen (110/65, wordt het ooit anders???) en we zijn wel weer gerustgesteld.
Wat een gedoe die laatste weken. Vandaag was het voor het eerst dat ik het echt niet meer zag zitten.
Ik moet echt even leren vertrouwen op dit kindje en mezelf en alles op z'n beloop laten. Wish me luck!

Welterusten! Liefs, K

Hoi Kirsten,

Balen zeg dat je vanochtend zo beroerd was, hopelijk gaat het nu wat beter.
Dat overgeven waar zou dat vandaan komen? Misschien nog vd antibiotica?
Wat zei de verloskundige er verder over?

Ze schatte onze baby vorige keer met de groei-echo op 3500 a 3600 gram. Zal eens vragen volgende week vrijdag wat de gync. er van denkt.
Maar je hoort dus nog best vaak dat ze het verkeerd hebben. Bij jullie klopte het dus ook helemaal niet vorige keer.

Ik had ook geen goeie dag, heb bijna de hele dag harde buiken gehad en krampjes onderin. Het rommelt dus een beetje..Dus was best wel ongerust en snel geirriteerd.
Heb me ook even helemaal laten gaan toen Wilco thuis kwam, arme man, maar ik moest het echt even kwijt allemaal. Lekker even janken. Werd vandaag ook gek van die hond, die loopt wel 20x naar buiten en weer naar binnen en hij moet nodig getrimd worden, nu neemt hij dus elk takje mee naar binnen. Ik overdrijf echt niet, maar na 1 dag kan ik gewoon een half blik opvegen. Hij gaat ook steeds in de grond liggen, wat een zooi zeg.

Jullie kat dus weer terug, had zeker de zomer in z'n bol...ha,ha.

Leuk idee van die eendjes, bedankt voor de tip!

Manuela en haar nichtje (Larissa) waren erg blij om elkaar weer te zien en die kleine meid  van 16 maanden was ook zo gegroeid en lekker bruin geworden.

Ja, zit echt in dubio met die school. De school biedt dus aan dat ze 5 januari kan komen, maar het lijkt me zo sneu dat ze dan na 3,5 week naar een andere groep over moet stappen.  Wilco zegt laat haar toch gewoon 1 december erheen gaan, die denkt dat het wel los loopt met die indrukken en dat ze het wel trekt.
En ik weet het dus niet wat we moeten doen. Inderdaad is het KDV een stuk duurder, dat is waar. Maar ik wil ook wel doen wat het beste is voor Manuela.

Da's wel leuk dat je ouders Mikke dan lekker mee kunnen nemen. Mijn vader is altijd op donderdag vrij, gelukkig is m'n zwager nu weer terug, ze hebben samen een zaak en de afgelopen weken was m'n vader superdruk. M'n moeder kan alleen niet een hele of halve dag op Manuela passen wegens haar gezondheid.

Klinkt goed dat Indonesische restaurant, waar zit dat in Utrecht?

Vanochtend op zich wel lekker ochtendje gehad, maar het vloog weer voorbij. Eerst naar de fysio, toen naar de bank en naar de supermarkt en toen administratie gedaan. Morgen wordt een langere dag alleen, lekker, ben ik wel even aan toe!! Ik ga Manuela naar het KDV brengen en dan ga ik even naar N'gein naar Cityplaza. Ik ga even voor een MegaMindy pak kijken en ik wil haar graag een kinderwagen geven als de baby geboren wordt, even kijken hoeveel zoiets kost. Dan kunnen we straks samen gaan wandelen met de kinderwagens!! Verder wil ik bij Prenatal nog tepelhoedjes kopen, die gebruikte ik vorige keer met de borstvoeding en dat is mij prima bevallen. Daarna ga ik lekker naar huis, relaxen&uitrusten en dan nog even de woonkamer stofzuigen en dweilen.

Jij dus pannekoeken bakken, succes ermee!!

Nou, sterkte meid!!! Ik heb mezelf net getroost met een mini-Magnum! Slecht, maar het was even nodig!

Liefs,
A

Hoi!

Ik voel me vandaag wel weer lekker. Erg moe nog, want dat slapen wil voor geen meter meer. Ik lig elke nacht sowieso van 4 tot 5 wakker, maar Mikke en WOuter hebben in ieder geval lekker geslapen. Dat is 2/3 van het gezin, haha.
Dat overgeven is misschien wel een combi van antibiotica en een klein buikgriepje. Misschien dat de diarree ook een combinatie daarvan is geweest...
De vk heeft me wel gerustgesteld. Ook wat zh-bevalling betreft. Ze probeert er sowieso bij te zijn, als er een andere bevalling gaande is of binnenkomt, beslist ze wie haar het hardst nodig heeft. Het kan dan dus zijn dat ze weggaat, maar ook dat ze juist bij ons blijft! Dat vond ik wel fijn, want na Mikkes bevalling heb ik met niemand na kunnen praten over hoe het gegaan was. De gyn/assistenarts/verpleegkundige waren ineens weg en mijn eigen vk was er natuurlijk ook niet bij. Alleen Wouter wist hoe het gegaan was, maar die had natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal en   vond alleen maar dat ik het heel goed had gedaan (hij durfde natuurlijk ook niks anders te zeggen, haha!). Dat heb ik toch wel gemist en ik zou het echt fijn vinden als mijn eigen vk erbij is.

Jullie Ukje doet het prima zo te lezen. Ben benieuwd wat ze volgende week vrijdag zeggen. Krijg je dan ook weer een (groei)echo? Wij gaan die vrijdag, als het goed is, naar mijn ouders, maar ik probeer bij hun zeker even het forum te checken of het goed was!

Van mijn cesar-groepje komen nu echt de bevallingen binnen: Mees, Rafael, Merel en Norah zijn ondertussen geboren. Leuk om die verhalen te lezen en foto's te zien!

Lekker om even uit te huilen hè? Dat lucht soms zo op! En wat die hond betreft: Ik kan het me helemaal voorstellen. Het is echt dweilen met de kraan open! Ik heb hetzelfde met die katten. Het was echt schoner toen die ene er vandoor was gegaan. Stom hè, het scheelt maar zo weinig, maar ik kon het echt merken.... Gelukkig zijn al onze beesten gesteriliseerd, dus er staat ons geen nestje te wachten over een x-aantal weken, hihi.
Mikkes guppen hebben trouwens wel jonkies, maar misschien worden die nog wel opgevreten door hun ouders/ooms/tantes.
 Ik heb gisteren, toen ik ging rusten, ook even lekker liggen snikken. Ik heb toen ook echt liggen piekeren over wat er toch allemaal aan de hand was met mezelf, de baby en Mikke. Dat heeft me wel goed gedaan. We bereiden Mikke nu toch ook maar elke dag een beetje voor op wat ons te wachten staat na de bevalling. Net zo lang tot ze uit zichzelf roept: Maar dat weet ik al!
Dan weet ik dat ze het ook echt weet en stop ik er weer mee. Vannacht heeft ze heerlijk rustig geslapen, maar ja, wat wil je als je van 's ochtends 5 uur op bent!?!

Ik denk eerlijk gezegd dat Manuela het wel aankan om in december te starten. Weet je, je kan ook altijd nog halve dagen laten gaan (en dan alleen hele dagen op het moment dat jij het voor de salon echt nodig hebt). Ik zal na dinsdag, als ik Manuela gezien heb, nog een keer mijn oordeel geven. Dan kan ik, als juf dan, misschien nog iets beter inschatten hoeveel ze aankan ;-)

Over dinsdag gesproken, heb jij een idee wat je zou willen? Ik wil eigenlijk niet al te ver hier vandaan, want 's morgens psz en om half 5 de vk. Wat vind jij handig? Weet je iets tussen ons tweeën in? Hoe lang is het rijden naar Ameide, weet je dat?

Dat "Blauw" zit vlakbij Springhaver. Ik heb daar één keer met een vriendin gegeten.   WOuter en ik houden ontzettend veel van Indonesisch. Hij was toen jaloers (nou ja) dat ik daar wel geweest was, en hij niet!

Heb je nog een megamindypak gevonden? Mikke ziet het thuis echt nooit, maar toch zingt ze dat hele liedje en vindt ze het heel stoer.

Ik moet nog even een mailtje versturen dus stop er eventjes mee!
Fijn weekend! Liefs, K

Terug
Bovenaan