voordelen van flesvoeding

21 redenen waarom flesvoeding beter is dan borstvoeding voor ouders en kind

1. Flesvoeding kan ook door de partner, broertjes, zusjes, opa, oma en andere verzorgers worden gegeven.

2. Het is beter voor de vader-kindband als vaders ook hun kind kunnen voeden.

3. Vader kan ook alleen met het kind op pad, moeder is niet onmisbaar.

4. Moeders houden meer tijd over om te slapen en/of voor hun andere kinderen als zij niet alle voedingen zelf doen.

5. Moeders die meer slapen zijn blijer en alerter, en dus betere moeders.

6. Moeders die uitgerust zijn, kunnen meer van hun kinderen genieten.

7. Omdat de moeder niet geparasiteerd wordt, houdt zij meer energie over.

8. Het gezin is flexibeler in hun dagindeling: een flesje krijgen kan de baby van iedereen en overal.

9. Ouders kunnen samen weer eens uitgaan en hun kind bij een lieve oppas achterlaten.

10. Moeders kunnen gezellig een glas wijn meedrinken en lekker gekruid eten.

11. Spugen of krampjes kan je voorkomen met speciale flesvoeding.

12. Geen pijnlijke tepelkloven.

13. Geen extra kosten voor voedingsbeha’s.

14. Geen zorgen over natte plekken van je lekkende borsten in het openbaar.

15. Geen zorgen over of je wel elke 3 uur ergens op een rustige plek je borst uit je blouse kan gooien.

16. Geen zorgen of er wel genoeg melk wordt aangemaakt in je lichaam.

17. Geen zorgen over de hoeveelheid melk die je baby heeft gedronken: dat zie je gewoon in het flesje.

18. In flesvoeding zitten alle benodigde vitaminen: je hoeft geen extra K en D te geven.

19. Flesvoeding is altijd van dezelfde kwaliteit: het wordt niet beïnvloed door gekruid eten, alcohol, medicijnen of ongezonde gewoonten van de moeder.

20. Het is daarom net zo gezond als borstvoeding: er is immers geen overtuigend bewijs dat borstvoeding helpt tegen astma bij het kind of borstkanker bij de moeder.
(Bron: Rossum van CTM, Büchner FL, Hoekstra J. Quantification of health effects of breastfeeding. Review of the literature and model simulation. RIVM 2005 en http://www.bvborstvoeding.nl/onderzoek_cijfers/gezondheidseffecten.html)

21. Het enige echte voordeel van borstvoeding: de fysieke band opbouwen, kan je ook bereiken door babymassage op een tijdstip dat het jou uitkomt en natuurlijk door knuffelen tijdens de flesvoeding.




5 redenen waarom borstvoeding beter is dan flesvoeding voor ouders en kind

1. Altijd op temperatuur voorradig.

2. Geen gedoe met flesjes steriliseren.

3. Verlaagt de kans op maagdarminfecties, middenoorontsteking, obesitas en hoge bloeddruk bij het kind en reumatoïde artritis bij de moeder.

4. Vader kan elke nacht lekker doorslapen.

5. Moeder heeft mooie stevige borsten.
 
veel van je genoemde redenen om geen bv te geven zijn overbodig!
-17.Geen zorgen over de hoeveelheid melk die je baby heeft gedronken: dat zie je gewoon in het flesje-
baby drinkt uit de borst de hoeveelheid die hij dan nodig heeft. op het tijdstip dat de baby het beste uitkomt.

13. Geen extra kosten voor voedingsbeha’s
enne wat kost flesvoeding???
1.tot en met 9 Flesvoeding kan ook door de partner, broertjes, zusjes, opa, oma en andere verzorgers worden gegeven.
je kunt kolven!
spugen en krampjes heb je nauwelijks met bv, het is licht verteerbaar en drinken niet gauw teveel.
hoeveelheid in de borst word volledig afgestemd op de behoefte van de baby.
tepelkloven: (bijna) altijd door verkeerd aanleggen baby!! als de baby goed zuigt doet het geen pijn!
vitamine k hoef je maar een kleine periode.
d moet je geven tot 5 jaar, dus als de meeste baby's na 1 jaar gewoon melk van de koe en dus geen peutermelk krijgen moeten ze nog 4 jaar vit. d
bij krijgen.
ik ben niet tegen flesvoeding maar wel tegen het feit dat je nu mensen afschrikt over het geven van bv!!
het is prachtig en ontzettend intiem.
ik heb voor mijn zoon 15 maanden gekolfd (achteraf erg jammer dat ik niet beter heb geprobeerd hem live te laten drinken ), ging niet altijd makkelijk maar ben erg trots dat het me gelukt is. mijn dochter heeft 13 maanden bij mij live gedronken en ben daar erg blij mee.
 
laat iedereen lekker zelf kiezen en probeer elkaar niet te overtuigen van je opvatting. hier word ik zooooooooooooooooooooooo moe van
 
Wat wil je hier nu mee zeggen?

Als jij je prettiger voelt bij flesvoeding dan moet je gewoon flesvoeding geven. Een ander kiest liever voor borstvoeding. Laat elkaar gewoon vrij in die keuze!
 
Waar gaat dit over? Zijn we nou nog niet klaar met deze discussie?

Ben het helemaal met esther eens.
Borst of fles, werken of thuisblijven, en zo kunnen we nog eeuwen doorgaan. pffffff heb hier zo mijn buik van vol.
 
ik wordt er zo moe van, maar ook zo moe om mezelf te verdedigen dat ik fles voedig geef en dat bv niet lukte. En dat je veroordeeld wordt als een slechte moeder omdat ik me best niet heb gedaan om bv op gang te brengen...

zuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuucht
 
Sjonge, wat een discussie weer! Laat iedereen gewoon z'n eigen ding doen.
Maar de opmerking dat moeders die flesvoeding geven, betere moeders zijn.... die vind ik wel erg bijzonder.
 
Jeeminee, wat doet dit onderwerp toch elke keer weer stof opwaaien!!!

Maar ik begrijp Esther wel dat ze ook eens de positieve kanten van flesvoeding wil benadrukken.
Borstvoeding geven is bij mij echt op een drama uitgelopen en op een gegeven moment heb ik dus heel bewust voor de fles gekozen.
(nog tijdje gekolfd, maar dat liep snel terug)
En toch krijg ik elke keer het gevoel dat ik onze dochter tekort doe. Gewoon doordat je er via allerlei wegen op gewezen wordt, dat je toch echt borstvoeding moet geven.
Goed, dat men het wil propageren, maar er zijn ook grenzen. Laat elke moeder lekker zelf beslissen!

Laura
 
Terug
Bovenaan