vraagje aan alle (aanstaande) mama's die (nog) niet getrouwd zijn met de papa's!!!

Wij zijn na de eerste echo (10 wkn en 2 dagen) gelijk naar het gemeentehuis gegaan met zijn tweetjes. Was zo gedaan dat erkennen. Je hoeft alleen maar alle twee legitimatie bij je te hebben en je moet besloten hebben welke achternaam het kindje gaat dragen. En het koste niets, dat viel ook weer mee. Wij stonden binnen 3 minuten weer buiten...
Ik vind het een fijn gevoel dat we het zo snel gedaan hebben. En we waren nu toch alle twee vrij (ivm de echo).

Groetjes, Irene

Hoi

ik ben nu 22 weken zwanger en wij zijn ook niet getrouwd, wij zijn wel al naar het gemeentehuis geweest en mijn vriend heeft de baby erkent, hij krijgt ook zijn achternaam., wie weet trouwen we ooit,

Hoi debby,

Wat zegt trouwen tegenwoordig nog ? Met zes weken kun je weer van elkaar af zijn, maar met een kindje heb je een verbintenis voor het leven ! Lekker doen waar je zin in hebt! Zolang je alles wettelijk gezien maar goed geregeld hebt ! Voor jullie zelf en voor je kindje ! Zelf zijn mijn vriend en ik al 18 jaar samen, hebben een kindje van 3 en de tweede is op komst ! Waar ik me wel aan stoor ,is dat mensen gelijk denken dat mijn zoontje van een eerdere relatie is als ik het over mijn vriend heb ! Maar dat is nog geen reden om te trouwen ! Mischien over een paar jaartjes als we zin hebben in een feestje en we het met ons hele gezin bewust kunnen meemaken !

hoi princes,

ik wilde even antwoord geven op je vraag wanneer het de beste tijd is om je kind te laten erkenne door je vriend.

met mijn eerste zwangerschap had mijn vriend veel meer tijd om het te doen, nou is mijn eertse zwangerschap na 7 maanden beeindigd omdat ik hellp syndroom had mijn zoon en ik leven gelukkig allebei en gezond en wel maar ik wilde aangezien mijn inmiddels ex vriend nu veel minder tijd had het allemaal op tijd geregeld hebben nu zijn we inmiddels uitelkaar en heeft hij het tweede kind niet erkend ik ben nu 17 weken zwanger en heb dus samen met hem een kind wat hij alleen erkend heeft en het tweede kind heeft hij dus niet eens erkent nu.
ik kan iedereen aanraden dat als je zover bent dat er geen risico's meer zijn met betrekking tot bijvb. een miskraam dat het dan de goeie tijd is om je kind te laten erkennen en als je relatie goed in elkaar zit zorg dan ook dat je langs de katonrechter gaat om hem ouder zeggenschap te geven dat als er iets gebeurt met jouw dat de kinderen in ieder geval naar hem gaan en dat jouw familie niet de voogdij op kan eisen want als hij geen ouderzeggen schap heeft dan is dat iets wat kan gebeuren.

groetjes tineke  

Terug
Bovenaan