voorkeur uitspreken over geslacht

hallo,

Ik vind ook wel dat er heftig op geoordeeld wordt. Ik denk dat als  je aan willekeurige   'zwangere stellen' zou vragen of ze een voorkeur hebben de meesten wel zouden antwoorden met ja!
Dat vind ik ook niet meer dan normaal! Ik had ook duidelijk een voorkeur,  wij weten sinds week 21 wat het wordt en ik was heel erg opgelucht toen het geslacht bekent werd, waarom? Omdat het van het andere geslacht was, dan dat ik mijn voorkeur voor uitsprak. Gek toch, ik dacht altijd als m'n eerste maar een.... is dan vind ik daarna alles best. Maar toen ik hoorde dat het het andere geslacht was kon ik niks anders dan dolgelukkig zijn en liep dagen te stralen van oor tot oor. Mijn voorkeur was blijkbaar niet zo duidelijk als ik dacht. Het was ook gebaseerd op m'n werk, ik werkte op een kinderdagverblijf en kon met kinderen van het ene geslacht altijd beter over weg dan kinderen van het andere geslacht.
Ik denk dan ook dat de meesten wel een voorkeur hebben, en dat is ook je goed recht, dat je dat uitspreekt vind ik normaal, maar als het puntje bij het paaltje komt ben je blij met wat je krijgt of het nou een jongen of een meisje is,  of het een handicap heeft of niet, of het lelijk of knap is. Want wees nou eerlijk waar 'fantaseer' je tijdens je zwangerschap allemaal wel niet over. Ik zeg altijd tegen m'n man als het jouw krulletjes krijgt of ik hoop niet dat het jouw neus heeft en dat mag dan wel uitgesproken worden? Want dat doet immers iedereen wel.  Uiteindelijk maakt  het niet uit 'wat eruit komt'  het is jouw kind en daar hou je van!

groetjes kirsten
32w4d

groetjes kirsten
32w4d
 
Ze zeggen dat meisjes lastiger zijn, dus dan zou mijn voorkeur uitgaan naar een jongen. Daar komt bij dat ik het wel leuk zou vinden voor mijn schoonouders als het een jongen zou worden, omdat ze al 3 kleindochters hebben, maar geen kleinzoon.
Maar we hebben het niet voor het zeggen en we willen alleen maar een gezond kind, of het nou een jongen of een meisje wordt.

Ik weet trouwens nog niet wat het wordt en wil het ook niet weten, maar mijn vriend en zijn zussen en ouders (en nog een aantal mensen) weten al wel wat het gaat worden.

 
Waarm zou je geen voorkeur mogen hebben? Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb al een prachtige zoon van bijna 11 jaar, en zou zo graag een meisje willen, maar ik ben natuurlijk met een jongentje net zo blij en ja, als het maar gezond is!

Barbara, waar heb jij dat leuke balkje vandaan gehaald met de zwangerschap weken?

Liefs,
Nephele
 
Hoi mama van Pip en de andere zwangeren,

Wat een discussie is dit geworden, leuk om al die meningen te lezen. Daar is dit forum ook voor. Mijn mening; ook ik vind het niet leuk als mensen hun voorkeur uitspreken. Nu ligt dit wel aan de manier waarop. Als men zegt dat een jongen of meisje ze zo leuk lijkt, maar dat het uiteindelijk niks uit maakt, niks aan de hand denk ik. Daar kan ik mij dan niet aan storen. Moet je zelf weten. Ik kan me niet voorstellen dat je voor het een of het ander een voorkeur kan hebben, ik vind het een beetje 'verwend' gedrag. Alsof je iets te kiezen hebt, je mag je handen dichtknijpen met een gezond kindje. Dat is niet zo vanzelfsprekend als veel ouders denken, dat kunnen we elke dag op dit forum lezen. Maar dit is dus mijn persoonlijke mening, ik respecteer iedereen die daar anders over denkt en zal daar niet zo gauw over oordelen. Ook al denk ik bij mezelf, je moet blij zijn als je een gezond kindje kan krijgen, dit zal ik niet uitspreken. Ja, hier dan, maar dat is anders dan 'live'.

groetjes, Jootje
 
Hallo,

Ik vind dat iedereen recht heet op een eigen mening. Iedereen heeft zo zijn eigen dingen en voorkeuren   en ik vind dat je best hier over mag uitspreken. Waarom dingen voor je houden...als jij het zo voelt...  Ik zit in een 'luxe' positie dat ik en al een jongen en al een meisje heb. Wij hadden allebei een lichte voorkeur voor een meisje in het begin van deze zwangerschap..wij weten inmiddels wat voor geslacht dit kindje heeft..we zijn er blij mee! Ik vind beide erg leuk. Meisjes zijn feller en jongetjes zijn liever...zo is het gezegde...( vind ze allebei fel..)Ik vind mezelf gezegend dat ik kinderen mag krijgen..en alles is welkom...maar kan me voorstellen dat je een bepaalde voorkeur hebt! En ook al het een niet zo gezond kindjes zou zijn zou het welkom zijn.   Soms voel ik me wel eens rot dat wij heel snel zwanger kunnen worden terwijl en zoveel vrouwen zijn bij  wie het niet lukt...
Dan zijn wij toch gezegend...

groet Jess
 
Hoi,

Mij maakt het niet uit wat het word,mijn kindje word geboren met een ernstige afwijking en zal al helemaal blij zijn als het goed afloopt en over een tijdje mee naar huis mag.

mijn motto is ook ""als het maar gezond is""


groetjes monique 37 weken
 
Hallo allemaal

Wij zijn zwanger van de eerste, en wij hadden samen de voorkeur voor een meid. Waarom? geen idee, we hebben beide geen ervaring met jonge kinderen en of baby's dus, waarom?
Wel is het zo dat mijn oma nog in leven is en het leuk zou zijn als we de vier geslachten hadden. Maar aan de andere kant, voor mijn vader vind ik het weer leuk als er een kleinzoon komt. Ik heb namenlijk een zus, en tussen ons tween in is mijn moeder bevallen van een jongen, die heeft echter maar 8 dagen geleefd. Dus dan is het voor opa leuk als ie een kleinzoon krijgt. Maar zijn hun,of wij minder gelukkig als het het andere geslacht wordt nee, helemaal niet.
Trouwens we weten inmiddels wat het wordt. Ik lag daar op die tafel voor de screenings echo, en we wilden graag weten wat het zou worden. Nou eerst werd alles nagekeken en zei ze alles is goed, nu gaan we alleen nog even tussen de benen kijken of we kunnen zien wat het is. Nou op dat moment maakte het niet meer uit, het was gezond, en dat kindje in mijn buik, ik zou het niet meer willen ruilen. En ja hoor toen zagen we het, duidelijk een kerel. En we gingen als heel trotse aanstaande ouders naar buiten. Dus mijn conclusie, ja je mag zeker voorkeur hebben, maar wat het ook word, je zult er altijd heel blij mee zijn. En ja ook als het kindje iets mankeerd. Het is iets van twee mensen en je draagt het 9 maanden bij je, ik zou voor geen goud willen willen ruilen.

Groetjes Doortje 21,3 weken
 
Leuke discussie ben ik gestart zeg! Hoor eigenlijk niet op het zwanger forum thuis.
Maar ok. Ben het niet eens met degene die zeggen dat ik zwaar oordeel over dat je je voorkeur niet behoort uit te spreken.
Kijk een voorkeur hebben en het daar samen met je partner over hebben...heel begrijpelijk! (ikzelf was heel flexiebel. Ik fantaseerde over een meisje met een lief jurkje een blonde krulletjes maar ook over een jongetje met stoere kleertjes en regenlaarsjes aan, zo'n 'kruimeltje' figuur, maar ik ben me de hele zwangerschap ook heel erg bewust geweest, wat als het niet gezond is?!!! En ook voor die gedachte fantaseerde ik allerlei taferelen, over hoe beschermend je gaat worden hoe bezorgd, wat dat met je relatie doet enz enz)
Er zat maar een voorkeur bij, het liefst toch maar gezond!
En een meisje of jongen, een voorkeur voor een van de twee hebben, dat was er voor mij niet bij, laat staan dat ik er iets over uitsprak.En als je heel sterk een voorkeur hebt, en je kunt het ook omschrijven, dan kan je het misschien een hele naaste persoon ook vertellen.  Maar loop er niet mee te koop.  Een beetje  verwend kom je dan in mijn ogen wel over..."IK WIL HET LIEFST EEN MEISJE maar als  het een jongen is en gezond dan is het  ook  goed"  (Dat is mijn hele persoonlijke mening!)
Wel heb ik van begin af aan geroepen 'het wordt een knul!" Dat voelde ik zo sterk, en het werd een mooie (in het begin niet helemaal gezonde) BABY.

groetjes mama van Pip (12,5 mnd)
 
Terug
Bovenaan