Vorige week een mk gehad en nu toch een paar vraagjes...

Hey hey,

Ik kom uit België en bij ons zeggen we maandstonden. Kenn jullie dat dan helemaal niet? Jullie zeggen NOD zeker?

Wij gaan er weer volop voor wat wil zeggen dat de komende weken spannend en erg verwarrend kunnen zijn. Soms denk ik dat ik zwanger ben, soms dat ik het zeker niet ben. Ik heb waarschijnlijk nog wat last van hormonen aangezien ik na 5d, 1,5 week en 2,5 week nog  een positieve zwangerschapstest had. Daar wil ik nu eerst vanaf. Morgen is het 3 weken geleden, dus maandag nog eens testen.

Ik hoop dat ik gauw mijn maandstonden krijg of anders een negatieve test, zodat we opnieuw kunnen beginnen. Voor hetzelfde geld zit er nog wat in mijn baarmoeder en kan ik helemaal niet zwanger worden. Maar verder is alles proper vanonder dus dat zit wel goed denk ik.

Wij hebben echt het gevoel dat wij al veel tijd verloren hebben met die miskraam en omdat ik niet lang zwanger ben geweest (6w) kunnen wij ons hier wel snel over   zetten denk ik. Alleen vervelend dat ik nu opeens 3 mensen ken die moeten bevallen in de week dat ik uitgerekend was.

Toi toi, succes aan iedereen!

Mati

Hee Mati,

Oooowww oke, nu snap ik je, haha! We noemen het menstruatie of  ongesteld.  Nod staat voor Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je normaal ongesteld zou zijn, maar hoopt het niet te zijn.

Dat lijkt me toch wel moeilijk om 3 mensen te kennen die die periode gaan bevallen, wrs op kraamvisite en dan de kleine vasthouden, dat is vast een moeilijk moment. Misschien ervar je het anders als jezelf opdat moment een mooie zwangere buik hebt, dat verzacht de pijn, lijkt me. Zo vul ik het voor mezelf te minste in.

Liefs Lientje

Hoi Lientje,

Fijn dat het gesprek op je werk goed ging.
Heb weinig tijd maar dacht, ik wil toch ff snel ff reageren.
Ben jij vandaag al ongesteld geworden of nog niet?
ik nog niet en ik wordt niet goed van alle gedachten die er door me heen gaan.
Het ene moment bijna zeker weten dat ik weer zwanger ben en het andere moment zijn die gespannen borsten weer weg en dan denk ik weer ik krijg me nod toch wel.
Pff wat spannend.
Ik heb wel op sommige momenten dat ik ontzettende menstruatiepijn voel, maar dat kan 2 dingen betekenen. Ow en je lichaam kan je ook zo voor de gek houden.
Wanneer ik wil gaan testen weet ik niet.
Morgen ben ik jarig en het zou inprinciepe een heel mooi verjaardagscadeau zijn als ik zou testen en het zou blijken dat ik zwanger ben!! Een mooier cadeau kan ik me niet voorstellen. Maar ik durf het ook nog niet zo goed, dus ik denk dat ik het niet doe.
Wie weet wordt ik dit weekend wel gewoon ongesteld.
Afwachten weer maar.
Ben zo benieuwd of jij al ongesteld bent.
Als ik trouwens ga testen wil ik dat ook weer samen met me ventje doen.
Bijzondere momenten zijn dat he.

Nou ga stoppen.
Fijn weekend, en laat wat weten he!!

Liefs, Nathalie

Hee hoi,

Mmm, ik heb al 2 nachten waardeloos geslapen, vanmorgen kon ik me niet meer inhouden en heb ik getest met clearblue, helaas niet zwanger...

Jammer, maar geen ramp, dus laat die ongi maar komen!

Hoe is ie met iedereen?

Nathalie, hoe gaat ie? Alvast van harte gefeliciteerd!
Grappig bij m'n 1e zwangerschap kon ik ook testen op m'n verjaardag, maar ik heb dat ook niet gedaan, een paar dagen later. Maar het was het mooiste cadeautje!!!

Liefs Lientje

Hoi allemaal,

ik lees dat sommigen onder jullie meteen na de miskraam weer denken zwanger te zijn. dat geeft wel hoop dat het weleens snel zou kunnen gaan. Natuurlijk kan het ook nog een tijdje gaan duren en dan is het extra lang wachten he?

ik heb verdorie gisteren weer een positieve test gehad (3 weken na de miskraam, eigenlijk had ik beter nog een paar dagen gewacht, het was te snel na de vorige maar ik dacht er vanaf te zijn). dat wil zeggen dat ik toch nog een aantal weken ga moetn wachten voor ik mijn eerste NOD ga hebben. En dat erwijl ik nu gewoon het liefst meteen zwanger zou willen zijn!

Ik hoop dat jullie snel een kindje mogen voelen groeien in jullie buik!

Groetjes,

Mati

Hallo,
Jullie verhalen die ik lees zijn voor mij ook zo herkenbaar. Heb 15-1 een mk gehad, dus nu ongeveer 3,5week geleden. Ik heb ook veel lichamelijk verschijnselen die bij een evt zwangerschap kunnen horen. ben moe, moe en nogeens moe, zware borsten met soms gemene steken erin. We zijn al wel druk aan de klus hoor dus het zou kunnen. Maar het wachten maakt me nu echt gek. Gisteren wel getest maar die was negatief, ik had eigenlijk niet echt op een positieve test gerekend hoor(is ws nog te vroeg als ik wel zwanger mocht zijn) maar ik deed het omdat ik medicijnen heb waar ik gelijk mee moet stoppen op het moment dat ik zwanger ben.
We wachten maar af en als er as vrijdag nog geen ongi is dan maar weer opnieuw testen.

Succes met wachten en hopen op veel positieve testen binnen korte tijd
an1974

Hoi Meiden,

Ben er weer ff heel snel hoor want moet zo weg, maar dacht ik laat toch ff wat horen.
Jammer lientje dat je negatief getest hebt. Had wel bijzonder geweest he als het positief was geweest. Nou vol goeie moed op naar de volgende maand he!!

An1974, Spannend he om dan weer te testen om te kijken of je zwanger bent.
je hebt gelijk dat je vrijdag weer test. Ik ben benieuwd wat dan het resultaat is. Laat je het weten.

En Mati, verdorrie zeg dat je nu nog steeds positief test. Hoelang kun je eigenlijk positief blijven testen na je miskraam?
Ik hoop voor jullie dat het hcg snel uit je lichaam is zodat jullie weer voor  een nieuwe zwangerschap kunnen gaan.
Suc6 ermee.

En dan nu nog ff over mezelf.
Pff ik weet het echt niet meer hoor.
Gisteren samen met me vriend een zwangerschapstest gekocht en die ook gedaan.
Uitslag........
Ja een heel, heel, heel vaag streepje in de verte. Zo vaag dat je jezelf afvraagd of het nu wel een streepje is of niet.
Ik dacht eerst zeker te zien dat het dus wel een streepje was, maar toen zei me vriend dus weer van, weet je het wel zeker, en ja dan ga je twijfelen he.
Ik ben nog niet ongesteld geworden maar voel wel af en toe wat menstruatiepijnen.
Af en toe pak ik het teststaafje erbij en kijk ernaar. Wel of niet zwanger....
Hmm we zullen zien of het vaagje streepje er echt is, ofdat ikhet mezelf maar verbeeld.
Afwachten maar.

Fijne dag nog meiden,

Liefs, Nathalie

En dan nu ff over mezelf.
Pff gister getest.

Hee hoi,

Ik ben me toch mega ongi, jammer maar geen ramp. Afgelopen weekend erg druk geweest en daardoor ook geen tijd gehad om te gaan piekeren. Ik denk er positief over, nog even een break voor m'n lijf, fijn met oog op de zomervakantie en een piep klein stemmetje zegt jammer. Ik ga er gelukkig vrij relaxed mee om, dit valt weer mee.

Mati,
Normaal zou je er blij mee zijn, maar nu is het balen en ik snap je helemaal! Als je voor je gevoel er weer voor wilt gaan, dan ook het liefst zo snel mogelijk. Voor m'n 1e zwangerschap waren we een jaar aan de klus, dus ja, soms duurt wachten best lang al weet ik dat het nog anders kan. Ik hoop dat je binnenkort een negatieve test in handen hebt of ongesteld bent/maandstonden hebt.

An,
Bij jou ook weer spannend! Ik kan wel zeggen klinkt als, maar kan ook klinken als...pfff, je wilt de test wel positief kijken he ipv van negatief zoals bij Mati. Ik voelde ook van alles, maar vond het al vaag als het raak was, we hebben nml niet vaak gevreeen, nu weet ik wel 1x kan genoeg zijn...

Nathalie,
Mmm, weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen, maar je weet wat ze zeggen. Een streepje is een streepje! Maar mijn mannetje en ik zouden ook voor safe gaan en een paar dagen later weer testen, je wilt een vette plus, hoe dan ook!

Nou meiden, m'n duimen draaien op volle toeren voor jullie!!! Hoe is ie met de rest?

Laatst nog gesproken met iemand die 2 week voor mij aan een miskraam had gehad, alleen was zij er nog veel emotioneler over. Haar situatie is ook anders, maar toch voelde ik mij trots hoe ik ermee om ga. Ik kan erover praten met mensen, als ik de behoefte heb. Ik ben niet direct over m'n toeren en kijk daarna weer vooruit. Ik voel dat ik langzamerhand weer een beetje m'n oude ik ben.

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan