Voorkeur jongen/meisje

Hey,

Ik herken je verhaal maar al te goed hoor!!!! Hier nog zo'n moeder die altijd geroepen heeft, ik heb echt geen voorkeur hoor... als het maar gezond is. Tuurlijk is dat belangrijk, maar na 2 zoontjes (nu 2 en 3) en had ik zo iets van... oke, nog een derde als het mag en lukt, maar dan zou het toch wel fantastisch zijn als het deze keer een meisje is. Ik had ook het gevoel dat dit een meisje zou zijn, maar bij de echo bleek het toch echt wel een jongen te zijn. Even slikken, en na de echo een traantje laten gaan bij mijn ouders, en mn moeder/zusje begrepen mijn gevoel heel goed. Het idee dat je straks tussen alle mannen leeft.. en er geen dochter is die toch over andere dingen praat en gewoon weer heel anders is, tja vind het soms nogsteeds lastig. Maar dat neemt natuurlijk absoluut niet weg, dat is ook weer super trots ben, straks op mijn drie stoere knullen, reken daar maar op!! Mijn schoonzus heeft na drie zoontjes pas een een dochter gekregen... en of ik het nu wil of niet, een heel klein beetje jaloers ben ik toch wel. Maarja.. misschien gaat dit wel over, want we houden het echt bij drie!!

Maar dat je je zo vervelend voelt tegenover jou gevoelens en het kindje.. schuld gevoel, zo van, waarom zit ik hier nou te janken, dat kan ik toch niet maken tegenover de kleine, schaam schaam!! Dat is een heel raar gevoel.. maarja ook wel weer heel natuurlijk. Mijn vader zei nog.. dat zou mij dus helemaal niets uit maken wat het geslacht zou zijn.. helemaal niets!! Ik zei toen, jullie kregen eerst mij, nog een meisje en toen mijn broertje, je was vast stiekem wel een beetje boel blij met "toch" een jongste zoon. Ja oke, dat was ook wel weer zo. En als ik nu zie hoe hij met zijn zoon om gaat (mijn broertje) poehhh iedere dag met auto's bezig, bijna dagenlijks samen op pad.. beiden gek van auto's. Tja dat heb je gewoon weer niet met een dochter.

Ik wou gewoon even zeggen dat ik je gevoel heel goed herken.. maar ik weet het nu alweer 8 weken dat we er een zoon bij krijgen, en ik zie het helemaal zitten hoor, met mijn drie mannen. Bovendien ben ik werkelijkwaar stapel de stapel gek op mijn jongens.. dus dat gaat ook weer helemaal goed komen bij baby 3. Maar goed zoals ik al zei, dat heeft niets te maken met je evt. voorkeur.

Geniet van je zwangerschap..!!!!!!!
Liefs mammma
 
hoi bloempje,

gefeliciteerd met je as zoontje. Tuurlijk mag je verdrietig zijn maar ik weet zeker dat als je je kleintje straks in je armen houd dat je je tranen weer vergeten bent. Komt goed meisje.
 
hey
ik herken het ook maar al te goed hoor! Bij de eerste had ik geen voorkeur maar sterk het gevoel dat het een jongen was en dit was ook zo 3 jaar laer kreeg ik de 2de en ik hoopte zo op nog een jongen Dus toen hij geboren was vondt ik het ook best stoer zo 2 jongens toch wou ik er nog graag een kindje bij en ik hoopte dit keer zo op een meisje Echter bij de 20 weken echo bleek dat we weer een jongen zouden krijgen op dat moment vondt ik het wel ;leuk maar merkte wel aan mezelf dat ik heel erg aan het idee moest wennen Nu is mijn jongenste inmiddels alweer 5 maand en nu klopt het ook heerlijk genieten al die ondeugende jongens bij elkaar Maar toch voel ik soms nog wel een lichte jaloezie hoor als anderen wel een meisje krijgen Dan denk ik toch nog een keertje proberen ....hahahaha...Soms ben je zo alleen tussen al die mannen
Geniet lekker van je zwangerschap inmiddels kan ik je echt vol overtuiging zeggen 2(of 3) jongens is echt hartstikke leuk!
 
Hoi Hoi

ik zelf zou ook graag een meisje willen krijgen. ik zelf heb nu al 2 zonen en zou nou wel heel graag een meisje willen krijgen. maar zelf heb ik het gevoel dat het weer een jongen word.
mijn schoonzus is net bevallen van een meisje en ik moet zeggen dat ik super blij voor haar ben maar ik had wel even een heel rot gevoel.
ik kan nu niet meer wachten op de 20 weken echo. zodat wij ook te horen krijgen wat voor geslacht onze derde spruit heeft.

gr mij
 
Hallo,

bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat er meer mensen hetzelfde voelen!
Ik begin steeds meer aan het idee te wennen. Vanochtend voelde ik nog wel de teleurstelling, maar nu denk ik het komt allemaal goed. 2 jongens is ook heel leuk.
En ik heb dat inderdaad ook als anderen 1, 2 of zelfs 3 meiden hebben, dan denk ik: waarom ik dan niet 1?
Ach ja, dan kan je allemaal niet bepalen hè!
Maar had het wel leuk gevonden als ik nu lekker allemaal roze dingen had kunnen kopen.

Groetjes Bloempje26
 
Bloempje ik kan me heel goed voorstellen dat je even moet wennen aan het idee dat je nog een zoontje krijgt! Ik had dat ook, voor ons wordt het de derde zoon en ik had ook heel graag een dochter gehad. Daarom wilde ik ook graag weten wat het wordt zodat ik er vast aan kan wennen wanneer het weer een zoontje is, ik wil niet teleurgesteld zijn na de bevalling maar gelukkig zijn met een gezond kindje ongeacht het geslacht, het blijft tenslotte een wonder om een gezond kindje te mogen krijgen. Ook ik moet afscheid nemen van de wens ooit een dochter te krijgen, voor ons is drie echt genoeg. Soms als dan die schattige meidenkleren zie dan vind het ik nog wel eens jammer dat we geen dochter zullen hebben maar als ik naar onze jongens kijk dan weet ik 100% zeker dat we net veel van dit mannetje zullen houden. Ik ben inmiddels helemaal gewend aan het idee dat we straks 3 jongens hebben en ben nieuwsgierig naar dat kleine mannetje in mijn buik. Neem de tijd om aan het idee te wennen dat je weer een zoontje krijgt, natuurlijk weet je dat een gezond kindje het allerbelangrijkste is. Toch moet je jezelf de tijd gunnen om het een plekje te geven dat je wens voor een dochter niet in vervulling zal gaan en dan kun je straks genieten van dat kleine mannetje in je buik. Als hij er straks eenmaal is ben je net zo dol op dit kereltje als op je oudste zoontje dat weet ik zeker! Ik zeg maar zo als moeder van alleen maar jongens wordt je straks op handen gedragen!
 
Terug
Bovenaan