Vorige week een mk gehad en nu toch een paar vraagjes...

Hoi Mati,

je was tegelijk met mij een bericht aan het typen vandaar dat ik in me vorige bericht niet op je heb gereageerd, maar wilde dat toch nog ff doen.

jeetje meid wat spannend zeg dat je nog geen nod hebt en dat je zelf zegd wat gevoelige borsten te hebben.
Het is echt wel mogelijk hoor om gelijk na een miskraam weer zwanger te raken. Als jouw lichaam dat aankan en jullie vrijen rond de eisprong dan kan het zomaar weer gebeuren.
Hoe het precies zit met het hcg en hoelang dat in je urine zit dat weet ik ook niet.
Bah wel vervelend he dat je daar nu zo over moet twijfelen, of het streepje nu nog vd vorige zwangerschap is of toch van een nieuwe.
Nou joh ik hoop echt dat je heel snel meer weet, want zo in spanning zitten is echt niet leuk. Misschien een idee om als je na het wknd nog niet ongesteld bent om dan toch weer te testen. Mocht je wel weer zwanger zijn dan wordt het streepje vanzelf weer dikker en weet je het zeker.
Heel veel suc6 en sterkte met afwachten.

Liefs, Nathalie

Vlinder; de gyn zei idd dat het wel 6 weken kon duren maar als het dan nog uitbleef ik met het ziekenhuis moest bellen zodat de onderzoeken en eventuele behandeling weer kan starten. Stiekem hoop ik natuurlijk dat ik weer zwanger ben... Verstandig om even een pauze in te lassen. Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Mati; wel een paar druppeltjes bloed wijst er toch op dat er "iets" gaande is. Ik wil je natuurlijk niet ongeplaatste hoop inpraten maar zou het niet innestelingsbloed kunnen zijn? Zwanger worden direct na je miskraam kan namelijk wel. Ik schrijf ook mee op een ander forum (van Flair) en in die groep zijn een aantal voorbeelden van vrouwen die direct na hun miskraam weer zwanger zijn geworden en inmiddels al een eind op weg zijn met die zwangerschap en soms zelfs al een kindje hebben. Je bent immers na een miskraam erg vruchtbaar. De reden dat artsen adviseren om niet gelijk zwanger te worden is omdat je - zoals je nu zelf meemaakt - niet goed kan testen of de positief van je "oude zwangerschap" is of van je "nieuwe". Ik hoop dat laatste voor je!!

X

Nathalie: het gesprek is goed gelopen. Dit was een kennismakings-/intakegesprek. Tijdens het gesprek kwam eigenlijk al goed boven water waar precies de "pijnpunten" liggen. A.s. dinsdag heb ik een vervolgafspraak.

Verder had ik gisteren een bijzondere ervaring. Of eigenlijk twee... 's Morgens voordat ik naar het ziekenhuis ging heb ik nog gewerkt. Ik had toen een klant van ons aan de telefoon, die plotseling uit het niets vroeg: "Ben je zwanger?". Ondanks dat de relatie met die vrouw niet meer was dan dat zij een klant is van mijn werkgever, zei ik vervolgens zonder na te denken dat ik een miskraam had gehad (achteraf dacht ik; Waarom zei ik dat??), toen zei ze "O, dan voel ik dat...". Ze bood daarna wel 100x haar excuses aan dat ze het zo direct had gevraagd en ging ook huilen (ik ook). Maar ik vond het wel heel erg typisch. Zonder dat ik eigenlijk erg "geloof" in paragnostische zaken e.d.. 's Avonds vertel ik dit verhaal tegen een vriendin van me. Kijkt ze me ineens "raar" aan en zegt ze dat mijn vorige zwangerschap een meisje was en dat ze toen ik het haar kwam vertellen al wist dat het mis ging. Nu voelde ze dat ik of al zwanger ben of heel snel zwanger zal worden en het dan wel goed zal gaan. Dit vertelde ze eigenlijk anders nooit, omdat ze dacht dat anderen dit "raar" zouden vinden maar omdat ik die dag een vergelijkbaar iets had meegemaakt wilde ze het me toch vertellen. Later realiseerde ik me dat zei wel vaker dingen zei of "voorspelde" die ze eigenlijk niet kon weten (zoals de kleur van mijn trouwjurk; olijfgroen. Is ook niet echt een "standaardkleur" die je zo uit je mouw schudt...). Ik wilde eigenlijk gisteren toen ik thuiskwam gelijk een test doen!

Realiseer me dat jullie dit misschien wel een heel erg raar/vaag verhaal vinden. Maar wilde het toch even "kwijt"..! En jullie zijn de dupe...  Eerlijk gezegd voel ik me voor het eerst sinds de miskraam echt goed. Maar blijf ook wel met beide benen op de grond hoor; heb immers nog steeds geen positieve test in mijn handen. Maar geen bloed, geeft moed toch??

X

Hi meiden,

daar ben ik dan ook weer. Ik voel me goed eigenlijk. Wel verdrietig, maar niet minder gelukkig!!
Vandaag weer heerlijk gevolleybald! Ow zo'n fijn gevoel om al je frustraties even in zo'n bal te gooien, heerlijk gevoel. Gelukkig mocht ik toch nog aardig wat spelen (had ik niet verwacht, omdat in 3 weken niet was geweest i.v.m. mijn miskraam). Gelukkig is iedereen super lief voor me!

De gynaecoloog heeft donderdag gezegd, dat wij beter een ronde kunnen wachten met opnieuw probere, omdat de kans op een miskraam groter is?? Nu heeft mijn verloskundige en huisarts gezegd, dat we er wel gewoon weer voor mogen gaan??? Wat zijn jullie evaringen?
Ik ga er toch niet vanuit, dat ik gelijk weer zwanger ben, maar je weet maar nooit.

Gelukkig is het vloeien van de miskraam nu bijna afgelopen, nog een beetje restbloed (bruin... sorry). Dus ik hoop over 4 weken weer mijn NOD te krijgen.... of niet. We zijn er nog niet overuit of we onthouding doen, of condooms gaan kopen. Zelf vind ik het niet echt nodig, maar je we zien wel. Ik ben nu nog niet in mijn vruchtbare dagen, en sexen zit er toch nog niet in i.v.m. mijn vloeien!

@ Kammie: Jeetje wat een verhaal van jou! Het zou echt geweldig zijn als je weer zwanger zou zijn.... echt heel vreemd, dat en die vrouw van je werk en je vriendin het voelden!! Laten we met ons allen duimen voor jou en je partner, dat het gewoon raak is! Ga je nog testen?? Of wacht je nog even een tijdje af? SPannend....

Verder heb ik mijn ups en downs, maar vandaag voel ik me eigenlijk wel goed. We gaan vanavond even de kroeg in Caranval vieren, wel gezellig! Even stappen en voor het eerst in bijna 3 maanden weer een paar wijntjes drinken. (Heb vorige week ook een wijntje gehad.... haha voelde hem meteen). Dus niet te veel drinken vanavond!!

Nou meiden tot snel.

Liefs SanPap

Hoi,

Kammie, heb je dan geen test gedaan of was hij negatief? Want het wil ook eens wat later vallen na een miskraam dat je je eisprong hebt, bv pas na 4 weken zodat de nod op 6 weken liggen, wat normaal is na een mk. Maar dan zit je in dezelfde positie als ik en dat wil zeggen, nog langer wachten en twijfelen. Wel vreemd dat die persoon dit zo vroeg ana de telefoon. ik ken ook iemand die beweert dat ze 'hoogsensitief' is maar ze komt er altijd achteraf mee zodat ik altijd denk 'zo kan ik het ook'. Maar wel leuk om te geloven dat het nu wel goed zal gaan en heel snel kan gaan. Dat geeft energie!

Ik heb gisteren eindelijk een negatieve urinetest gehad, wat toch weer een mijlpaal is. Er wasna een aantal uren wel nog met heel veel moeite een heel klein stipje te zien maar dat is denk ik verwaarloosbaar. Dat wil wel zeggen dat ik ofwel neit zwanger ben of nog niet lang genoeg. Aaaaah, dat wachten geeft toch wat stress.

Vlinder, bedankt dat je toch nog gereageerd hebt op mijn berichtje, het doet deugd om respons te krijgen en dingen te kunnen zeggen die anders moeilijk liggen.

We zijn nog altijd druk aan het klussen, gisteren een gezellig avondje op een dekentje voor het haardvuur. We zorgen dus wel dat het leuk blijft! We zijn nu al 5 weken om de dag (uitz om de 3 dagen) aan het klussen, dus je kan je wel inbeelden dat ik moe ben ;-)

Groetjes en veel succes!

Mati; niet gek zeg, dat je moe bent met zo'n druk "klusschema"!  Hoelang is de miskraam bij jou nu geleden?

Sanpap; hoe was het carnavallen? Sloegen de wijntjes er lekker in?

Ik heb niet getest, en ga voorlopig ook niet testen. Vind de impact van een negatieve test veel te heftig, omdat ik me nu toch al niet zo jofel voel. Voelde me van het weekend wel goed, voelde me ook zwanger. Niet dat ik de bijverschijnselen had maar had wel dat blije gevoel van toen (wat jullie dus ook kennen). Maar vandaag voel ik me weer lusteloos en denk ik dat ik het me allemaal ingebeeld/aangepraat heb...

Hoi,

Kammie, ik heb mijn mk gehad op 15 januari, dus dik 5 weken geleden. We zijn vrijwel meteen begonnen met klussen omdat ik er alweer klaar voor was en omdat je soms hoort dat mensen 3 weken na hun miskraam alweer zwanger zijn. Die kans willen we niet missen!

Ik ken het gevoel van niet te willen testen. Ik stond deze morgen alleen op (de kindjes sliepen nog) en ik had nog een test liggen maar ik had vrijdag pas negatief getest (joepie toen) en het was echt nog te vroeg, dus ik hou me nog in tot vrijdag. Als ik dan tenminste mijn menstruatie nog niet heb gehad, want dat kan perfect op 6 weken.

Ik ben nu heel moe (had dat ervoor ook al hoor), gevoelige borsten (beetje vreemd gevoel, niet als je er aan komt maar 'vanbinnen' precies of ik het altijd koud heb), stijve tepels en soms zware maag. Maar dat zijn waarschijnlijk dingen die buiten een zwangerschap ook voorkomen bij mij maar waar ik geen aandacht aan schenk. En nu ben ik dubbel gefocust. Ik heb nochtans een druk gezin en een drukke job maar toch kan ik moeilijk mijn gedachten van een nieuw babytje afhouden. Ik wil het zo graag!

Ik heb nu 12 dagen geleden een drupje rood bloed verloren met ongipijnen, dus als dat de innesteling is geweets, is het nu zowat tijd om te testen. Wel spannend maar heel onwaarschijnlijk!

Ik heb het toch maar weer eens gezegd, dat doet ook deugd! Tegen mijn naasten durf k er toch niet teveel over te beginnen, uit schrik dat ze vinden dat ik te veel mee bezig ben (wat ook wel zo is!).

Groetjes,

Mati

Terug
Bovenaan