Voor Patries81

Hoi hoi,

Hoe was het gister bij het consultatiebureau?
Is de kleine man goed gegroeid??
Wij gaan dinsdag voor het eerst. Ik ben benieuwd of ze erg gegroeid is. Toen Elise net geboren was is ze in totaal maar 30 gram afgevallen!!! En na een week zat ze alweer boven haar geboortegewicht, dus het zal mij erg benieuwen.
Ik geef inderdaad borstvoeding. Dat gaat op zich prima. Misschien iets te prima, want het spuit er letterlijk uit. Daardoor verslikt ze zich nogal eens en geeft ze vaak weer voeding terug na afloop. Ook heeft ze soms erg veel last van krampjes. Dat is zo zielig, ik wou dat ik het van haar over kon nemen, maar helaas. Ze moet er zelf overheen groeien.
We hebben in het begin een paar keer gekolfd en ook het flesje valt ze aan. het is een kleine hongerlap.
Hoe gaat het 's nachts met slapen bij jullie?
Elise kan soms aardig doorslapen. Sommige nachten komt ze om de 4 uur, maar de afgelopen nachten sliep ze wel 6 uur. Vannacht sliep ze van 23 uur tot 4.45 uur. Daar proberen we dus goed van te genieten en ook wat slaap te pakken.
De bevallingen komen nu toch aardig op gang hè, op het forum. Iedere dag is er nu wel minstens één klein wondertje bijgekomen.
Vermaak je je een beetje thuis? Op zich heb ik het nog best naar m'n zin. Al mag het nu wel wat beter weer gaan worden. Ik had me voorgenomen om lekker iedere dag te gaan wandelen, maar met dit weer schiet het niet echt op. Nu moet het steeds tussen de buien door en dat werkt niet. Ach, hopelijk wordt het nog echt zomer!!
Spreek je gauw weer!!

Liefs, Miranda

heey heey

ja alles was goed op het cb, hij groeit flink!
hij is nu al rond de 3000 gr, dus dat is een mooi gewicht
ook heeft hij een gehoortest gehad en geslaagd!

met slapen gaat het opzich goed maar van sprake van doorslapen is er echt nog niet
hij komt toch echt nog wel echt midden in de nacht een keer
meestal uur of 3
ach ja.. zal vanzelf wel een keer komen
en het kan altijd nog erger zullen we maar denken...

hij wil de afgelopen dagen zoiezo wat meer drinken opeens, misschien groeit hij gewoon veel of zijn dit de regeldagen??
het zal er allemaal wel bij horen
ben blij dat hij iedergeval goed drinkt en aankomt

nou gelukkig gaat het met jou kleine meid ook allemaal lekker
en dus ook bijna naar het cb

ik vermaak me ondanks het weer nog prima, geloof dat ik nu last heb van nesteldrang hahahah
ben de hele dag aan het opruimen en schoonmaken haha

xx

heey

hoe gaat het met deze hitte? pff ik vind het nogal al wat met zon kleintje
vraag me steeds af of hij het niet erg heet heeft
en dan heeft hij ook nog heel erg last van krampjes erg zielig
maar je kan er zo weinig aan doen
laat hem nu om de 3,5 a 4 uur drinken en goed boeren als dat lukt
maar ja...
hoe is het bij jullie?

xx

Hoi hoi,

Ja, wat een warmte hè? Wij hadden ook geen idee of Elise nou wel of geen kleren aan moest en heeft ze dus zondag de hele dag een broek en trui aangehad. Wisten wij veel. Ik was bang dat ze anders misschien kou zou lijden. Maar toen ik hoorde dat ze best in d'r romper mocht, waren die kleren gauw uit. Ze is ook wel erg mopperig sinds zondag, dus misschien heeft ze ook wel last van de warmte. Maar misschien ook niet, want het is sowiezo   een erg pittige tante.

Vorige week zijn we naar het consultatiebureau geweest. Elise is al gegroeid joh! Ze is nu al 3800 gram (bij de geboorte 3110) Volgens de dokter daar is Elise een erg pittige tante. Ze is erg nieuwsgierig en leergierig en wil erg graag overal bij zijn. Dat hadden wij ook al een beetje door, want ze vond het bij ons op schoot erg leuk, maar als we haar weglegden, was het brullen. Dus pakten we haar dan weer op en was het gelijk goed. Wij hadden namelijk gehoord dat je baby's de eerste 6 weken niet kunt verwennen omdat ze het nog niet doorhebben. Nou, niet dus!
Ik kreeg als tip mee dat we toch moeten proberen om haar te laten huilen in bed.
Ze heeft dat gewoon nodig en als we dat een paar dagen volhouden, gaat het vanzelf beter.
Dus dat heb ik geprobeerd. Nou, m'n hart brak toen ik haar de eerste paar keer liet huilen. Maar ze viel wel steeds na circa 5 min. in slaap. Dus was ik wel een beetje gerustgesteld.
Nu de laatst dagen is ze wel huilerig. Gisteren heeft ze vanaf 12 uur 's middags tot half 12 's avonds misschien in totaal 2 uur geslapen en erg veel gehuild. Gekrijst eigenlijk. Ze wil gewoon niet slapen. Gelukkig  slaap z 's nachts weel goed. Vannacht sliep ze van half 12 tot half 8!!  Vandaag gaat het toevallig gelukkig weer beter.
Van het consultatiebureau belden ze nog vandaag om te vragen hoe het ging. En van hun moet ik echt een strak ritme gaan maken. Dus als ze wakker is uit bed halen om te   eten, dan even spelen of knuffelen en zogauw ze moe wordt weer naar bed. 10 min. laten huilen, dan eventueel even troosten en weer 10 min. laten gaan. Niet de deur uitgaan, niet wandelen of boodschappen doen, maar een strak schema. Pfff... ben benieuwd. Dat wordt vast moeilijk. Maar het moet maar, als Elise zich daar uiteindelijk beter van gaat voelen, moet ik er maar doorheen. Maar ik vind het echt vreselijk om haar te laten krijsen. Voel me zo schuldig!!

Heb jij daar nog last van, dat Celeno erg huilt?? Met die krampjes zal dat wel. Zielig hè? Elise had dat ook. Wij gebruiken nu Cinababy. Homeopatische druppels. Die lijken wel te werken, misschien is dat een idee? En veel proberen te laten boeren kan ook wel schelen. Ik laat Elise nu zelfs tijdens het drinken een keer stoppen om te boeren. Ze drinkt ook zo gulzig dat ze zoveel lucht binnenkrijgt. En anders komt alles er net zo snel weer uit.

Lacht Celeno al? Elise lachte voor het eerst toen ze drie weken was. Wij dachten gewoon dat dat een toevallige lachstuip was. Maar toen deed ze het nog een keer en nog een keer. Ze lacht dus al echt. Ik smelt gewoon weg als ik dat zie.

Nou, geniet van het mooie weer. Al zou het voor die kleintjes wel iets koeler mogen!

Liefs, Miran

heeeey

moeilijk is dat he om ze te laten liggen, niet te vaak oppakken, laten huilen..
makkelijker gezegd dan gedaan!
heel wat anders dan op het werk he.. wat een verschil met je eigen kindje vind je niet?
hoe gaat het nu dan met het schema? lukt het een beetje?

ja Celeno huilt af en toe ook wel door die krampjes, maar gelukkig is het al een stuk minder geworden
ja ik had ook al cinababy gekocht, had meteen heel internet afgelezen over krampjes en wat te doen
maar lastig is het wel want echt veel kan je niet doen helaas
ja af en toe denk ik ook dat die druppels helpen maar af en toe denk ik ook weer van niet dat het gewoon toeval is
tja je weet het toch niet
en dat boeren enzo dat helpt volgens mij wel dat had ik ook ergens gelezen en iedergeval als hij goed boert dan spuugt hij iedergeval niet, dat wil hij ook nog weleens doen

maar het komt waarschijnlijk ook omdat hij een ijzerdrankje heeft want zijn hb was te laag en daar kunnen ze ook erge last van hebben
volgende week weer prikken.. ik hoop dat het nu wel goed is of in ieder geval dat het omhoog is gegaan

ja! Celeno lacht ook al, ook wat je zegt heel snel al en dat wij dachten dat kan helemaal niet
dat iedereen ook zei dat zijn stuiptrekkingen maar hij lacht toch echt
soms zelfs met geluid erbij! hahaha echt heel leuk

nou ik ben blij dat het vanaf morgen wat koeler word, want die hitte is niet normaal meer hier
wil niet klagen maar met een baby is dat gewoon niet leuk meer

misschien lijkt het je leuk om email adressen te wisselen, ik weet niet of je msn hebt? en daar weleens op zit?
mijne is iedergeval trinity_patricia@hotmail.com

xx

Hoi hoi,

Hè hè, gelukkig is het een beetje afgekoeld!!
Pfff, het is ook nooit goed zeg! We willen zo graag zomer. En nu is het zomer en willen we weer verkoeling. In Elise d'r kamer was het gisteravond 26 graden. Dat is ook gewoon echt niet normaal. Als we haar oppakten, was ze helemaal klam. Dus hopelijk koelt het nu binnen ook een beetje af.

Wat betreft het schema, eigenlijk hebben we het nog niet streng gevolgd. Sinds woensdag gaat het opeens weer zo goed met haar. Ze huilt bijna niet, slaapt veel en kan zichzelf nu zelfs al een klein beetje vermaken in de box of wipstoel. Misschien had ze toch last van de warmte en ik denk dat ze ook misschien regeldagen had. Ik weet het niet. Maar voorlopig kijken we het even aan.

Het lijkt me leuk om emailadressen te wisselen. De mijne is miranda_way@hotmail.com. Ik zal je even aanmelden bij mijn msn!! Dan spreken we elkaar daar gauw, gezellig!!!

Liefs, Miran

ja volgensmij is alles in periodes...
af en toe hebben we een dag dat hij perfect om de 4 uur drinkt regelmatig en ook s nachts doorslaapt
en dan weer zo een rommelige dag met veel gehuil..
maar ik moet zeggen dat hij toch wel een aardig ritme heeft hij drinkt nooit meer eerder dan na 3 uur er tussen een fles meestal 3,5 a 4 uur en snachts als hij wakker wordt lukt het ook wel om   het te rekken tot half 5/ 5 uur
vandaag sliep hij lekker door tot half 5

ik heb gezien dat je me hebt toegevoegd op msn, dus we zullen elkaar daar ook binnenkort wel een keer spreken

xx

Terug
Bovenaan