Voor Patries81

Hoi Patries,

Ik las dat je, net als ik, ook op een kdv werkt.
Jij werkt toch op de peutergroep?
Ikzelf werk op de babygroep. Wij hebben ze tot 1 jaar. Het is inderdaad flink doorwerken en ik merk nu ook dat het toch wel erg zwaar gaat worden. M'n buik gaat in de weg zitten en het tillen en bukken gaat echt niet meer zo makkelijk.
Vanaf vroeg ik in de zwangerschap zei de verloskundige al dat ik zo min mogelijk mag tillen. Maar dat is in ons werk toch wel een beetje moeilijk.
Mijn collega is een schat. Ze doet zoveel voor me. Steeds als ik zeg dat ik iets ga doen, springt zij al op om het zelf snel te doen. Ook brengt ze de "zwaardere" kindjes naar bed en als het even kan, wil ze zelfs de baby's voor me op de commode leggen en er weer af tillen. Wat dat betreft heb ik niet te klagen.
Tot hoe lang wil jij doorwerken?
Ik wil zo graag die 4 weken halen. Ik weet dat het moeilijk zal worden, maar ik wil het zeker proberen. Het lijkt me gewoon heerlijk om na de bevalling langer thuis te blijven. En waarschijnlijk weet je wel dat we niet omkomen in de vakantiedagen, dus om te zeggen dat ik na m'n verlof nog een paar weken vakantie neem, is ook geen optie.
En als de baby's me te zwaar worden, kan ik altijd vragen of ik enkele dagen op de peutergroep mag staan. Die zijn inderdaad veel zelfstandiger en wat dat betreft een stuk relaxer.
Blijf je straks werken en neem je de kleine dan mee?
Ik werk nu 4 dagen en ga straks naar de 3. De kleine gaat 2 dagen met me mee. het lijkt me erg leuk om die kleine vlakbij me te hebben, maar het lijkt me toch ook wel moeilijk.
Nou, wat een verhaal. Ik denk, ik stuur je even een klein berichtje, maar nu ik eenmaal aan het tikken ben, blijf ik maar doorgaan. Dus nu stop ik maar.

Groetjes, Miranda

heey

ja ik werk op de peutergroep maar moet zeggen dat het toch ook wel vies begint gegentevallen nu
het is ook gewoon de drukte, het zijn natuurlijk wel 14 peuters die om je heen lopen te rennen en gillen
en dat is dan ook bijna 14 kinderen die verschoont en aan en uit gekleed moeten worden
ik laat ze nu alles eerst zelf maar proberen en als het echt niet lukt help ik pas
of ik laat ze elkaar helpen
maar bij mij is gewoon het probleem dat ik heel veel last van me rug heb en dat heb ik al 2 maanden ongeveer
heb ook al een hele tijd fysio ervoor en ben al ipv 4 nu 3 dagen gaan werken
maar merk nu dat het weer te zwaar begint te worden

je hebt inderdaad geluk met een lieve collega dat scheelt, die heb ik ook hoor
maar ik kan mijn collega niet in der eentje 14 peuters laten uitkleden
misschien dat het ook scheelt dat bij jullie ze tot 1 jaar zijn
dat zijn ze toch iets lichter dan een baby groep tot 2

ik stop 6 wk van te voren als ik dat al vol ga houden
en ik heb nog wel veel vakantiedagen dus die plak ik aan mijn verlof vast
hebben jullie verplichte vrije dagen? dat je niet zoveel dagen hebt?
ik kan er iedergeval wel 3 of 4 weken aan vast plakken

nou meid dit word ook alweer zon lang verhaal dus ik stop er maar mee
veel succes de komende tijd

xx

heey nog ff een berichtje
nou gaat deze week toch weer echt minder..
had nadat ik dinsdag gewerkt had weer zoveel rugpijn dat ik me maar donderdag ziek gemeld had (wo is mijn vrije dag)
en heb toen vandaag een halve dag gewerkt
ze gaan nu verder kijken want ik denk dat ik hele dagen gewoon niet meer red

gelukkig ben ik volgende week lekker vrij want dan zijn we ook 3 dagen dicht en ik heb 1 dag vrij genomen
dus dat is lekker

xx

Hoi hoi,

Jeetje, wat vervelend zeg, dat je zo'n last van je rug hebt. Nou, dan kun je inderdaad maar misschien nog een dagje minder gaan werken of eventueel halve dagen. Dat zou misschien nog beter zijn, dan belast je je rug niet meteen een complete dag. Als dat bij jullie te realiseren is dan. En als het helemaal niet meer gaat, kun je misschien het beste helemaal maar thuisblijven. Al is dat natuurlijk ook niet ideaal. Maar wat niet gaat, gaat niet. Hoe lang moet je in principe nog werken?

Ik ben nu echt aan het aftellen. In principe nog 5 weken werken. Volgende week 2 dagen, die week daarna nog 4 dagen en de laatste weken 3 dagen. O, ik heb ook gewoon helemaal geen zin meer. Wil lekker rommelen in de kinderkamer.

Nou, rustig aan hè, hopelijk kom je tot een goeie oplossing met je werk.

Liefs, Miranda

heey

ik heb deze week lekker vrij dus kan een beetje uitrusten
tja.. een beetje want we gaan binnenkort verhuizen, volgende week krijgen we de sleutel
dus das ook weer allemaal lekker druk maar goed...
wel erg leuk
ik moet nog tot 15 juni werken, maar of ik dat idd volhoud..
gaat het met jou allemaal nog wel met werken?
xx

Hoi hoi,

Jeetje, nu nog verhuizen? Dan krijg je het nog hartstikke druk. Hopelijk heb je genoeg hulp! Moet je veel aan je nieuwe huis doen of kun je er vrij snel in?
Dan is nu een weekje vrij natuurlijk erg lekker, kun je een beetje uitrusten en opladen voor een drukke periode. Wanneer krijg je precies de sleutel?
Ik ben nu ook heerlijk 5 dagen vrij. Volgende week m'n laatste "fulltime" week en dan ga ik echt aftellen. Het gaat nog redelijk op m'n werk. Het bukken en tillen lijkt wel iedere dag zwaarder te worden en door m''n  ischias kan ik bepaalde bewegingen maar beter niet maken, anders loop ik de rest van de dag kreupel.    Maar ik heb een topcollega die me heel erg ontziet. Zij krijgt wel een enorme bos bloemen als ik met verlof ga!!
Maar eerst even nog genieten van het mooie weer. Het schijnt een mooi weekend te worden, dus dat komt mooi uit. Jij ook een fijn weekend en tot horens!

liefs, Miranda

heey

ja heb gelukkig heel veel hulp en enige wat er echt verbouwd moet worden is keuken..
die hebben we al gevonden
we krijgen donderdag de sleutel
ach ja word wel ff druk maar dan hebben we wel lekker een ruimere woning
en kan gelukkig nog allemaal voordat de kleine komt
ik ga waarschijnlijk vervangend werk doen op kantoor ofzo maar moet nog ff bellen maandag
dus dat scheelt dan hoef ik nog maar 3 halve dagen in de week

xx

Hé Patries,

Als het goed is, heb je gisteren je sleutel gekregen. Gefeliciteerd!!!
Zijn jullie gelijk druk aan de slag gegaan? Je hebt wel het weer mee, al is het misschien voor jou wel erg warm nu om te klussen!
Heb je al iets kunnen regelen op je werk, bv. vervangend werk?
Ik tel nu m'n laatste 3 werkweken af. Nog maar 9 dagen werken, dan kan ik gaan genieten. Het wordt nu wel helemaal zwaar zo, met het warme weer. Ik hou nu echt vocht vast en heb gewoon veel minder energie. Maar op m'n vrije dagen lekker in de tuin zitten is genieten!

Nou klus ze, hopelijk gaat alles goed en komen jullie geen onverwachte dingen tegen. Dan kunnen jullie gauw over!!

x
Miranda

Terug
Bovenaan