Voor Sweety76

Hé hoi Sweety!

Ken je me nog? Het is al weer een poos geleden dat we op dit forum 'onze buikjes vergeleken'. Ik ben je niet vergeten hoor, ik heb zelfs regelmatig aan je gedacht en gehoopt dat het goed met je ging.
Ik heb een poos niet meer op het forum gezeten omdat zwanger zijn en werken voor mij een erg zware combinatie was en het privé er ook even heftig aan toe gegaan is.  Lang leve het verlof!!!! (En privé is ook weer alles rustig!)

Hoe gaat het nu met je? De laatste tijd heb ik weer wat vaker meegelezen hier (heerlijk, al die herkenning!) en gezien dat jij ook niet meer zo vaak meeschrijft. Hopelijk lees je mijn berichtje...  
Met mij gaat alles (nu weer) goed. De baby groeit voorspoedig (zal geen kleintje wezen!), ik heb al in geen tijden mijn voeten kunnen zien en sinds kort heb ik totaal geen enkels meer, hahaha. Ik las van iemand hier dat zij vanwege al dat vocht steunkousen is gaan dragen, maar ze niet meer zelf aan kan doen. Dat doet haar man voor haar. En die werkt gewoon natuurlijk. Dús ligt ze al om 6 uur met steunkousen aan in bed! Geweldig, dát ga ik ook uitproberen, hahaha.

Weten jullie al of de baby een meisje of jongen is? Wij niet - ik ben heel benieuwd en kan eigenlijk niet meer wachten. Nog 3 weken.... Vind je ook niet dat het nu op het laatst ineens snel gaat? Er zijn nog talloze dingen die ik graag wil doen voor de bevalling (hoezo nesteldrang????) en dan denk ik: whoeaaaa, nog maar een paar weken! Als het niet eerder komt tenminste! Vanaf morgen mag ik in principe thuis bevallen en geldt de baby als voldragen! Het kan bij wijze van spreken nú beginnen!

Zucht (zwijmel). Wat heerlijk hè, hier hebben we zo enorm naar uitgekeken... Het zou zo geweldig zijn als al diegenen die na zoveel proberen nog niet zwanger zijn, dit ook zouden krijgen. Ik gun het ze zo!!! Ik wou dat ik kon toveren....

Hopelijk zie je dit berichtje staan en vind je het leuk om te reageren na al die tijd.
In ieder geval heel veel liefs en groetjes van ons voor jullie!

Dikke knuffff,
Tess

heeeeeeeee Tess!!!!

natuurlijk ken ik je nog meis!! wat leuk om je weer eens te spreken hier! ik ben er idd ook niet zo veel meer meestal reageer ik maar sporadisch vooral op duitsmeisje en als er een kindje is geboren ofzo...wat fijn dat het weer goed gaat met jullie! ik geniet ook wel van me verlof. ik moet alleen nog 1,5 week langer dan jij he hahahahah. ook ik zie mijn voeten niet meer en heb last van vocht in mijn vingers en polsen...hoort erbij he. ik draag alleen maar naar voren dus een dikke buikkkkkkk verder nergens aangekomen...ben in totaal 7 kilo eraan tot nu toe dan....

ons kindje ligt alleen momneteel in een stuit, dus wordt mischien een keizersnede...jammerdebammer maar ja als het zo is dan is het zo. had wel graag een normale bevalling mee willen maken maar ja als ons kleintje beslist dat het zo lekker ligt dan is dat zo he. wij weten idd al wat het gaat worden maar verder weet niemand het. is toch leuk hoor zon geheimpje met zijn tweeen...alleen de naam he pfffffffffff wat ontzettend lastig is dat toch. we hebben nu 3 namen en als het kindje op mijn buik ligt beslissen we hoe het gaat heten...dan past die naam echt bij het kindje hopelijk. ook wij moeten nog vanalles doen hoor!!! maar ja komt wel goed hoop ik hahahahah

jij ook alle geluk van de wereld meid en hopelijk een goede en gemakkelijke bevalling gewenst! hopelijk typ je hier nog wat terug is toch gezellie!!!

liefs en knuffel van ons terug, aai voor je beeb

Ah joh, voor hetzelfde geld beval jij eerder dan ik! Ik kan je beeb anders geen ongelijk geven dat ‘ie met z’n koppie omhoog ligt – zo ondersteboven hangen zou mij ook niets lijken hahaha. Maar ik kan me wél voorstellen dat je het graag anders had gezien hoor. Wordt het sowieso een keizersnede of zou je het eventueel ook eerst vaginaal mogen proberen? Ik weet niet waar ik in dat geval voor zou kiezen hoor. Misschien toch wel voor meteen een keizersnede dan maar. Hebben ze je beeb nog proberen te draaien? Zo ja, hoe was dat? Hoe dan ook, het zal allemaal echt wel goed komen. Nog maar een paar weekjes, en dan kunnen we onze kruimeltjes in onze armen houden!

Die van mij is overigens allesbehalve een kruimeltje! Het is een forse beeb – ik ga straks gewoon een peuter baren hahaha. Ik probeer me er maar zo min mogelijk druk om te maken. Ik ben eigenlijk wel bang om uit te scheuren, maar daar denk ik zo min mogelijk aan. Ik probeer maar zoveel mogelijk de rust en nuchterheid van alle afgelopen maanden vast te houden… En of ik straks nou een heel kleine beeb of juist een heel grote in de wieg heb liggen maakt me niks uit. Ik vind het veel belangrijker dat alles erop en eraan zit en goed functioneert.

Ik draag ook heel erg naar voren! Ik ben nu zo’n 15 kilo aangekomen (iets meer dan zwangere vrouwen gemiddeld (12 kilo) aankomen), maar dat is ook veel vocht. Wat ik wel raar vind is dat zoveel mensen mij dik noemen, of zoals laatst zelfs kolossaal (!). Ja, ik heb een behoorlijk grote buik ja (ook nog eens uitpandige berging), maar daar zit dan ook een flinke baby in! Dat heeft toch niets met dik zijn te maken? Menig fotomodel zal mij normaal gesproken vast dik vinden, ik heb geen maatje 36 en houd van het goede leven, en het ís maar vanuit welk perspectief je het wil zien. Maar dit is toch een totaal ander verhaal? Ik moet dan maar snappen dat ze het alleen over mijn buik hebben. Ik vind juist dat als je bedoelt te zeggen dat je iemands zwangere buik groot vind, je dat dan ook zo moet zeggen. Hoe moet ik weten dat als je A zegt, je eigenlijk B bedoelt? Ach, ik lig er heus niet van wakker hoor, het kwetst me ook niet, maar snappen doe ik het ook niet. Ik zal wel een te grote taalpurist zijn…. hahaha!

Zeg, dat met die naam komt wel goed hoor. Misschien dat je zelfs in de komende dagen een keer wakker wordt en denkt (bv): ik heb geen Naomi in mijn buik, maar een Barbara! En anders denk je dat inderdaad wel als je beeb op je buik wordt gelegd! En ach, je hebt drie werkdagen de tijd eer de nieuwe wereldburger bij de gemeente moet worden aangegeven….

Nou, ik ga maar eens wat eten. Dubbelknufffffffffff!

Tess

Ps. Leuk je hier weer eens te spreken!!

ach ja...iedereen heeft altijd een mening over je buik...de meeste om mij heen hadden verwacht dat ik kogeltje rond zou worden niet dus..dus dan valt het nu dus nogal mee hahahaha. kan me er nie druk om maken hoor ben tenslotte ook hoogzwanger nietwaar?

een draaipoging wil ik niet..als dit voor het kindje een natuurlijke houding is ga ik er niet aan sjouwen...raakt het kindje door in de stress en kan verwikkelt raken in de navelstreng...mij niet gezien, als het niet meer draait dan meteen een keizersnede, kindje is hadrstikke gezond nu dus ik ga daar niet mee spotten. ik heb niet zon groot kindje...tussen de 5,5 en 6,5 pond schat de vk tot nu toe. dus ach we zien wel.

ik ben wel stik nieuwsgierig hoor!! en ook naar jou kindje! ben benieuwd hoe het bij jullie gaat heten. woensdag weten we meer over hoe de kleine ligt dus nog maar 2 daagejs wachten..

liefs van onsssssss

Ha die Sweet!

Gelijk heb je. Als je voelt dat je je beeb het beste met rust kunt laten, dan ook zeker doen! Volgens mij voelt een aanstaande mama in heel veel gevallen instinctief aan wat goed is.
Ik weet inmiddels dat mijn kindje inderdaad niet klein is, nu al zo'n 8 pond. De gyn zei dat hij er ook wel een pondje naast kon zitten, maar het klonk alsof hij bedoelde dat het eigenlijk alleen maar een pondje meer zou kunnen zijn. Slik! En ik moet nog 2-4 weken! Als ik niet al in het ziekenhuis zou willen bevallen, dan zou ik daar nu meteen voor kiezen!!!
Ben altijd wel erg nuchter en in de afgelopen maanden maakte ik mij totaal niet druk over de bevalling. Nu het zo dichtbij komt en m'n hummeltje ook nog eens een hummel blijkt, begin ik toch wel een beetje op te zien tegen het baren. Ik hoef niet bij voorbaat al plat gespoten te worden, maar de mógelijkheid voor pijnbestrijding vind ik toch wel errug belangrijk worden! Morgen maar met de vk bespreken.
Ben vanmiddag trouwens wat bloed verloren. Nog niets alarmerends, maar ben toch benieuwd wat de vk er morgen van zegt.
Ben ook benieuwd of jouw hummeltje uit zichzelf nog anders is gaan liggen...!

Knufffffff voor jullie allebei van ons!!

Hoi Sweet en Tess!!

Ik breek even in bij jullie gesprekjes!
Jullie kennen mij nog van het zwanger worden forum..Sweet zeker,maar Tess,weet jij nog wie ik ben?
Ik vind het superspannend voor jullie...jullie laatste weekjes zijn aangebroken!
Ik ga voor jullie duimen!!
Ik ben inmiddels 20 weken en 5 dagen zwanger,en begin nu ook wel te genieten,alles zag er goed uit op de 20 weken echo,en we weten dat we een zoontje krijgen.
Jullie weten dus ook alletwee wat het wordt??
Ohhh..ikke ben nieuwsgierig..!!
Ik zal wel af en toe hier kijken of er al iets geboren is..
Wens jullie alletwee heeel veel succes en sterkte met de bevalling!!

Veel liefs,Swinnie

Hoi Sweety,
Als het goed is ben je gisteren bij de vk geweest. Hoop dat je goeie berichten hebt gehad! Zolang je beeb het maar goed naar zijn zin heeft in je buik, komt alles goed - zeker weten!

Hé Swinnie,
Leuk dat je even inbreekt. Om heel eerlijk te zijn kan ik mij wel je naam (Swinnie) herinneren, maar verder niet...  Maar ik vind het even goed leuk dat je reageert! Fijn om te horen dat je zo'n goede zwangerschap hebt. Houden zo meissie!

Nou, hier gaat het zo zoetjes aan beginnen (al moet ik officieel nog zo'n twee weekjes). Vanochtend vliezen gebroken, maar verder niets. Dit betekent  dat ik na 24 uur (als de weeën dan nog steeds niet begonnen zijn) overgedragen wordt aan de tweede lijn, dwz gyn/ziekenhuis. Mogelijk krijg ik dan infuus, maar mogelijk wachten ze dan nog steeds af (hangt af van hoe de beeb het doet daarbinnen). Binnen 3x 24 uur na breken vliezen moet er uiterlijk actie ondernomen worden. Al met al ziet het er dus naar uit dat ik uiterlijk zondag mama zal worden!!!! Wauwie!

Ik ga ervan uit dat ik voorlopig even niet hier zal zijn. Houd jullie goed hè! Ik hoop snel wat te kunnen laten weten...

Heeeeeeele dikke knuffffffffff enne.... geen gekke dingen doen ondertussen hoor!

Liefs,

Tess

owwwww tess wat spannendddddddddddd!!!!   ik zal aan je denken en duimen dat je een goede en voorspoedige bevalling mag hebben meid!! en tuurlijk gaat het allemaal goed komen!! goh, wat spannend joh, ik ben zo benieuwd naar je kindje!

meid zet um op en houd je taai he!! succes met puffen enz. en natuurlijk heel veel sterkte! hopelijk hoor ik je toch ff heel snel tussendoor!!!

en swinnie, fijn dat alles goed gaat met je meid! ik had al ff op je echo gereageerd bij de klusbus, is toch altijd heel fijn dat alles goed is he! mijn kindje lag in een stuit maar ik gelukkig gedraaid in week 36....dus nog ff geen keizersnede voor mij gelukkig...verder idd afwachten en de allerlaatste dingetjes doen! geniet lekker van je zwangerschap het gaat zoooooooooo snel!!

liefs sweety

Terug
Bovenaan