Voorkeur jongen/meisje

Hallo,

zijn er meer mensen hier die een sterke voorkeur hebben voor een jongen of meisje?
Ik ben zelf 20 weken zwanger van de 2e. De 1e is een jongen en ik zou het echt geweldig vinden als dit een meisje wordt. Ik schaam me er wel een beetje voor, want gezondheid is toch echt het allerbelangrijkst!
Morgen heb ik de 20 weken echo en dan weten we als het goed is wat het wordt.
Ik ben alleen zo bang dat ik een beetje teleurgesteld ben als het wel een jongen blijkt te zijn. Dat wil ik helemaal niet! Er zijn zoveel mensen die een kindje willen en dan zit ik te zeuren over het geslacht!
Ik laat dit dan ook niet aan de mensen om me heen weten, alleen mijn vriend weet het.
Ik ben best wel zenuwachtig voor morgen, voor de gezondheid van ons kindje, maar met name ook voor het geslacht!
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die zo'n sterke voorkeur hebben. Ik had gehoopt dat dat voorbij zou zijn als ik eenmaal zwanger zou zijn, maar helaas is dat niet zo.
Wel las ik vandaag weer iets over een kindje die op sterven ligt en dan denk ik echt: waar zeur ik toch over, wat maakt het toch uit, als het echt maar gezond is!

Groeten, Bloempje26
 
Mijn eerste is ook een jongen. Ik had toen zoiets van was wel leuk als ik een meisje zou krijgen. Ik zag mezelf niet zo als jongensmoeder. Dus bij de 20 weken echo had ik even zoiets van ow jammer. Mijn man had dat trouwens meer dan ik. Maar het was zo over.

Nu hoopt mijn man weer op een meisje. En mij maakt het echt helemaal niks uit. Ik weet nu hoe leuk het is om mama van een jongetje te zijn. Dus ik zou het heel leuk vinden als het weer een jongetjes is, maar ik zou het ook leuk vinden als het een meisje is. Lekker meiden dingen doen later.

Dat het gezond is is veel belangrijker. Ik heb het idee dat ik dat nu nog veel meer besef dan bij de eerste.
 
hier net anders om. de eerste is een meisje en nu zou ik het heel leuk vinden als het een jongetje is. ik hoop ook dat het een jongetje is eigenlijk.
maar is het een meisje dan is het ook goed al zou ik het denk ik even jammer vinden.
ook wij weten het morgen.

gr danielle
 
heey meid

toen ik zwanger was van onze oudste zoon zei iedereen je krijgt een meisje en hadden zo gehoopt dat het ook zo was maar was toch een jongen beetje teleur gesteld van onze twee zoon zeiden ze het weer maar toen hebben via echo gezien dat het toch een jongen was en dat vond ik wel fijn
nu ben ik weer zwanger 25 weken en 2 dagen en eerst hoopten we op een meisje en hebben we echo gehad met 18 weken en idd een meisje maar nou weer drie echo s later weten ze het niet meer een jongen of meisje maar maakt ons ook niet uit zijn met beiden blij zou wel leuk zijn een meisje maar een jongen is ook goed ik heb een depressie dus ben al heel blij als het gezond ter wereld komt het geslacht maakt ons niet uit

groetjes tamjoh
 
In het beginsel maakt het mij niet uit, aangezien het onze eerste is.
Maar aan de andere kant lijkt me een jongn wel 'interessant'.
Ik ben zelf een meisje (logisch) en heb ook geen broers(ook geen zussen trouwens) en ik ken de meisjeswereld wel. Ben vooral heel benieuwd naar de jongens wereld zeg maar.
Ze konden het niet sien bij mijn 20 weken dus wachten we nu op de pretecho, hopelijk weten ze het dan. Ze twijfelden tussen beide dus we weten weinig
 
Toen ik zwanger bleek te zijn, was het eerste wat ik zei: Ik hoop dat we een jongetje krijgen en mijn man zei juist een meisje.... Ik heb het inderdaad wel aangegeven in de omgeving en kreeg een baklading van onbegrip over mij heen.... Ik vond het vanzelfsprekend dat je wilt dat je kindje gezond zou zijn. Wij krijgen een meisje en het viel mij mee hoe "vervelend" ik dit vond... ben er uiteindelijk natuurlijk heel blij mee....

Ik hoop voor je dat je een goeie echo hebt gehad.... ben benieuwd ;-)

Succes in ieder geval
 
Hopelijk was je echo goed! Het is helemaal niet erg hoor om een voorkeur te hebben. Ik heb twee jongens en ben zwanger van een derde jongen. Wij wilden bij de 20 weken echo ook heel graag weten wat het was want er was toch de hoop op een meisje en dan zouden we nog tijd genoeg hebben als het een jongen zou zijn om aan het idee te wennen. Inderdaad bleek dat we een derde zoon kregen. Maar toen de echo naderde maakte ik me meer zorgen over de gezondheid van ons kindje dan om het geslacht. Natuurlijk vond ik het heel even jammer dat we geen meisje krijgen maar ons kindje is gezond (voor zover ze dat kunnen zien) en dat was een hele opluchting. Nu zijn we helemaal aan het idee gewend dat het weer een jongen wordt en zijn we er superblij mee, 3 jongens is ook erg leuk en bovendien nog praktisch ook hahaha, want ik heb jongensspullen genoeg. Heb nog wat leuke jongensspulletjes erbij gekocht. Tja, wij hebben straks een jongensgezin, en dit is voor ons de laatste. Deze moeder wordt straks op handen gedragen door alle mannen in huis.....
 
hoooi,
mijn eerste is een meid.
ik zou het erg leuk vinden als deze ook een meid is.
maar we weten het niet,dus is echt een verassing.
ben vandaag uitgerekend,dus hopelijk weten we het snel.
natuurlijk is het veel belangrijker(cliche)als alles erop en aan zit,maar een voorkeur hebben is helemaal niet erg.
nou succes met de echo!!
 
Terug
Bovenaan