Voor Patries81

Hoi hoi,

Joepie, ik ben de 37 weken gepasseerd. Dat betekent dat de kleine mag komen en dat ik thuis mag bevallen. Nou mag hij/zij nog wel een paar dagen wachten, maar vanaf volgende week vind ik het prima als de bevalling begint. Zal je net zien dat ik tot 42 weken doorloop.
Alles gaat goed, doe lekker rustig aan, al heb ik wel behoorlijke last van m'n bekken. Vooral 's nachts als ik op bed lig. Weet dan op een gegeven moment niet meer hoe ik moet liggen. Maar ja, dat zijn vast de beruchte laatste loodjes.
Heb je nou afgelopen dinsdag je afscheid gevierd? Was het leuk? Het schiet nu ook op voor je, heerlijk hè? Als je huis nu ook gauw af is kun je lekker met je voeten omhoog op de bank liggen. Even relaxen voor de grote drukte na de bevalling.

Groetjes. Miranda

heey

wat lekker dat je 37 wk voorbij bent, lijkt me erg fijn zeg
ik ben maandag 34 weken dus dan nog 3 weken..
maar goed..
heb nu wel verlof!!!! lekker hoor
me afscheid was erg leuk, erg gezellig om er weer even te zijn en leuke kadootjes allemaal gehad
erg lief
nou ga ik morgen verhuizen
nieuwe huis is zo goed als af, enkel nog de kleine dingetjes
en al lekker schoon gemaakt vandaag door mijn ouders met een klein beetje hulp van mij nog hahahaha
dus na dit weekend wordt het allemaal wat rustiger
dan kan ik de laatste dingen op me gemak gaan doen

alles goed bij jou verder?

xx

heey meid

wat grappig eigenlijk dat wij nu al eerste twee zijn bevallen...
hoe gaat het allemaal?
en met de kleine?
het is wel heel wat om ineens moeder te zijn he, erg druk allemaal in het begin om alles in te plannen haha
vooral bij mij nu hij nog in het ziekenhuis ligt
maar gelukkig mag hij al bijna naar huis dan zal het allemaal wel weer wat rustiger worden

nou meid hopelijk gaat alles goed en ben je lekker aan het genieten

xx

Hoi mama,

Wat klinkt dat bijzonder hè??
Hoe is het met jullie? Is je mannetje lekker thuis? Fijn zeg!!!
Het is inderdaad wel grappig dat wij als eerste zijn bevallen. De rest houdt zich keurig aan de maand juli. Ben benieuwd of ze straks allemaal tegelijk bevallen!
Hoe bevalt het leven als moeder? Het was natuurlijk in het begin wel zwaar omdat je steeds naar het ziekenhuis moest. Maar nu kunnen jullie echt genieten. Heb je nog hulp gekregen nu de kleine thuis is?
Ik heb vandaag m'n laatste dag kraamzorg gekregen. Ik heb extra uren gekregen omdat het niet zo lekker ging. met de kleine meid wel hoor, die doet het allemaal prima. Ze drinkt goed (borstvoeding in overvloed) en ze slaapt en is erg tevreden.
Met mij ging het iets minder. Ik heb een behoorlijk zware week achter de rug (voor mij dan). De bevalling liep al anders dan ik wilde. Ik heb 48 uur met gebroken vliezen gelopen, ben daardoor in het ziekenhuis ingeleid en uiteindelijk is Elise ook met de vacuum geboren. We mochten wel direct naar huis en lichamelijk ben ik al erg gauw hersteld. Maar het heeft er allemaal behoorlijk ingehakt. Ten eerste dat ik na 48 uur niet slapen de volgende dagen dusdanig weinig sliep dat ik daardoor een beetje instorte, dat in combinatie met hormonen in overvloed, heb ik dus menig traantje gelaten de afgelopen dagen. We hebben ook heel veel kraamvisite afgezegd omdat ik het niet meer trok.
Vandaag dus afscheid genomen van de kraamverzorgster. Nu moeten we het echt met z'n drietjes gaan doen. Echt heel eng. Ik weet ook best dat we het kunnen en dat het helemaal goedkomt, maar ik ben zo onzeker geworden. Aan wie moet ik nu al m'n vragen stellen?? Dus morgen de grote vuurdoop. Al heb ik er ook heel veel zin in om nu met z'n drietjes te tutten en onze eigen dingen weer op te pakken.
Hoe vergaat het jou/jullie hierin?
Nou, weer even genoeg info. je zult wel denken, wat een verhaal.
Geniet van die kleine en ik spreek je gauw weer!!

Liefs, Miranda

heeey ja mama dat is heel bijzonder

vond het ook nog gek om te zeggen in het begin maar ben er nu wel aan gewent
ja ik vind het heel bijzonder om een kind te hebben
een wonder is het
gelukkig dat het met je meisje helemaal goed gaat maar idd bevalling loopt niet altijd zoals je het in gedachten had
ik kan er over mee praten
best zwaar allemaal in het begin, ik merk nu wel dat ik weer wat meer mezelf begin te worden en me goed voel
ja die kraamtranen heb ik ook gehad hoor
ik heb nu ook nog kraamzorg blijkt dat ik goed verzekerd ben en toch nog recht erop had nu hij thuis is
maar moet zeggen dat ik alles in het ziekenhuis ook al zelf mocht doen
en heb er alle vertrouwen in dat het zelf ook allemaal lukt
en ik heb nog een hele lieve moeder die elke dag langs komt

met de kleine man gaat het erg goed, drinken gaat ook erg goed
hoe gaat het snachts bij jou? komt ze vaak?
hij drinkt eigenlijk maar 1x snachts uur of 3/4
heb wel een voorbeeldig mannetje tot nu toe

hopelijk gaat met jou ook alles goed en ik spreek je snel
xx

Hoi hoi,

Hoe is het ermee??
Wat een lekker ding is die kleine van jullie zeg. Ik zag net de foto. En wat een haartjes zeg, echt lief. Gaat het allemaal goed?
Hier gaat het prima.
Elise doet het allemaal erg goed, ze drinkt erg goed, slaapt de ene dag veel en de andere dag is ze weer veel wakker. Wel heeft ze geregeld last van krampjes (volgens ons dan). We hebben al veel geprobeerd, nu proberen we het met druppels. Hopelijk helpt dat, want het is zo zielig.
Ze heeft nog niet echt een eetritme. De ene keer zit er 4 uur tussen en de volgende keer wil ze na 1,5 uur weer. Maar dat zal er wel bijhoren en komt vanzelf wel goed.
Nou, nu hoor ik haar ook al weer, ga maar gauw voeden. Je hoort later meer van me!

Liefs, Miranda

ja ik denk dat er in het begin inderdaad nog geen vast ritme inzit
en vooral met borstvoeding denk ik
celeno drinkt op zich vrij regelmatig om de 3 uur maar wat je zegt soms komt hij ook opeens na 1,5 uur
geef je borstvoeding?
ik geef er nu wel wat nutrilon naast, want ik vond na 4 weken ernaast nog kolven echt te veel worden
kolf had ik gehuurd van ziekenhuis en die heb ik teruggebracht
dus nu geef ik hem bv en fv en dat gaat prima

hoe gaat het met jou zelf? al helemaal hersteld?
ik voel me eigenlijk wel aardig fit weer en loop alweer lekker buiten met de wagen

woensdag voor het eerst naar het consultatiebureau

xx

Terug
Bovenaan