Vorige week een mk gehad en nu toch een paar vraagjes...

Oe An1974, spannend joh.
Wanneer ga je weer testen?
Zou bijzonder zijn als je gelijk na je miskraam weer zwanger geworden bent.
Hou je ons op de hoogte?

En Mati? Is de ongi nog doorgezet?
Zoja wel fijn dat je cyclus gewoon zo perfect doorloopt van 27 dagen.
En dan kun je nu idd beter uitrekenen wanneer je je ovulatie ongeveer hebt.
suc6 weer de aankomende maand.

Bij mij is me ongesteldheid nog steeds niet doorgezet.
Wordt er een beetje moe van als ik eerlijk ben.
iedere dag wachten op me nod.
Morgen is me miskraam 5 weken geleden en ik zou het echt heel fijn vinden als het nu zou doorzetten.
Puur om   te weten of me lichaam weer hersteld is na de miskraam en om me cyclus weer opgang te brengen.
Tja want nog geen menstruatie betekend ook nog geen nieuwe eisprong terwijl ik dat toch ook wel weer heel erg graag zou willen.
Rustig afwachten nog maar. Wie weet zet het van het weekend wel door.

Lientje hoe gaat het met jou?
Jij bent weer bijna van je ongi af zeker?
Dan nog een weekje en kun jij er ook weer voor gaan he ;-)

Nou meiden fijn weekend allemaal.

Liefs, Nahalie

Hoi meiden;

An, ik zit een beetje in het zelfde schuitje als jij. Bij mij is het vandaag net 4 weken geleden dat ik m'n miskraam heb gehad. Ik dacht dat ik woe mijn menstruatie ging krijgen (zie boven) maar dat heeft zich blijkbaar toch niet doorgezet.Niks bloed meer (1 druppeltje gehad)  vreemd, want ik heb anders nooit klachten. t Was wel fijn geweest natuurlijk want dan kon ik verder. Natuurlijk blijft er nu nog de kans dat ik misschien, eventueel, een klein kansje heb om toch nog zwanger te worden.

Ik ben ook nog heel moe. Ik had samen met de zwangerschap ontdekt dat ik ijzertekort heb en ben dan beginnen tabletjes nemen. helaas ben ik nu nog altijd even moe. T Zal wel aan 't drukke gezinsleven en de verdrietige weken liggen.

Alé, ik hoor nog wel van jullie!

Groetjes,

Mati

Nog even wat raad nodig. Ik heb zonet (nog maar eens) een zwangerschapstest gedaan om te zien of het hcg uit mijn bloed is. helaas nog steeds een heel licht streepje te zien (was vorige week ook al zo). Moet ik me nu zorgen beginnen maken? Men zegt toch dat het hcg snel uit je lichaam gaat als je een spontane mk heby? Bij mij is het nu net 4 weken geleden en ik begin het wel beu te geraken. Heeft het zin om hiermee naar de huisharts te gaan of moet ik gewoon nog wat afwachten. Ik wil natuurlijk ook niet dat er nog iets is blijven steken en dat ik daardoor in de problemen kom. Mijn gezond verstand zegt afwachten maar is dit wel verstandig...?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,

Mati

Hoi Mati,

Ik snap je onzekerheid wel. Ik heb kerstavond 2008 een miskraam gehad. We wisten al eerder dat het niet goed was en ik heb thuis de natuur afgewacht. Echter bleek bij mijn controle (loop al 1,5 jaar bij gyn ivm zwanger raken) dat de miskraam niet volledig was. Heb toen dus alsnog een curettage gehad.

Ik kan je alleen maar adviseren om toch even een controle te doen. Als de mk namelijk onvolledig is blijft het hcg langer in je lichaam. Dan zal er toch een curettage moeten plaatsvinden. Ik heb na de mk en curettage eigenlijk nooit getest op hcg dus weet niet precies hoe lang het in je lijf kan blijven zitten. Sterkte er mee!!!

@kammie wat heftig zeg. Wel goed dat je hulp krijgt. Heb ik het vandaag met gyn ook over gehad. Ik heb inmiddels alweer een hormoonkuur achter de rug maar echt enorme bijwerkingen. Het hele gedoe in de mmm is psychisch toch wel erg zwaar!

x Robin

Hoi meiden,

Mag ik met jullie meekletsen?

Ik zal even mijn verhaal doen.

Ik zit op dit moment midden in een miskraam.
Op 22 december een postieve test in handen.... jeetje ik heb me wel eens zorgen gemaakt of wij wel kinderen konden krijgen (ik was nooit zo strikt aan de pil) en ik ben gestopt met de pil 20 november en in de eerste ronde dus al zwanger... Wow wat voelden wij ons gelukkige mensen. Op 6 januari naar de verloskundige (intake). Op  4 februari naar de verloskundige voor een 1e echo... spannend. Ik had namelijk een slecht voorgevoel. Ik had die week ervoor eigenlijk veel minder klachten (geen zere borsten meer), dus ik voelde dat er iets niet lekker zat. Op de echo bleek inderdaad dat het vruchtje met 9 weken gestopt was met groeinen, terwijl wij die week 11 weken zouden moeten zijn......... Verdrietig gingen wij naar huis. Nadenken wat wij wouden doen.... De natuur zijn gang laten gaan, met pillen opwekken of curettage. We hebben de natuur één week de tijd gegeven, toen was ik er klaar mee. Ik heb gekozen voor pillen. Die heb ik afgelopen donderdag ingebracht...... veel krampen, veel bloed en bloedstolsel (sorry)... De volgende dag weer voor een echo, omdat mijn bloeding helemaal gestopt was. Weer 4 pillen in moeten brengen..... Nu doet het helemaal niets.... Gewoon alleen een beetje oud bloed.....gggggggggrrrrrrrr. Ik ben er helemaal klaar meer. Ik wil dit kunnen afsluiten. DIt weekend nog afwachten en dan maandag bellen voor een afspraak voor curettage. Hopelijk kunnen wij gelijk maandag of dinsdag terecht.... Dan kunnen mijn man en ik het afsluiten.... Ik ben nog wel verdrietig, maar dat maakt plaats voor woede. Dat ik alle drie de mogelijkheden moet doorlopen om van mijn gestorven vrucht van 9 weken af te komen. Dan mijn lichaam het niet toelaat om het af te staan...

Daarna willen we er eigenlijk ook wel weer voor gaan. We zien het wel hoe het loopt. Mijn lichaam is er wel aan toe of niet. Dat merken we vanzelf wel.

Hopelijk mag ik meeschrijven met jullie en zijn we straks weer snel zwanger met ons allen.

Groetjes, SanPap

@ Kammie: Kammie met jou heb ik bij het forum mamaclubs augustus 2009 gezeten. Jij heb helaas de groep iets eerder verlaten dan mij. Veel sterke meid, het leek zo mooi, zo toch puur natuur zwanger worden zonder hulp. Ik duim voor jou dat jij   dat geluk snel nog een keer mag meemaken en het allemaal goed gaat!

Liefs SanPap

@Sanpap; Verdorie! Wat verdrietig dat jij ook de mamaclub hebt moeten verlaten! En daar bovenop ook nog eens zo tobben nu! Ikzelf had gekozen voor curretage maar voordat het zover was (ik moest 2 dagen wachten voordat ik terecht kon) is de miskraam toch uit zichzelf gekomen. Hoop voor je dat de miskraam alsnog doorzet, of zo niet je snel terecht kunt bij het ziekenhuis voor curretage. Dan kunnen jullie dat gedeelte in ieder geval afsluiten!

X

Lieve SanPap,

Met tranen in mijn ogen heb ik net je verhaal gelezen.
verdorrie zeg, wat een ellende he, een miskraam.
Hoe gaat het vandaag met jou/jullie?
Is er al wat meer naar buiten gekomen? En kan je het allemaal een beetje aan?
Ik hoop voor jullie dat deze ellende snel achter de rug is zodat je weer tot rust kunt komen.
Heel veel sterkte, de komende tijd.
Laat je weten hoe het met je gaat?

Liefs Nathalie

Terug
Bovenaan