vraagje aan alle (aanstaande) mama's die (nog) niet getrouwd zijn met de papa's!!!

Hoi Allemaal,

Mijn Naam is Debby en ben al 6,5 jaar samen met m'n vriend, sinds 1,5 jaar wonen we ook samen. Nu ben ik 2 maanden zwanger en sommige mensen gaan dan vragen wanneer we nou s gaan trouwen.

Nu was mijn vraag hoe jullie dat gaan doen of hebben gedaan, aangezien er tegenwoordig steeds meer mensen er niet voor kiezen te gaan trouwen.

Wat zou t beste zijn om te doen???

groetjes Debby

hej debby

het beste om te doen is waar jij / jullie je het aller best bij voelen :)
hebben jullie zo iets van hej trouwen is ook leuk! ga lekkr trouwen heb je het niet doe het dan vooral niet.
misschien is het wel leuk dat je dan als gezin 1 achternaam hebt maar verder..

gewoon doen waar je gelukkig van word!!

liefs gentell

hoi
ik ben wel getrouwd maar als je daar niet direct de behoefte voor heb gewoon niet doen hoor! er zijn een heleboel gezinnen niet getrouwd doe wat jij zelf wilt niet wat de rest van je verwacht

Hoi Gentell,

Dat is helemaal waar, maar we willen dus eigenlijk nog niet gaan trouwen pas over een paar jaartjes.

Maar is het niet zo dat je met een geregistreerd partnerschap ook kan kiezen voor dezelfde achternaam??

Wat hebben jullie gedaan??

groetjes Debby

Hoi,
Wij zijn 8 jaar samen en niet getrouwd. Ook tijdens de eerste zwangerschap kwam dit niet in ons op. Voor ons heeft trouwen op dit moment geen meerwaarde als ik het vergelijk met de situatie nu (samenwonend en in bezit van testament). Ons zoontje is nu 3 en er is een tweede kindje op komst.
Als je een huis samen koopt, dan is het verstandig om een samenlevingscontract af te sluiten en een testament te hebben (in geval van overlijden van de partner blijft het huis van jou bijvoorbeeld).
Als je niet getrouwd bent, dan moet je bij burgelijke zaken van het gemeentehuis je ongeboren kindje samen aangeven voor erkenning. Na de bevalling gewoon opgeven zoals iedereen dat doet (kan alleen je partner doen). Ook na de bevalling wordt het voogdijschap/ouderschap geregeld. Voor informatie kan je terecht bij het gemeentehuis en/of de verloskundige.

Groetjes!

hej debby

dat zou ik niet weten. wat je wel kan is als je vriend het kindje erkent dat je zijn achternaam alvast neemt voor de baby en als je dus gaat trouwen over een paar jaar
hebben jullie allemaal de zelfde achternaam.

bij mij zelf is het allemaal niet zo makkenlijk.
ik heb een zoontje uit een eerdere relatie en hij heeft de achternaam van zijn vader.
de 2e is nu op komst en we wouden toch heel erg graag een "echt"gezin zijn.
aangezien mijn zoontje zijn vader niet ziet. en mijn vriend als zijn vader ziet.
mijn vriend heeft me met kerst ten huwelijk gevraagt en toen was ik nog niet zwanger.. dus het had niet echt iets te maken met het achternaam dilemma haha
nu we dus weten dat er een kleintje aan komt hebben we er toch wat vaart achter gezet en gaan we 6maart trouwen. vooral omdat het dan toch nog een klein beetje gaat zoals het hoort ;-)

maar echt doen wat je zelf wilt hoor. laat je niet gek maken door andere mensen om je heen!

liefs gentell

Gewoon doen waar je jezelf het lekkerst bij voelt.

zoals marieke ook al schreef dienen jullie samen de vrucht te erkennen. Dus naar het gemeentehuis gaan en daar de erkenning regelen. Je kiest op dat moment ook de achternaam. Jouw achternaam of die van je vriend. Let wel, alle kinderen die jullie samen krijgen, krijgen die gekozen achternaam.

je krijgt dan ook papieren mee voor de rechtbank. Als je kindje geboren is dan geeft je partner de kleine aan en dan dienje het aangifte formulier op te sturen met de andere forumulieren (is voor ouderlijk gezag) naar de rechtbank.

wij hebben er ook over nagedacht, zijn sinds dec. vader en moeder, niet getrouwd, over wat te doen. Geregistreerd partnerschap.. of niet. Wij hebben gewoon gekozen om als vriend/vriendin verder te gaan en de bovenbeschreven procedure te volgen. Misschien dat we ooit eens een keer trouwen, als we daar de meerwaarde van inzien. nu was dat gewoon nog niet zo.

Hoi Debby,

Je kunt idd ook een geregistreerd partnerschap aangaan voor de achternaam.
Maar let er dan wel op dat je als je later nog eens wilt gaan trouwen het geregistreerd partnerschap eerst ontbonden moet worden. In veel opzichten is het gelijk aan een huwelijk.

Succes ermee!

Groetjes.

Terug
Bovenaan