Vraagje aan diegene al terugplaatsing na IVF/ICSI hebben gehad.

Hallo meiden.

Wij hebben gisteren onze eerste terugplaatsing van ICSI gehad.
Allemaal erg spannend!!!
Kan iemand mij vertellen hoe het precies zit met de celdeling???
Ik hoor en lees dat ze op veel plaatsen het pas terugplaatsen als het min 6-8 cellig is???
En wat heeft dat te maken met de kwaliteit?

Ik hoop dat iemand daar meer van weet.

Lieve groetjes van Cis

Hoi Cis,

Spannend allemaal he?
Ook ik heb gisteren een tp gehad. Ik had deze keer maar 3 eitjes aangemaakt waarvan er 1 via icsi verder is gaan delen. Moest deze keer dubbel zoveel puregon spuiten omdat ik de vorige keer   5 eitjes had aangemaakt, en ze nu dus hoopten op meer eitjes.
Hoe heb jij het allemaal ervaren?
Nu komen de spannendste weken er aan.
Ik zal voor ons duimen.

Groetjes,
San

Hoi San,

Inderdaad erg he die wachtweken!!!!

Ik heb het allemaal toch wel goed ervaren, de punctie vond ik echt heel erg meevallen. Ik had het pijnlijker verwacht. Ik kreeg via infuus dormicum, dat was een lekker borrel, hahahaha.

Ik moet zeggen dat ik het nu echt heel heel heel spannend vind.
Is dit voor jullie ook de eerste icsi?
Als ik het goed begrijp is er nu 1 teruggeplaats bij jou. Mag ik vragen hoe de deling was.
Bij ons was er maar een minimale deling, 4 cellen. Ben daarom denk ik ook zo bang dat het niet goed genoeg is.
Ik vind het zo moeilijk om positief te zijn, bescherming van mezelf ws.
We kunnen echt niet meer doen dan wachten, shit he.

Nou we duimen inderdaad voor elkaar, en houden elkaar op de hoogte.

Groetjes Cis.

Ps. gebruik jij nu ook nog Utrogestan?

Hee Cis,

Het aantal cellen wil niet altijd wat zeggen hoor... van een 4-cellige kun je ook heel goed zwanger raken! Als het verder een goed embryotje is, is de kans zeker aanwezig dat je hiervan zwanger raakt!
Je mag dus zeker hoop hebben!
Had de eerste poging ook één 4-cellige teruggeplaatst gekregen, toen ook gelijk gaan zoeken....ik kwam een heleboel vrouwen tegen die hier zwanger van waren geraakt.

Heel veel sucses  met wachten, weet helaas hoe lang dat duurt!!
Zet 'm op!

Liefs Anne

Hoi Anne,

Bedankt voor je oppeppende woorden, had ik even nodig!!!
Moet toch echt wat positiever worden.
Weet jij hoe ze het embryootje beoordelen??

Zit jij nog in de Medische malle molen, of is het allemaal uiteindelijk beloond?

Lieve groetjes van Cis

Hoi Cis en San,

Ik breek hier ook even in..Ik heb zelf 1 x IVF (geen bevruchting) en 1 x ICSI gehad. Daaruit heb ik 3 TP gehad. Helaas zonder resultaat.. Ik ga nu voor de laatste ICSI behandeling. Ik had zowel bij de "verse" embryo als bij de cryo's blastocystes, d.w.z. dat ze helemaal zijn doorgedeeld naar een volgende fase (als ik het goed zeg). Maar helaas heeft het mij niet geholpen hoe enthousiast de artsen ook waren. Ze weten het gewoon niet waar het aan ligt dat een 4 cellige wel blijft zitten en een 8 cellige bijnvoorbeeld niet. Het is allemaal moeilijk te verkroppen al zeg ik het zelf want je wil toppers natuurlijk.

Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen aan komende weken. Het is zooo slopend.

Ik hoop ook dat jullie n.a.v. mijn verhaaltje iets meer hoop houden want het zegt dus allemaal helemaal niets!!

Hééél veel sterkte en ik hoop dat het jullie beide gaat lukken!

Mo

Hoi Cis.

Hou je het nog een beetje vol?
Ik weet   eerlijk gezegt niet hoeveel cellig. Is eigenlijk niet over gesproken en ik heb er ook geen erg in gehad om te vragen.
De eerste ww zit er al bijna op. Nog een lange week te gaan.
Had gisterochtend   een soort menstruatieachtige pijn maar dat is vrij snel weer weggegaan. Gister had ik op mijn werk ineens dat ik heel dol werd. Moest echt even gaan zitten. Zal wel door de spanning komen.
Succes nog deze weken voor je.

Mo:
Wanneer ga jij weer met icsi verder?
Voor jou dus ook allemaal spannend.

Liefs San

Hoi San,

Ik heb sinds vandaag wat menstruatie-achtige klachten. Ik heb wat buikpijn, maar weet niet of dat nou echt mijn darmen zijn. Voelt raar!!
En ik ben zo sjaggie, net als bij mijn ongi.

We kregen vandaag een brief van het zkh. Onze 3e embryo was niet van goede kwaliteit om in te vriezen........ik baal zo, terwijl ik dat eigenlijk wel had verwacht.
Nu ben ik zo pessimistisch dat ik denk, dan zullen ze ook wel niet zijn blijven zitten in mijn buikie.

Nou ja, we moeten nog echt wachten.
Gebruik jij nu ook utrogestan?
Wanneer mag jij officieel testen?? Ik 3 feb, dus eigenlijk nu nog 1 1/2 week.
Oooooooh ik vind het zo spannie.

Nou we duimen nog steeds hè, en we moeten toch maar positief blijven.
Jij ook succes met wachten!

Tot snel,

Ciz xxx

Terug
Bovenaan