Voorkeur jongen/meisje

hey meid

Het is helemaal niet erg dat je een voorkeur zou hebben.. dat heeft bijna iedereen wel geloof ik.. Ik heb al een meid en we hadden ook een beetje gehoopt op een jongen, maar bij 20 wekenecho blijkt toch echt een meid is die er komt! Mijn man vond het iets erger dan ik... heeft meer te maken met het doorgeven van zijn achternaam... maar was verder blij dat alles goed was.. en was ook gauw over en was het goed dat we weer een meid krijgen!

Dus komt allemaal wel goed..

ben benieuwd wat het geworden is die in je buikie groeit!
 
Hallo,

Ik had ook stiekem een voorkeur. Eerst wenste ik een gezond kindje daarna een jongetje. Ik heb niks met dat ''roze'' ..
Na 2 maanden had ik sterk het gevoel dat het een jongen zou worden. Mijn buik groeide ondertussen en kreeg van tantes te horen dat ik ECHT een meisje zou krijgen en dat dat beter bij mij past en een meisje was gemakkelijker qua opvoeding etc etc. Dus kreeg ik interesse in een meisje. Bleek met 20 weken echo dat ik een jongetje zou krijgen. Helemaal blij natuurlijk, maar vond het opeens jammer dat het een jongetje zou worden. Na een uur was ik er helemaal aan gewend en ben blij dat hy iig gezond is!
 
Vandaag de dag van de echo, spannend hoor, ik ben benieuwd!!!

Wij hebben een zoon en ben nu zwanger van een 2de en was 'bang' dat ik nu zwanger zou zijn van een dochter. Het heeft met mijn verleden te maken, de kwetsbaarheid van een meisje.

Maar ik ben nu bijna 37 weken zwanger en we weten nog niet of het een zoon of dochter is, maar het gevoel is weg gegaan. Een heleboel riepen een meisje, wat nu weer veranderd is in een meisje. Beide is leuk en meer dan welkom.

Maar ik denk dat iedereen wel een beetje een voorkeur heeft, maar dat het belangrijkste is de gezondheid. Bij de 1 is de voorkeur sterker aanwezig dan bij de ander en bij iedereen is de reden ook anders.

Maar genoeg gepraat. Vertel, vertel, vertel...wat wordt het?
 
de 1ste hier is ook een jongentje.zelf wilde ik heel graag een jongen erbij ben zelf niet zo meidesmoeder,maar me man had echt graag een meid gewild.ben nu 32 weken zwanger van ons 2de zoontje me man was wel een beetje teleurgesteld maar is al helemaal eraan gewend.
dat het gezond is wil iedereen voor zijn of haar kind en ik denk dat iedereen wel stiekem een voorkeur heeft.
veel succes met je echo zo
 
Hey

Ik ben nu zelf zwanger van me 1e kindje, ik zelf heb nu geen voorkeur vindt alle 2 leuk.
En gezondheid staat namelijk op de 1e plaats
Ben benieuwd wat je krijg meis ? net zoals grotebroer vertel ???

Gr
 
een voorkeur hebben is helemaal niet erg hoor! als je ook maar blij kan zijn met het andere geslacht!

bij de 1e wilde ik ook graag een meisje, ik zag mezelf al helemaal vlechtjes maken, nageltjes lakken mooie jurkjes bij der aantrekken. nu is het wel een meisje geworden, ze is nu anderhalf en een echte stoere meid, niks haartjes mooi maken en nageltjes lakken, ze wil met auto's spelen en donderjagen, overal op klimmen, en bij dat karakter passen die prinssesejurkjes gewoon niet, dus meestal gewoon een spijkerbroek!
en de 2e is een jongen geworden, die is veel zachter qua karakter, ik denk dat ik straks met hem veel meer kan 'tutten'
maar ik ben reuze trots op mijn kinders! en ookal zijn ze heel anders dan wat je je voorstelt bij hun geslacht! als er een 3e komt maakt het geslacht me niet meer zo uit, maar karakter zegt veel meer!
 
Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen.
Ik las bij iemand dat ze het ook graag wilde weten om aan het idee te wennen als het het andere geslacht dan je eigenlijk wilde blijkt te zijn. Dat is bij mij ook wel een grote reden. Ik wil niet teleurgesteld zijn als ons kindje wordt geboren en ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig.
Jullie moeten nog even wachten. Heb om 15.35 uur de echo. En het kan zijn dat ik vanavond na 20 uur pas weer op internet ben, dus kan ik het waarschijnlijk niet eerder plaatsen.
Poeh...ben zenuwachtig! Hoop zo dat alles goed is met de kleine uk en dan het geslacht...super spannend om dat vandaag te horen! (zul je zien dat ze het niet kunnen zien...)
 
Het is niet erg om een lichte voorkeur te hebben, als het maar niet zo is dat je het heel erg vind als je wens niet uit komt. Als je zwanger wilt worden ga je toch voor een kindje? En niet per defenitie voor een jongen of een meisje? Onze eerste was een meid, bij de tweede zwangerschap maakte het me niets uit. 2 meisjes zou leuk zijn maar een jongen zou ook geweldig zijn. Allebei leek ons leuk, het was gewoon prima... je hebt er toch geen invloed op. Het was uiteindelijk een jongen... toch wel heel erg leuk! En mijn man is supertrots. Maar als het een meisje was geweest waren we er net zo blij mee geweest, dat weet ik zeker.

Mijn schoonzusje wilde bij de eerste dolgrag een meisje... toen kregen ze nog geen echo... het bleek een jongen te zijn.. ze is de hele kraamweek van de leg geweest. Dat vond ik echt fout! Bij de tweede wilde ze weer een meisje en ze kreeg haar zin... het meisje is alles voor haar. De derde werd ook weer een meisje en je kunt merken dat zij liever meisjes heeft en dat de jongen vaak strenger wordt behandeld door haar. Dus ja... hoe sterker je voorkeur hoe groter de teleurstelling en hoe meer weerslag het heeft of je gedrag naar het kind toe. En zo mag het niet zijn lijkt me.

Natuurlijk mag je wensen, maar wens vooral een gezond kindje en het geslacht moet op de tweede plek staan want je hebt het niet voor het zeggen, gelukkig. Je mag dus even teleurgesteld zijn maar maar laat je geluk niet temperen door je zinnen teveel te zetten op iets waar je geen invloed op hebt. Dan kan het alleen maar meevallen.

Ik hoor het wel... natuurlijk hoop ik voor je dat je wens uit komt!
 
Terug
Bovenaan