Voorkeur jongen/meisje

Voor mij zal het ook zeker niet zo zijn dat ik een meisje voor zou trekken.
Ik ben super gek op mijn zoontje en heel trots op hem! Vanochtend dacht ik nog: ik ben zo gek op dat jochie, waarom wil ik dan nu zo graag een meisje? Ach ja het is een droom denk ik. Het lijkt me geweldig om lekker te tutten enzo. Maar ik ben zeker ook heel gelukkig met een jongen erbij!
Als het goed is weet ik het binnen 1,5 uur...
 
Spannendddddd! Denk dat iedereen dat wel heeft hoor! Zeker als je al een jongen of meisje hebt, dan wil je vaak bij de 2e toch het andere geslacht... Ik ben benieuwd wat het gaat worden bij je!
 
ben benieuwd wat de baby in je buik is!
ik had bij de eerste geen voorkeur (een meisje) de tweede leek me een jongen ook wel leuk, maar maakte me niet zo heel veel uit. bij de derde had ik wel best een voorkeur een meisje. maar is een jongen geworden. ik vond wel fijn om het alvast te weten, kon zo aan het idee wenen. vond eigelijk alleen in begin even van he weer een jongen, maar kon me er ook gewoon snel bij neer leggen dat het weer een jongetje werd en toen het eenmaal op me buik lag vond ik het helemaal geweldig! nu kijk ik weleens naar me kids met de gedachten, zooo leuk dat is van mij!
nu ben ik zwanger van een vierde en heb niet heel erg een voorkeur. beide vind goed leuk alleen nu weten we het geslacht en mag van mij ook wel dat zijn want heb de geboortekaartjes zelf gemaakt en leuke zomerkleertjes. groetjes van mij
 
Hoi allemaal,

we hebben de echo gehad, alles zag er goed/normaal uit! Gelukkig, dat was een opluchting!
Jullie zijn ondertussen ook behoorlijk nieuwsgierig lees ik. Daar komt tie dan...het is een jongen!
Tijdens de echo was ik helemaal niet teleurgesteld ofzo. We hoorden het gelijk in het begin al, het was heel duidelijk.
Ik merk dat ik nog wel erg aan het idee moet wennen. Zoals we er nu over denken is dit ook ons laatste kindje, dus zal waarschijnlijk afscheid moeten nemen van het idee dat ik ook een dochter zal krijgen. Dat vind ik wel erg lastig merk ik.
Net kwamen even de tranen. Gelukkig was mijn vriend heel lief en hij snapt het heel goed van mijn kant. Zelf maakte het hem niet veel uit. Beide vond hij erg leuk.
Ik schaam me wel kapot dat ik hierom moet huilen en dat ik toch teleurstelling voel.
Ik moet gewoon de komende tijd wennen aan het idee dat we nog een jongen krijgen.
Ik voel me wel erg ondankbaar, dat ik hierom zit te huilen, terwijl er zoveel mensen zijn waarbij een (gezond) kindje krijgen niet lukt.
Ik ben er wel van overtuigd dat ik over een tijdje het prima vind en dat ik straks ontzettend ga genieten van die 2 mannetjes!
 
Gefeliciteerd met een waarschijnlijk gezonde 2e zoon!
Ik denk dat je niet te streng moet zijn voor jezelf en dat je best wel even "verdriet" mag hebben van het feit dat je afstand moet doen van je wens een dochter te krijgen.
Ik ben (net als jij) er van overtuigd dat je dalijk een ontzettend lieve mamma zal zijn voor je zoontje. Weet zeker dat je er helemaal blij mee zal zijn.

liefs hanneke
 
Wat een lieve reactie Hanneke!
Ik vind het fijn om te lezen dat mensen me hier begrijpen!
Ik ga nu lekker naar bed. Was vanochtend al om 5 uur wakker door de zenuwen. Misschien dat dat ook een rol speelt waardoor ik moest huilen.
1 heel groot voordeel aan dat ik een weer een zoon krijg, ik kan de naam van mijn overleden broer doorgeven (als 2e naam). Is bij onze 1e zoon niet gebeurd doordat de initialen niet bij elkaar pasten. Nu kan dat wel.
 
Lieve bloempje,
Als eerste, van harte gefeliciteerd dat alles goed was en jullie over een poosje een gezonde zoon krijgen :)!! Zat de hele tijd te kijken of je al had gereageerd, was erg nieuwsgierig.
En ook ik vind dat je best mag huilen en verdrietig zijn. Heel duidelijk uit reactie merk ik dat je niet verdrietig bent dat je een jongen krijgt, maar gewoon graag een meid had gewild!! Dat is toch helemaal niet erg dat heeft niks te maken met wel of niet gezond.
Heel veel succes met je zwangerschap!!
Liefs Sonja
 
Terug
Bovenaan