vraagje aan alle (aanstaande) mama's die (nog) niet getrouwd zijn met de papa's!!!

Hoi Debby,

Wij hebben besloten om nu nog niet te trouwen. Wij willen uiteindelijk wel een keer trouwen, maar dan als de kleine het bewust mee kan maken.
Wel zijn we over een geregistreerd partnerschap aan het denken.

Groetjes Marielle

Hoi Debby,
wij zijn inmiddels 10,5 jaar samen en 25w2d zwanger van 2 meiden. bij ons zijn ze niet aan het vissen wanneer we gaan trouwen. we hebben al lang geleden duidelijk gemaakt dat we dat doen als we er zelf zin in hebben. wel zijn van plan om een geregistreerd partnerschap aan te gaan. dit zodat alles goed geregeld is voor de kids mocht er iets met een van ons beide gebeuren.

Groetjes,
Sara

Hoi,

Wij hebben t ook gedaan zoals griebelbaby t beschrijft.
Op www.postbus51.nl en www.rechtspraak.nl kan je zoeken op verzoek gezamelijk gezag.
Hier vind je veel informatie.
Bedenk wel dat als jullie voor deze weg kiezen, jullie t kindje erkennen bij de gemeente voor je bevalling. Anders mag je vriend t kind niet aangeven en moet je zelfs mee met aangeven. Lijkt me niet erg prettig als je net bevallen bent.
Verder laten wij via notaris vastleggen wie er verantwoordelijk wordt als wij komen te overlijden.Maar dat raad ik iedereen aan, getrouwd of niet.
Succes met kiezen.

Liefs Reneke

35+ 2

hoi allemaal,

ik ben al zeven jaar samen met mijn vriend en daarvan wonen we al 6 jaar samen ik ben nu zwanger van ons tweede kind en trouwen komt er zeker wel aan maar we hebben net ons nieuwe huis opgeleverd gekregen waar ik alles nieuw in krijg en als ik ga trouwen wil ik dat wel goed doen, en het kost gewoon heel veel geld.
gelukkig zijn er bij ons in de omgeving geen mensen die trouwen om kinderen belangrijk vinden je trouwd omdat je van elkaar houdt en niet omdat je samen een kind of kinderen hebt.

als je echt van elkaar houdt komt dat trouwen er echt wel en je moet het zeker niet doen omdat je nu kinderen hebt en dus getrouwd moet zijn.
vroeger was dit misschien wel maar tegenwoordig doen ze daar gelukkig niet meer zo moeilijk over.

je moet doen wat goed voor je is en je zo min mogenlijk aantrekken van anderen.

groetjes tineke

Ik ben zelf werkzaam op een notariskantoor, en een geregistreerd partnerschap staat eigelijk gelijk aan het trouwen (zonder alles er omheen) ook dit brengt weer kosten met zich mee, zowel voor het aangaan als het ontbinden (bij scheiding of het aangaan van een huwelijk).
Een samenleveingscontract + testamenten is tegenwoordig ook aan de prijs.
Gratis trouwen   op een maandag of woensdag (geloof ik) en misschien over een aantal jaartjes het goed overdoen voor heel de familie/vrienden/kennissen is wellicht een praktische/goedkope  oplossing?  Op deze manier heb je wel in een keer alles goed geregeld. Je zou alleen nog een testament kunnen laten opmaken m.b.t. het voogdijschap wanneer jullie allebei zouden komen te overlijden, maar laten we daar maar niet te lang bij stilstaan
Suc6 allemaal met jullie zwangerschappen!

Wij gaan het nog wat anders doen, ik en mijn partner wonen nu 2 jaar samen, ik heb een dochter van 4 jaar uit een eerdere relatie die mijn achternaam heeft. Ik en mijn partner zijn om verschillende redenen niet van plan te trouwen. Momenteel ben ik 10 weken zwanger en mocht alles goed gaan dan krijgt ook dit kindje mijn achternaam. Het wordt wel erkent door mijn partner maar voor het gemakt krijgt het dus mijn achternaam.

Partner heeft hier geen problemen mee en ik uiteraard ook niet.

hallo meiden,

Ook staan nog in dubio over wat we gaan doen (ik ben nu 13 weken zwanger).
Wij twijfelen ook tussen trouwen of geregistreed partnerschap.
Helaas hebben wij onlangs meegemaakt wat het betekend als je niks op papier laat vastleggen. Een vriendin van ons raakte haar vriend kwijt terwijl ze net een kleine hadden van een paar maanden oud.
Naast al het verdriet wat je al moet je verwerken kom ook nog eens in zo'n puinbak van ellende terecht. Alles wat van 'hem' was (zoals het huis etc) is nu van haar dochtertje. Hij werkte fulltime en zij maar 2 dagen in de week. Helaas moet zij nu krom liggen om alles te kunnen betalen. "Zijn" spaargeld is nu van de kleine en daar kan ze niet bij komen. Door de hypotheek op het huis die ze niet meer kon betalen is ze in de schulden terecht gekomen. Huis verkocht maar met dat geld kon ze niet de schulden aflossen van het huis, dat huis  was immers van de kleine en niet van haar. Nou zo zijn er nog vele dingen waar ze nog steeds tegenaanloopt.
Mijn advies is dan ook, ook al ga je niet trouwen leg alles  goed vast op papier. Dit zijn dingen  waar je niet aan wilt denken, maar die helaas wel kunnen gebeuren.  

liefs faxine

Hoi Faxine,

even als reactie op jouw verhaal over die vriendin van je (vreselijk trouwens!), hoe voorkom je dat het zo'n extra ellende oplevert?
Is trouwen of een geregistreerd partnerschap de enige oplossing?
Had deze man zijn dochtertje wel erkent?
Ik ben nu 5,5 wk zwanger en ook niet getrouwd. Wij hebben alleen een samenlevingscontract en een testament.
Maar wat gebeurt er idd als hij wel ons kindje erkent en bijv. zou komen te overlijden. Is dat dan vergelijkbaar met de situatie zoals jij 'm omschreef?
Hoop dat je het niet vervelend vind dat ik hier zo op door vraag, maar het is iets wat mij gewoon bezig houdt. Ik was graag ook gewoon getrouwd geweest, maar ja.....nog niet gevraagd!

Alvast bedankt,
prinses

Terug
Bovenaan