vraagje dirksmama..

Ps... vraagje dirksmama..
Welk beroep voer jij uit.. Ik lees echt overal commentaar van jouw.. Maakt volgens mij veel mensen onzeker.. Lijkt wel of jij alles beter wilt weten..
Volgens mij kent ieder zijn kind het beste...

Die van ons is nu bijna 5 maand.. krijgt 4 flessen en groente en fruit. Ons mannetje heeft veel plezier, ziet er gezond uit en loopt heerlijk mee met de gemiddelde lijn..
Slaapt heerlijk door.. echt een ventje om van te genieten.. Als ik jouw adviezen allemaal zou opvlogen.. Zou hij denk ik erg onrustig zijn. daarom krijgt hij ook al groente en fruit.. poept en plast goed.. En is heel tevreden..
Zo'n kind wil toch iedereen.

Moeders luister vooral ook naar je hart.. Maar even lekker vragen vuren hier is super fijn.. En ik lees ook veel.. Soms probeer ik wat uit.. Maar vaak ben ik er snel achter wat het beste is voor onze man..

 
Dag monatoetje.... & dirksmama

Je was met net voor! Ik zat me te bedenken of ik hier een topic over zou beginnen, maar dacht eigenlijk dat ik me misschien wel zat aan te stellen. Maar ik vind het zelf heerlijk om dingen te lezen van andere moeders en ideeën & gedachtes uit te wisselen. Maar beste dirksmama, elke keer als je ergens op reageert komt het inderdaad over op commentaar.

Ik ben het met monatoetje (mmmmm heb gelijk zin in een cocos met rozesaus) eens dat sommigen hier erg onzeker van kunnen worden. Dit is overigens bij mij niet het geval, maar ik vind het zelf nogal erg vervelend. Zeker ook omdat de manier waarop jij je advies neerzet naar mijn mening niet heel erg..... nou ja, het komt ook eerder over als commentaar.

En ik denk ook nog eens dát het advies wat je geeft niet altijd even goed is. Iedere moeder kent zijn kindje zelf het beste. En ideeën uitwisselen is alleen maar fijn.....   en tips.... en en en en.... weet ik het allemaal.

Maar misschien kun je in de toekomst een beetje rekening houden met anderen. Want er zijn genoeg moeders die het allemaal best eng vinden. Ik heb heel veel gehad aan verhalen van andere moeders hier op dit forum.... want zoals ik ook al eerder ergens heb geschreven. Moeder wordt je ineens.... zonder dat je een boekje met gebruiksaanwijzingen krijgt van hoe jouw kindje werkt!!
 
ik zit dit  topic met verbazing te lezen....

als je hier een vraag stelt kun je een reactie verwachten, daarvoor stel je het ook ik aan.

het is net alsof dirksmama alleen maar verkeerde adviesen geeft. wees blij dat ze een beetje met ons mee denkt.
ik stel soms ook een vraag hier en krijg ook wel adviesen waarmee ik helemaal niets kan maar daar laat ik mij niet onzeker door maken. je krijgt een advies en wat je ermee doet is helemaal aan jezelf. zoals jezelf ook al zegt: je kent je eigen kindje het beste! volg dan ook gewoon je eigen gevoel! maar ga elkaar hier niet op zon manier de les lezen.
laat elkaar lekker in je eigen waarde.

als jij je ergert aan de adviezen van dirkmama doe er dan niets mee en lees verder zo erger je je ook niet aan haar!

mischien schiet ik nu wel te veel uit mijn slof maar ik moest hier gewoon even op reargeren!!

gr. mama van elmar en jesse
 
Hoi,

Ik reageer niet vaak, maar nu doe ik het toch even.
Ik vind het heel erg dat hier iemand persoonlijk aangevallen wordt, die haar uiterste best doet om ons advies te geven. Dat je er niet mee eens bent wat ze zegt, dat moet je zelf weten, maar iedereen heeft hier recht om haar eigen mening/advies te geven anders moet je je vraag maar niet hier stellen.
Ik ben het ook niet altijd eens met mijn advies, maar daar lees ik dan een keer overheen en dan denk ik, ach bij mijn kleine is dat niet zo.

Maar nogmaals als je hier advies vraagt kun je reactie verwachten en wat je ermee doet moet je zelf weten.

Groetjes Yvonne
 
Maar blijkbaar zijn de meningen nogal verdeelt. En aanvallen is een groot woord..... en als iemand mag reageren omdat hij vindt dat hij even moet reageren mag een ander ook zijn mening geven.

En ja, iedereen mag schrijven en adviezen geven op zijn manier, maar het gaat er ook een beetje op welke manier. Tips geven is iets anders dan schrijven wat iemand moet doen.

Misschien had het iets anders geformuleerd worden, maar als je hier tips neerzet en mensen zijn het er niet mee eens dan moet je dat ook kunnen incasseren
 
Hoihoi,

Ook ik wil hier even op reageren. zoals al vernoemd werd, is dit een forum, waar je jezelf voor hebt aangemeldt en zelf reacties op je topic wil. Dit kan dus positief als negatief zijn. Gebruik gewoon wat je prettig vindt, en leg de rest gewoon naast je neer.
Je volgt gewoon je eigen gevoel, dat doet iedereen en dat schrijft iedereen hier ook op.
Het zal dus regelmatig verschillend zijn. Is in de maatschappij toch ook zo.

En verder bedenk ik me ook altijd, dat niet iedereen even gemakkelijk zijn gedachten in woorden kan opzetten.
Ik lees mijn dingen ook vaak 3 keer over en verander dan elke keer wel weer iets. En ook interpreteert iedereen gelezen woord weer anders.

Groetjes Iris mv Evy 16/05/08
 
 
Ik begrijp de vraag wel...

Dirksmama, je  komt in  je adviezen erg professioneel en kundig over. Je zou dus denken dat je in de voedselindustrie werkt.
Zelf zou ik het inderdaad prettig vinden een stukje achtergrond hierover te weten, zodat ik jouw adviezen nog beter op waarde kan schatten. Laten we wel zijn, je komt veel professioneler over dan de rest, doordat je termen gebruikt waar ik nog nooit van heb gehoord. Hoewel ik jouw adviezen vaak logisch vind klinken, ik het wel prettig te weten hoe jij aan je info komt zodat het duidelijk is dat het ook klopt. Je geeft je advies namelijk meer als een feit dan als een mening en feiten moeten checkbaar zijn...

Overigens vind ik dat je door de tijd heen op een prettige manier adviezen bent gaan geven, dus dat het ervaren wordt als commentaar werkt bij mij niet zo. Blijven doen dus!
 
ha monatoetje,

ben het wel met je eens hoor. Dirksmama: als je tips of ideeen hebt, wil je ze dan netjes neerschrijven en niet zo belerend? Naar mijn idee lanceer je gewoon een opmerking ergens over. Niet dat het mij iets doet, maar anderen blijkbaar wel.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan