Vraagje aan diegene al terugplaatsing na IVF/ICSI hebben gehad.

Hallo lieve meiden op de wachtbank!

Heel af en toe dwaal ik hier nog rond - mijn ICSI wondertje is nl. alweer 3 jaar oud!

Hij is ontstaan na de eerste ICSI poging. Uit hoeveel cellen hij bestond toen hij intrek in mijn baarmoeder nam weet ik ook niet meer.
Ik weet nog wel dat ik tijdens de wachtweken ook menstruatiepijn-achtige klachten had. Jullie lichaam is natuurlijk wel met het een en ander bezig en wordt ook nog eens voorzien van een overdosis aan hormonen! De eerste paar weken van mijn zwangerschap had ik ook nog die vage 'menstruatiepijn', maar dat heb ik wel van meer vrouwen gehoord (los ervan op welke manier ze zwanger geworden zijn)

Ik wens jullie geduld voor de resterende wachttijd! En daarna duim ik voor een positief resultaat!

groetjes,
Uli

Hallo allemaal,

Ik wil graag meepraten in dit forum.
Wij zijn nog niet zover dat we een terugplaatsing hebben.
Wij hopen deze week te gaan voor een punctie.

Ik ben wel benieuwd hoeveel eitjes jullie hebben geproduceerd en hoeveel er daar uiteindelijk "bruikbaar" waren.

Ik houd het forum in de gaten want ik ben wel heel erg benieuwd of jullie zwanger zijn.

Heel veel sterkte in deze laatste wachtweek.

Groetjes Marieke

Hoi Cis!

Ik wist niet dat je al een TP heb gehad! ik hield het steeds in de gaten. Dan heb ik er vast overheen gelezen.
Maar wat spannend! Bij ons werd een embryo teruggeplaatst van 4 cellen. De rest van de bevruchtte eicellen was ook niet goed genoeg om in te vriezen.
Ik was ook helemaal niet zo hoopvol en dacht dat we weer alles opnieuw moesten doen. Maar 2/3 weken later had ik positief getest!
Ik had ook menstruatieachtige krampen.
Die utrogestan heb ik ook gebruikt. Vies he? maar ja, het is ergens goed voor.

Ik wens je heel veel sterkte en geduld!! Ik hoop het zo voor je...
Groetjes Inge

OOOhhh Inge wat ben ik blij dat je reageerd!!! hahahahaha.
Ik heb zo aan jou gedacht. Jij 1e icsi zwanger, dat wil ik ook!
Ik was zo benieuwd hoe jij het allemaal had ervaren, en vooral hoe je je voelde.
Maar fijn om te lezen dat het echt goed kan komen al is het maar een embryo van 4 cellen. En die menstruatieklachten, bah die maken je bang!
Maar goed, hoe is het met jou?
Hoever ben je inmiddels en hoe voel je je?
Ik hoor het graag.

Uli, bedankt voor je oppeppende woorden, heel fijn!
Je hoort graag goede verhalen.

En Marieke fijn dat je jou verhalenwil delen.
Ik ervaar het steeds als erg prettig. Alhoewel ik soms wel afstand neem, dan is het bijna een obsessie.
Maar wij hadden 7 eitjes gekweekt, waarvan er 5 bruikbaar waren voor bevruchting. Uiteindelijk zijn er dus maar 3 van gaan delen.
Ik heb de punctie niet als heel vervelend ervaren. Het deed inderdaad wel zeer, maar dat was voor mij echt wel te hebben.
Heel veel succes en we lezen wel hoe het gaat!!

Liefs Ciz xxx

hoi Cis,

die wachtweken zijn echt heel moeilijk! De punctie vond ik ook niet zo heel pijnlijk. Dat was idd goed te doen. De TP was zo gebeurd.
Ik had wel een heel erg opgeblazen gevoel.

Ik ben  a.s woensdag 16 weken. (Het is voor 15 juli.)  En heb nu 3 echo`s gehad. Echt bijzonder.
Eigenlijk heb ik bijna geen kwaaltjes. Af en toe `s ochtends misselijk, (vooral bij tanden poetsen)  maar verder niks bijzonders. Ik lust ook bijna geen koffie meer. Terwijl ik dat elke dag dronk.

Wanneer mag jij testen? ik ben echt heel erg benieuwd hoor!
Ik lees wel nog regelmatig met jullie mee, maar reageer niet echt meer.  Er zijn ook veel "bekende"weg he? Of nemen afstand.
Maar ik ben blij dat je al zo ver bent en dat het eindelijk ook eens goed mag gaan.

Ik duim zeker voor je!! groetjes Inge

Dag meiden,

Ook ik wil graag mee schrijven in dit forum. Ik heb het geluk al een prachtige dochter te hebben van 2 jaar en 2 maanden. Het is een ICSI-kindje, ontstaan uit een cryoterugplaatsing van de eerste ICSI poging. Inmiddels zijn we alweer ruim een jaar bezig in de medische molen voor een tweede kindje. Bij de eerste ICSI-poging van de tweede ronde raakte ik in verwachting, maar kreeg na 10 weken een miskraam. Ik heb toen nog een cryo-terugplaatsing gehad zonder resultaat. De tweede ICSI-poging leverde uiteindelijk maar 1 goed bevruchte eicel op terwijl er 11 eicellen goed genoeg waren voor bevruchting. Van die ene raakte ik niet in verwachting. Ik heb de 21e voor de derde keer een punctie gehad. Er zijn 23 cellen aangeprikt, met als resultaat 13 eicellen, waarvan er 12 rijp genoeg waren voor bevruchting en er zijn er uiteindelijk 11 bevrucht geraakt. Ik heb de 23e een dubbele terugplaatsing gehad van 2 4-cellige embryo's. De IVF-poli vond dit een mooie score voor embryo's na 2 dagen.
Toch is het niet alles als je zoveel eicellen tegelijk produceerd. Ik had de vorige keer en ook deze keer last van overstimulatie. Ik zit dus momenteel al een kleine week in de ziektewet. Ik moet veel rust houden, maar erger nog; de wachtdagen kruipen extra langzaam voorbij.

Groetjes en heel veel sterkte de komende dagen,

Bianca

Hey Meiden,

Ook ik wil me hier graag aansluiten, ik zit ook  op het akelige wachtbankje en moet zeggen het duurt ECHT lang  
Wij zijn bezig met de 1e ICSI behandeling, hiervoor 1 IVF poging gehad maar 0,0 bevruchting opgetreden en dat nog wel met 11 eitjes!
Ik heb  vorige week  maandag de punctie gehad 12 eitjes waarvan 10 goede en daarvan zijn er weer vier bevrucht. Afgelopen  vrijdag de terugplaatsing  van  twee 8-cellige embryo's. Mij werd verteld dat het een top embryo zou zijn als het op de 4e dag een 16 of 32 cellig embryo zou zijn.  Hierdoor zakte bij mijn mannetje het lood in de schoenen maar ik had idd al vaker gelezen dat dat helemaal niets zegt.  
En nu maar wachten ik mag het weekend van 7 febr eindelijk testen.
Ben wel benieuwd of jullie ook van alles (denken) te voelen.
Ik had de eerste twee dagen na terugplaatsing wel het idee dat er "vanalles" in mijn buik gebeurde. Daarna niet meer en vind het dan ook wel heel moeilijk om een positief gevoel vast te houden, je wilt toch het liefste van alles voelen en bij wijze van spreken kotsmisselijk zijn

Voor iedereen veel sterkte met wachten en ik duim ook!!!

groetjes Sanne

Hoi Cis,

Dat is inderdaad balen dat die niet geschikt is om in te vriezen. Blijf wel proberen op optimistisch te blijven meid!
Ik heb bijna iedere ochtend menstruatiekrampen, maar gelukkig niks te zien. Normaal gesproken zou ik al ongesteld zijn geweest maar ik durf niet te hopen eigenlijk. Jij had toch ook zondags jou tp?
Gaan we gelijk op. Nog een paar daagjes geduld pff.
Die utrogestan gebruik ik ook en ja, wat een zooi hihi.
Heb echt een overdosis aan inlegkruisjes nodig.

Hoop snel van je te horen.
We duimen he....

Liefs San

Terug
Bovenaan