Dag meiden,
Ook ik wil graag mee schrijven in dit forum. Ik heb het geluk al een prachtige dochter te hebben van 2 jaar en 2 maanden. Het is een ICSI-kindje, ontstaan uit een cryoterugplaatsing van de eerste ICSI poging. Inmiddels zijn we alweer ruim een jaar bezig in de medische molen voor een tweede kindje. Bij de eerste ICSI-poging van de tweede ronde raakte ik in verwachting, maar kreeg na 10 weken een miskraam. Ik heb toen nog een cryo-terugplaatsing gehad zonder resultaat. De tweede ICSI-poging leverde uiteindelijk maar 1 goed bevruchte eicel op terwijl er 11 eicellen goed genoeg waren voor bevruchting. Van die ene raakte ik niet in verwachting. Ik heb de 21e voor de derde keer een punctie gehad. Er zijn 23 cellen aangeprikt, met als resultaat 13 eicellen, waarvan er 12 rijp genoeg waren voor bevruchting en er zijn er uiteindelijk 11 bevrucht geraakt. Ik heb de 23e een dubbele terugplaatsing gehad van 2 4-cellige embryo's. De IVF-poli vond dit een mooie score voor embryo's na 2 dagen.
Toch is het niet alles als je zoveel eicellen tegelijk produceerd. Ik had de vorige keer en ook deze keer last van overstimulatie. Ik zit dus momenteel al een kleine week in de ziektewet. Ik moet veel rust houden, maar erger nog; de wachtdagen kruipen extra langzaam voorbij.
Groetjes en heel veel sterkte de komende dagen,
Bianca