voordelen van flesvoeding

De voordelen van borstvoeding mogen zonder meer ten toon gespried worden. Had er ook zo'n discussie ontstaan als de voordelen van bv waren opgesomd. Naar mijn mening niet. '
Er ligt een enorme druk op borstvoeding. Het wordt bij de vk je bijna door de strot geboord bij één van de eerste gesprekken, als je niet voor bent. Kunstvoeding zou echt veel slechter zijn en bv verkleint de kans op allergieën (niet eens bewezen). Borstvoeding is super als het lukt, maar er zitten ook nadelen aan (die worden vaak ter zijde geschoven door de deskundigen). Fijn dat hier ook eens de voordelen van kunstvoeding worden genoemd. Het enige nadeel van kunstvoeding is dat het best duur is. Maar voor de rest is het alleen maar makkelijk en fijn!
Niets ten nadele van borstvoeding... als ik nog eens een kleintje krijg hoop ik dat het me wel lukt. Maar ik ga me niet nog eens schuldig voelen als ik door omstandigheden toch weer over zou gaan op kunstvoeding... kuntvoeding is echt niet meer of minder dan bv.
 
iedereen moet gewoon voor zichzelf bepalen waar je je beter bij voelt, ik heb 6 weken bv gegeven maar ik hield het niet meer vol omdat mijn zoontje om de 2 uur bijna een uur zat te drinken en altijd huilde, toen ik over stapte op kv was mijn zoontje veel tevredener en sliep veel beter,

ik vind ook dat er veel te veel opgedrongen word over de bv, is idd het eerste zowat wat de vk vraagt

 
Jeetje ik ga me bijna schuldig voelen dat ik borstvoeding geef .....

Ben je dit topic gestart om jezelf ervan te overtuigen dat je het goed doet? Of om mensen die borstvoeding geven een slecht gevoel te geven?

Van mij mag je best de voordelen van flesvoeding geven hoor, maar pas even op dat je daarmee niet een nagatief beeld geeft van borstvoeding, want dat doe je zo wel.
 
@Deedee

Zoals jij je nu voelt voelen veel moeder zich die vanaf het begin kiezen voor kunstvoeding. Omdat de voordelen van bv zo geprezen worden, doe je je kind bijna geweld aan als je kies voor kunstvoeding. Er mag zelfs geen reclame gemaakt worden voor zuigelingenvoeding... hoe eerlijk kunnen we dan kiezen? Dus zo schuldig als jij je voelt bij de voordelen van kunstvoeding, zo schulig voelen vrouwen zich die zeggen bij de vk dat ze GEEN borstvoeding weillen gaan geven...
Daarom mag er van mij eerlijke adviezen tov de voeding van de zuigeling komen... borstvoeding is goed maar niet bewezen beter te zijn dan kunstvoeding... ook niet makkelijker.... er mag van mij een folder komen waarin eerlijk de voordelen en nadelen van BV en KV naast elkaar worden gezet... dan kun je tenminste wel eerlijk kiezen.... en hoeft niemand zich schuldig te voelen!
 
Bloempje
Ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt.
Ik had voor mezelf al besloten dat ik graag borstvoeding wilde geven als het mocht lukken. Maar ook ik werd er gek van dat borstvoeding zo opgedrongen wordt.

Ik vind dat iedereen voor zichzelf moet kunnen kiezen. Ik vind het ook vreemd dat er geen reclame gemaakt mag worden voor kunstvoeding tot 6 maanden. Alsof ik opeens ga stoppen met borstvoeding omdat de kunstmelk in de aanbieding is?!? Of omdat ik daar reclame van zie. Nee heel vreemd.

Een folder met de voor en nadelen van beide zou een goed idee zijn.

Maar om nu hier op het forum kunstvoeding de lucht in te prijzen met nogal dubieuze "voordelen" van kunstvoeding, dat vind ik de plank ook mis slaan.

Je mag van mij best de voordelen van kunstvoeding opnoemen, maar ben dan wel positief en kraak daarmee niet de borstvoeding af.
Noem van beide de voordelen en nadelen en spiegel die tegen elkaar.

Maar nogmaals, ik vind dat iedereen zelf moet kunnen kiezen. Als jij kiest voor kunstvoeding, dan is dat goed. Daardoor voel jij je lekkerder en daardoor kan je beter voor je kindje zorgen. Ik heb gekozen voor bosrtvoeding en dat is ook goed want daar voel ik me het lekkerste bij en daardoor kan ik beter voor m'n kindje zorgen.

Geen 1 kind is hetzelfde en geen 1 moeder is hetzelfde, dus we hoeven echt niet allemaal precies op dezelfde manier voor ons kindje te zorgen.
Zolang je maar met heel veel liefde zorgt voor je kindje, dan komt het allemaal goed.
 
Deze opsomming is inderdaad een beetje een karikatuur... vast ook vanuit een stukje frustratie hierop gezet! Maar je hebt wel gelijk, deze opsomming is ook niet objectief!

Geniet lekker van de voedingen met je kleintje... ik had graag bv willen geven, helaas was het van korte duur!
 
het is niet altijd een keuze om kv te geven! ik wilde best borstvoeding geven maar het lukte niet. En ik werd erop aan gekeken alsof ik een slechte moeder was. Of ik wel wist wat ik mijn kind aan deed om op kv over te stappen. Kirsten is mijn eerste kindje dus je kan je best begrijpen hoe ik me voelde....

Laat iedereen lekker zijn eigen keuzes maken ;)
 
Jammer dat je er niet bij hebt gezet waarom je dit topic geopend hebt. Ben je zo tegen op mensen die borstvoeding geven? Ieder doetgewoon wat ze goed dunkt. De een borstvoeding en de ander flesvoeding. Maar persoonlijk vind ik dit wel erg negatief over borstvoeding!!!!!!
 
Terug
Bovenaan