voorkeur uitspreken over geslacht

Het gaat over Iemand die niet wilde weten of ze een jongen of meisje verwacht maar die wel zegt dat ze het liefste een meisje wil!!!
Ik was zo verontwaardigd en helemaal verbaasd eigenlijk! Zit daar een lief jochie in je buik, hard z'n best te doen om te groeien, ga je ff doodleuk zeggen dat je het liefst een meisje wil!   Zegt ze, ja als je het in je hoofd hebt dan mag je het toch wel vertellen...NEE dat vind ik dus niet, je kan niet alles vertellen wat je in je hoofd hebt!!!
Het was nog wel een vreemde die het zei (midden op een drukke verjaardag!!!), maar kon er niks aan doen dat ik er zo tegenin ging. Ik zei, "dus je bent teleurgesteld als het een jongen is?" Nee, dat dan weer niet, dan was ze ook blij.
Ja hallo, je wil het liefst een meisje dat zeg je  maar je bent net zo blij met een jongen, voor mijn gevoel klopt dat niet?!? ... Hoe denken jullie daarover?

Groeten mama van Pip (12,5 mnd)
 
Ja, eigenlijk wel stom.
Ik snap zowiezo niet dat mensen een voorkeur hebben. Alleen maar jongens of meiden of allebei het is allemaal leuk lijkt mij.
Alleen, het lijkt me wel leuk voor de kleding... (ik heb een jongetje van 10 maanden)
Je hebt zoveel leuke dingen voor meisjes, daar hoef je niet naar te zoeken, het is er gewoon. En dan vind ik het zelf zo schattig en leuk...en van die haardingetjes enzo. En al die leuke frisse en roze kleuren... ben ik gek op.
Toch kan ik voor Maxel ook leuke kleding vinden die kleurrijk is, bij de HEMA vooral. Als je goed zoekt vind je best wel stoere dingen. alleen het is altijd in de minderheid. En vaak wat de standaard kleuren: donkerblauw, donkergroen, bruin... bleeeh, houd ik niet van...
Vind ik vaak zo somber staan bij jongetjes, ook bij meisjes.
 
quote: mamaLina schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-08-2005 22:18:27'));

Het gaat over Iemand die niet wilde weten of ze een jongen of meisje verwacht maar die wel zegt dat ze het liefste een meisje wil!!!
Ik was zo verontwaardigd en helemaal verbaasd eigenlijk! Zit daar een lief jochie in je buik, hard z'n best te doen om te groeien, ga je ff doodleuk zeggen dat je het liefst een meisje wil!   Zegt ze, ja als je het in je hoofd hebt dan mag je het toch wel vertellen...NEE dat vind ik dus niet, je kan niet alles vertellen wat je in je hoofd hebt!!!
Het was nog wel een vreemde die het zei (midden op een drukke verjaardag!!!), maar kon er niks aan doen dat ik er zo tegenin ging. Ik zei, "dus je bent teleurgesteld als het een jongen is?" Nee, dat dan weer niet, dan was ze ook blij.
Ja hallo, je wil het liefst een meisje dat zeg je  maar je bent net zo blij met een jongen, voor mijn gevoel klopt dat niet?!? ... Hoe denken jullie daarover?

Groeten mama van Pip (12,5 mnd)



he daar ,

nou zeg ik ben het niet helemaal met je eens hoor ,

je kan toch een voorkeur hebben , dat wil dan toch niet zeggen dat je niet blij bent als het wat anders wordt ?

als je mij vraagt wart zou je   het liefst willen , dan zeg ik een jongen , dat heb ik met alle zwangerschappen gehad , en ik was helemaal niet teleurgesteld toen mijn dochters geboren werden hoor.

en ik kan het onwijs goed met die meiden opschieten, en zou ze voor geen goud voor een jongen in willen ruilen.

je kan het misschien vergelijken tussen een gele en een rode ferrari welke heb je het liefst ????  

ik vindt het dus niet raar als je een voorkeur uitspreekt , mits er gesproken wordt dat je er dan niet onwijs blij mee bent .

elk kindje is een nieuw wonder , en moet met alle liefde grootgebracht worden.


groetjes jaap

 
Nou Mamalina, ik vind dat je wel erg zwaar oordeelt zeg! Het is heel normaal om een voorkeur te hebben voor een jongen of een meisje. Wat voor reden je daar dan ook voor hebt. En het is ook heel normaal om toch blij te zijn als je een kind krijgt van het andere geslacht dan dat je had gewenst, of om wellicht even teleurgesteld te zijn. Iedereen droomt toch over hoe je toekomst eruit ziet? En iedereen weet toch dat als het iets anders loopt dat dat niet betekent dat je niet dolgelukkig kan zijn?

Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat mijn voorkeur uitgaat naar jongetjes, 3 het liefst. Gewoon omdat ik van jongs af aan me niet kon voorstellen dat ik meisjes zou krijgen. De eerste was inderdaad een jongen. En het gekke is nu ik voor de tweede keer zwanger ben, maakte het me ineens niet meer uit wat er uit zou komen, omdat ik al weet hoe geweldig zo'n kind sowieso is, jongen of meisje.

Mijn tip: laat iedereen in zijn waarde, en juich het toe als mensen eerlijk zijn over hun voorkeur, maar bedenk ook meteen dat als het kind er eenmaal is, iedereen zijn eigen kind het meest geweldig vindt!

Es
 
Ik sluit me aan bij de 2 bovenstaande reacties. Heel veel mensen hebben een voorkeur denk ik, alleen durven ze het niet te zeggen. Tuurlijk zegt iedereen altijd "als het maar gezond is" maar ook dat is flauwekul, want stel nou dat het niet gezond is? Houd je dan ineens minder van je kindje?

Ikzelf kom uit een meisjesgezin,  ook altijd vroeger op kleine meisjes opgepast, dus wat dat betreft zou een meisje voor mij vertrouwder zijn, maar met een ventje ben ik ook hartstikke blij! En voor je het weet ben je gewend! Ik vind de vergelijking met een rode of gele Ferrari eigenlijk wel een hele goede!  Een  Ferrari is sowieso al geweldig, wat maakt de kleur dan nog uit op het moment dat je de sleutels in handen hebt!!!

Groetjes Saskia  
 
Hoi,

tja, dit is een erg moeilijke discussie. Persoonlijk vind ik dat je ieders mening moet respecteren ookal kun je jezelf er niet in vinden. Zelf snap ik heel goed dat je (stiekem) best een voorkeur kunt hebben, dat doet in mijn ogen niets af aan het feit dat je ook heel gelukkig bent met je kind als het van het andere geslacht is. Kijk, als je nou perse een meisje wilt en je bent echt ongelukkig als het een jongen is, dan vind ik het ook een ander verhaal (vooral omdat ik het dan zielig vind voor het kind en voor al die vrouwen die dolgraag een kindje willen maar waarbij het niet lukt). Zelf verwacht ik over een paar weken een kleine meid en ja... dit had ook heel stiekem een beetje mijn voorkeur. Een beetje zeg ik omdat ik zeker weet dat als ik een jongetje zou krijgen, ik de hele voorkeur voor een meisje zo opzij zou zetten als ik zo'n lekker jochie in mijn armen zou krijgen. Het blijft lastig maar zodra iedereen respect heeft voor elkaar en elkaars mening, moet iedereen het lekker zelf weten vind ik.

Groetjes F.
 

Hoi Hoi

Ik vind dit ook een hele moeilijke discussie.
Zelf heb ik geen voorkeur voor het geslacht, het lijkt me allebei ontzettend leuk, wel heb ik zoiets dat je voor meiden veel leukere kleren kan kopen.
Tijdens mijn hormonale buien kon ik wel kwaad op mijn vriend worden die wel duidelijk zijn voorkeur voor een meisje uitsprak, ik kon dat niet begrijpen.
maar als ik er achteraf over nadenk is het wel normaal dat je een voorkeur hebt en dat wil niet zeggen dat je er minder blij mee bent!
het blijft toch je eigen kindje en dat is altijd speciaal.
Ik heb vaak genoeg gezegd tegen mijn vriend, en als het nou een jongen is, ben je er dan niet blij mee? en dan verklaarde hij me ook voor gek, dus ik weet nu ook wel dat ook als word het een jongen hij er gek mee zou zijn, omdat het dan zijn zoon is!
maak het niet te moeilijk voor jezelf, een kindje krijgen is zowiezo al een wonder, laat elkaar in zijn of haar waarde!
IK denk nu zelf ook wel dat als ik nu beval van een zoon ik misschien de volgende keer wel een voorkeur heb voor een dochter maar je moet blij zijn met wat je krijgt!

liefs sarah 34w zwanger van 1e kindje
 
Nog voordat ik Saskia's reactie had gelezen dacht ik al iedereen wil
een gezond kind, maar als het niet gezond blijkt te zijn, wil je het
dan niet?



Zelf had ik bij de eerste geen voorkeur, het werd een meisje, bij de
tweede dacht ik toch stiekem leuk als het weer een meid is, en het is
een meisje geworden. Bij de derde had ik geen voorkeur, het was een
jongetje dat helaas al in de buik was overleden.



Iedereen vond het erger omdat het een jongetje was, en ze me zo graag
een jongetje hadden gegund. Nou mij maakte het geen zier uit, mijn kind
was dood, jongen of meisje allebei had ik graag levend en wel in mijn
armen gehad.



Mijn voorkeur gaat uit naar een gezond kind, dat is algemeen
geaccepteerd om te zeggen, en toch zal ik ook van mijn kindje houden
als het niet helemaal gezond is.



Een voorkeur hebben, wil niet zeggen dat je met iets anders niet blij kan zijn.



Miep

 
Terug
Bovenaan